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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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Die LXIX. Laster-Predigt/
II.
Der Grösse
dieses La-
sters ist kein
Unwissen-
heit oder
Schwach-
heit.

II. Wegen der Grösse dieses Lasters. Wann einer eine Sünd ein-
mal begehet/ so vergreifft er sich schon damit wider den ewigen GOtt und wi-
der sein H. Gebott/ doch kan solche Sünd geschehen seyn/ etwan auß Unwis-
senheit/ auß Schwachheit und Ubereilung/ auß Unfürsichtigkeit oder auß Ver-
führung anderer/ wo man aber die einmal begangene Sünd hat erkannt und
bereuet/ hat die H. Absolution darüber begehrt und angehört/ sich gegen Gott
und dessen Diener verlobt und versprochen/ solche Sünd forthin zu hassen und
zu lassen/ und thut sie doch wieder/ so ist das kein Unwissenheit/ kein Schwach-
heit mehr/ sondern es ist ein vorsetzliche Boßheit und Muthwill und ein Zeichen
eines bösen/ argen/ faulen Baums/ der nur arge F[r]üchten bringet. Matth. 7.
Der H. Augustinus sagt: Es sey kein grösser Laster/ als wann man der be-
gangenen Sünden/ deren Vergebung man schon erlangt/ hernach wieder mit
Lust und Freuden eingedenck seye; Wie viel grösser wirds dann seyn/ wann
man nicht nur mit Freuden dran gedenckt/ sondern sich gar aufs neu wieder
dareinsticht und ergibt/ und sich noch mehr und weiter darein vertiefft? Ein
solcher Mensch förchtet und liebet GOtt nicht/ sondern hälts mit dem Teufel/
Tertull. lib.
de Poenitent.
fol
438.
wie der alte Lehrer Tertullianus sagt: Wann einer nach der Buß und Be-
kehrung zu GOtt/ dem Teufel wieder in vorigen Sünden Raum gebe/ so ziehe
er hiemit den Teufel GOtt dem HErrn vor/ dann er habe jetzt beede erkannt/
den Teufel da er noch Gottloß gewesen/ und GOtt nachdem er Buß gethan/
wann er nun nach der Buß sich wieder in das vorige sündige Wesen und Le-
ben begebe/ so erkläre er sich damit im Werck se[l]bsten/ daß er mehr vom Teufel
halte/ als von GOtt/ lieber dem Teufel als GOtt dem HErrn folge/ welches
sondern ein
Undanck.
schröcklich zu hören ist. Der HErr Christus sagt allhie: Sihe zu/ du bist ge-
sund worden/ sündige fort nicht mehr/ ein solcher Mensch aber vergisst daß er
ist gesund worden/ er erkennet und bedenckt nicht/ was für grosse Wolthat es
sey/ daß ihm GOtt seine vorige Sünden vergeben/ und begeht mit solchem Un-
danck ein gedoppelte Sünd: Nimmt dessen ein Gleichnus: Wann einer
von seinem guten Gönner ein Wolthat empfangen/ und der ihm dagegen
gleich darauf ein Unbilligkeit erweist/ so sihet ein jeder/ daß solche Unbilligkeit
grösser zu halten/ als wann der zuvor nie kein Wolthat von jenem seinem Gön-
ner empfangen gehabt hätte: Also ist auch eines Menschen Sünd desto grös-
ser/ je grösser Wolthat er zuvor von GOtt seinem Gutthäter erhalten. Ein
solcher Mensch schändt und verschmächt auch das H. Verdienst JEsu Christi/
dadurch er so theur erkaufft/ 1. Cor. 6. und von aller Sünd und Ungerechtig-
keit erlöst worden. Tit. 2. Wie ein Freygelassener/ der von seinem Herrn gut-
willig auf freyen Fuß gestellet worden/ wann er darauf solchen seinen Patro-
nen beleidiget/ vielmehr sich versündiget/ als wann er noch in der Leibeigen-
schafft steckte; Also thun die viel grössere Sünd/ die durch Christi Verdienst/
von der Sünden/ deß Todes und deß Teufels Gewalt erlöset/ und mit der Frey-

heit
Die LXIX. Laſter-Predigt/
II.
Der Groͤſſe
dieſes La-
ſters iſt kein
Unwiſſen-
heit oder
Schwach-
heit.

