Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Warum man alle Laster fliehen soll. Wie gethan der keusche Jüngling Joseph/ der hatte auch Fleisch und Blut/wie wir/ da ihm abe gleich durch seines Herren Frauen Anlaß gegeben/ und zur Unzucht gereitzet worden/ ließ er sich seines Hertzens böse Lüste nicht über- winden/ und die Sünd in seinem sterblichen Leib nicht herrschen/ sondern/ Er herrschet über sie/ gieng auß dem Weg/ lieff davon/ ließ lieber seinen Mantel/ als seine Ehr dahinden. 1. Mos. 39. Also auch David/ da er seinen Feind und Verfolger/ den König Saul zweymal in seine Händ und Gewalt bekommen/ und ihm seine bey sich habende Männer zuredten/ das sey der Tag/ davon der HErr gesagt habe/ sihe/ ich will deinen Feind in deine Hände geben/ daß du mit ihm thust/ was dir gefällt/ es mag auch sein lüsterendes Fleisch darzu geschüret haben/ sich an seinem Feind/ wie ers verdienet/ zu rächen; Wöhret er sich doch/ und wolt der reitzenden Sünd nicht Gehorsam leisten in solchen ihren Lüsten/ sondern sprach: Das laß der HErr fern von mir seyn/ daß ich das thue/ und meine Hand lege an den Gesalbten deß HErren. 1. Sam. 24. Das sollen wir auch thun/ dann die Christum angehören/ die rechtschaffene Christen seyn/ die kreutzigen ihr Fleisch sammt desselben Lüsten und Begierden. Galat. 5. Wel-Und be- gangene zu bereuen. che aber ein oder das ander Laster haben begangen/ die sollen solches erkennen und bekennen/ bereuen und beweinen/ durch Christum gnädige Vergebung desselben bitten/ und darauf in wahrer Buß davon abstehen/ das böse lassen und gutes thun. Psalm. 34. Verläugnen das ungöttliche Wesen/ und die weltliche Lüste/ dagegen züchtig/ gerecht und gottselig leben in dieser Welt. Tit. 2. wie David und Manasse/ Petrus und Paulus/ Maria Magdalena/ Pe- lagia und andere/ nach begangenen schweren und groben Lastern auch gethan/ und von GOtt Gnad erlangt haben. Thun wir das/ hassen und lassen/ neidenSo folgt der Trost. und meiden forthin alle Laster/ durch Hülff und Beystand deß H. Geistes/ darum wir GOTT täglich bitten sollen/ so werden wir haben Gottes reiche Gnad/ der heiligen Engel starcken Schutz/ unser Nechster wird dardurch er- bauet und gebessert/ wir behalten ein gut/ ruhig Gewissen/ der Teufel wird mit seiner Anklag verworffen/ ins Gericht Gottes sollen wir nicht kommen/ son- dern durch Christum zum Leben/ zum ewigen/ seligen Freuden-Leben hindurch dringen. Joh. 5. Wirseuffzen zum Beschluß mit der Christlichen Kirchen: Ehr sey dem Vatter und dem Sohn/ Und auch dem Heiligen Geiste/ Als er im Anfang war und nun Der uns sein Gnade leiste: Daß wir über all/ Hie im Jammerthal Von Sünden abstahn Und seinen Willen thun/ Wer das begehrt/ sprech: Amen. Amen. Die C
Warum man alle Laſter fliehen ſoll. Wie gethan der keuſche Juͤngling Joſeph/ der hatte auch Fleiſch und Blut/wie wir/ da ihm abe gleich durch ſeines Herren Frauen Anlaß gegeben/ und zur Unzucht gereitzet worden/ ließ er ſich ſeines Hertzens boͤſe Luͤſte nicht uͤber- winden/ und die Suͤnd in ſeinem ſterblichen Leib nicht herꝛſchen/ ſondern/ Er herꝛſchet uͤber ſie/ gieng auß dem Weg/ lieff davon/ ließ lieber ſeinen Mantel/ als ſeine Ehr dahinden. 1. Moſ. 39. Alſo auch David/ da er ſeinen Feind und Verfolger/ den Koͤnig Saul zweymal in ſeine Haͤnd und Gewalt bekommen/ und ihm ſeine bey ſich habende Maͤnner zuredten/ das ſey der Tag/ davon der HErꝛ geſagt habe/ ſihe/ ich will deinen Feind in deine Haͤnde geben/ daß du mit ihm thuſt/ was dir gefaͤllt/ es mag auch ſein luͤſterendes Fleiſch darzu geſchuͤret haben/ ſich an ſeinem Feind/ wie ers verdienet/ zu raͤchen; Woͤhret er ſich doch/ und wolt der reitzenden Suͤnd nicht Gehorſam leiſten in ſolchen ihren Luͤſten/ ſondern ſprach: Das laß der HErꝛ fern von mir ſeyn/ daß ich das thue/ und meine Hand lege an den Geſalbten deß HErren. 1. Sam. 24. Das ſollen wir auch thun/ dann die Chriſtum angehoͤren/ die rechtſchaffene Chriſten ſeyn/ die kreutzigen ihr Fleiſch ſammt deſſelben Luͤſten und Begierden. Galat. 