Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.von der Vermessenheit. Saul dem Propheten Samuel entgegen gieng/ nachdem er die Amalekiterund Ver-messenheit/ bey dem Ruhm der Vollkom- menheit/ geschlagen/ und sagt: Jch hab deß HErrn Wort erfüllet/ vermeinend der Prophet soll nichts wissen/ von dem verbannten und vom Agag dem König der Amalekiter/ dessen er wider Gottes Befehl verschonet/ hoffte noch/ Samuel solt ihm gratuliren und Glück wünschen/ und alles gutes darüber ankünden/ da ihn doch der HErr eben deßhalben verworffen hatte. 1. Sam. 15. Jener Jüngling/ da er von Christo die 10. Gebott höret/ sagt er: Das hab ich alles gethan von meiner Jugend auf/ was fehlet mir noch. Matth. 19. Wie auch die Phariseer sich selbsten vermassen/ als ob sie fromm wären/ und verachteten deß- wegen andere neben ihnen. Luc. 18. Jener Carthäuser Mönch zu Straß- burg/ da er sterben solt/ sprach vermessentlich/ HErr gib mir was du mir ver- sprochen/ dann ich hab gethan/ was du mich geheissen. Dagegen sagt Christus/ wann ihr alles gethan habt/ was euch befohlen ist/ so sprechet/ wir sind unnütze Knecht/ wir haben erst gethan/ was wir zu thun schuldig gewesen. Luc. 17. Ver-Folg heroi- scher Tha- ten/ wegen und vermessen seyn die Leut/ wann sie sich unterstehen grosser Heiligen heroische Thaten/ ohne Befehl und Beruff/ nachzuthun/ wie die 2. Hauptleut/ nemlich Joseph und Azaria gethan/ Judas Maccabäus hatte ihnen vor sei- nem Außzug befohlen/ sie solten das Volck regieren/ und nicht außziehen/ die Feind anzugreiffen/ biß er wieder käme. Weil aber Judas aussen war/ und sie beyde höreten/ von seinem und seines Bruders Sieg und grossen Thaten/ spra- chen sie/ wir wollen auch Ehr einlegen/ und die Heyden um uns her angreiffen/ da sie sich aber aufmachten/ zog ihnen Gorgias entgegen/ und schlug sie in die Flucht/ und Jsrael verlohr desselben Tags bey 2000. Mann/ darum/ daß sie Judä und seines Bruders Befehl nicht gehorchet/ und sich auß eigener Ver- messenheit unterstanden einen Ruhm zu erjagen/ so sie doch nicht die Leut wa- ren/ denen Gott verliehen hatte/ daß Jsrael durch sie geholffen wurde. 1. Macc. 5. Darum sagt Syrach/ dencke nicht über dein Vermögen. c. 3. Laß dich nicht duncken/ du seyest tüchtig gnug dazu. c. 7. Obwol Moses den Egypter er- schlagen/ Pinehas in seinem Eyfer den Hurenbuben samt der Hure durchsto- chen/ und Elias die Baalspfaffen geschlachtet/ stund es doch Petro nicht frey von Leder zu ziehen und drein zu hauen/ als die Scherganten am Oelberg Hand an den HErrn Christum legen wolten/ darum sprach der HErr zu ihm: Stecke dein Schwert an seinen Ort/ dann wer das Schwerdt nimmt/ der soll durchs Schwerdt umkommen. Matth. 26. Und also von andern Thaten derRach/ Heiligen auch zu reden. Verwegen und vermessen seyn die Leut/ wann sie sich eygenthätiger Weiß an ihrem Nechsten wollen rächen/ wie Abisai/ da er die ehrrührige Wort Simei hörete/ die er wider den König David in seinem be- erübten Abzug/ außstieß/ und ihm nachschrye/ sprach er: Solt dieser todter Hund/ meinem Herrn dem König fluchen? Jch will hingehen/ und ihm den Kopff abreissen/ aber David sprach/ laß ihn fluchen/ vielleicht wird der HErr mein T t t t 3