II. Wegen der Groͤſſe dieſes Laſters. Wann einer eine Suͤnd ein-
mal begehet/ ſo vergreifft er ſich ſchon damit wider den ewigen GOtt und wi-
der ſein H. Gebott/ doch kan ſolche Suͤnd geſchehen ſeyn/ etwan auß Unwiſ-
ſenheit/ auß Schwachheit und Ubereilung/ auß Unfuͤrſichtigkeit oder auß Ver-
fuͤhrung anderer/ wo man aber die einmal begangene Suͤnd hat erkannt und
bereuet/ hat die H. Abſolution daruͤber begehrt und angehoͤrt/ ſich gegen Gott
und deſſen Diener verlobt und verſprochen/ ſolche Suͤnd forthin zu haſſen und
zu laſſen/ und thut ſie doch wieder/ ſo iſt das kein Unwiſſenheit/ kein Schwach-
heit mehr/ ſondern es iſt ein vorſetzliche Boßheit und Muthwill und ein Zeichen
eines boͤſen/ argen/ faulen Baums/ der nur arge F[r]uͤchten bringet. Matth. 7.
Der H. Auguſtinus ſagt: Es ſey kein groͤſſer Laſter/ als wann man der be-
gangenen Suͤnden/ deren Vergebung man ſchon erlangt/ hernach wieder mit
Luſt und Freuden eingedenck ſeye; Wie viel groͤſſer wirds dann ſeyn/ wann
man nicht nur mit Freuden dran gedenckt/ ſondern ſich gar aufs neu wieder
dareinſticht und ergibt/ und ſich noch mehr und weiter darein vertiefft? Ein
ſolcher Menſch foͤrchtet und liebet GOtt nicht/ ſondern haͤlts mit dem Teufel/
Tertull. lib.
de Pœnitent.
fol
438.
wie der alte Lehrer Tertullianus ſagt: Wann einer nach der Buß und Be-
kehrung zu GOtt/ dem Teufel wieder in vorigen Suͤnden Raum gebe/ ſo ziehe
er hiemit den Teufel GOtt dem HErꝛn vor/ dann er habe jetzt beede erkannt/
den Teufel da er noch Gottloß geweſen/ und GOtt nachdem er Buß gethan/
wann er nun nach der Buß ſich wieder in das vorige ſuͤndige Weſen und Le-
ben begebe/ ſo erklaͤre er ſich damit im Werck ſe[l]bſten/ daß er mehr vom Teufel
halte/ als von GOtt/ lieber dem Teufel als GOtt dem HErꝛn folge/ welches
ſondern ein
Undanck.
ſchroͤcklich zu hoͤren iſt. Der HErꝛ Chriſtus ſagt allhie: Sihe zu/ du biſt ge-
ſund worden/ ſuͤndige fort nicht mehr/ ein ſolcher Menſch aber vergiſſt daß er
iſt geſund worden/ er erkennet und bedenckt nicht/ was fuͤr groſſe Wolthat es
ſey/ daß ihm GOtt ſeine vorige Suͤnden vergeben/ und begeht mit ſolchem Un-
danck ein gedoppelte Suͤnd: Nimmt deſſen ein Gleichnus: Wann einer
von ſeinem guten Goͤnner ein Wolthat empfangen/ und der ihm dagegen
gleich darauf ein Unbilligkeit erweiſt/ ſo ſihet ein jeder/ daß ſolche Unbilligkeit
groͤſſer zu halten/ als wann der zuvor nie kein Wolthat von jenem ſeinem Goͤn-
ner empfangen gehabt haͤtte: Alſo iſt auch eines Menſchen Suͤnd deſto groͤſ-
ſer/ je groͤſſer Wolthat er zuvor von GOtt ſeinem Gutthaͤter erhalten. Ein
ſolcher Menſch ſchaͤndt und verſchmaͤcht auch das H. Verdienſt JEſu Chriſti/
dadurch er ſo theur erkaufft/ 1. Cor. 6. und von aller Suͤnd und Ungerechtig-
keit erloͤſt worden. Tit. 2. Wie ein Freygelaſſener/ der von ſeinem Herꝛn gut-
willig auf freyen Fuß geſtellet worden/ wann er darauf ſolchen ſeinen Patro-
nen beleidiget/ vielmehr ſich verſuͤndiget/ als wann er noch in der Leibeigen-
ſchafft ſteckte; Alſo thun die viel groͤſſere Suͤnd/ die durch Chriſti Verdienſt/
von der Suͤnden/ deß Todes und deß Teufels Gewalt erloͤſet/ und mit der Frey-

