Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.vom Fürwitz. von Natur anhange und angebohren seye/ da nemlich einer dessen/ was erAmts halben thun soll/ bald überdrüssig ist/ dagegen sich in andere Sachen mengt und schlägt/ deren er billich solte müssig gehen. Hat den Namen vom Für und Witz/ da einer für andere witzig/ und in fremden Sachen klug und geschäfftig seyn will/ da er doch an dem seinigen/ was ihm in seinem Amt befoh- len ist/ gnug zu klüglen/ zu thun und zu schaffen hätte. Lehr. BEy diesen widerholten Worten nun/ haben wir jetzo wieder von einemLehr. Fürwitz ist es I. wann man Gottes Geheimnusse und die hoheI. Fürwitz ist es II. wann man GOtt in seinen Wercken und Ge-II. solt Z z z
vom Fuͤrwitz. von Natur anhange und angebohren ſeye/ da nemlich einer deſſen/ was erAmts halben thun ſoll/ bald uͤberdruͤſſig iſt/ dagegen ſich in andere Sachen mengt und ſchlaͤgt/ deren er billich ſolte muͤſſig gehen. Hat den Namen vom Fuͤr und Witz/ da einer fuͤr andere witzig/ und in fremden Sachen klug und geſchaͤfftig ſeyn will/ da er doch an dem ſeinigen/ was ihm in ſeinem Amt befoh- len iſt/ gnug zu kluͤglen/ zu thun und zu ſchaffen haͤtte. Lehr. BEy dieſen widerholten Worten nun/ haben wir jetzo wieder von einemLehr. Fuͤrwitz iſt es I. wann man Gottes Geheimnuſſe und die hoheI. Fuͤrwitz iſt es II. wann man GOtt in ſeinen Wercken und Ge-II. ſolt Z z z
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vom Fuͤrwitz.
von Natur anhange und angebohren ſeye/ da nemlich einer deſſen/ was er
Amts halben thun ſoll/ bald uͤberdruͤſſig iſt/ dagegen ſich in andere Sachen
mengt und ſchlaͤgt/ deren er billich ſolte muͤſſig gehen. Hat den Namen vom
Fuͤr und Witz/ da einer fuͤr andere witzig/ und in fremden Sachen klug und
geſchaͤfftig ſeyn will/ da er doch an dem ſeinigen/ was ihm in ſeinem Amt befoh-
len iſt/ gnug zu kluͤglen/ zu thun und zu ſchaffen haͤtte.
Lehr.
BEy dieſen widerholten Worten nun/ haben wir jetzo wieder von einem
andern Laſter zu reden/ das eigentlich auf den Laſterhafften Menſchen
ſihet und gehet/ das heiſſt Fuͤrwitz/ und geſchicht auf unterſchiedliche
Weiß und Weg.
Lehr.
Fuͤrwitz zu
fliehen/ da
man
Fuͤrwitz iſt es I. wann man Gottes Geheimnuſſe und die hohe
Glaubens Artickel erforſchen und ergruͤblen/ und mehr wiſſen will/ als
GOtt davon in ſeinem H. Wort geoffenbahret hat. Als/ da man forſchet/ wie
in der Gottheit eins drey und drey eins ſeyn koͤnnen/ wie Chriſtus von einer
unverſehrten Jungfrauen gebohren/ wie er uns ſein Leib und Blut im H.
Abendmal geben koͤnne/ wie die Todten/ deren Leiber verweſen/ zu Erd/ Staub
und Aſchen werden/ wieder koͤnnen lebendig werden; Jtem/ da man fragt/ wo
jetzo der Paradißgarten/ wo die Hoͤll/ wo der dritte Himmel ſey/ darein S.
Paulus verzuckt worden/ wann der Juͤngſte Tag komme/ und dergleichen.
So fuͤrwitzig war Moſes/ der haͤtte gern das Angeſicht deß HErꝛn geſehen in
dieſem Leben. 2. Moſ. 33. Nicodemus/ der fraget wie es zugehe mit der geiſt-
lichen Widergeburt eines Menſchen. Joh 3. Die Juͤnger deß HErꝛn frag-
ten/ auf welche Zeit der HErꝛ das Reich Jſrael wieder werd aufrichten. Geſch.
1. Simonides wolte die Gottheit/ und Auguſtinus wolte die Dreyfaltigkeit
ergruͤnden. Aber Syrach ſagt: Laß deinen Fuͤrwitz/ wer ſchwere Ding for-
ſchet/ dem wirds zu ſchwer. Spr. 25. Was GOtt will geheim und verbor-
gen haben/ da ſollen wir nicht nachgruͤblen/ was er uns aber geoffenbaret hat/
da ſollen wir nicht hinlaͤſſig ſeyn/ auf daß wir in dem einen nicht fuͤrwitzig/ und
im andern nicht undanckbar erfunden werden/ wie Proſper recht davon
redet.
I.
Gottes Ge-
heimnuſſen
und die
Glaubens-
Artickel wil
ergruͤblen.
(de vocat-
gent. l. 1. c.
21. p. 809.)
Fuͤrwitz iſt es II. wann man GOtt in ſeinen Wercken und Ge-
richten will rechtfertigen/ reformiren und Hofmeiſtern/ als: GOtt hat den
Menſchen aufrichtig gemacht. Pred. 7. Da ſagt Momus, Gott hab an dem
Menſchen etwas vergeſſen/ er ſolte ihm ein Fenſterlein zum Hertzen gemacht
haben/ daß man da hinein ſehen und erfahren koͤnnte/ was ein jeder darinnen
dencke und vorhabe. GOtt witte et/ und gibt Fruͤregen und Spatregen zu
rechter Zeit. Jerem. 5. Da meint mancher Kluͤgling/ um dieſe oder jene Zeit
ſolt
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