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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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vom Fürwitz.
hören. Gesch. 17. Oder da einer auß eigenem Gutduncken/ ohne Befehl und
Beruf/ den sonderlichen Wercken der Heiligen oder anderer vornehmer Leuten
nachahmen will/ der eine will ein Moses und Elias seyn/ der ander will sich
Augustino und Bernhardo gleich halten/ der dritt will ein anderer Lutherus
werden/ da sie doch nit gleichen Glauben/ Geist und Beruff haben/ wie jene.
Aber Syrach sagt: Laß deinen Fürwitz/ halte dich an das H. Wort GOT-
tes/ das ist die Warheit. Joh. 17. Sihe auf GOttes Befehl/ und halte dich
nicht selbsfür klug. Rom. 12.

Fürwitz ist es IV. wann ein Mensch an seinem Stand nicht ver-IV.
An seinem
Stand nit
vergnügt/
andern
gleich seyn
will.

gnügt und zu frieden ist/ sondern sihet auf andere/ und wolt gern andern gleich
seyn/ wolt gern haben was andere haben. Thucidides sagt: Semper praesens
status gravis est,
das ist/ der gegenwärtige Stand ist uns immer beschwerlich
und verdrüßlich/ da meint immer einer/ es sey andern besser/ wann ihm nur auch
so wol wäre/ dann man sihet nur aussen/ wie eim der Schuh glatt anligt/
aber wo ihn der Schuh druck/ das weist allein der/ der ihn anträgt; Da wässert
den Geistlichen das Maul nach Weltlicher Ehr und Gewalt/ wie die Jünger
deß HErrn einen unnöthigen Zanck angefangen. Luc. 22. Die Weltliche
wolten gern Priester-Amts pflegen/ wie König Saul dem HErrn geopffert.
1. Sam. 13. Wer in einem offentlichen Amt sitzt/ meint es sey nichts beschwer-
lichers/ und wolt lieber für sich allein seyn: Dagegen ein Privat-Person meint
es sey nichts verachters als sein Privat Leben/ und wolt lieber hoch herfür kom-
men und angesehen seyn. Optat ephippia bos piger, optat arare caballus, der
Handwerksmann wolt daß er ein ander Handwerck gelernet hätt/ were gern ein
Kramer/ der Kramer were lieber ein Handelsmann/ wer keine Kinder hat/ sagt
es sey nichts verlasseners/ und hätt gern Kinder/ wer nur ein Kind hat/ sagt es
sey nur ein Schreck im Hauß/ hätt ihr gern mehr/ wer viel Kinder hat/ sagt es
sey nichts mühsamers/ hätt gern weniger oder gar keins. Wer die Anfech-
tung/ oder das Creutz hat/ hälts für die gröste Noth/ und wünscht ihm ein ander
Creutz. Wer diß Wehe/ oder die Kranckheit hat/ meint es sey die aller be-
schwerlichste/ wolt lieber ein andere Kranckheit haben/ wer dienen muß/ meint
sein Dienst sey der herbeste/ wolts lieber anderstwo versuchen/ und triffts ge-
meiniglich wie der Esel in der Fabel/ der am ersten bey einem Gärtner gedienet/
weil er ihm aber nicht gnug zu essen gab/ kam er zu einem Haffner/ weil er aber
bey ihm nur Leim und Kot tragen muste/ dinget er zu einem Gerber/ und da
er die Häuten sahe/ besorgt er auch seiner Haut/ und wäre gern wieder beym
Gärtner gewesen. Aber Syrach sagt/ laß deinen Fürwitz/ wer die Hand
einmal an den Pflug gelegt/ soll nicht wieder zuruck sehen/ Luc. 9. Stehe
nicht nach höherem Stand/ und denck nicht über dein Vermögen Syrach 3.
Ein jeglicher/ lieben Brüder/ worinnen er beruffen ist/ darinnen bleibe er bey
GOtt. 1. Cor. 7.

