Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Die LXIII. Laster-Predigt/ der getreuen Diener Gottes/ zur Verunehrung und Ungehorsam gegen denEltern und andern Vorgesetzten/ zur Verachtung deß Nechsten/ zur Feind- schafft/ Zorn/ Zanck und Rachgier/ zur Unreinigkeit und Unzucht/ zur Schwel- gerey und Füllerey/ zum Pracht und Hoffart/ zur Ruhmräthigkeit/ Ehrgeitz/ Geldgeitz/ Finantz und Wucher/ Raub und Diebstall/ Lästerung und Ver- leumdung/ zur Bauchsorg und Mißtrauen/ zur Ungedult/ Sicherheit/ Un- glauben/ und gar zur Verzweiflung: So sollen wir solchen Lastern nit Raum geben/ sondern die böse reitzende Lust wieder auß- und abtreiben/ und uns dero entgegen gesetzten Tugenden befleissigen. Dann es ist erschienen die hailsame Gnade GOttes allen Menschen/ und züchtiget uns/ daß wir verläugnen sol- len das ungöttliche Wesen/ und die weltliche Lüste/ und dagegen züchtig/ ge- recht und Gottselig leben in dieser Welt. Tit. 2. rung den Scheinhei- ligen (Tom. 4. Ien. Germ. f. 406. b. fin.) Benebens/ weil GOtt der HErr allhie die böse Lust verbeut/ so habens Vermah- nung/ den bösen Lüsten zu widerstehen. II. Vermahnung/ daß wir im Geist wandlen/ und in solchem H. fleissig
Die LXIII. Laſter-Predigt/ der getreuen Diener Gottes/ zur Verunehrung und Ungehorſam gegen denEltern und andern Vorgeſetzten/ zur Verachtung deß Nechſten/ zur Feind- ſchafft/ Zorn/ Zanck und Rachgier/ zur Unreinigkeit und Unzucht/ zur Schwel- gerey und Fuͤllerey/ zum Pracht und Hoffart/ zur Ruhmraͤthigkeit/ Ehrgeitz/ Geldgeitz/ Finantz und Wucher/ Raub und Diebſtall/ Laͤſterung und Ver- leumdung/ zur Bauchſorg und Mißtrauen/ zur Ungedult/ Sicherheit/ Un- glauben/ und gar zur Verzweiflung: So ſollen wir ſolchen Laſtern nit Raum geben/ ſondern die boͤſe reitzende Luſt wieder auß- und abtreiben/ und uns dero entgegen geſetzten Tugenden befleiſſigen. Dann es iſt erſchienen die hailſame Gnade GOttes allen Menſchen/ und zuͤchtiget uns/ daß wir verlaͤugnen ſol- len das ungoͤttliche Weſen/ und die weltliche Luͤſte/ und dagegen zuͤchtig/ ge- recht und Gottſelig leben in dieſer Welt. Tit. 2. rung den Scheinhei- ligen (Tom. 4. Ien. Germ. f. 406. b. fin.) Benebens/ weil GOtt der HErꝛ allhie die boͤſe Luſt verbeut/ ſo habens Vermah- nung/ den boͤſen Luͤſten zu widerſtehen. II. Vermahnung/ daß wir im Geiſt wandlen/ und in ſolchem H. fleiſſig
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Die LXIII. Laſter-Predigt/
der getreuen Diener Gottes/ zur Verunehrung und Ungehorſam gegen den
Eltern und andern Vorgeſetzten/ zur Verachtung deß Nechſten/ zur Feind-
ſchafft/ Zorn/ Zanck und Rachgier/ zur Unreinigkeit und Unzucht/ zur Schwel-
gerey und Fuͤllerey/ zum Pracht und Hoffart/ zur Ruhmraͤthigkeit/ Ehrgeitz/
Geldgeitz/ Finantz und Wucher/ Raub und Diebſtall/ Laͤſterung und Ver-
leumdung/ zur Bauchſorg und Mißtrauen/ zur Ungedult/ Sicherheit/ Un-
glauben/ und gar zur Verzweiflung: So ſollen wir ſolchen Laſtern nit Raum
geben/ ſondern die boͤſe reitzende Luſt wieder auß- und abtreiben/ und uns dero
entgegen geſetzten Tugenden befleiſſigen. Dann es iſt erſchienen die hailſame
Gnade GOttes allen Menſchen/ und zuͤchtiget uns/ daß wir verlaͤugnen ſol-
len das ungoͤttliche Weſen/ und die weltliche Luͤſte/ und dagegen zuͤchtig/ ge-
recht und Gottſelig leben in dieſer Welt. Tit. 2.
