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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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von der Entschuldigung der Sünden.
muthwilligen Buben/ seinen Nachbaren in die Gärten und Weinberg heim-
lich gestiegen. Darum fleuch vor der Sünd/ wie vor einer Schlangen/ ent-
schuldige sie nicht/ sie sey klein oder groß/ ein jegliche Sünd ist wie ein scharff
Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan. Syr. 21.

II.
Beschönen.

II. Entschuldigen etliche ihre Sünd mit Beschönen/ da sihet man/
wie man die Sünden und deren Schand und Greuel verkleistern/ vertrucken
und bemäntlen möge/ ob schon einen seine Sünden unter Augen schelten.
Weißh. 4. Da heisst die Heucheley Höfligkeit/ Kleider-Pracht heisst Erbar-
keit und Sauberkeit/ Unfläterey und schandbare Bossen heissen Fröligkeit/
Geitz heisst Gesparsamkeit/ Finantz und Wucher heisst Häußligkeit und Vor-
sorg für die Seinigen: Nun fällt niemand mehr vom Glauben ab/ sondern
man accommodirt sich nur/ man entheiliget den Sabbath nicht mehr/ son-
dern man erquickt und ergötzt sich nur/ man saufft sich nicht mehr voll/ man
trinckt sich nur einen Rausch/ man treibt nicht mehr Unzucht/ sondern löfflet
nur/ man stihlt keinem nichts mehr/ sondern man führt es ihm nur auß/ man
leugt nicht mehr/ sondern man vexirt nur/ man sündiget nicht mehr/ sondern
man begeht nur ein Schwachheit/ und was dergleichen Feigenblätter mehr
seyn/ damit man die Sünden begehrt schön zu machen/ und ein Färblein anzu-
streichen/ gleich als wann GOtt blind/ und die Leut lauter Narren wären/ die
die Sach nicht verstünden/ und den Greuel solcher Sünden nicht mercketen
noch erkenneten. So machte es König Saul/ der hatte den außgetruckten
Befehl von GOtt/ er solle die Amalekiter schlagen und verbannen mit allem
was sie haben/ er soll keines schonen/ sondern tödten beyde Mann und Weib/
Kinder und Säugling/ Ochsen und Schaff/ Camel und Esel/ da nun die
Schlacht angieng/ schlug Saul die Amalekiter/ aber er schonet Agags/ der A-
malekiter König/ und was gute Schaff und Rinder und gemäst Viehe war
das wolt er nicht verbannen/ aber was schnöd und untüchtig war das verban-
nete er. Und gleichwol sagt er zum Propheten Samuel: Jch hab deß HErrn
Wort erfüllt. Und da Samuel sagt: Was ist denn das für ein Blecken der
Schaff in meinen Ohren/ und ein Brüllen der Rinder/ die ich höre? beschönet
Saul solches mit dem Opffer/ man hab der besten Schaff und Rinder verscho-
net um deß Opffers willen deß HErrn/ daß man GOtt ein fett Opffer bringen
könne. Aber Samuel sprach: Meinestu/ daß der HErr Lust habe am Opf-
fer und Brandopffer/ mehr als am Gehorsam der Stimme deß HErrn. Ge-
horsam ist besser denn Opffer/ und Aufmercken besser denn das Fett vom Wi-
der/ zeigt ihm auch an/ weil er deß HErrn Wort verworffen habe/ so hab ihn der
HErr wieder verworffen/ daß er nicht König seye. 1. Sam. 15.

III. Entschuldigen etliche ihre Sünd mit der Unwissenheit. ZwarIII.
Unwissen-
heit.

es geschehen etliche Sünden auß Unwissenheit/ wie Abimelech der König zu
Gerar/ dem Abraham sein Weib Saram nemmen und zu sich holen ließ/ wuste

aber
K k k k

von der Entſchuldigung der Suͤnden.
muthwilligen Buben/ ſeinen Nachbaren in die Gaͤrten und Weinberg heim-
lich geſtiegen. Darum fleuch vor der Suͤnd/ wie vor einer Schlangen/ ent-
ſchuldige ſie nicht/ ſie ſey klein oder groß/ ein jegliche Suͤnd iſt wie ein ſcharff
Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan. Syr. 21.

