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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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von der Sicherheit.
ein Wild in der Wüsten/ das da lechtzet und laufft/ daß niemand aufhalten
kan/ Jer. 2. da doch vor GOtt keine Sünde klein ist/ eine jegliche Sünde ist
wie ein scharff Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan/ Syr. 21.
O der ruchlosen Sicherheit! Sicherheit ist es

IV. Wann die Leute GOttes Gnade mißbrauchen. Als daIV.
GOttes
Gaade
mißbrau-
chen.

ein Mensch zwar wol weißt/ was recht oder linck/ was gut oder böß ist/ sün-
diget aber muthwillig/ und dencket/ GOtt sey barmhertzig/ GOtt werde es
ihm wol wieder verzeihen/ er wolle es GOtt schon wieder abbitten/ er wolle
sich noch wol bekehren/ wann er sich zuvor recht geübet und vertobet habe.
Aber/ O der thörichten Sicherheit! GOtt ist nicht nur barmhertzig/ sondern
auch gerecht/ er ist nicht ein GOtt dem Gottloß Wesen gefället/ wer böß ist/
bleibet nicht für ihm/ Ps. 5. er kan bald so zornig werden/ als gnädig er ist/
und sein Zorn über die Gottlosen hat kein Aufhören/ Syr. 5. wer auf Gnade
sündiget/ dem wird mit Ungnade gelohnet. Und wie darff ihm einer selber
eingeben/ er wolle in das künfftige fromm werden/ wann er sich zuvor wol ge-
tummelt habe: Heut/ heut so ihr die Stimme deß HErrn höret/ so verstocket
eure Hertzen nicht/ Ebr. 3. Wir wissen nicht was Morgen seyn wird/ Jac. 4.
Es kan noch vor Abend anders werden/ weder es am Morgen war/ Syr. 18.
Jst doch unser Leben nur wie ein Schatten/ wie ein Nebel/ wie ein Dampff/
der in einem Augenblick vergehet und versch windet/ unser Leben ist wie nichts/
wie gar nichts sind alle Menschen/ die doch so sicher leben/ Sela/ Ps. 39.
Sicherheit ist es

V. Wann die Leute im Wolstand den fleischlichen/ sündlichen/V.
im Wol-
stand
den sünd-
lichen Lüsten
nachhän-
gen.

Weltlichen Lüsten immer mehr nachhängen. Viel/ weil es ihnen wol gehet/
sie haben kein sonders Creutz/ seyn nicht in Unglück wie andere Leute/ ihre
Küchen/ Kammern/ und Keller seyn voll/ die herauß geben können einen
Vorrath nach dem andern/ sie werden von jederman geliebet/ geehret/ gerüh-
met und herfür gezogen/ sie versuchen GOtt/ und es gehet ihnen alles wol
hinauß/ Malach. 3. so halten sie sich selber für fromm/ geben ihnen selber in
allem Recht/ und machen einen solchen Schluß/ daß sie dencken: Wann
GOtt dem HErrn dein sündliches Leben übel gefiel/ so hätte er dich längsten
darum gestraffet: Nun er dich aber segnet/ du hast nirgend keinen Mangel/
es gehet dir allenthalben wol/ so muß dein Thun und Wandel GOTT nicht
mißfallen: Und also halten sie sich an ihr groß Glück/ bekümmern sich nicht
um den Schaden Joseph/ Amos 6. ihre Person brüstet sich/ wie ein fetter
Wanst/ und thun was sie nur gedencken/ sie vernichten alles/ und reden übel
darvon/ reden und lästern hoch her/ was sie reden/ das muß vom Himmel her-
ab geredet seyn/ was sie sagen/ das muß gelten auf Erden/ Ps. 73. der Reiche
thut unrecht und trotzet noch darzu/ aber der Arme muß leiden und darzu dan-
cken/ Syr. 13. Das ist eine verwegene Sicherheit/ dann daß es ihnen wol

gehet/
Y y y y 2

von der Sicherheit.
ein Wild in der Wuͤſten/ das da lechtzet und laufft/ daß niemand aufhalten
kan/ Jer. 2. da doch vor GOtt keine Suͤnde klein iſt/ eine jegliche Suͤnde iſt
wie ein ſcharff Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan/ Syr. 21.
O der ruchloſen Sicherheit! Sicherheit iſt es

