Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Die LXXXII. Laster-Predigt/ Bad gehen wollen/ und aber vernommen/ daß der Ketzer Cerinthus, oder wieEpiph. haer. 30. Ebion.Epiphanius sagt/ der Ketzer Ebion, im Bad gesessen/ sey er wieder zurück ge- gangen/ und gesagt/ er besorge sich/ die Bad-Stube möchte über diesem Got- teslästerlichen Ketzer einfallen. Polycarptis, deß H. Evangeliflen Johannis Jünger/ hat mit dem Ketzer Marcione nicht lang wollen Gespräch halten/ ja er hat die Augen zugethan/ und die Ohren zugehalten/ daß er ihn nicht sehen de August. Sabell. l. 5. c. 6. 7.noch hören möge. Und da der H. Augustinus gefraget worden/ warum er nicht bey seiner Schwester wohne/ sagte er/ darum/ weil die/ die sich bey mei- ner Schwester aufhalten/ nicht meine Schwestern seyn. Weil dann die böse Gesellschafft dem guten Namen und wahren Christenthum zuwider ist/ so soll ein jeder Christ solch schändlich und un-Christlich Laster fliehen. Welches geschehen soll: Gefährlich und Hoch- schädlich. III. Weil solch Laster gefährlich und hoch-schädlich ist. Dann daß
Die LXXXII. Laſter-Predigt/ Bad gehen wollen/ und aber vernommen/ daß der Ketzer Cerinthus, oder wieEpiph. hær. 30. Ebion.Epiphanius ſagt/ der Ketzer Ebion, im Bad geſeſſen/ ſey er wieder zuruͤck ge- gangen/ und geſagt/ er beſorge ſich/ die Bad-Stube moͤchte uͤber dieſem Got- teslaͤſterlichen Ketzer einfallen. Polycarptis, deß H. Evangeliflen Johannis Juͤnger/ hat mit dem Ketzer Marcione nicht lang wollen Geſpraͤch halten/ ja er hat die Augen zugethan/ und die Ohren zugehalten/ daß er ihn nicht ſehen de Auguſt. Sabell. l. 5. c. 6. 7.noch hoͤren moͤge. Und da der H. Auguſtinus gefraget worden/ warum er nicht bey ſeiner Schweſter wohne/ ſagte er/ darum/ weil die/ die ſich bey mei- ner Schweſter aufhalten/ nicht meine Schweſtern ſeyn. Weil dann die boͤſe Geſellſchafft dem guten Namen und wahren Chriſtenthum zuwider iſt/ ſo ſoll ein jeder Chriſt ſolch ſchaͤndlich und un-Chriſtlich Laſter fliehen. Welches geſchehen ſoll: Gefaͤhrlich und Hoch- ſchaͤdlich. III. Weil ſolch Laſter gefaͤhrlich und hoch-ſchaͤdlich iſt. Dann daß
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Die LXXXII. Laſter-Predigt/
Bad gehen wollen/ und aber vernommen/ daß der Ketzer Cerinthus, oder wie
Epiphanius ſagt/ der Ketzer Ebion, im Bad geſeſſen/ ſey er wieder zuruͤck ge-
gangen/ und geſagt/ er beſorge ſich/ die Bad-Stube moͤchte uͤber dieſem Got-
teslaͤſterlichen Ketzer einfallen. Polycarptis, deß H. Evangeliflen Johannis
Juͤnger/ hat mit dem Ketzer Marcione nicht lang wollen Geſpraͤch halten/ ja
er hat die Augen zugethan/ und die Ohren zugehalten/ daß er ihn nicht ſehen
noch hoͤren moͤge. Und da der H. Auguſtinus gefraget worden/ warum er
nicht bey ſeiner Schweſter wohne/ ſagte er/ darum/ weil die/ die ſich bey mei-
ner Schweſter aufhalten/ nicht meine Schweſtern ſeyn. Weil dann die boͤſe
Geſellſchafft dem guten Namen und wahren Chriſtenthum zuwider iſt/ ſo ſoll
ein jeder Chriſt ſolch ſchaͤndlich und un-Chriſtlich Laſter fliehen. Welches
geſchehen ſoll:
Epiph. hær.
30. Ebion.
de Auguſt.
Sabell. l. 5.
c. 6. 7.
III. Weil ſolch Laſter gefaͤhrlich und hoch-ſchaͤdlich iſt. Dann
ihr Hertz trachtet nach Schaden/ ꝛc. ſagt unſer Text. Wer ſich zu boͤſer Ge-
ſellſchafft halt/ der aͤrgert dardurch nicht allein die Geſellſchafft/ und ſtaͤrcket ſie
in ihrer Boßheit/ daß ſie meinen/ ſie ſeyen gar wol daran/ und thaͤten nicht
unrecht/ weil der und der ſich ſelber zu ihnen geſelle: Sondern er ſelber wird
durch ſie geaͤrgert/ verfuͤhret und zu Fall gebracht/ daß er ihrer boͤſen Wercke
theilhafftig wird/ 2. Joh. v. 11. da er wol ſonſten fromm und in gutem Wol-
ſtand verblieben waͤre. Daher der H. Chryſoſtomus ſagt/ wann ein From-
mer und ein Boͤſer mit einander Gefellen werden/ ſo geſchche viel ehe/ daß der
Fromme boͤß wird/ als daß der Boͤſe ſolte fromm werden. Wann ein fau-
ler und ein guter friſcher Apffel neben einander ligen/ ſo wird der faule dar-
durch nicht friſch/ aber der gute wird faul. So gehet es bey den Geſellſchaff-
ten auch/ und kan offt ein einiges raͤudiges Schaaf eine gantze Heerde an-
ſtecken. Die boͤſe Exempel verfuͤhren und verderben einem das Gute/ und
die reitzende Luſt verkehret unſchuldige Hertzen/ Weißh. 4. Boͤſe Geſchwaͤtze
verderben gute Sitten/ 1 Cor. 15. Wer Pech angreiffet/ der beſudelt ſich
darmit/ alſo/ die Laſter boͤſer Geſellſchafften kleben gleich an/ Syr. 13. Bey
den Abgoͤttiſchen lernet man Abgoͤtterey/ wie die Jſraeliten/ da ſie ſich von der
Moabiter Toͤchter zum Opffer ihrer Goͤtter laden lieſſen/ aſſen ſie von dem
Heydniſchen Opffer mit/ und betteten ihre Goͤtter an/ 2. Moſ. 25. Bey den
Ketzern wird man auch Ketzeriſch/ dann ihre falſche Lehr friſſt um ſich/ wie der
Krebs/ 2. Tim. 2. Bey Verzagten wird man auch verzagt/ darum/ wann
die Jſraeliten im Streit außzogen wider die Feinde/ mußten die Amtleute
das Volck anreden/ und ſagen: Welcher ſich fuͤrchtet und ein verzagtes
Hertz hat/ der gehe hin und bleibe daheim/ auf daß er nicht auch ſeiner Bruͤder
Hertz feig mache/ wie ſein Hertz iſt/ 5. Moſ. 26. Bey Huren und Buben ge-
raͤth man auf Hurerey und Buͤberey/ darum Syrach ſagt: Fliehe die Bu-
lerin/ daß du nicht in ihre Stricke falleſt/ gewoͤhne dich nicht zu der Singerin/
daß
Gefahr der
Berfuͤh-
rung/
zur Abgoͤt-
serey/
Ketzerey/
Zagheit/
Hurerey/
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