Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.von der unordentlichen Selbst-Liebe. chai/ der ihm nicht gnugsame Reverentz erwiesen. Esther. 5. Da man nachdem Sechsten Gebott züchtig/ mässig/ erbar und demüthig leben solle/ so erhebtVI. sich ein solcher Mensch/ wann er sihet/ daß er nicht so gar mit offentlichen Sün- den und Lastern wie andere überhäufft ist/ er spiegelt sich selber in seinen Ga- ben/ verwundert sich über seinen grossen Thaten/ wird stoltz und ruhmrätig[/] schneidt auf und lasst sich hören wie der Phariseer/ Jch dancke dir GOtt/ daß ich nicht bin wie ander Leut/ Rauber/ Ungerechte/ Ehebrecher/ oder auch wie dieser Zöllner. Luc. 18. Und darff wol mancher/ der am wenigsten Ursach/ sich zu erheben hat/ viel vermessener und übermüthiger seyn/ als wann er noch so heilig wäre. Da man nach dem Siebenden Gebott dem Nechsten das sei-VII. ne nicht allein nicht abnemmen/ sondern ihm auch sein Gut und Nahrung soll helffen bessern und behüten/ so sucht ein solcher Mensch allein seinen eygnen Nutzen/ und stellet darnach/ wie er dem Nechsten die Schuh außtretten und dessen Güter und Einkommen an sich bringen und geniessen möge/ weil er sich selber beredt/ er wolte ein solch Amt/ oder was es ist/ besser verwalten und verse- hen können als jener/ wie Core und seine Rott auf solche Weise Mosi und Aaron widerstanden. 4. Mos. 16. Da man nach dem Achten Gebott/ denVIII. Nechsten bey andern soll entschuldigen/ gutes von ihm reden/ und alles zum besten kehren/ gehtes bey solchen Leuten/ wie unser Text sagt/ sie verachten ande- re/ wie der Phariseer den Zöllner aufs hinterst verachtet und sagt/ er dancke GOtt/ daß er nicht sey wie dieser Zöllner/ also machen es alle/ die ihnen selbst so wol gefallen/ auch/ sie tadlen/ verspöttlen/ vernichten/ verwerffen/ lästeren/ schänden und schmähen andere/ auch die Todten/ die im HErrn ruhen/ müssen ihnen herfür und herhalten/ ihr Person brüstet sich wie ein fetter Wanst/ sie ver- nichten alles und reden Ubels davon/ und reden und lästern hoch her/ Psal. 73. Sie sehen aufandere/ und vergessen ihrer selber/ wollen ihrem Bruder einen Splitter auß dem Aug ziehen/ und deß Balcken in ihrem Aug werden sie nicht gewahr. Luc. 6. Da man nach dem Neundten und Zehenden Gebott/ des-IX. und X. sen was deß Nechsten ist/ sich nicht soll gelusten lassen/ so ist ein solcher Mensch so mißgünstig/ daß er niemand nichts gonnt als ihmselber/ meint es müß alles in ihn fahren/ und thut ihm im Hertzen wehe/ wann er sihet daß sein Nechster auch etwas hat oder bekommt. Summa/ die Hoffart treibt einen einbildi- gen Menschen zu allen Sünden. Syr. 10. Weil dann kein Gebott ist in der Ersten und andern Tafel/ dawider nicht ein solcher Mensch/ der sich selber zu sehr liebet/ schwerlich sündigte/ so soll freilich ein jeder Christ sich treulich davor hüten. Und das: Ein schäd- liche Liebe. IV. Weils eine Schädliche Liebe ist. Das Gleichnus/ welches der Wehe U u 2