Benebens/ weil GOtt der HErꝛ allhie die boͤſe Luſt verbeut/ ſo habens
die heilige Phariſeer/ das iſt die jenige/ die ſich ſelbſten fuͤr fromm halten/ die in
der geiſtlichen Hoffart alſo erſoffen ſeyn/ daß ſie ihnen einbilden ſie haben nie
nichts ungeſchicktes gehandelt/ die habens ſonderlich zu mercken/ wie D Luth.
in ſeinem groſſen Catechißmo uͤber das 9. und 10. Gebott ſchreibt/ dieſe Gebott
von Vermeidung der boͤſen Luſt/ ſeyen nicht eben fuͤr die boͤſe Buben in der
Welt/ ſondern fuͤr die Froͤmmſten geſtellt/ die da wollen gelobt ſeyn/ redliche
und aufrichtige Leut heiſſen/ und weil ſie ſich bereden/ ſie haben wider die 8. vor-
hergehende Gebott nie nichts mißgehandelt/ ſie alsdann an den 2. letzten hangen
bleiben/ und Schamroth werden/ wann ſie ſehen und verſtehen/ wie tieff das
Goͤttliche Geſetz gruͤnde/ und wie hefftig und ſtreng es auf den vollkommenen
Gehorſam nicht nur der aͤuſſerlichen Worten und Wercken/ ſondern auch der
innerlichen Zuneigungen/ Luͤſten und Begierden deß Hertzensdringe. Da
freilich ein jeder mit David bekennen muß: So du wilt HErꝛ Suͤnde zurech-
nen/ HErꝛ wer wird beſtehen. Pſ. 130. Fuͤr dir ſich niemand ruͤhmen kan/ deß
muß dich foͤrchten jederman/ und deiner Gnaden leben.
II. Vermahnung/ daß wir im Geiſt wandlen/ und in ſolchem H.
Wandel uns taͤglich uͤben. Dieweil wir ſolche Verheiſſung haben/ meine
Liebſten/ ſo laſſet uns von aller Befleckung deß Fleiſches und deß Geiſtes uns
reinigen/ und fortfahren mit der Heiligung in der Forcht Gottes/ ſagt Paulus
2. Cor. 7. Lieben Bruͤder ich ermahne euch/ als die Fremdlingen und Pilger/
enthaltet euch von den fleiſchlichen Luͤſten/ welche wider die Seele ſtreiten/ und
fuͤhret einen guten Wandel unter den Heyden/ auf daß die ſo von euch affter-
reden/ als von Ubelthaͤtern/ euere gute Werck ſehen/ und Gott preiſen/ wanns
nun an den Tag kommen wird. ſagt Petrus 1. Ep. 2. Und damit wir ſolche
ſuͤndliche/ unordentliche boͤſe Luͤſte moͤgen uͤberwinden und abtreiben/ ſollen
wir nachfolgende Mittel allezeit bey der Hand haben und gebrauchen: 1. Sol-
len wir Gottes H. Wort/ und auß demſelben/ die jetzo außgefuͤhrte Urſachen
fleiſſig
Mittel/ die
boͤſe Luͤſte
zu uͤberwin-
den.
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