von der Vermeſſenheit. Saul dem Propheten Samuel entgegen gieng/ nachdem er die Amalekiterund Ver-meſſenheit/ bey dem Ruhm der Vollkom- menheit/ geſchlagen/ und ſagt: Jch hab deß HErꝛn Wort erfuͤllet/ vermeinend der Prophet ſoll nichts wiſſen/ von dem verbannten und vom Agag dem Koͤnig der Amalekiter/ deſſen er wider Gottes Befehl verſchonet/ hoffte noch/ Samuel ſolt ihm gratuliren und Gluͤck wuͤnſchen/ und alles gutes daruͤber ankuͤnden/ da ihn doch der HErꝛ eben deßhalben verworffen hatte. 1. Sam. 15. Jener Juͤngling/ da er von Chriſto die 10. Gebott hoͤret/ ſagt er: Das hab ich alles gethan von meiner Jugend auf/ was fehlet mir noch. Matth. 19. Wie auch die Phariſeer ſich ſelbſten vermaſſen/ als ob ſie fromm waͤren/ und verachteten deß- wegen andere neben ihnen. Luc. 18. Jener Carthaͤuſer Moͤnch zu Straß- burg/ da er ſterben ſolt/ ſprach vermeſſentlich/ HErꝛ gib mir was du mir ver- ſprochen/ dann ich hab gethan/ was du mich geheiſſen. Dagegen ſagt Chriſtus/ wann ihr alles gethan habt/ was euch befohlen iſt/ ſo ſprechet/ wir ſind unnuͤtze Knecht/ wir haben erſt gethan/ was wir zu thun ſchuldig geweſen. Luc. 17. Ver-Folg heroi- ſcher Tha- ten/ wegen und vermeſſen ſeyn die Leut/ wann ſie ſich unterſtehen groſſer Heiligen heroiſche Thaten/ ohne Befehl und Beruff/ nachzuthun/ wie die 2. Hauptleut/ nemlich Joſeph und Azaria gethan/ Judas Maccabaͤus hatte ihnen vor ſei- nem Außzug befohlen/ ſie ſolten das Volck regieren/ und nicht außziehen/ die Feind anzugreiffen/ biß er wieder kaͤme. Weil aber Judas auſſen war/ und ſie beyde hoͤreten/ von ſeinem und ſeines Bruders Sieg und groſſen Thaten/ ſpra- chen ſie/ wir wollen auch Ehr einlegen/ und die Heyden um uns her angreiffen/ da ſie ſich aber aufmachten/ zog ihnen Gorgias entgegen/ und ſchlug ſie in die Flucht/ und Jſrael verlohr deſſelben Tags bey 2000. Mann/ darum/ daß ſie Judaͤ und ſeines Bruders Befehl nicht gehorchet/ und ſich auß eigener Ver- meſſenheit unterſtanden einen Ruhm zu erjagen/ ſo ſie doch nicht die Leut wa- ren/ denen Gott verliehen hatte/ daß Jſrael durch ſie geholffen wurde. 1. Macc. 5. Darum ſagt Syrach/ dencke nicht uͤber dein Vermoͤgen. c. 3. Laß dich nicht duncken/ du ſeyeſt tuͤchtig gnug dazu. c. 7. Obwol Moſes den Egypter er- ſchlagen/ Pinehas in ſeinem Eyfer den Hurenbuben ſamt der Hure durchſto- chen/ und Elias die Baalspfaffen geſchlachtet/ ſtund es doch Petro nicht frey von Leder zu ziehen und drein zu hauen/ als die Scherganten am Oelberg Hand an den HErꝛn Chriſtum legen wolten/ darum ſprach der HErꝛ zu ihm: Stecke dein Schwert an ſeinen Ort/ dann wer das Schwerdt nimmt/ der ſoll durchs Schwerdt umkommen. Matth. 26. Und alſo von andern Thaten derRach/ Heiligen auch zu reden. Verwegen und vermeſſen ſeyn die Leut/ wann ſie ſich eygenthaͤtiger Weiß an ihrem Nechſten wollen raͤchen/ wie Abiſai/ da er die ehrruͤhrige Wort Simei hoͤrete/ die er wider den Koͤnig David in ſeinem be- eruͤbten Abzug/ außſtieß/ und ihm nachſchrye/ ſprach er: Solt dieſer todter Hund/ meinem Herꝛn dem Koͤnig fluchen? Jch will hingehen/ und ihm den Kopff abreiſſen/ aber David ſprach/ laß ihn fluchen/ vielleicht wird der HErꝛ mein T t t t 3
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von der Vermeſſenheit.
