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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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Von der Gottslästerung.
Straff Gottes anzeigen/ damit sie hiedurch/ wo nicht alle/ doch ihrer etliche
möchten gewinnen/ daß sie von solchem schröcklichen Laster deß Gottslästerens
abstehen/ oder da sich gleich niemand daran kehren wolte/ sie dannoch ihr eigene
Seel erretten/ und dermal eins vor dem Richterstul JEsu Christi mit Freuden
erscheinen und bestehen mögen. Weil wir dann in unsern vorhabenden
Laster-Predigten bißher unterschiedliches geredet von denen Lastern/ die eigent-Vortrag.
lich wider GOtt den HErrn lauffen und streiten/ wollen wir für gegenwärtige
Predigt/
von der Gottslästerung
reden und handlen. E. L. wolle darauf gute Achtung geben/ GOtt aber seinWunsch.
Gnad und Segen darzu verleihen. Amen.

Erklärung deß Texts.

DA Christus der HErr einem Gichtbrüchigen Menschen/ der ihme
fürgetragen worden/ freundlich zugesprochen/ und gesagt: Sey ge-
trost mein Sohn/ deine Sünden seyn dir vergeben/ setzt der Evange-
list Matthäus jetzo in unsern vorgenommenen Worten/ das Merck-
Wörtlein Sihe vornen an/ weil sich etwas sonderliches dabey begeben/ nem-
lich/ etlich der anwesenden Schrifftgelehrten hatten arge Gedancken darüber/
und sprachen/ nicht offentlich sondern heimlich bey sich selbsten in ihrem Her-
tzen: Dieser lästert GOtt/ oder wie es Marcus 2. beschreibet/ gedachten
sie: Wie redet dieser solche Gottslästerung! Die Gottslästerung ist ein
solch Laster/ da der leidige Teufel der Gottlosen Zungen also regiert und treibt/Beschrei-
bung deß
Lasters der
Gottsläste-
rung.

daß sie eintweder auß gifftigem Zorn/ oder auß frevelem Muthwillen/ oder
auch auß leichtfertiger Gewonheit/ GOttes H. Namen/ Krafft und Macht/
seine Elementen und andere Creaturen/ auch deß HErrn Christi Creutz und
Leiden/ Marter und Wunden/ Leichnam und Blut/ und die hochwürdige
Sacramenta/ nicht allein unnöthig/ unnutzlich/ spöttisch und lästerlich im
Maul führen/ sondern auch dem Nechsten dabey alles Ubels an Haab und
Gut/ Seel und Leib verwünschen; dadurch Gottes Mayestät verletzet/ seine
Ehr geschändet/ sein H. Nam mißbrauchet/ sein Wort und Wolthaten ver-
hönet/ ja sein Zorn erreget/ und seine gerechte Straffen über Land und Leut ge-
zogen werden. Es heisst auch GOtt gelästeret/ wann man GOtt etwas zu-
legt/ das nicht ist und ihm nicht gebühret/ oder wann man das was Gottes ist/
und ihm allein zustehet/ verläugnet/ oder den Creaturen beymisset. Darum
da die Schrifft gelehrten allhie hörten/ daß Christus dem Gichtbrüchigen seineDessen
wird d[e]r
HErr Chri-
stus fälsch-
lich bezüch-
tiget.

Sünden vergeben/ dencken sie/ wer kan Sünden vergeben denn allein Gott?
und halten Christum daher für einen Gottslästerer/ der die Macht/ Sünden
zu vergeben/ so allein GOtt gebührt/ ihme selbsten zuschreibe und eigene. Seuf-

