Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Die XXXV. Laster-Predigt/ Schwä-chung der Leids-Kräff- ten. Ein Verzweiffeler schwächet die Kräfften seines Leibs/ dann weil sein ckung und Vertieffung in Sünden/ Ein Verzweiffler vertiefft sich noch je mehr und mehr mit Sünden/ dann Ein Verzweisseler fähret zuletzt gar zu/ und nimmt ihm wol selber das nüß. Worauf bey einem Verzweiffelten das ewige Verderben und Ver- Weil dann ein so schrecklich und vielfältig Wehe/ deß Schreckens/ un- Ver-
Die XXXV. Laſter-Predigt/ Schwaͤ-chung der Leids-Kraͤff- ten. Ein Verzweiffeler ſchwaͤchet die Kraͤfften ſeines Leibs/ dann weil ſein ckung und Veꝛtieffung in Suͤnden/ Ein Verzweiffler vertiefft ſich noch je mehr und mehr mit Suͤnden/ dann Ein Verzweiſſeler faͤhret zuletzt gar zu/ und nimmt ihm wol ſelber das nuͤß. Worauf bey einem Verzweiffelten das ewige Verderben und Ver- Weil dann ein ſo ſchrecklich und vielfaͤltig Wehe/ deß Schreckens/ un- Ver-
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Die XXXV. Laſter-Predigt/
Ein Verzweiffeler ſchwaͤchet die Kraͤfften ſeines Leibs/ dann weil ſein
Hertz immer mit traurigen Gedancken verwickelt iſt/ ſo nemmen alle Kraͤfften
ſeines Leibs ab/ ſein Geſtalt verfaͤllt fuͤr Trauren. Pſal. 6. Sein Safft und
Krafft vertrocknet/ wie es im Sommer duͤrꝛ wird. Pſ. 32. Er gehet krumm und
ſehr gebuckt/ den gantzen Tag geht er traurig/ Pſ. 38. Er fleucht die Leut/ ver-
ſteckt und verſchleuſt ſich etwan in ſein Gemach/ will niemand um ſich leiden/
thut nichts denn achzen und jammern/ ſeuffzen und weheklagen.
Ein Verzweiffler vertiefft ſich noch je mehr und mehr mit Suͤnden/ dann
nachdem er einmal zur Verzweiflung kom̃en/ wird er ſo verſtockt und verwegẽ/
daß er gedenckt/ es iſt doch nun alles vergebens/ ich thne guts oder boͤß ſo iſts
eins/ beſſer in die Hoͤll gerennt als getrabet/ weil er dann meint/ er ſey vorhin
ſchon von GOtt verſtoſſen/ ſo thut er GOtt zu trutz was er kan und mag/ und
folgt dem Teufel/ von dem er zu ſeinem Willen an ſeinen Stricken gefangen
gefuͤhret wird/ von einer greulichen Suͤnd zu der andern. 2. Tim. 2.
Ein Verzweiſſeler faͤhret zuletzt gar zu/ und nimmt ihm wol ſelber das
Leben/ erhencket/ ertraͤncket/ erſticht ſich/ nimmt Gifft/ ſtuͤrtzet ſich zu todt/
oder verkuͤrtzet ihm auf andere Weiſe ſein zeitliches Leben/ in welchen Faͤllen
der Teufel gar geſchaͤfftig iſt/ ſolchen Perſonen ſelber Meſſer/ Stricke und der-
gleichen Sachen in die Hand gibt/ daß wann man ſchon alles vor ihnen ver-
birget/ ſie doch in einem Augenblick etwas ergreiffen/ darmit ſie ſich ſelbſten
umbringen/ und ab dem Brodt thun.
Worauf bey einem Verzweiffelten das ewige Verderben und Ver-
dammnuͤß erfolget/ daß/ wie es heiſſet von denen die an GOtt glauben: Se-
lig ſeyn die Todten die in dem HErꝛn ſterben/ Offenb. 14. Alſo heiſſet es
von denen die an GOtt verzweifflen: Verdammt ſeyn die Todten/ die nicht
in dem HErꝛn ſterben/ der Verzagten Theil wird ſeyn in dem Pfuhl/ der mit
Feuer und Schwefel brennet/ Offenb. 21. da iſt dann Seel und Leib verloh-
ren/ die Seele nimmt GOtt nicht an/ weil ſie ohne ſeinen Willen vor der Zeit
auß dem Leib geflohen/ ſondern verweifet ſie zur Hoͤllen an den Ort der Quaal/
Luc. 16. und der Leib eines ſolchen Verzweiffelten/ wird nicht wie andere Chri-
ſten Leichnam ehrlich zur Erden beſtattet/ ſondern dem Nach-Richter uͤberge-
ben/ der denſelben zum Fenſter herauß ſtuͤrtzet/ oder unter der Thuͤr-Schwellen
herdurch ziehet/ und jedermann zum Abſcheu/ unter den Galgen begraͤbet oder
in ein Faß ſchlaͤget und auf das Waſſer ſchaffet. Und wann Leib und Seel
hinweg/ laſſen ſie noch ein verfluchtes Gedaͤchtnuͤß hinter ihnen/ daß man ih-
rer gedencket/ wie deß Judæ in der Paſſion/ der ſich auch auß Verzweifflung
erhencket/ mitten entzwey geborſten/ und ſein Eingeweid außgeſchuͤttet/
Matth. 27. und Apoſtel-Geſch. 1.
Weil dann ein ſo ſchrecklich und vielfaͤltig Wehe/ deß Schreckens/ un-
ruhigen Gewiſſens/ Schwaͤchung der Leibes-Kraͤfften/ Verſtockung und
Ver-
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