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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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Die LXIIX. Laster-Predigt/
II.
Approba-
tion
und
Gutheissen
dessen/ was
andere un-
richts thun
und vorha-
ben.

II. Machet man sich fremder Sünden theilhafftig/ durch Approba-
tion
und Gutheissung dessen/ was andere unrechts thun und vorhaben.
Darauf sihet allhie S. Paulus (nach etlicher Meinung) auch/ wie in der Er-
klärung gemeldet wordent/ Timotheus soll nicht auf seiner Collegarum und
Beysitzer Wort und Meinung allein gehen/ gleich ja sagen und gut heissen/
was sie fürbringen und wen sie wöhlen/ sondern er soll die Sach für sich selb-
sten reifflich und wol erwegen/ und so er befinde/ daß ein solche Person vorge-
schlagen werde/ die zu dem H. Predigamt nicht tauglich/ so soll er nicht einwil-
ligen/ sonst werd er sich hiemit fremder Sünden theilhafftig machen. Und da
Paulus in der Epistel an die Römer am 1. Cap. unterschiedliche Heydnische
Laster erzehlet/ sagt er zuletzt/ daß nicht allein die deß Todes würdig seyen/ die
solche Laster thun/ sondern auch die/ die Gefallen haben an denen/ die sie thun.
Damit hat sich eben Paulus/ da er noch ein unbekehrter Saulus gewesen/
schwerlich vergriffen/ und sich auch fremder Sünden theilhafftig gemachet/ da
er Wolgefallen gehabt an dem Tod und Steinigung deß H. Märterers Ste-
phani. Gesch. 8. Da heisst es/ der ein Ding thut/ und der es gut heisst und drein
williget/ ist einer so gut als der ander/ sie seyn auch beyde gleicher Straff wür-
dig. Wie an dem Exempel der Edomiten zu sehen/ weil sie ein Wolgefallen
daran trugen/ daß die Jsraeliten gen Babel ins Gefängnus geführet/ und die
Statt Jerusalem von den Chaldeern eingenommen worden/ sagt der HErr/ sie
seyen eben als derselben einer/ drohet ihnen aber darüber/ sie sollen zu Schanden
werden und ewiglich außgerottet seyn/ wie sie gethan haben/ soll ihnen wieder
geschehen/ und wie sie verdienet haben/ so solls ihnen wieder auf ihren Kopff
III.
Bösen
Rath.
kommen. Obad. v. 11/15.

III. Machet man sich fremder Sünden theilhafftig/ durch bösen
Rath/
wann man andern etwas sündlich und unrechts rathet und eingibt/
dann so der/ der den bösen Rath höret/ demselben folget/ Sünd und Unrecht
thut/ so begeht er zwar die Sünd würcklich allein/ aber der/ der ihm den bösen
Rath gegeben/ macht sich selber solcher Sünd auch theilhafftig/ gleich als ob er
selbsten solche Sünd in der That begangen hätte. Jonadab gab dem Amnon
einen bösen Rath/ auf was Weiß und Weg er die Thamar könne zu sich brin-
gen und seine sündliche Lust mit ihr büssen/ Amnon folgt und begeht die Sünd/
aber Jonadab der ihm solchen Einschlag gegeben/ hatte daran grössere Schuld
als Amnon selbst. 2. Sam. 13. Ahitophel gab dem Absalon den bösen Rath/ er
solte seines Vatters Kebsweiber offentlich beschlaffen/ so werd er seinen flüch-
tigen Vatter David für jederman stinckend machen/ Absalon folget und be-
schlieff die Kebsweiber seines Vatters für den Augen deß gantzen Jsraels/ die-
ser schändlichen That machet sich Ahitophel auch theilhafftig durch seinen gott-
losen Rath/ 2. Sam. 16. Ja ein solcher böser Rathgeber versündiget sich/
wann gleich der ander solchem Rath nicht folget/ darum wol dem/ der nicht

wandlet
Die LXIIX. Laſter-Predigt/
II.
Approba-
tion
und
Gutheiſſen
deſſen/ was
andere un-
richts thun
und vorha-
ben.