II.
Beſchoͤnen.

II. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit Beſchoͤnen/ da ſihet man/
wie man die Suͤnden und deren Schand und Greuel verkleiſtern/ vertrucken
und bemaͤntlen moͤge/ ob ſchon einen ſeine Suͤnden unter Augen ſchelten.
Weißh. 4. Da heiſſt die Heucheley Hoͤfligkeit/ Kleider-Pracht heiſſt Erbar-
keit und Sauberkeit/ Unflaͤterey und ſchandbare Boſſen heiſſen Froͤligkeit/
Geitz heiſſt Geſparſamkeit/ Finantz und Wucher heiſſt Haͤußligkeit und Vor-
ſorg fuͤr die Seinigen: Nun faͤllt niemand mehr vom Glauben ab/ ſondern
man accommodirt ſich nur/ man entheiliget den Sabbath nicht mehr/ ſon-
dern man erquickt und ergoͤtzt ſich nur/ man ſaufft ſich nicht mehr voll/ man
trinckt ſich nur einen Rauſch/ man treibt nicht mehr Unzucht/ ſondern loͤfflet
nur/ man ſtihlt keinem nichts mehr/ ſondern man fuͤhrt es ihm nur auß/ man
leugt nicht mehr/ ſondern man vexirt nur/ man ſuͤndiget nicht mehr/ ſondern
man begeht nur ein Schwachheit/ und was dergleichen Feigenblaͤtter mehr
ſeyn/ damit man die Suͤnden begehrt ſchoͤn zu machen/ und ein Faͤrblein anzu-
ſtreichen/ gleich als wann GOtt blind/ und die Leut lauter Narren waͤren/ die
die Sach nicht verſtuͤnden/ und den Greuel ſolcher Suͤnden nicht mercketen
noch erkenneten. So machte es Koͤnig Saul/ der hatte den außgetruckten
Befehl von GOtt/ er ſolle die Amalekiter ſchlagen und verbannen mit allem
was ſie haben/ er ſoll keines ſchonen/ ſondern toͤdten beyde Mann und Weib/
Kinder und Saͤugling/ Ochſen und Schaff/ Camel und Eſel/ da nun die
Schlacht angieng/ ſchlug Saul die Amalekiter/ aber er ſchonet Agags/ der A-
malekiter Koͤnig/ und was gute Schaff und Rinder und gemaͤſt Viehe war
das wolt er nicht verbannen/ aber was ſchnoͤd und untuͤchtig war das verban-
nete er. Und gleichwol ſagt er zum Propheten Samuel: Jch hab deß HErꝛn
Wort erfuͤllt. Und da Samuel ſagt: Was iſt denn das fuͤr ein Blecken der
Schaff in meinen Ohren/ und ein Bruͤllen der Rinder/ die ich hoͤre? beſchoͤnet
Saul ſolches mit dem Opffer/ man hab der beſten Schaff und Rinder verſcho-
net um deß Opffers willen deß HErꝛn/ daß man GOtt ein fett Opffer bringen
koͤnne. Aber Samuel ſprach: Meineſtu/ daß der HErꝛ Luſt habe am Opf-
fer und Brandopffer/ mehr als am Gehorſam der Stimme deß HErꝛn. Ge-
horſam iſt beſſer denn Opffer/ und Aufmercken beſſer denn das Fett vom Wi-
der/ zeigt ihm auch an/ weil er deß HErꝛn Wort verworffen habe/ ſo hab ihn der
HErꝛ wieder verworffen/ daß er nicht Koͤnig ſeye. 1. Sam. 15.

III. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit der Unwiſſenheit. ZwarIII.
Unwiſſen-
heit.

es geſchehen etliche Suͤnden auß Unwiſſenheit/ wie Abimelech der Koͤnig zu
Gerar/ dem Abraham ſein Weib Saram nemmen und zu ſich holen ließ/ wuſte

aber
K k k k
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[625/0695] von der Entſchuldigung der Suͤnden. muthwilligen Buben/ ſeinen Nachbaren in die Gaͤrten und Weinberg heim- lich geſtiegen. Darum fleuch vor der Suͤnd/ wie vor einer Schlangen/ ent- ſchuldige ſie nicht/ ſie ſey klein oder groß/ ein jegliche Suͤnd iſt wie ein ſcharff Schwerdt/ und verwundet/ daß niemand heilen kan. Syr. 21. II. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit Beſchoͤnen/ da ſihet man/ wie man die Suͤnden und deren Schand und Greuel verkleiſtern/ vertrucken und bemaͤntlen moͤge/ ob ſchon einen ſeine Suͤnden unter Augen ſchelten. Weißh. 4. Da heiſſt die Heucheley Hoͤfligkeit/ Kleider-Pracht heiſſt Erbar- keit und Sauberkeit/ Unflaͤterey und ſchandbare Boſſen heiſſen Froͤligkeit/ Geitz heiſſt Geſparſamkeit/ Finantz und Wucher heiſſt Haͤußligkeit und Vor- ſorg fuͤr die Seinigen: Nun faͤllt niemand mehr vom Glauben ab/ ſondern man accommodirt ſich nur/ man entheiliget den Sabbath nicht mehr/ ſon- dern man erquickt und ergoͤtzt ſich nur/ man ſaufft ſich nicht mehr voll/ man trinckt ſich nur einen Rauſch/ man treibt nicht mehr Unzucht/ ſondern loͤfflet nur/ man ſtihlt keinem nichts mehr/ ſondern man fuͤhrt es ihm nur auß/ man leugt nicht mehr/ ſondern man vexirt nur/ man ſuͤndiget nicht mehr/ ſondern man begeht nur ein Schwachheit/ und was dergleichen Feigenblaͤtter mehr ſeyn/ damit man die Suͤnden begehrt ſchoͤn zu machen/ und ein Faͤrblein anzu- ſtreichen/ gleich als wann GOtt blind/ und die Leut lauter Narren waͤren/ die die Sach nicht verſtuͤnden/ und den Greuel ſolcher Suͤnden nicht mercketen noch erkenneten. So machte es Koͤnig Saul/ der hatte den außgetruckten Befehl von GOtt/ er ſolle die Amalekiter ſchlagen und verbannen mit allem was ſie haben/ er ſoll keines ſchonen/ ſondern toͤdten beyde Mann und Weib/ Kinder und Saͤugling/ Ochſen und Schaff/ Camel und Eſel/ da nun die Schlacht angieng/ ſchlug Saul die Amalekiter/ aber er ſchonet Agags/ der A- malekiter Koͤnig/ und was gute Schaff und Rinder und gemaͤſt Viehe war das wolt er nicht verbannen/ aber was ſchnoͤd und untuͤchtig war das verban- nete er. Und gleichwol ſagt er zum Propheten Samuel: Jch hab deß HErꝛn Wort erfuͤllt. Und da Samuel ſagt: Was iſt denn das fuͤr ein Blecken der Schaff in meinen Ohren/ und ein Bruͤllen der Rinder/ die ich hoͤre? beſchoͤnet Saul ſolches mit dem Opffer/ man hab der beſten Schaff und Rinder verſcho- net um deß Opffers willen deß HErꝛn/ daß man GOtt ein fett Opffer bringen koͤnne. Aber Samuel ſprach: Meineſtu/ daß der HErꝛ Luſt habe am Opf- fer und Brandopffer/ mehr als am Gehorſam der Stimme deß HErꝛn. Ge- horſam iſt beſſer denn Opffer/ und Aufmercken beſſer denn das Fett vom Wi- der/ zeigt ihm auch an/ weil er deß HErꝛn Wort verworffen habe/ ſo hab ihn der HErꝛ wieder verworffen/ daß er nicht Koͤnig ſeye. 1. Sam. 15. III. Entſchuldigen etliche ihre Suͤnd mit der Unwiſſenheit. Zwar es geſchehen etliche Suͤnden auß Unwiſſenheit/ wie Abimelech der Koͤnig zu Gerar/ dem Abraham ſein Weib Saram nemmen und zu ſich holen ließ/ wuſte aber III. Unwiſſen- heit. K k k k

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 625. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/695>, abgerufen am 22.11.2024.