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[646/0716] Die LXIX. Laſter-Predigt/ II. Wegen der Groͤſſe dieſes Laſters. Wann einer eine Suͤnd ein- mal begehet/ ſo vergreifft er ſich ſchon damit wider den ewigen GOtt und wi- der ſein H. Gebott/ doch kan ſolche Suͤnd geſchehen ſeyn/ etwan auß Unwiſ- ſenheit/ auß Schwachheit und Ubereilung/ auß Unfuͤrſichtigkeit oder auß Ver- fuͤhrung anderer/ wo man aber die einmal begangene Suͤnd hat erkannt und bereuet/ hat die H. Abſolution daruͤber begehrt und angehoͤrt/ ſich gegen Gott und deſſen Diener verlobt und verſprochen/ ſolche Suͤnd forthin zu haſſen und zu laſſen/ und thut ſie doch wieder/ ſo iſt das kein Unwiſſenheit/ kein Schwach- heit mehr/ ſondern es iſt ein vorſetzliche Boßheit und Muthwill und ein Zeichen eines boͤſen/ argen/ faulen Baums/ der nur arge Fruͤchten bringet. Matth. 7. Der H. Auguſtinus ſagt: Es ſey kein groͤſſer Laſter/ als wann man der be- gangenen Suͤnden/ deren Vergebung man ſchon erlangt/ hernach wieder mit Luſt und Freuden eingedenck ſeye; Wie viel groͤſſer wirds dann ſeyn/ wann man nicht nur mit Freuden dran gedenckt/ ſondern ſich gar aufs neu wieder dareinſticht und ergibt/ und ſich noch mehr und weiter darein vertiefft? Ein ſolcher Menſch foͤrchtet und liebet GOtt nicht/ ſondern haͤlts mit dem Teufel/ wie der alte Lehrer Tertullianus ſagt: Wann einer nach der Buß und Be- kehrung zu GOtt/ dem Teufel wieder in vorigen Suͤnden Raum gebe/ ſo ziehe er hiemit den Teufel GOtt dem HErꝛn vor/ dann er habe jetzt beede erkannt/ den Teufel da er noch Gottloß geweſen/ und GOtt nachdem er Buß gethan/ wann er nun nach der Buß ſich wieder in das vorige ſuͤndige Weſen und Le- ben begebe/ ſo erklaͤre er ſich damit im Werck ſelbſten/ daß er mehr vom Teufel halte/ als von GOtt/ lieber dem Teufel als GOtt dem HErꝛn folge/ welches ſchroͤcklich zu hoͤren iſt. Der HErꝛ Chriſtus ſagt allhie: Sihe zu/ du biſt ge- ſund worden/ ſuͤndige fort nicht mehr/ ein ſolcher Menſch aber vergiſſt daß er iſt geſund worden/ er erkennet und bedenckt nicht/ was fuͤr groſſe Wolthat es ſey/ daß ihm GOtt ſeine vorige Suͤnden vergeben/ und begeht mit ſolchem Un- danck ein gedoppelte Suͤnd: Nimmt deſſen ein Gleichnus: Wann einer von ſeinem guten Goͤnner ein Wolthat empfangen/ und der ihm dagegen gleich darauf ein Unbilligkeit erweiſt/ ſo ſihet ein jeder/ daß ſolche Unbilligkeit groͤſſer zu halten/ als wann der zuvor nie kein Wolthat von jenem ſeinem Goͤn- ner empfangen gehabt haͤtte: Alſo iſt auch eines Menſchen Suͤnd deſto groͤſ- ſer/ je groͤſſer Wolthat er zuvor von GOtt ſeinem Gutthaͤter erhalten. Ein ſolcher Menſch ſchaͤndt und verſchmaͤcht auch das H. Verdienſt JEſu Chriſti/ dadurch er ſo theur erkaufft/ 1. Cor. 6. und von aller Suͤnd und Ungerechtig- keit erloͤſt worden. Tit. 2. Wie ein Freygelaſſener/ der von ſeinem Herꝛn gut- willig auf freyen Fuß geſtellet worden/ wann er darauf ſolchen ſeinen Patro- nen beleidiget/ vielmehr ſich verſuͤndiget/ als wann er noch in der Leibeigen- ſchafft ſteckte; Alſo thun die viel groͤſſere Suͤnd/ die durch Chriſti Verdienſt/ von der Suͤnden/ deß Todes und deß Teufels Gewalt erloͤſet/ und mit der Frey- heit Tertull. lib. de Pœnitent. fol 438. ſondern ein Undanck.

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 646. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/716>, abgerufen am 26.11.2024.