von der unordentlichen Selbſt-Liebe. chai/ der ihm nicht gnugſame Reverentz erwieſen. Eſther. 5. Da man nachdem Sechſten Gebott zuͤchtig/ maͤſſig/ erbar und demuͤthig leben ſolle/ ſo erhebtVI. ſich ein ſolcher Menſch/ wann er ſihet/ daß er nicht ſo gar mit offentlichen Suͤn- den und Laſtern wie andere uͤberhaͤufft iſt/ er ſpiegelt ſich ſelber in ſeinen Ga- ben/ verwundert ſich uͤber ſeinen groſſen Thaten/ wird ſtoltz und ruhmraͤtig[/] ſchneidt auf und laſſt ſich hoͤren wie der Phariſeer/ Jch dancke dir GOtt/ daß ich nicht bin wie ander Leut/ Rauber/ Ungerechte/ Ehebrecher/ oder auch wie dieſer Zoͤllner. Luc. 18. Und darff wol mancher/ der am wenigſten Urſach/ ſich zu erheben hat/ viel vermeſſener und uͤbermuͤthiger ſeyn/ als wann er noch ſo heilig waͤre. Da man nach dem Siebenden Gebott dem Nechſten das ſei-VII. ne nicht allein nicht abnemmen/ ſondern ihm auch ſein Gut und Nahrung ſoll helffen beſſern und behuͤten/ ſo ſucht ein ſolcher Menſch allein ſeinen eygnen Nutzen/ und ſtellet darnach/ wie er dem Nechſten die Schuh außtretten und deſſen Guͤter und Einkommen an ſich bringen und genieſſen moͤge/ weil er ſich ſelber beredt/ er wolte ein ſolch Amt/ oder was es iſt/ beſſer verwalten und verſe- hen koͤnnen als jener/ wie Core und ſeine Rott auf ſolche Weiſe Moſi und Aaron widerſtanden. 4. Moſ. 16. Da man nach dem Achten Gebott/ denVIII. Nechſten bey andern ſoll entſchuldigen/ gutes von ihm reden/ und alles zum beſten kehren/ gehtes bey ſolchen Leuten/ wie unſer Text ſagt/ ſie verachten ande- re/ wie der Phariſeer den Zoͤllner aufs hinterſt verachtet und ſagt/ er dancke GOtt/ daß er nicht ſey wie dieſer Zoͤllner/ alſo machen es alle/ die ihnen ſelbſt ſo wol gefallen/ auch/ ſie tadlen/ verſpoͤttlen/ vernichten/ verwerffen/ laͤſteren/ ſchaͤnden und ſchmaͤhen andere/ auch die Todten/ die im HErꝛn ruhen/ muͤſſen ihnen herfuͤr und herhalten/ ihr Perſon bruͤſtet ſich wie ein fetter Wanſt/ ſie ver- nichten alles und reden Ubels davon/ und reden und laͤſtern hoch her/ Pſal. 73. Sie ſehen aufandere/ und vergeſſen ihrer ſelber/ wollen ihrem Bruder einen Splitter auß dem Aug ziehen/ und deß Balcken in ihrem Aug werden ſie nicht gewahr. Luc. 6. Da man nach dem Neundten und Zehenden Gebott/ deſ-IX. und X. ſen was deß Nechſten iſt/ ſich nicht ſoll geluſten laſſen/ ſo iſt ein ſolcher Menſch ſo mißguͤnſtig/ daß er niemand nichts gonnt als ihmſelber/ meint es muͤß alles in ihn fahren/ und thut ihm im Hertzen wehe/ wann er ſihet daß ſein Nechſter auch etwas hat oder bekommt. Summa/ die Hoffart treibt einen einbildi- gen Menſchen zu allen Suͤnden. Syr. 10. Weil dann kein Gebott iſt in der Erſten und andern Tafel/ dawider nicht ein ſolcher Menſch/ der ſich ſelber zu ſehr liebet/ ſchwerlich ſuͤndigte/ ſo ſoll freilich ein jeder Chriſt ſich treulich davor huͤten. Und das: Ein ſchaͤd- liche Liebe. IV. Weils eine Schaͤdliche Liebe iſt. Das Gleichnus/ welches der Wehe U u 2
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dem Sechſten Gebott zuͤchtig/ maͤſſig/ erbar und demuͤthig leben ſolle/ ſo erhebt
