Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Die LXVII. Laster-Predigt/ aber nicht/ daß sie sein Eheweib wäre. 1. Mos. 20. Die Heydnische Kriegs-knecht creutzigten den HErrn Christum/ wusten aber nicht was sie für ein grosse Sünd begiengen/ wie Christus selber sagt: Sie wissen nicht was sie thun/ Luc. 23. Und von den Juden/ die den Fürsten deß Lebens getödtet/ sagt Petrus/ er wiß/ daß sie es durch Unwissenheit gethan haben. Gesch. 3. Aber sol- ches ist vielmals ein Unachtsamkeit/ da man ein Ding wol wissen könnte/ aber Muthwillens nicht wissen will/ das heisst ein angemaste Unwissenheit/ wie die Juden und ihre Obersten/ auß Mose und den Propheten den Messiam wol hätten mögen erkennen/ weil sie aber ihren eigenen Gedancken und nicht Got- tes Wort folgeten/ so blieben sie in der Unwissenheit. Solche Unwissenheit De 12. grad. humilitat. col. 1111. Aentschuldiget niemand/ wie Bernhardus sagt/ die jenige entschuldigen sich ver- gebens mit der Unwissenheit/ die freywillig unwissend seyn wollen/ damit sie desto freyer ihren Willen verbringen und sündigen mögen. Daher Christus den wissenden und unwissenden ihre verdiente Streich und Straff ankündi- IV. Natürliche Schwach- heit.get. Luc. 12. IV. Entschuldigen etliche ihre Sünd mit der natürlichen Blödigkeit Jugend. V. Entschuldigen etliche ihre Sünd mit der Jugend/ sagen/ daß Ju-
Die LXVII. Laſter-Predigt/ aber nicht/ daß ſie ſein Eheweib waͤre. 1. Moſ. 20. Die Heydniſche Kriegs-knecht creutzigten den HErꝛn Chriſtum/ wuſten aber nicht was ſie fuͤr ein groſſe Suͤnd begiengen/ wie Chriſtus ſelber ſagt: Sie wiſſen nicht was ſie thun/ Luc. 23. Und von den Juden/ die den Fuͤrſten deß Lebens getoͤdtet/ ſagt Petrus/ er wiß/ daß ſie es durch Unwiſſenheit gethan haben. Geſch. 3. Aber ſol- ches iſt vielmals ein Unachtſamkeit/ da man ein Ding wol wiſſen koͤnnte/ aber Muthwillens nicht wiſſen will/ das heiſſt ein angemaſte Unwiſſenheit/ wie die Juden und ihre Oberſten/ auß Moſe und den Propheten den Meſſiam wol haͤtten moͤgen erkennen/ weil ſie aber ihren eigenen Gedancken und nicht Got- tes Wort folgeten/ ſo blieben ſie in der Unwiſſenheit. Solche Unwiſſenheit De 12. grad. humilitat. col. 1111. Aentſchuldiget niemand/ wie Bernhardus ſagt/ die jenige entſchuldigen ſich ver- gebens mit der Unwiſſenheit/ die freywillig unwiſſend ſeyn wollen/ damit ſie deſto freyer ihren Willen verbringen und ſuͤndigen moͤgen. Daher Chriſtus den wiſſenden und unwiſſenden ihre verdiente Streich und Straff ankuͤndi- IV. Natuͤrliche Schwach- heit.get. Luc. 12. IV. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit der natuͤrlichen Bloͤdigkeit Jugend. V. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit der Jugend/ ſagen/ daß Ju-
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Die LXVII. Laſter-Predigt/
aber nicht/ daß ſie ſein Eheweib waͤre. 1. Moſ. 20. Die Heydniſche Kriegs-
knecht creutzigten den HErꝛn Chriſtum/ wuſten aber nicht was ſie fuͤr ein