II. Machet man ſich fremder Suͤnden theilhafftig/ durch Approba-
tion
und Gutheiſſung deſſen/ was andere unrechts thun und vorhaben.
Darauf ſihet allhie S. Paulus (nach etlicher Meinung) auch/ wie in der Er-
klaͤrung gemeldet wordent/ Timotheus ſoll nicht auf ſeiner Collegarum und
Beyſitzer Wort und Meinung allein gehen/ gleich ja ſagen und gut heiſſen/
was ſie fuͤrbringen und wen ſie woͤhlen/ ſondern er ſoll die Sach fuͤr ſich ſelb-
ſten reifflich und wol erwegen/ und ſo er befinde/ daß ein ſolche Perſon vorge-
ſchlagen werde/ die zu dem H. Predigamt nicht tauglich/ ſo ſoll er nicht einwil-
ligen/ ſonſt werd er ſich hiemit fremder Suͤnden theilhafftig machen. Und da
Paulus in der Epiſtel an die Roͤmer am 1. Cap. unterſchiedliche Heydniſche
Laſter erzehlet/ ſagt er zuletzt/ daß nicht allein die deß Todes wuͤrdig ſeyen/ die
ſolche Laſter thun/ ſondern auch die/ die Gefallen haben an denen/ die ſie thun.
Damit hat ſich eben Paulus/ da er noch ein unbekehrter Saulus geweſen/
ſchwerlich vergriffen/ und ſich auch fremder Suͤnden theilhafftig gemachet/ da
er Wolgefallen gehabt an dem Tod und Steinigung deß H. Maͤrterers Ste-
phani. Geſch. 8. Da heiſſt es/ der ein Ding thut/ und der es gut heiſſt und drein
williget/ iſt einer ſo gut als der ander/ ſie ſeyn auch beyde gleicher Straff wuͤr-
dig. Wie an dem Exempel der Edomiten zu ſehen/ weil ſie ein Wolgefallen
daran trugen/ daß die Jſraeliten gen Babel ins Gefaͤngnus gefuͤhret/ und die
Statt Jeruſalem von den Chaldeern eingenommen worden/ ſagt der HErꝛ/ ſie
ſeyen eben als derſelben einer/ drohet ihnen aber daruͤber/ ſie ſollen zu Schanden
werden und ewiglich außgerottet ſeyn/ wie ſie gethan haben/ ſoll ihnen wieder
geſchehen/ und wie ſie verdienet haben/ ſo ſolls ihnen wieder auf ihren Kopff
III.
Boͤſen
Rath.
kommen. Obad. v. 11/15.

III. Machet man ſich fremder Suͤnden theilhafftig/ durch boͤſen
Rath/
wann man andern etwas ſuͤndlich und unrechts rathet und eingibt/
dann ſo der/ der den boͤſen Rath hoͤret/ demſelben folget/ Suͤnd und Unrecht
thut/ ſo begeht er zwar die Suͤnd wuͤrcklich allein/ aber der/ der ihm den boͤſen
Rath gegeben/ macht ſich ſelber ſolcher Suͤnd auch theilhafftig/ gleich als ob er
ſelbſten ſolche Suͤnd in der That begangen haͤtte. Jonadab gab dem Amnon
einen boͤſen Rath/ auf was Weiß und Weg er die Thamar koͤnne zu ſich brin-
gen und ſeine ſuͤndliche Luſt mit ihr buͤſſen/ Amnon folgt und begeht die Suͤnd/
aber Jonadab der ihm ſolchen Einſchlag gegeben/ hatte daran groͤſſere Schuld
als Amnon ſelbſt. 2. Sam. 13. Ahitophel gab dem Abſalon den boͤſen Rath/ er
ſolte ſeines Vatters Kebsweiber offentlich beſchlaffen/ ſo werd er ſeinen fluͤch-
tigen Vatter David fuͤr jederman ſtinckend machen/ Abſalon folget und be-
ſchlieff die Kebsweiber ſeines Vatters fuͤr den Augen deß gantzen Jſraels/ die-
ſer ſchaͤndlichen That machet ſich Ahitophel auch theilhafftig durch ſeinen gott-
loſen Rath/ 2. Sam. 16. Ja ein ſolcher boͤſer Rathgeber verſuͤndiget ſich/
wann gleich der ander ſolchem Rath nicht folget/ darum wol dem/ der nicht