IV. Wann die Leute GOttes Gnade mißbrauchen. Als daIV.
GOttes
Gaade
mißbrau-
chen.

ein Menſch zwar wol weißt/ was recht oder linck/ was gut oder boͤß iſt/ ſuͤn-
diget aber muthwillig/ und dencket/ GOtt ſey barmhertzig/ GOtt werde es
ihm wol wieder verzeihen/ er wolle es GOtt ſchon wieder abbitten/ er wolle
ſich noch wol bekehren/ wann er ſich zuvor recht geuͤbet und vertobet habe.
Aber/ O der thoͤrichten Sicherheit! GOtt iſt nicht nur barmhertzig/ ſondern
auch gerecht/ er iſt nicht ein GOtt dem Gottloß Weſen gefaͤllet/ wer boͤß iſt/
bleibet nicht fuͤr ihm/ Pſ. 5. er kan bald ſo zornig werden/ als gnaͤdig er iſt/
und ſein Zorn uͤber die Gottloſen hat kein Aufhoͤren/ Syr. 5. wer auf Gnade
ſuͤndiget/ dem wird mit Ungnade gelohnet. Und wie darff ihm einer ſelber
eingeben/ er wolle in das kuͤnfftige fromm werden/ wann er ſich zuvor wol ge-
tummelt habe: Heut/ heut ſo ihr die Stimme deß HErꝛn hoͤret/ ſo verſtocket
eure Hertzen nicht/ Ebr. 3. Wir wiſſen nicht was Morgen ſeyn wird/ Jac. 4.
Es kan noch vor Abend anders werden/ weder es am Morgen war/ Syr. 18.
Jſt doch unſer Leben nur wie ein Schatten/ wie ein Nebel/ wie ein Dampff/
der in einem Augenblick vergehet und verſch windet/ unſer Leben iſt wie nichts/
wie gar nichts ſind alle Menſchen/ die doch ſo ſicher leben/ Sela/ Pſ. 39.
Sicherheit iſt es

V. Wann die Leute im Wolſtand den fleiſchlichen/ ſuͤndlichen/V.
im Wol-
ſtand
den ſuͤnd-
lichen Luͤſten
nachhaͤn-
gen.

Weltlichen Luͤſten immer mehr nachhaͤngen. Viel/ weil es ihnen wol gehet/
ſie haben kein ſonders Creutz/ ſeyn nicht in Ungluͤck wie andere Leute/ ihre
Kuͤchen/ Kammern/ und Keller ſeyn voll/ die herauß geben koͤnnen einen
Vorrath nach dem andern/ ſie werden von jederman geliebet/ geehret/ geruͤh-
met und herfuͤr gezogen/ ſie verſuchen GOtt/ und es gehet ihnen alles wol
hinauß/ Malach. 3. ſo halten ſie ſich ſelber fuͤr fromm/ geben ihnen ſelber in
allem Recht/ und machen einen ſolchen Schluß/ daß ſie dencken: Wann
GOtt dem HErꝛn dein ſuͤndliches Leben uͤbel gefiel/ ſo haͤtte er dich laͤngſten
darum geſtraffet: Nun er dich aber ſegnet/ du haſt nirgend keinen Mangel/
es gehet dir allenthalben wol/ ſo muß dein Thun und Wandel GOTT nicht
mißfallen: Und alſo halten ſie ſich an ihr groß Gluͤck/ bekuͤmmern ſich nicht
um den Schaden Joſeph/ Amos 6. ihre Perſon bruͤſtet ſich/ wie ein fetter
Wanſt/ und thun was ſie nur gedencken/ ſie vernichten alles/ und reden uͤbel
darvon/ reden und laͤſtern hoch her/ was ſie reden/ das muß vom Himmel her-
ab geredet ſeyn/ was ſie ſagen/ das muß gelten auf Erden/ Pſ. 73. der Reiche
thut unrecht und trotzet noch darzu/ aber der Arme muß leiden und darzu dan-
cken/ Syr. 13. Das iſt eine verwegene Sicherheit/ dann daß es ihnen wol