Fürwitz
Z z z 2

vom Fuͤrwitz.
hoͤren. Geſch. 17. Oder da einer auß eigenem Gutduncken/ ohne Befehl und
Beruf/ den ſonderlichen Wercken der Heiligen oder anderer vornehmer Leuten
nachahmen will/ der eine will ein Moſes und Elias ſeyn/ der ander will ſich
Auguſtino und Bernhardo gleich halten/ der dritt will ein anderer Lutherus
werden/ da ſie doch nit gleichen Glauben/ Geiſt und Beruff haben/ wie jene.
Aber Syrach ſagt: Laß deinen Fuͤrwitz/ halte dich an das H. Wort GOT-
tes/ das iſt die Warheit. Joh. 17. Sihe auf GOttes Befehl/ und halte dich
nicht ſelbsfuͤr klug. Rom. 12.

Fuͤrwitz iſt es IV. wann ein Menſch an ſeinem Stand nicht ver-IV.
An ſeinem
Stand nit
vergnuͤgt/
andern
gleich ſeyn
will.

gnuͤgt und zu frieden iſt/ ſondern ſihet auf andere/ und wolt gern andern gleich
ſeyn/ wolt gern haben was andere haben. Thucidides ſagt: Semper præſens
ſtatus gravis eſt,
das iſt/ der gegenwaͤrtige Stand iſt uns immer beſchwerlich
und verdruͤßlich/ da meint immer einer/ es ſey andern beſſer/ wann ihm nur auch
ſo wol waͤre/ dann man ſihet nur auſſen/ wie eim der Schuh glatt anligt/
aber wo ihn der Schuh druck/ das weiſt allein der/ der ihn antraͤgt; Da waͤſſert
den Geiſtlichen das Maul nach Weltlicher Ehr und Gewalt/ wie die Juͤnger
deß HErꝛn einen unnoͤthigen Zanck angefangen. Luc. 22. Die Weltliche
wolten gern Prieſter-Amts pflegen/ wie Koͤnig Saul dem HErꝛn geopffert.
1. Sam. 13. Wer in einem offentlichen Amt ſitzt/ meint es ſey nichts beſchwer-
lichers/ und wolt lieber fuͤr ſich allein ſeyn: Dagegen ein Privat-Perſon meint
es ſey nichts verachters als ſein Privat Leben/ und wolt lieber hoch herfuͤr kom-
men und angeſehen ſeyn. Optat ephippia bos piger, optat arare caballus, der
Handwerksmann wolt daß er ein ander Handwerck gelernet haͤtt/ were gern ein
Kramer/ der Kramer were lieber ein Handelsmann/ wer keine Kinder hat/ ſagt
es ſey nichts verlaſſeners/ und haͤtt gern Kinder/ wer nur ein Kind hat/ ſagt es
ſey nur ein Schreck im Hauß/ haͤtt ihr gern mehr/ wer viel Kinder hat/ ſagt es
ſey nichts muͤhſamers/ haͤtt gern weniger oder gar keins. Wer die Anfech-
tung/ oder das Creutz hat/ haͤlts fuͤr die groͤſte Noth/ und wuͤnſcht ihm ein ander
Creutz. Wer diß Wehe/ oder die Kranckheit hat/ meint es ſey die aller be-
ſchwerlichſte/ wolt lieber ein andere Kranckheit haben/ wer dienen muß/ meint
ſein Dienſt ſey der herbeſte/ wolts lieber anderſtwo verſuchen/ und triffts ge-
meiniglich wie der Eſel in der Fabel/ der am erſten bey einem Gaͤrtner gedienet/
weil er ihm aber nicht gnug zu eſſen gab/ kam er zu einem Haffner/ weil er aber
bey ihm nur Leim und Kot tragen muſte/ dinget er zu einem Gerber/ und da
er die Haͤuten ſahe/ beſorgt er auch ſeiner Haut/ und waͤre gern wieder beym
Gaͤrtner geweſen. Aber Syrach ſagt/ laß deinen Fuͤrwitz/ wer die Hand
einmal an den Pflug gelegt/ ſoll nicht wieder zuruck ſehen/ Luc. 9. Stehe
nicht nach hoͤherem Stand/ und denck nicht uͤber dein Vermoͤgen Syrach 3.
Ein jeglicher/ lieben Bruͤder/ worinnen er beruffen iſt/ darinnen bleibe er bey
GOtt. 1. Cor. 7.