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[636/0706] Die LXIIX. Laſter-Predigt/ II. Machet man ſich fremder Suͤnden theilhafftig/ durch Approba- tion und Gutheiſſung deſſen/ was andere unrechts thun und vorhaben. Darauf ſihet allhie S. Paulus (nach etlicher Meinung) auch/ wie in der Er- klaͤrung gemeldet wordent/ Timotheus ſoll nicht auf ſeiner Collegarum und Beyſitzer Wort und Meinung allein gehen/ gleich ja ſagen und gut heiſſen/ was ſie fuͤrbringen und wen ſie woͤhlen/ ſondern er ſoll die Sach fuͤr ſich ſelb- ſten reifflich und wol erwegen/ und ſo er befinde/ daß ein ſolche Perſon vorge- ſchlagen werde/ die zu dem H. Predigamt nicht tauglich/ ſo ſoll er nicht einwil- ligen/ ſonſt werd er ſich hiemit fremder Suͤnden theilhafftig machen. Und da Paulus in der Epiſtel an die Roͤmer am 1. Cap. unterſchiedliche Heydniſche Laſter erzehlet/ ſagt er zuletzt/ daß nicht allein die deß Todes wuͤrdig ſeyen/ die ſolche Laſter thun/ ſondern auch die/ die Gefallen haben an denen/ die ſie thun. Damit hat ſich eben Paulus/ da er noch ein unbekehrter Saulus geweſen/ ſchwerlich vergriffen/ und ſich auch fremder Suͤnden theilhafftig gemachet/ da er Wolgefallen gehabt an dem Tod und Steinigung deß H. Maͤrterers Ste- phani. Geſch. 8. Da heiſſt es/ der ein Ding thut/ und der es gut heiſſt und drein williget/ iſt einer ſo gut als der ander/ ſie ſeyn auch beyde gleicher Straff wuͤr- dig. Wie an dem Exempel der Edomiten zu ſehen/ weil ſie ein Wolgefallen daran trugen/ daß die Jſraeliten gen Babel ins Gefaͤngnus gefuͤhret/ und die Statt Jeruſalem von den Chaldeern eingenommen worden/ ſagt der HErꝛ/ ſie ſeyen eben als derſelben einer/ drohet ihnen aber daruͤber/ ſie ſollen zu Schanden werden und ewiglich außgerottet ſeyn/ wie ſie gethan haben/ ſoll ihnen wieder geſchehen/ und wie ſie verdienet haben/ ſo ſolls ihnen wieder auf ihren Kopff kommen. Obad. v. 11/15. III. Boͤſen Rath. III. Machet man ſich fremder Suͤnden theilhafftig/ durch boͤſen Rath/ wann man andern etwas ſuͤndlich und unrechts rathet und eingibt/ dann ſo der/ der den boͤſen Rath hoͤret/ demſelben folget/ Suͤnd und Unrecht thut/ ſo begeht er zwar die Suͤnd wuͤrcklich allein/ aber der/ der ihm den boͤſen Rath gegeben/ macht ſich ſelber ſolcher Suͤnd auch theilhafftig/ gleich als ob er ſelbſten ſolche Suͤnd in der That begangen haͤtte. Jonadab gab dem Amnon einen boͤſen Rath/ auf was Weiß und Weg er die Thamar koͤnne zu ſich brin- gen und ſeine ſuͤndliche Luſt mit ihr buͤſſen/ Amnon folgt und begeht die Suͤnd/ aber Jonadab der ihm ſolchen Einſchlag gegeben/ hatte daran groͤſſere Schuld als Amnon ſelbſt. 2. Sam. 13. Ahitophel gab dem Abſalon den boͤſen Rath/ er ſolte ſeines Vatters Kebsweiber offentlich beſchlaffen/ ſo werd er ſeinen fluͤch- tigen Vatter David fuͤr jederman ſtinckend machen/ Abſalon folget und be- ſchlieff die Kebsweiber ſeines Vatters fuͤr den Augen deß gantzen Jſraels/ die- ſer ſchaͤndlichen That machet ſich Ahitophel auch theilhafftig durch ſeinen gott- loſen Rath/ 2. Sam. 16. Ja ein ſolcher boͤſer Rathgeber verſuͤndiget ſich/ wann gleich der ander ſolchem Rath nicht folget/ darum wol dem/ der nicht wandlet

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 636. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/706>, abgerufen am 27.11.2024.