groſſe Suͤnd begiengen/ wie Chriſtus ſelber ſagt: Sie wiſſen nicht was ſie
thun/ Luc. 23. Und von den Juden/ die den Fuͤrſten deß Lebens getoͤdtet/ ſagt
Petrus/ er wiß/ daß ſie es durch Unwiſſenheit gethan haben. Geſch. 3. Aber ſol-
ches iſt vielmals ein Unachtſamkeit/ da man ein Ding wol wiſſen koͤnnte/ aber
Muthwillens nicht wiſſen will/ das heiſſt ein angemaſte Unwiſſenheit/ wie die
Juden und ihre Oberſten/ auß Moſe und den Propheten den Meſſiam wol
haͤtten moͤgen erkennen/ weil ſie aber ihren eigenen Gedancken und nicht Got-
tes Wort folgeten/ ſo blieben ſie in der Unwiſſenheit. Solche Unwiſſenheit
entſchuldiget niemand/ wie Bernhardus ſagt/ die jenige entſchuldigen ſich ver-
gebens mit der Unwiſſenheit/ die freywillig unwiſſend ſeyn wollen/ damit ſie
deſto freyer ihren Willen verbringen und ſuͤndigen moͤgen. Daher Chriſtus
den wiſſenden und unwiſſenden ihre verdiente Streich und Straff ankuͤndi-
get. Luc. 12.
De 12. grad.
humilitat.
col. 1111. A
IV.
Natuͤrliche
Schwach-
heit.
IV. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit der natuͤrlichen Bloͤdigkeit
und Schwachheit deß Fleiſches/ weil jetzo durch den leidigen Suͤndenfall
unſerer erſten Eltern unſer menſchliche Natur und Weſen alſo verderbt/ daß
wir nur zum boͤſen geneigt ſeyn/ daher auch viel heiliger Leut offt ſchwere Suͤn-
denfaͤll gethan/ Loth hat Blutſchand/ David ein Ehebruch und Todſchlag be-
gangen/ Petrus hat Chriſtum verlaͤugnet und verſchworen/ und Paulus
klaget: Wollen habe ich wol/ aber Vollbringen das Gute finde ich nicht/
denn das Gute das ich will/ das thue ich nicht/ ſondern das Boͤſe/ das
ich nicht will/ das thue ich/ Rom. 7. Aber/ obwol unſer Natur/ unſer
Verſtand/ Will und alle Kraͤfften geſchwaͤcht und verderbt ſeyn/ ſo hat doch
GOtt der HErꝛ nach dem Fall dem Menſchen noch ſo viel Verſtand hinter-
laſſen/ daß er weiſt was gut oder boͤß/ Recht oder Unrecht/ Suͤnd oder nicht
Suͤnd iſt; Der Menſch hat noch ſeinen Willen frey/ er kan ſchwoͤren und
nicht ſchwoͤren/ kan ſtehlen und nicht ſtehlen/ er mag Hurerey treiben/ koͤnnts
aber auch laſſen/ erwehlt und thut er nun die Suͤnd/ ſo hat er uͤber niemand als
uͤber ſich ſelbſten zu klagen/ und kan ihn nichts helffen/ daß andere/ auch heilige
Leut/ dergleichen Faͤll vor ihm auch gethan/ denn es wird dermal eins ein jeder
fuͤr ſich ſelbs GOtt Rechenſchafft geben. Rom. 14. Achan der Dieb/ entſchul-
diget ſich auch mit der angebornen boͤſen Luſt/ er hab unter dem Raub einen
koͤſtlichen Babyloniſchen Mantel/ 200. Seckel Silbers/ und eine guldene
Zunge geſehen/ deſſen hab ihn geluſtet/ es ſey ihn ſo ein Gluſt ankommen/ und
darauf hab ers genommen/ aber das hat ihn nicht entſchuldiget/ er iſt auf Got-
tes Befehl hingefuͤhrt/ geſteiniget und verbrannt worden. Joſ. 7.
V. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit der Jugend/ ſagen/ daß
muͤß man der Jugend zuſchreiben/ die Jugend muͤß vertoben/ man koͤnne die
Ju-
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