Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.Die XVII. Laster-Predigt/ einem Löwen getödtet/ 1. Kön. 13. Jonas flohe auf das Meer/ meinete erwolte durch Ungehorsam GOtt dem HErrn entkommen/ lieff aber seinem ei- genen Unglück nach/ daß er in das Meer geworffen/ und von einem Walfisch verschlungen wurde/ C. 1. 2. Syrach summirt allhier zusammen/ macht den Schluß und sagt: Also hat er wol etc. Und das ist nun das vierzehende Laster so eigentlich wider GOTT den Gebrauch dieser Lehr. I.Warnung Welches die Ungehor- samen/ I. WArnung/ von dem sündlichen und hochsträfflichen Ungehor- Vermah- nung/ Zum Ge- horsam. II. Vermahnung/ daß wir GOtt und seinem H. Wort/ allen Opffer/
Die XVII. Laſter-Predigt/ einem Loͤwen getoͤdtet/ 1. Koͤn. 13. Jonas flohe auf das Meer/ meinete erwolte durch Ungehorſam GOtt dem HErꝛn entkommen/ lieff aber ſeinem ei- genen Ungluͤck nach/ daß er in das Meer geworffen/ und von einem Walfiſch verſchlungen wurde/ C. 1. 2. Syrach ſummirt allhier zuſammen/ macht den Schluß und ſagt: Alſo hat er wol ꝛc. Und das iſt nun das vierzehende Laſter ſo eigentlich wider GOTT den Gebrauch dieſer Lehr. I.Warnung Welches die Ungehor- ſamen/ I. WArnung/ von dem ſuͤndlichen und hochſtraͤfflichen Ungehor- Vermah- nung/ Zum Ge- horſam. II. Vermahnung/ daß wir GOtt und ſeinem H. Wort/ allen Opffer/
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Die XVII. Laſter-Predigt/
einem Loͤwen getoͤdtet/ 1. Koͤn. 13. Jonas flohe auf das Meer/ meinete er
wolte durch Ungehorſam GOtt dem HErꝛn entkommen/ lieff aber ſeinem ei-
genen Ungluͤck nach/ daß er in das Meer geworffen/ und von einem Walfiſch
verſchlungen wurde/ C. 1. 2. Syrach ſummirt allhier zuſammen/ macht den
Schluß und ſagt: Alſo hat er wol ꝛc.
Und das iſt nun das vierzehende Laſter ſo eigentlich wider GOTT den
HErꝛn laufft und ſtreitet/ nemlich der Ungehorſam/ da wir gehoͤret/ daß
kein Chriſt GOtt dem HErꝛn ungehorſam ſeyn ſoll/ I. Weil der Ungehorſam
wider GOTT und ſein H. Wort und Willen eine ſo groſſe Suͤnde iſt/ und
II. Weil auf ſolchen Ungehorſam ſo ſchwere Straffen erfolgen/ nach Anlei-
tung unſers Texts/ Syr. 16.
Gebrauch dieſer Lehr.
I. WArnung/ von dem ſuͤndlichen und hochſtraͤfflichen Ungehor-
ſam wider GOtt und ſein H. Wort und Willen. Ungehorſam
ſeyn die Unglaubige und Abtruͤnnige/ die von dem wahren Gott
und dem rechten Glauben abfallen. Ebr. 3. Ungehorſam ſeyn die
Ungedultige/ die unter dem Creutz wider GOtt den HErꝛn murren und bo-
chen. 1. Cor. 10. Ungehorſam ſeyn alle Gottloſe/ die vorſetzlich in Suͤnden ver-
harren/ und ſich nicht beſſern/ GOtt gebiet und verbiet/ was er wolle/ das Pre-
digamt warne und vermahne ſo hoch es koͤnne/ die Obrigkeit drohe und ſtraffe
wie ſie wolle/ Eltern und Herꝛſchafften ſagen und klagen/ was ſie moͤgen. Aber
wiſſet ihr nicht/ daß welchen ihr euch begebet zu Knechten in Gehorſam/ deſſen
Knecht ſeyd ihr/ dem ihr gehorſam ſeyd/ es ſey der Suͤnden zum Tod/ oder
dem Gehorſam zur Gerechtigkeit. Rom. 6. Sollen demnach nicht unſers eig-
nen Willens leben/ und thun was uns ſelbſt recht und gut duncket/ ſondern ſol-
len unſern Willen brechen. Syr. 18. und allein GOttes Wort und Willen
folgen/ auf daß wir nicht/ die angehoͤrte vielfaltige Straffen Gottes auf uns
laden/ wenn wir den Gehorſam gegen Gott außſchlagen wolten. Werdet ihr
der Stimme deß HErꝛn nicht gehorchen/ ſondern ſeinem Mund ungehorſam
ſeyn/ ſo wird die Hand deß HErꝛn wider euch und euere Vaͤtter ſeyn/ ſagt Sa-
muel 1. Buch 12. Schroͤcklich aber iſts/ in die Zorn-Hand deß lebendigen
GOttes zu fallen. Ebr. 10. Alſo hat er wol ſechs hundert tauſend
weggerafft/ darum/ daß ſie ungehorſam waren. Wie ſolte dann
ein einiger Ungehorſamer ungeſtrafft bleiben.
II. Vermahnung/ daß wir GOtt und ſeinem H. Wort/ allen
ſchuldigen und willigen Gehorſam leiſten/ das iſt dem HErꝛn ein lieber/ ange-
nehmer Gottesdienſt/ meineſtu/ daß der HErꝛ Luſt habe am Opffer und Brand-
opffer/ als am Gehorſam der Stimme deß HErꝛn. Gehorſam iſt beſſer denn
Opffer/
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