Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Die LXVII. Laster Predigt/ nicht mehr enthalten können/ ich fluch nicht/ ich sey dann zornig/ sagt mancher/aber mit dem Zorn lasst sich ein böse Sach nicht entschuldigen/ dann der Zorn ist an sich selbsten ein schwere Sünd/ geschicht dann im Zorn und auß Zorn etwas unrechts/ so ists doppelt Sünd/ und weil ein Mensch weist daß sein Zorn nicht thut was vor Gott recht ist/ so soll er sich desto ehe vor dem Zorn hüten. Jac. 1. Daß er ihm hiemit selber die Gelegenheit zu sündigen benehme; IX. Trunck.Gleiche Meinung hat es auch/ wann sich etliche. IX. Entschuldigen mit dem Trunck/ sagen es sey im Trunck gesche- X. Entschuldigen viel ihr Sünd mit andern Lenten/ da schiebt GOtt. Calvin. inst. I. 3. c. 12. sect. 8. Zvvingl. T. 1. f. 366. Martyr. in c. 9 Rom. XI. Entschuldiget man die Sünde offt mit GOtt/ als wann practi-
Die LXVII. Laſter Predigt/ nicht mehr enthalten koͤnnen/ ich fluch nicht/ ich ſey dann zornig/ ſagt mancher/aber mit dem Zorn laſſt ſich ein boͤſe Sach nicht entſchuldigen/ dann der Zorn iſt an ſich ſelbſten ein ſchwere Suͤnd/ geſchicht dann im Zorn und auß Zorn etwas unrechts/ ſo iſts doppelt Suͤnd/ und weil ein Menſch weiſt daß ſein Zorn nicht thut was vor Gott recht iſt/ ſo ſoll er ſich deſto ehe vor dem Zorn huͤten. Jac. 1. Daß er ihm hiemit ſelber die Gelegenheit zu ſuͤndigen benehme; IX. Trunck.Gleiche Meinung hat es auch/ wann ſich etliche. IX. Entſchuldigen mit dem Trunck/ ſagen es ſey im Trunck geſche- X. Entſchuldigen viel ihr Suͤnd mit andern Lenten/ da ſchiebt GOtt. Calvin. inſt. I. 3. c. 12. ſect. 8. Zvvingl. T. 1. f. 366. Martyr. in c. 9 Rom. XI. Entſchuldiget man die Suͤnde offt mit GOtt/ als wann practi-
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Die LXVII. Laſter Predigt/
nicht mehr enthalten koͤnnen/ ich fluch nicht/ ich ſey dann zornig/ ſagt mancher/
aber mit dem Zorn laſſt ſich ein boͤſe Sach nicht entſchuldigen/ dann der Zorn
iſt an ſich ſelbſten ein ſchwere Suͤnd/ geſchicht dann im Zorn und auß Zorn
etwas unrechts/ ſo iſts doppelt Suͤnd/ und weil ein Menſch weiſt daß ſein
Zorn nicht thut was vor Gott recht iſt/ ſo ſoll er ſich deſto ehe vor dem Zorn
huͤten. Jac. 1. Daß er ihm hiemit ſelber die Gelegenheit zu ſuͤndigen benehme;
Gleiche Meinung hat es auch/ wann ſich etliche.
IX.
Trunck.
IX. Entſchuldigen mit dem Trunck/ ſagen es ſey im Trunck geſche-
hen/ im Trunck rechne einer ein Sach nicht ſo hoch auß/ es ſey einer ſein ſelbſten
nicht mehr recht maͤchtig/ koͤnne ſich nicht ſelber regieren/ da geſchehe dann
viel/ das einer nuͤchtern nicht thaͤte: Wann ich nuͤchtern bin/ ſo thue ich keim
Kind kein Leyd/ ſagt mancher: Ja darum ſolte man ſich fein der Nuͤchterkeit
befleiſſigen/ und den uͤbrigen Trunck meiden/ damit man nicht Suͤnde mit
Suͤnden haͤuffe/ wie Paulus ſagt: Sauffet euch nicht voll Weins/ darauß
ein unordig Weſen folget/ Eph. 5.
X.
Ander Leut.
X. Entſchuldigen viel ihr Suͤnd mit andern Lenten/ da ſchiebt
man eintweder die begangene Suͤnd auf andere/ wie Pilatus die Haͤnd gewa-
ſchen/ und geſagt: Jch bin unſchuldig an dem Blut dieſes Gerechten/ ſehet ihr
Juden zu/ ihr muͤſts verantworten. Matth. 27. Welches gar gemein bey
Jungen und Alten/ wie ein jeder ſolches in ſeinem Hauß erfaͤhrt/ wann etwas
zerbrochen/ verderbt und verwarloſet wird/ ſo legts immer eins auf das ander/
biß es zu letzt der Niemand muß gethan haben. Oder aber man gibt ander
Leuten die Schuld/ ſie habens verurſacht/ daß diß oder jenes geſchehen ſey/ da
heiſſt es/ der und der hat mir Anlaß gegeben/ hat mir die Zungen gelupfft/ hat
mirs gerathen/ hat michs geheiſſen/ hat mich uͤberredt/ hat mich gezwungen/ die
boͤſe Geſellſchafft hat mich verfuͤhrt/ ich hab dem oder dem zu gefallen etwas
thun muͤſſen/ wie Adam ſagt/ das Weib gab mir von dem Baum und ich aß.
1. Moſ. 3. Oder man will ſich mit ander Leut Exempel behelffen/ der und der
hab das auch gethan/ ſie ſeyen weder die erſte noch die letzten/ und dergleichen.
Aber/ ob wol der nicht ohne Suͤnd iſt/ der einem andern Aergernus oder Ur-
ſach zur Suͤnd gibt/ ſo kan ſich doch damit niemand vor GOTT entſchul-
digen/ ein jeder ſoll ſich ſelber in acht nemmen/ und nicht auf andere ſehen;
Ein jeder ſoll thun/ was er fuͤr ſich getrauet zu verantworten/ und ſoll ſich an
ander Leut nicht kehren.
Ambroſ. in
Pſal. 118.
ſerm. 10.
Pilatus ma-
nus lavit,
ſed cor ſu-
um lavare
non potuit;
manſit ſce-
lere pollu-
tus, quam-
vis nianus.
ſuas aquæ
infuſione
laviſſet.
Cicer. de
amicit. fol.
103. b. Nul-
la excuſa-
tio, ſi amici
cauſa pecca-
veris.
XI. Entſchuldiget man die Suͤnde offt mit GOtt/ als wann
GOtt ein Urſaͤcher der Suͤnde waͤre/ wie nicht allein die Calviniſten lehren/
GOtt bewege/ neige/ treibe/ zwinge die Menſchen zur Suͤnde/ ſondern man
hoͤret auch wol der gleichen unter uns/ daß mancher ſagt/ GOtt hat es ſo ha-
ben wollen/ es iſt ſo GOttes Wille geweſen/ unſer HErꝛ GOtt hat mich ſo
fallen laſſen/ und dergleichen/ wie ſchon unſer erſter Vatter Adam ſolches
practi-
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