gehet/
Y y y y 2
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[723/0793] von der Sicherheit. ein Wild in der Wuͤſten/ das da lechtzet und laufft/ daß niemand aufhalten kan/ Jer. 2. da doch vor GOtt keine Suͤnde klein iſt/ eine jegliche Suͤnde iſt wie ein ſcharff Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan/ Syr. 21. O der ruchloſen Sicherheit! Sicherheit iſt es IV. Wann die Leute GOttes Gnade mißbrauchen. Als da ein Menſch zwar wol weißt/ was recht oder linck/ was gut oder boͤß iſt/ ſuͤn- diget aber muthwillig/ und dencket/ GOtt ſey barmhertzig/ GOtt werde es ihm wol wieder verzeihen/ er wolle es GOtt ſchon wieder abbitten/ er wolle ſich noch wol bekehren/ wann er ſich zuvor recht geuͤbet und vertobet habe. Aber/ O der thoͤrichten Sicherheit! GOtt iſt nicht nur barmhertzig/ ſondern auch gerecht/ er iſt nicht ein GOtt dem Gottloß Weſen gefaͤllet/ wer boͤß iſt/ bleibet nicht fuͤr ihm/ Pſ. 5. er kan bald ſo zornig werden/ als gnaͤdig er iſt/ und ſein Zorn uͤber die Gottloſen hat kein Aufhoͤren/ Syr. 5. wer auf Gnade ſuͤndiget/ dem wird mit Ungnade gelohnet. Und wie darff ihm einer ſelber eingeben/ er wolle in das kuͤnfftige fromm werden/ wann er ſich zuvor wol ge- tummelt habe: Heut/ heut ſo ihr die Stimme deß HErꝛn hoͤret/ ſo verſtocket eure Hertzen nicht/ Ebr. 3. Wir wiſſen nicht was Morgen ſeyn wird/ Jac. 4. Es kan noch vor Abend anders werden/ weder es am Morgen war/ Syr. 18. Jſt doch unſer Leben nur wie ein Schatten/ wie ein Nebel/ wie ein Dampff/ der in einem Augenblick vergehet und verſch windet/ unſer Leben iſt wie nichts/ wie gar nichts ſind alle Menſchen/ die doch ſo ſicher leben/ Sela/ Pſ. 39. Sicherheit iſt es IV. GOttes Gaade mißbrau- chen. V. Wann die Leute im Wolſtand den fleiſchlichen/ ſuͤndlichen/ Weltlichen Luͤſten immer mehr nachhaͤngen. Viel/ weil es ihnen wol gehet/ ſie haben kein ſonders Creutz/ ſeyn nicht in Ungluͤck wie andere Leute/ ihre Kuͤchen/ Kammern/ und Keller ſeyn voll/ die herauß geben koͤnnen einen Vorrath nach dem andern/ ſie werden von jederman geliebet/ geehret/ geruͤh- met und herfuͤr gezogen/ ſie verſuchen GOtt/ und es gehet ihnen alles wol hinauß/ Malach. 3. ſo halten ſie ſich ſelber fuͤr fromm/ geben ihnen ſelber in allem Recht/ und machen einen ſolchen Schluß/ daß ſie dencken: Wann GOtt dem HErꝛn dein ſuͤndliches Leben uͤbel gefiel/ ſo haͤtte er dich laͤngſten darum geſtraffet: Nun er dich aber ſegnet/ du haſt nirgend keinen Mangel/ es gehet dir allenthalben wol/ ſo muß dein Thun und Wandel GOTT nicht mißfallen: Und alſo halten ſie ſich an ihr groß Gluͤck/ bekuͤmmern ſich nicht um den Schaden Joſeph/ Amos 6. ihre Perſon bruͤſtet ſich/ wie ein fetter Wanſt/ und thun was ſie nur gedencken/ ſie vernichten alles/ und reden uͤbel darvon/ reden und laͤſtern hoch her/ was ſie reden/ das muß vom Himmel her- ab geredet ſeyn/ was ſie ſagen/ das muß gelten auf Erden/ Pſ. 73. der Reiche thut unrecht und trotzet noch darzu/ aber der Arme muß leiden und darzu dan- cken/ Syr. 13. Das iſt eine verwegene Sicherheit/ dann daß es ihnen wol gehet/ V. im Wol- ſtand den ſuͤnd- lichen Luͤſten nachhaͤn- gen. Y y y y 2

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 723. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/793>, abgerufen am 22.11.2024.