Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.von der Kleinmüthigkeit. und Sterben GOtt dem HErrn gäntzlich ergeben/ denn wir leben oder ster-ben/ so sind wir deß HErrn/ Rom. 14. und welche einmal im HErrn ster- ben/ die seyn ewig selig/ Offenb. Joh. 14. Und das ist nun das sechs und dreissigste Laster/ welches eigentlich aufSumma. Gebrauch dieser Lehr. I. WArnung/ von Natur ist deß Menschen Hertz in guten TagenI. fen S s s s 3
von der Kleinmuͤthigkeit. und Sterben GOtt dem HErꝛn gaͤntzlich ergeben/ denn wir leben oder ſter-ben/ ſo ſind wir deß HErꝛn/ Rom. 14. und welche einmal im HErꝛn ſter- ben/ die ſeyn ewig ſelig/ Offenb. Joh. 14. Und das iſt nun das ſechs und dreiſſigſte Laſter/ welches eigentlich aufSumma. Gebrauch dieſer Lehr. I. WArnung/ von Natur iſt deß Menſchen Hertz in guten TagenI. fen S s s s 3
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von der Kleinmuͤthigkeit.
und Sterben GOtt dem HErꝛn gaͤntzlich ergeben/ denn wir leben oder ſter-
ben/ ſo ſind wir deß HErꝛn/ Rom. 14. und welche einmal im HErꝛn ſter-
ben/ die ſeyn ewig ſelig/ Offenb. Joh. 14.
Und das iſt nun das ſechs und dreiſſigſte Laſter/ welches eigentlich auf
den laſterhafften Menſchen ſelbſten ſiehet und gehet/ nemlich die Kleinmuͤ-
thigkeit/ da wir gehoͤret/ daß ein Chriſt in vorfallender Noth/ als in Ar-
mut/ Verachtung/ Arbeit/ Truͤbſal/ Verzug Goͤttlicher Huͤlffe/ Ungewitter/
Nacht/ Gefaͤngnuͤß/ Verfolgung/ Alter/ Kranckheit/ und Tod nicht furcht-
ſam und kleinmuͤthig ſeyn ſolle/ nach den Worten deß HErꝛn Chriſti/ da er
zu ſeinen Juͤngern ſagt: Jhr Kleinglaͤubigen/ warum ꝛc. Matth. 8.
Summa.
Gebrauch dieſer Lehr.
I. WArnung/ von Natur iſt deß Menſchen Hertz in guten Tagen
trotzig/ aber in der Nacht verzagt/ Jer. 17. welches man viel er-
faͤhret/ nicht allein bey den Gottloſen/ ſondern auch wol bey
frommen Chriſten/ und wie Ariſtoreles von den jenigen Thie-
ren ſchreibet/ die ein groß Hertz haben/ ſie ſeyen von Natur furchtſamer als
die/ die ein klein Hertz haben/ alſo ſeyn offt die Fromme furchtſamer als an-
dere: Wiewol die Gottloſen ſich fuͤrchten wegen ihres boͤſen Gewiſſens/ und
bevorſtehender Straffen/ wie der weiſe Mann ſagt: Daß einer ſo verzagt iſt/
das macht ſeine eigene Boßheit/ die ihn uͤberzeuget und verdammt/ und ein er-
ſchrocken Gewiſſen/ verſiehet ſich immer dar deß aͤrgſten. Denn die Furcht
kommt daher/ daß einer nicht trauet ſich zu verantworten/ noch keine Huͤlffe
weißt/ Weißh. 17. So iſt Belſazer erſchrocken/ da er eine Hand an der
Wand ſehen herauß gehen/ und etliche Worte dahin ſchreiben/ Dan. 5. So
kleinmuͤthig iſt Saul worden/ da ihm der vermummte Samuel ſeinen Unter-
gang angezeiget/ 1. Sam. 28. Die Frommen aber fuͤrchten ſich Theils auß
Menſchlicher Schwachheit und Bloͤdigkeit/ Theils auch auß demuͤthiger
Ehrerbietung und kindlicher Furcht gegen der H. Goͤttlichen Majeſtaͤt/ deren
ſie ſich doch darbey allezeit zu eigen ergeben/ und alſo dem HErꝛn dienen mit
Furcht/ und freuen ſich mit Zittern/ Pſ. 2. oder/ wie Paulus ſagt/ ſie ſchaf-
fen mit Furcht und Zittern/ daß ſie ſelig werden/ Phil. 2. in welchem Fall
Salomo ſagt: Wol dem/ der ſich allweg fuͤrchtet/ Spr. 28. dann der HErꝛ
hat Wolgefallen an denen/ die ihn fuͤrchten/ und auf ſeine Guͤte hoffen/
Pſ. 147. Aber/ in vorfallenden Noͤthen (wie gehoͤret/) ſoll man nicht
fuͤrchtſam und kleinmuͤthig ſeyn/ wie allhier die Juͤnger ein groß Zetter-Ge-
ſchrey anfangen/ und nur von ihrem Verderben ſagen. Dann die Klein-
muͤthigen vertrauen GOtt nicht/ ſie zweifflen an GOttes Allmacht/ ob er in
den Noͤthen helffen koͤnne/ zweifflen an GOttes Barmhertzigkeit/ ob er helf-
fen
I.
Warnung
vor dieſem
Laſter.
Darbey zu
erwegen die
Ungleich-
heit/
Suͤnde/ und
S s s s 3
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