5. Wel-Und be- gangene zu bereuen. che aber ein oder das ander Laſter haben begangen/ die ſollen ſolches erkennen und bekennen/ bereuen und beweinen/ durch Chriſtum gnaͤdige Vergebung deſſelben bitten/ und darauf in wahrer Buß davon abſtehen/ das boͤſe laſſen und gutes thun. Pſalm. 34. Verlaͤugnen das ungoͤttliche Weſen/ und die weltliche Luͤſte/ dagegen zuͤchtig/ gerecht und gottſelig leben in dieſer Welt. Tit. 2. wie David und Manaſſe/ Petrus und Paulus/ Maria Magdalena/ Pe- lagia und andere/ nach begangenen ſchweren und groben Laſtern auch gethan/ und von GOtt Gnad erlangt haben. Thun wir das/ haſſen und laſſen/ neidenSo folgt der Troſt. und meiden forthin alle Laſter/ durch Huͤlff und Beyſtand deß H. Geiſtes/ darum wir GOTT taͤglich bitten ſollen/ ſo werden wir haben Gottes reiche Gnad/ der heiligen Engel ſtarcken Schutz/ unſer Nechſter wird dardurch er- bauet und gebeſſert/ wir behalten ein gut/ ruhig Gewiſſen/ der Teufel wird mit ſeiner Anklag verworffen/ ins Gericht Gottes ſollen wir nicht kommen/ ſon- dern durch Chriſtum zum Leben/ zum ewigen/ ſeligen Freuden-Leben hindurch dringen. Joh. 5. Wirſeuffzen zum Beſchluß mit der Chriſtlichen Kirchen: Ehr ſey dem Vatter und dem Sohn/ Und auch dem Heiligen Geiſte/ Als er im Anfang war und nun Der uns ſein Gnade leiſte: Daß wir uͤber all/ Hie im Jammerthal Von Suͤnden abſtahn Und ſeinen Willen thun/ Wer das begehrt/ ſprech: Amen. Amen. Die C
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Wie gethan der keuſche Juͤngling Joſeph/ der hatte auch Fleiſch und Blut/
wie wir/ da ihm abe gleich durch ſeines Herren Frauen Anlaß gegeben/ und
zur Unzucht gereitzet worden/ ließ er ſich ſeines Hertzens boͤſe Luͤſte nicht uͤber-
winden/ und die Suͤnd in ſeinem ſterblichen Leib nicht herꝛſchen/ ſondern/ Er
herꝛſchet uͤber ſie/ gieng auß dem Weg/ lieff davon/ ließ lieber ſeinen Mantel/
als ſeine Ehr dahinden. 1. Moſ. 39. Alſo auch David/ da er ſeinen Feind und
Verfolger/ den Koͤnig Saul zweymal in ſeine Haͤnd und Gewalt bekommen/
und ihm ſeine bey ſich habende Maͤnner zuredten/ das ſey der Tag/ davon der
HErꝛ geſagt habe/ ſihe/ ich will deinen Feind in deine Haͤnde geben/ daß du mit
ihm thuſt/ was dir gefaͤllt/ es mag auch ſein luͤſterendes Fleiſch darzu geſchuͤret
haben/ ſich an ſeinem Feind/ wie ers verdienet/ zu raͤchen; Woͤhret er ſich doch/
und wolt der reitzenden Suͤnd nicht Gehorſam leiſten in ſolchen ihren Luͤſten/
ſondern ſprach: Das laß der HErꝛ fern von mir ſeyn/ daß ich das thue/ und
meine Hand lege an den Geſalbten deß HErren. 1. Sam. 24. Das ſollen wir
auch thun/ dann die Chriſtum angehoͤren/ die rechtſchaffene Chriſten ſeyn/ die
kreutzigen ihr Fleiſch ſammt deſſelben Luͤſten und Begierden. Galat. 5. Wel-
che aber ein oder das ander Laſter haben begangen/ die ſollen ſolches erkennen
und bekennen/ bereuen und beweinen/ durch Chriſtum gnaͤdige Vergebung
deſſelben bitten/ und darauf in wahrer Buß davon abſtehen/ das boͤſe laſſen
und gutes thun. Pſalm. 34. Verlaͤugnen das ungoͤttliche Weſen/ und die
weltliche Luͤſte/ dagegen zuͤchtig/ gerecht und gottſelig leben in dieſer Welt. Tit.
2. wie David und Manaſſe/ Petrus und Paulus/ Maria Magdalena/ Pe-
lagia und andere/ nach begangenen ſchweren und groben Laſtern auch gethan/
und von GOtt Gnad erlangt haben. Thun wir das/ haſſen und laſſen/ neiden
und meiden forthin alle Laſter/ durch Huͤlff und Beyſtand deß H. Geiſtes/
darum wir GOTT taͤglich bitten ſollen/ ſo werden wir haben Gottes reiche
Gnad/ der heiligen Engel ſtarcken Schutz/ unſer Nechſter wird dardurch er-
bauet und gebeſſert/ wir behalten ein gut/ ruhig Gewiſſen/ der Teufel wird mit
ſeiner Anklag verworffen/ ins Gericht Gottes ſollen wir nicht kommen/ ſon-
dern durch Chriſtum zum Leben/ zum ewigen/ ſeligen Freuden-Leben hindurch
dringen. Joh. 5. Wirſeuffzen zum Beſchluß mit der Chriſtlichen Kirchen:
Und be-
gangene zu
bereuen.
So folgt
der Troſt.
Ehr ſey dem Vatter und dem Sohn/
Und auch dem Heiligen Geiſte/
Als er im Anfang war und nun
Der uns ſein Gnade leiſte:
Daß wir uͤber all/
Hie im Jammerthal
Von Suͤnden abſtahn
Und ſeinen Willen thun/
Wer das begehrt/ ſprech: Amen. Amen.
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