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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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Die CIX. Laster-Predigt/
men Stuben-Gsellen/ der vermahnt ihn/ er solts nicht thun/ er möcht sonst ewig
ve[r]dammt werden/ da spricht der Schnautzhan: Will ich doch lieber verdammt
seyn/ und mich zuvor rächen/ als ungerochen selig werden: Darüber erschrickt
der gute Mensch hefftig/ in Summa/ er kan ihn nicht bereden. Was ge-
schicht? Fünff Tag hernach begegnen sie einander/ und ziehen von Leder/ da
kehrts GOtt um/ der Schnarcher wird erstochen. Nun sag mehr/ mir ist
mehr gelegen an der Rache/ als an meiner Seligkeit/ man därff den Teufel
nicht an die Wand mahlen/ sagt gedachter Autor darüber. Hüten soll sich ein
Christ davor:

VI.
Schädlich/
in gemein
und inson-
derheit am
Leben/
D. Sacc.
Postill.
part. II. f.
755 & part.
IV. fol.
147.

VI Weil die Rachgier ein schädlich Laster ist. Dann dadurch wird
der gemeine Frieden zerstö et/ Krieg und Blutvergiessen angerichtet/ und gan-
tze Fürstenthum und König eich zerrüttet und verwüstet. Absonderlich bey
einzelen Perfonen geht offt solche Rach übel auß/ und reisst sich weiter ein/ als
man gemeint/ daß Mord und Todschlag darauß entstehet. D. Sacc. in seiner
Postill schreibt/ er hab es von einem glaubwürdigen Mann gehört/ daß zu Ur-
seln am Rheinstrom/ zw[e]yer Nachba[rn] Kinder auf der Gassen mit einander
gespielt und uneins worden/ wie offt bey solchen Kindern geschicht/ darüber
laufft der eine Nachbar herauß/ und schlägt deß Nachbarn Kind/ der/ dessen
Kind geschlagen worden/ will sich rächen/ fährt zu/ und ersticht den auf der
Stätt/ bald wird der Thäter gegriffen/ und deß andern Tags geköpfft/ und
werden beyde in ein Grab gelegt; Deß dritten Tags kamen die Kinder/ um
deren willen der Mord geschehen/ wieder zusamen/ und spielten auf der Eltern
Grab/ da waren die Kinder einig/ die Vätter waren dahin/ der eine erstochen/
und Selig-
keit.
der ander geköpfft/ solchen Schaden hat die Rachgier angericht. Ja der Teu-
fel treibts offt/ daß solche rachgierige Köpff/ dem Nächsten Schaden thäten nit
Bodin. lib.
5. de Re-
publ. c. 6.
pag. 950.
Camerar.
centur. 1.
Meditat. hi-
storicar. c.
84. pag.
429.
Ein schröck-
lich Exem-
pel.
nur an Ehr und Gut/ an Leib und Leben/ sondern wanns ihnen müglich wer/
gern an Seel und Seligkeit: Bodinus, Camerarius und andere schreiben
von einem Welschen/ der 10. gantzer Jahr Zorn und Feindschafft wider seiner
Freund einen getragen/ weil es nun nicht seyn wolte/ daß er sich an ihm gero-
chen hätte/ stell et er sich gantz freundlich gegen ihm/ als wäre der Zorn längsten
vergessen/ da er ihn aber hernach an einem gelegnen Ort bekommt/ daß er seiner
konnt mächtig werden/ fällt er ihn rücklings an/ wirfft ihn nieder/ zeucht den
Dolchen auß/ und setzt ihn ihm auf die Brust/ mit betrohen/ er woll ihn erste-
chen/ der arme Mensch flehete und bat für sein Leben/ der sagt ihm zu/ er woll
ihn leben lassen/ doch mit dem Geding/ wofern er GOtt und allen seinen Wol-
thaten auch seiner eignen Seeligkeit abkünden und entsagen wolte; Auß
Forcht deß Todes/ und auß Begierd sein Leben zu erhalten/ thut er das/ er wolt
aber noch nicht damit zu frieden seyn sondern drang auf ihn/ daß er dazu schwö-
ren muste/ es wäre sein rechter Ernst/ da er das auch von ihm hatte/ sticht der
durchteufelte Bößwicht dem armen Menschen den Dolchen in Leib/ daß er

gleich

Die CIX. Laſter-Predigt/
men Stuben-Gſellen/ der vermahnt ihn/ er ſolts nicht thun/ er moͤcht ſonſt ewig
ve[r]dammt werden/ da ſpricht der Schnautzhan: Will ich doch lieber verdam̃t
ſeyn/ und mich zuvor raͤchen/ als ungerochen ſelig werden: Daruͤber erſchrickt
der gute Menſch hefftig/ in Summa/ er kan ihn nicht bereden. Was ge-
ſchicht? Fuͤnff Tag hernach begegnen ſie einander/ und ziehen von Leder/ da
kehrts GOtt um/ der Schnarcher wird erſtochen. Nun ſag mehr/ mir iſt
mehr gelegen an der Rache/ als an meiner Seligkeit/ man daͤrff den Teufel
nicht an die Wand mahlen/ ſagt gedachter Autor daruͤber. Huͤten ſoll ſich ein
Chriſt davor:

VI.
Schaͤdlich/
in gemein
und inſon-
derheit am
Leben/
D. Sacc.
Poſtill.
part. II. f.
755 & part.
IV. fol.
147.

VI Weil die Rachgier ein ſchaͤdlich Laſter iſt. Dann dadurch wird
der gemeine Frieden zerſtoͤ et/ Krieg und Blutvergieſſen angerichtet/ und gan-
tze Fuͤrſtenthum und Koͤnig eich zerruͤttet und verwuͤſtet. Abſonderlich bey
einzelen Perfonen geht offt ſolche Rach uͤbel auß/ und reiſſt ſich weiter ein/ als
man gemeint/ daß Mord und Todſchlag darauß entſtehet. D. Sacc. in ſeiner
Poſtill ſchreibt/ er hab es von einem glaubwuͤrdigen Mann gehoͤrt/ daß zu Ur-
ſeln am Rheinſtrom/ zw[e]yer Nachba[rn] Kinder auf der Gaſſen mit einander
geſpielt und uneins worden/ wie offt bey ſolchen Kindern geſchicht/ daruͤber
laufft der eine Nachbar herauß/ und ſchlaͤgt deß Nachbarn Kind/ der/ deſſen
Kind geſchlagen worden/ will ſich raͤchen/ faͤhrt zu/ und erſticht den auf der
Staͤtt/ bald wird der Thaͤter gegriffen/ und deß andern Tags gekoͤpfft/ und
werden beyde in ein Grab gelegt; Deß dritten Tags kamen die Kinder/ um
deren willen der Mord geſchehen/ wieder zuſamen/ und ſpielten auf der Eltern
Grab/ da waren die Kinder einig/ die Vaͤtter waren dahin/ der eine erſtochen/
und Selig-
keit.
der ander gekoͤpfft/ ſolchen Schaden hat die Rachgier angericht. Ja der Teu-
fel treibts offt/ daß ſolche rachgierige Koͤpff/ dem Naͤchſten Schaden thaͤten nit
Bodin. lib.
5. de Re-
publ. c. 6.
pag. 950.
Camerar.
centur. 1.
Meditat. hi-
ſtoricar. c.
84. pag.
429.
Ein ſchroͤck-
lich Exem-
pel.
nur an Ehr und Gut/ an Leib und Leben/ ſondern wanns ihnen muͤglich wer/
gern an Seel und Seligkeit: Bodinus, Camerarius und andere ſchreiben
von einem Welſchen/ der 10. gantzer Jahr Zorn und Feindſchafft wider ſeiner
Freund einen getragen/ weil es nun nicht ſeyn wolte/ daß er ſich an ihm gero-
chen haͤtte/ ſtell et er ſich gantz freundlich gegen ihm/ als waͤre der Zorn laͤngſten
vergeſſen/ da er ihn aber hernach an einem gelegnen Ort bekommt/ daß er ſeiner
konnt maͤchtig werden/ faͤllt er ihn ruͤcklings an/ wirfft ihn nieder/ zeucht den
Dolchen auß/ und ſetzt ihn ihm auf die Bruſt/ mit betrohen/ er woll ihn erſte-
chen/ der arme Menſch flehete und bat fuͤr ſein Leben/ der ſagt ihm zu/ er woll
ihn leben laſſen/ doch mit dem Geding/ wofern er GOtt und allen ſeinen Wol-
thaten auch ſeiner eignen Seeligkeit abkuͤnden und entſagen wolte; Auß
Forcht deß Todes/ und auß Begierd ſein Leben zu erhalten/ thut er das/ er wolt
aber noch nicht damit zu frieden ſeyn ſondern drang auf ihn/ daß er dazu ſchwoͤ-
ren muſte/ es waͤre ſein rechter Ernſt/ da er das auch von ihm hatte/ ſticht der
durchteufelte Boͤßwicht dem armen Menſchen den Dolchen in Leib/ daß er

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 1064. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/1134>, abgerufen am 23.11.2024.