zen/
B b 3

Von der Gottslaͤſterung.
Straff Gottes anzeigen/ damit ſie hiedurch/ wo nicht alle/ doch ihrer etliche
moͤchten gewinnen/ daß ſie von ſolchem ſchroͤcklichen Laſter deß Gottslaͤſterens
abſtehen/ oder da ſich gleich niemand daran kehren wolte/ ſie dannoch ihr eigene
Seel erretten/ und dermal eins vor dem Richterſtul JEſu Chriſti mit Freuden
erſcheinen und beſtehen moͤgen. Weil wir dann in unſern vorhabenden
Laſter-Predigten bißher unterſchiedliches geredet von denen Laſtern/ die eigent-Vortrag.
lich wider GOtt den HErꝛn lauffen und ſtreiten/ wollen wir fuͤr gegenwaͤrtige
Predigt/
von der Gottslaͤſterung
reden und handlen. E. L. wolle darauf gute Achtung geben/ GOtt aber ſeinWunſch.
Gnad und Segen darzu verleihen. Amen.

Erklaͤrung deß Texts.

DA Chriſtus der HErꝛ einem Gichtbruͤchigen Menſchen/ der ihme
fuͤrgetragen worden/ freundlich zugeſprochen/ und geſagt: Sey ge-
troſt mein Sohn/ deine Suͤnden ſeyn dir vergeben/ ſetzt der Evange-
liſt Matthaͤus jetzo in unſern vorgenommenen Worten/ das Merck-
Woͤrtlein Sihe vornen an/ weil ſich etwas ſonderliches dabey begeben/ nem-
lich/ etlich der anweſenden Schrifftgelehrten hatten arge Gedancken daruͤber/
und ſprachen/ nicht offentlich ſondern heimlich bey ſich ſelbſten in ihrem Her-
tzen: Dieſer laͤſtert GOtt/ oder wie es Marcus 2. beſchreibet/ gedachten
ſie: Wie redet dieſer ſolche Gottslaͤſterung! Die Gottslaͤſterung iſt ein
ſolch Laſter/ da der leidige Teufel der Gottloſen Zungen alſo regiert und treibt/Beſchrei-
bung deß
Laſters der
Gottslaͤſte-
rung.

daß ſie eintweder auß gifftigem Zorn/ oder auß frevelem Muthwillen/ oder
auch auß leichtfertiger Gewonheit/ GOttes H. Namen/ Krafft und Macht/
ſeine Elementen und andere Creaturen/ auch deß HErꝛn Chriſti Creutz und
Leiden/ Marter und Wunden/ Leichnam und Blut/ und die hochwuͤrdige
Sacramenta/ nicht allein unnoͤthig/ unnutzlich/ ſpoͤttiſch und laͤſterlich im
Maul fuͤhren/ ſondern auch dem Nechſten dabey alles Ubels an Haab und
Gut/ Seel und Leib verwuͤnſchen; dadurch Gottes Mayeſtaͤt verletzet/ ſeine
Ehr geſchaͤndet/ ſein H. Nam mißbrauchet/ ſein Wort und Wolthaten ver-
hoͤnet/ ja ſein Zorn erreget/ und ſeine gerechte Straffen uͤber Land und Leut ge-
zogen werden. Es heiſſt auch GOtt gelaͤſteret/ wann man GOtt etwas zu-
legt/ das nicht iſt und ihm nicht gebuͤhret/ oder wann man das was Gottes iſt/
und ihm allein zuſtehet/ verlaͤugnet/ oder den Creaturen beymiſſet. Darum
da die Schrifft gelehrten allhie hoͤrten/ daß Chriſtus dem Gichtbruͤchigen ſeineDeſſen
wird d[e]r
HErꝛ Chri-
ſtus faͤlſch-
lich bezuͤch-
tiget.