Fuͤrwitz
Z z z 2
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[547/0617] vom Fuͤrwitz. hoͤren. Geſch. 17. Oder da einer auß eigenem Gutduncken/ ohne Befehl und Beruf/ den ſonderlichen Wercken der Heiligen oder anderer vornehmer Leuten nachahmen will/ der eine will ein Moſes und Elias ſeyn/ der ander will ſich Auguſtino und Bernhardo gleich halten/ der dritt will ein anderer Lutherus werden/ da ſie doch nit gleichen Glauben/ Geiſt und Beruff haben/ wie jene. Aber Syrach ſagt: Laß deinen Fuͤrwitz/ halte dich an das H. Wort GOT- tes/ das iſt die Warheit. Joh. 17. Sihe auf GOttes Befehl/ und halte dich nicht ſelbsfuͤr klug. Rom. 12. Fuͤrwitz iſt es IV. wann ein Menſch an ſeinem Stand nicht ver- gnuͤgt und zu frieden iſt/ ſondern ſihet auf andere/ und wolt gern andern gleich ſeyn/ wolt gern haben was andere haben. Thucidides ſagt: Semper præſens ſtatus gravis eſt, das iſt/ der gegenwaͤrtige Stand iſt uns immer beſchwerlich und verdruͤßlich/ da meint immer einer/ es ſey andern beſſer/ wann ihm nur auch ſo wol waͤre/ dann man ſihet nur auſſen/ wie eim der Schuh glatt anligt/ aber wo ihn der Schuh druck/ das weiſt allein der/ der ihn antraͤgt; Da waͤſſert den Geiſtlichen das Maul nach Weltlicher Ehr und Gewalt/ wie die Juͤnger deß HErꝛn einen unnoͤthigen Zanck angefangen. Luc. 22. Die Weltliche wolten gern Prieſter-Amts pflegen/ wie Koͤnig Saul dem HErꝛn geopffert. 1. Sam. 13. Wer in einem offentlichen Amt ſitzt/ meint es ſey nichts beſchwer- lichers/ und wolt lieber fuͤr ſich allein ſeyn: Dagegen ein Privat-Perſon meint es ſey nichts verachters als ſein Privat Leben/ und wolt lieber hoch herfuͤr kom- men und angeſehen ſeyn. Optat ephippia bos piger, optat arare caballus, der Handwerksmann wolt daß er ein ander Handwerck gelernet haͤtt/ were gern ein Kramer/ der Kramer were lieber ein Handelsmann/ wer keine Kinder hat/ ſagt es ſey nichts verlaſſeners/ und haͤtt gern Kinder/ wer nur ein Kind hat/ ſagt es ſey nur ein Schreck im Hauß/ haͤtt ihr gern mehr/ wer viel Kinder hat/ ſagt es ſey nichts muͤhſamers/ haͤtt gern weniger oder gar keins. Wer die Anfech- tung/ oder das Creutz hat/ haͤlts fuͤr die groͤſte Noth/ und wuͤnſcht ihm ein ander Creutz. Wer diß Wehe/ oder die Kranckheit hat/ meint es ſey die aller be- ſchwerlichſte/ wolt lieber ein andere Kranckheit haben/ wer dienen muß/ meint ſein Dienſt ſey der herbeſte/ wolts lieber anderſtwo verſuchen/ und triffts ge- meiniglich wie der Eſel in der Fabel/ der am erſten bey einem Gaͤrtner gedienet/ weil er ihm aber nicht gnug zu eſſen gab/ kam er zu einem Haffner/ weil er aber bey ihm nur Leim und Kot tragen muſte/ dinget er zu einem Gerber/ und da er die Haͤuten ſahe/ beſorgt er auch ſeiner Haut/ und waͤre gern wieder beym Gaͤrtner geweſen. Aber Syrach ſagt/ laß deinen Fuͤrwitz/ wer die Hand einmal an den Pflug gelegt/ ſoll nicht wieder zuruck ſehen/ Luc. 9. Stehe nicht nach hoͤherem Stand/ und denck nicht uͤber dein Vermoͤgen Syrach 3. Ein jeglicher/ lieben Bruͤder/ worinnen er beruffen iſt/ darinnen bleibe er bey GOtt. 1. Cor. 7. IV. An ſeinem Stand nit vergnuͤgt/ andern gleich ſeyn will. Fuͤrwitz Z z z 2

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 547. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/617>, abgerufen am 22.11.2024.