ſich ein ſolcher Menſch/ wann er ſihet/ daß er nicht ſo gar mit offentlichen Suͤn-
den und Laſtern wie andere uͤberhaͤufft iſt/ er ſpiegelt ſich ſelber in ſeinen Ga-
ben/ verwundert ſich uͤber ſeinen groſſen Thaten/ wird ſtoltz und ruhmraͤtig/
ſchneidt auf und laſſt ſich hoͤren wie der Phariſeer/ Jch dancke dir GOtt/ daß
ich nicht bin wie ander Leut/ Rauber/ Ungerechte/ Ehebrecher/ oder auch wie
dieſer Zoͤllner. Luc. 18. Und darff wol mancher/ der am wenigſten Urſach/ ſich
zu erheben hat/ viel vermeſſener und uͤbermuͤthiger ſeyn/ als wann er noch ſo
heilig waͤre. Da man nach dem Siebenden Gebott dem Nechſten das ſei-
ne nicht allein nicht abnemmen/ ſondern ihm auch ſein Gut und Nahrung ſoll
helffen beſſern und behuͤten/ ſo ſucht ein ſolcher Menſch allein ſeinen eygnen
Nutzen/ und ſtellet darnach/ wie er dem Nechſten die Schuh außtretten und
deſſen Guͤter und Einkommen an ſich bringen und genieſſen moͤge/ weil er ſich
ſelber beredt/ er wolte ein ſolch Amt/ oder was es iſt/ beſſer verwalten und verſe-
hen koͤnnen als jener/ wie Core und ſeine Rott auf ſolche Weiſe Moſi und
Aaron widerſtanden. 4. Moſ. 16. Da man nach dem Achten Gebott/ den
Nechſten bey andern ſoll entſchuldigen/ gutes von ihm reden/ und alles zum
beſten kehren/ gehtes bey ſolchen Leuten/ wie unſer Text ſagt/ ſie verachten ande-
re/ wie der Phariſeer den Zoͤllner aufs hinterſt verachtet und ſagt/ er dancke
GOtt/ daß er nicht ſey wie dieſer Zoͤllner/ alſo machen es alle/ die ihnen ſelbſt
ſo wol gefallen/ auch/ ſie tadlen/ verſpoͤttlen/ vernichten/ verwerffen/ laͤſteren/
ſchaͤnden und ſchmaͤhen andere/ auch die Todten/ die im HErꝛn ruhen/ muͤſſen
ihnen herfuͤr und herhalten/ ihr Perſon bruͤſtet ſich wie ein fetter Wanſt/ ſie ver-
nichten alles und reden Ubels davon/ und reden und laͤſtern hoch her/ Pſal. 73.
Sie ſehen aufandere/ und vergeſſen ihrer ſelber/ wollen ihrem Bruder einen
Splitter auß dem Aug ziehen/ und deß Balcken in ihrem Aug werden ſie nicht
gewahr. Luc. 6. Da man nach dem Neundten und Zehenden Gebott/ deſ-
ſen was deß Nechſten iſt/ ſich nicht ſoll geluſten laſſen/ ſo iſt ein ſolcher Menſch
ſo mißguͤnſtig/ daß er niemand nichts gonnt als ihmſelber/ meint es muͤß alles
in ihn fahren/ und thut ihm im Hertzen wehe/ wann er ſihet daß ſein Nechſter
auch etwas hat oder bekommt. Summa/ die Hoffart treibt einen einbildi-
gen Menſchen zu allen Suͤnden. Syr. 10. Weil dann kein Gebott iſt in der
Erſten und andern Tafel/ dawider nicht ein ſolcher Menſch/ der ſich ſelber zu
ſehr liebet/ ſchwerlich ſuͤndigte/ ſo ſoll freilich ein jeder Chriſt ſich treulich davor
huͤten. Und das:
VI.
VII.
VIII.
IX. und X.
IV. Weils eine Schaͤdliche Liebe iſt. Das Gleichnus/ welches der
HErꝛ denen geſagt/ die ſich ſelbſt vermaſſen/ daß ſie fromm waͤren und verachte-
ten die andere/ das zeiget uns an dem uͤbermuͤthigen Phariſeer/ daß wer ſich
ſelbs erhoͤhe/ der werd ernidriget. Luc. 18. Jns gemein ſchreyet Eſaias das
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