Suͤnden vergeben/ dencken ſie/ wer kan Suͤnden vergeben denn allein Gott?
und halten Chriſtum daher fuͤr einen Gottslaͤſterer/ der die Macht/ Suͤnden
zu vergeben/ ſo allein GOtt gebuͤhrt/ ihme ſelbſten zuſchreibe und eigene. Seuf-

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[197/0267] Von der Gottslaͤſterung. Straff Gottes anzeigen/ damit ſie hiedurch/ wo nicht alle/ doch ihrer etliche moͤchten gewinnen/ daß ſie von ſolchem ſchroͤcklichen Laſter deß Gottslaͤſterens abſtehen/ oder da ſich gleich niemand daran kehren wolte/ ſie dannoch ihr eigene Seel erretten/ und dermal eins vor dem Richterſtul JEſu Chriſti mit Freuden erſcheinen und beſtehen moͤgen. Weil wir dann in unſern vorhabenden Laſter-Predigten bißher unterſchiedliches geredet von denen Laſtern/ die eigent- lich wider GOtt den HErꝛn lauffen und ſtreiten/ wollen wir fuͤr gegenwaͤrtige Predigt/ von der Gottslaͤſterung reden und handlen. E. L. wolle darauf gute Achtung geben/ GOtt aber ſein Gnad und Segen darzu verleihen. Amen. Vortrag. Wunſch. Erklaͤrung deß Texts. DA Chriſtus der HErꝛ einem Gichtbruͤchigen Menſchen/ der ihme fuͤrgetragen worden/ freundlich zugeſprochen/ und geſagt: Sey ge- troſt mein Sohn/ deine Suͤnden ſeyn dir vergeben/ ſetzt der Evange- liſt Matthaͤus jetzo in unſern vorgenommenen Worten/ das Merck- Woͤrtlein Sihe vornen an/ weil ſich etwas ſonderliches dabey begeben/ nem- lich/ etlich der anweſenden Schrifftgelehrten hatten arge Gedancken daruͤber/ und ſprachen/ nicht offentlich ſondern heimlich bey ſich ſelbſten in ihrem Her- tzen: Dieſer laͤſtert GOtt/ oder wie es Marcus 2. beſchreibet/ gedachten ſie: Wie redet dieſer ſolche Gottslaͤſterung! Die Gottslaͤſterung iſt ein ſolch Laſter/ da der leidige Teufel der Gottloſen Zungen alſo regiert und treibt/ daß ſie eintweder auß gifftigem Zorn/ oder auß frevelem Muthwillen/ oder auch auß leichtfertiger Gewonheit/ GOttes H. Namen/ Krafft und Macht/ ſeine Elementen und andere Creaturen/ auch deß HErꝛn Chriſti Creutz und Leiden/ Marter und Wunden/ Leichnam und Blut/ und die hochwuͤrdige Sacramenta/ nicht allein unnoͤthig/ unnutzlich/ ſpoͤttiſch und laͤſterlich im Maul fuͤhren/ ſondern auch dem Nechſten dabey alles Ubels an Haab und Gut/ Seel und Leib verwuͤnſchen; dadurch Gottes Mayeſtaͤt verletzet/ ſeine Ehr geſchaͤndet/ ſein H. Nam mißbrauchet/ ſein Wort und Wolthaten ver- hoͤnet/ ja ſein Zorn erreget/ und ſeine gerechte Straffen uͤber Land und Leut ge- zogen werden. Es heiſſt auch GOtt gelaͤſteret/ wann man GOtt etwas zu- legt/ das nicht iſt und ihm nicht gebuͤhret/ oder wann man das was Gottes iſt/ und ihm allein zuſtehet/ verlaͤugnet/ oder den Creaturen beymiſſet. Darum da die Schrifft gelehrten allhie hoͤrten/ daß Chriſtus dem Gichtbruͤchigen ſeine Suͤnden vergeben/ dencken ſie/ wer kan Suͤnden vergeben denn allein Gott? und halten Chriſtum daher fuͤr einen Gottslaͤſterer/ der die Macht/ Suͤnden zu vergeben/ ſo allein GOtt gebuͤhrt/ ihme ſelbſten zuſchreibe und eigene. Seuf- zen/ Beſchrei- bung deß Laſters der Gottslaͤſte- rung. Deſſen wird der HErꝛ Chri- ſtus faͤlſch- lich bezuͤch- tiget. B b 3

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 197. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/267>, abgerufen am 25.11.2024.