Saul dem Propheten Samuel entgegen gieng/ nachdem er die Amalekiter
geſchlagen/ und ſagt: Jch hab deß HErꝛn Wort erfuͤllet/ vermeinend der
Prophet ſoll nichts wiſſen/ von dem verbannten und vom Agag dem Koͤnig
der Amalekiter/ deſſen er wider Gottes Befehl verſchonet/ hoffte noch/ Samuel
ſolt ihm gratuliren und Gluͤck wuͤnſchen/ und alles gutes daruͤber ankuͤnden/
da ihn doch der HErꝛ eben deßhalben verworffen hatte. 1. Sam. 15. Jener
Juͤngling/ da er von Chriſto die 10. Gebott hoͤret/ ſagt er: Das hab ich alles
gethan von meiner Jugend auf/ was fehlet mir noch. Matth. 19. Wie auch die
Phariſeer ſich ſelbſten vermaſſen/ als ob ſie fromm waͤren/ und verachteten deß-
wegen andere neben ihnen. Luc. 18. Jener Carthaͤuſer Moͤnch zu Straß-
burg/ da er ſterben ſolt/ ſprach vermeſſentlich/ HErꝛ gib mir was du mir ver-
ſprochen/ dann ich hab gethan/ was du mich geheiſſen. Dagegen ſagt Chriſtus/
wann ihr alles gethan habt/ was euch befohlen iſt/ ſo ſprechet/ wir ſind unnuͤtze
Knecht/ wir haben erſt gethan/ was wir zu thun ſchuldig geweſen. Luc. 17. Ver-
wegen und vermeſſen ſeyn die Leut/ wann ſie ſich unterſtehen groſſer Heiligen
heroiſche Thaten/ ohne Befehl und Beruff/ nachzuthun/ wie die 2. Hauptleut/
nemlich Joſeph und Azaria gethan/ Judas Maccabaͤus hatte ihnen vor ſei-
nem Außzug befohlen/ ſie ſolten das Volck regieren/ und nicht außziehen/ die
Feind anzugreiffen/ biß er wieder kaͤme. Weil aber Judas auſſen war/ und ſie
beyde hoͤreten/ von ſeinem und ſeines Bruders Sieg und groſſen Thaten/ ſpra-
chen ſie/ wir wollen auch Ehr einlegen/ und die Heyden um uns her angreiffen/
da ſie ſich aber aufmachten/ zog ihnen Gorgias entgegen/ und ſchlug ſie in die
Flucht/ und Jſrael verlohr deſſelben Tags bey 2000. Mann/ darum/ daß ſie
Judaͤ und ſeines Bruders Befehl nicht gehorchet/ und ſich auß eigener Ver-
meſſenheit unterſtanden einen Ruhm zu erjagen/ ſo ſie doch nicht die Leut wa-
ren/ denen Gott verliehen hatte/ daß Jſrael durch ſie geholffen wurde. 1. Macc.
5. Darum ſagt Syrach/ dencke nicht uͤber dein Vermoͤgen. c. 3. Laß dich nicht
duncken/ du ſeyeſt tuͤchtig gnug dazu. c. 7. Obwol Moſes den Egypter er-
ſchlagen/ Pinehas in ſeinem Eyfer den Hurenbuben ſamt der Hure durchſto-
chen/ und Elias die Baalspfaffen geſchlachtet/ ſtund es doch Petro nicht frey
von Leder zu ziehen und drein zu hauen/ als die Scherganten am Oelberg
Hand an den HErꝛn Chriſtum legen wolten/ darum ſprach der HErꝛ zu ihm:
Stecke dein Schwert an ſeinen Ort/ dann wer das Schwerdt nimmt/ der ſoll
durchs Schwerdt umkommen. Matth. 26. Und alſo von andern Thaten der
Heiligen auch zu reden. Verwegen und vermeſſen ſeyn die Leut/ wann ſie ſich
eygenthaͤtiger Weiß an ihrem Nechſten wollen raͤchen/ wie Abiſai/ da er die
ehrruͤhrige Wort Simei hoͤrete/ die er wider den Koͤnig David in ſeinem be-
eruͤbten Abzug/ außſtieß/ und ihm nachſchrye/ ſprach er: Solt dieſer todter
Hund/ meinem Herꝛn dem Koͤnig fluchen? Jch will hingehen/ und ihm den
Kopff abreiſſen/ aber David ſprach/ laß ihn fluchen/ vielleicht wird der HErꝛ
mein
und Ver-
meſſenheit/
bey dem
Ruhm der
Vollkom-
menheit/
Folg heroi-
ſcher Tha-
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