Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.von der Entschuldigung der Sünden. muthwilligen Buben/ seinen Nachbaren in die Gärten und Weinberg heim-lich gestiegen. Darum fleuch vor der Sünd/ wie vor einer Schlangen/ ent- schuldige sie nicht/ sie sey klein oder groß/ ein jegliche Sünd ist wie ein scharff Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan. Syr. 21. Beschönen. II. Entschuldigen etliche ihre Sünd mit Beschönen/ da sihet man/ III. Entschuldigen etliche ihre Sünd mit der Unwissenheit. ZwarIII. aber K k k k
von der Entſchuldigung der Suͤnden. muthwilligen Buben/ ſeinen Nachbaren in die Gaͤrten und Weinberg heim-lich geſtiegen. Darum fleuch vor der Suͤnd/ wie vor einer Schlangen/ ent- ſchuldige ſie nicht/ ſie ſey klein oder groß/ ein jegliche Suͤnd iſt wie ein ſcharff Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan. Syr. 21. Beſchoͤnen. II. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit Beſchoͤnen/ da ſihet man/ III. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit der Unwiſſenheit. ZwarIII. aber K k k k
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von der Entſchuldigung der Suͤnden.
muthwilligen Buben/ ſeinen Nachbaren in die Gaͤrten und Weinberg heim-
lich geſtiegen. Darum fleuch vor der Suͤnd/ wie vor einer Schlangen/ ent-
ſchuldige ſie nicht/ ſie ſey klein oder groß/ ein jegliche Suͤnd iſt wie ein ſcharff
Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan. Syr. 21.
II. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit Beſchoͤnen/ da ſihet man/
wie man die Suͤnden und deren Schand und Greuel verkleiſtern/ vertrucken
und bemaͤntlen moͤge/ ob ſchon einen ſeine Suͤnden unter Augen ſchelten.
Weißh. 4. Da heiſſt die Heucheley Hoͤfligkeit/ Kleider-Pracht heiſſt Erbar-
keit und Sauberkeit/ Unflaͤterey und ſchandbare Boſſen heiſſen Froͤligkeit/
Geitz heiſſt Geſparſamkeit/ Finantz und Wucher heiſſt Haͤußligkeit und Vor-
ſorg fuͤr die Seinigen: Nun faͤllt niemand mehr vom Glauben ab/ ſondern
man accommodirt ſich nur/ man entheiliget den Sabbath nicht mehr/ ſon-
dern man erquickt und ergoͤtzt ſich nur/ man ſaufft ſich nicht mehr voll/ man
trinckt ſich nur einen Rauſch/ man treibt nicht mehr Unzucht/ ſondern loͤfflet
nur/ man ſtihlt keinem nichts mehr/ ſondern man fuͤhrt es ihm nur auß/ man
leugt nicht mehr/ ſondern man vexirt nur/ man ſuͤndiget nicht mehr/ ſondern
man begeht nur ein Schwachheit/ und was dergleichen Feigenblaͤtter mehr
ſeyn/ damit man die Suͤnden begehrt ſchoͤn zu machen/ und ein Faͤrblein anzu-
ſtreichen/ gleich als wann GOtt blind/ und die Leut lauter Narren waͤren/ die
die Sach nicht verſtuͤnden/ und den Greuel ſolcher Suͤnden nicht mercketen
noch erkenneten. So machte es Koͤnig Saul/ der hatte den außgetruckten
Befehl von GOtt/ er ſolle die Amalekiter ſchlagen und verbannen mit allem
was ſie haben/ er ſoll keines ſchonen/ ſondern toͤdten beyde Mann und Weib/
Kinder und Saͤugling/ Ochſen und Schaff/ Camel und Eſel/ da nun die
Schlacht angieng/ ſchlug Saul die Amalekiter/ aber er ſchonet Agags/ der A-
malekiter Koͤnig/ und was gute Schaff und Rinder und gemaͤſt Viehe war
das wolt er nicht verbannen/ aber was ſchnoͤd und untuͤchtig war das verban-
nete er. Und gleichwol ſagt er zum Propheten Samuel: Jch hab deß HErꝛn
Wort erfuͤllt. Und da Samuel ſagt: Was iſt denn das fuͤr ein Blecken der
Schaff in meinen Ohren/ und ein Bruͤllen der Rinder/ die ich hoͤre? beſchoͤnet
Saul ſolches mit dem Opffer/ man hab der beſten Schaff und Rinder verſcho-
net um deß Opffers willen deß HErꝛn/ daß man GOtt ein fett Opffer bringen
koͤnne. Aber Samuel ſprach: Meineſtu/ daß der HErꝛ Luſt habe am Opf-
fer und Brandopffer/ mehr als am Gehorſam der Stimme deß HErꝛn. Ge-
horſam iſt beſſer denn Opffer/ und Aufmercken beſſer denn das Fett vom Wi-
der/ zeigt ihm auch an/ weil er deß HErꝛn Wort verworffen habe/ ſo hab ihn der
HErꝛ wieder verworffen/ daß er nicht Koͤnig ſeye. 1. Sam. 15.
III. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit der Unwiſſenheit. Zwar
es geſchehen etliche Suͤnden auß Unwiſſenheit/ wie Abimelech der Koͤnig zu
Gerar/ dem Abraham ſein Weib Saram nemmen und zu ſich holen ließ/ wuſte
aber
III.
Unwiſſen-
heit.
K k k k
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