Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.von der Schaden-Freude. schädliche Gedancken ihnen weit fehlen/ und muß endlich über sie selbsten hin-auß gehen. Wann ein Vatter sein Kind züchtiget und straffet/ und das andere Kind/ als ein böser Lecker/ lachet darüber/ gönnet es ihm wol/ spottet und frolocket/ so läßt der Vatter vom ersten/ und kommt im Zorn über den Spötter/ und stösst den Zorn vollend an ihm auß/ so machet es GOtt der Himmlische Vatter auch/ wie Salomo allhier sagt: Es möchte es der HErr sehen/ und ihm übel gefallen/ und seinen Zorn von ihm wenden/ und über dich kommen. Da gehet es dann nach dem Lateinischen Verß/ darinnen alle acht Partes Orationis begriffen seyn: Vaetibi ridenti, quia mox post gaudia flebis! Wehe dir/ der du lachest und frolockest/ denn dein Lachen wird in ein Wei-Verß/ täfel/ R r r r r r 3
von der Schaden-Freude. ſchaͤdliche Gedancken ihnen weit fehlen/ und muß endlich uͤber ſie ſelbſten hin-auß gehen. Wann ein Vatter ſein Kind zuͤchtiget und ſtraffet/ und das andere Kind/ als ein boͤſer Lecker/ lachet daruͤber/ goͤnnet es ihm wol/ ſpottet und frolocket/ ſo laͤßt der Vatter vom erſten/ und kommt im Zorn uͤber den Spoͤtter/ und ſtoͤſſt den Zorn vollend an ihm auß/ ſo machet es GOtt der Himmliſche Vatter auch/ wie Salomo allhier ſagt: Es moͤchte es der HErꝛ ſehen/ und ihm uͤbel gefallen/ und ſeinen Zorn von ihm wenden/ und uͤber dich kommen. Da gehet es dann nach dem Lateiniſchen Verß/ darinnen alle acht Partes Orationis begriffen ſeyn: Vætibi ridenti, quia mox poſt gaudia flebis! Wehe dir/ der du lacheſt und frolockeſt/ denn dein Lachen wird in ein Wei-Verß/ taͤfel/ R r r r r r 3
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von der Schaden-Freude.
ſchaͤdliche Gedancken ihnen weit fehlen/ und muß endlich uͤber ſie ſelbſten hin-
auß gehen. Wann ein Vatter ſein Kind zuͤchtiget und ſtraffet/ und das
andere Kind/ als ein boͤſer Lecker/ lachet daruͤber/ goͤnnet es ihm wol/ ſpottet
und frolocket/ ſo laͤßt der Vatter vom erſten/ und kommt im Zorn uͤber den
Spoͤtter/ und ſtoͤſſt den Zorn vollend an ihm auß/ ſo machet es GOtt der
Himmliſche Vatter auch/ wie Salomo allhier ſagt: Es moͤchte es der HErꝛ
ſehen/ und ihm uͤbel gefallen/ und ſeinen Zorn von ihm wenden/ und uͤber
dich kommen. Da gehet es dann nach dem Lateiniſchen Verß/ darinnen
alle acht Partes Orationis begriffen ſeyn:
Vætibi ridenti, quia mox poſt gaudia flebis!
Wehe dir/ der du lacheſt und frolockeſt/ denn dein Lachen wird in ein Wei-
nen/ und dein Jubel-Geſchrey in ein Heul-Geſchrey verkehret werden/ dar-
um/ daß der Feind uͤber euch ruͤhmet: Ha ha/ die ewigen Hoͤhen ſind nun un-
ſer Erb worden. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ alſo: Jch haber in meinem
feurigen Eifer geredet wider die uͤbrige Heyden/ und wider das gantze Edom/
welche mein Land eingenommen haben mit Freuden von gantzem Hertzen/
und mit Hohn-Lachen/ daſſelbe zu verheeren und pluͤndern/ ſiehe/ ich hebe
meine Hand auf/ (das iſt/ ich ſchwoͤre/) daß eure Nachbarn/ die Heyden
umher/ ihre Schande wieder tragen ſollen. Aber ihr Berge Jſrael ſolt wie-
der gruͤnen und eure Frucht bringen/ Jer. 50. Ezech. 36. David ſagt: Sie
muͤſſen ſich ſchaͤmen und zu Schanden werden alle/ die ſich meines Ubels
freuen/ Pſ. 35. Die ſich freuen/ wann es den Frommen uͤbelgehet/ werden
im Strick gefangen/ das Hertzleid wird ſie verzehren/ ehe ſie ſterben/ Syr. 27.
So ſpricht der HErꝛ HErꝛ: Darum/ daß du mit deinen Haͤnden geklitſchet/
und mit den Fuͤſſen geſcharret/ und uͤber das Land Jſrael von gantzem Her-
tzen ſo hoͤhniſch dich gefreuet haſt/ darum ſiehe/ ich wil meine Hand uͤber dich
außſtrecken/ und dich den Heyden zur Beute geben/ und dich auß den Voͤl-
ckern außrotten/ und auß den Laͤndern umbringen/ und dich vertilgen/
Ezech. 25. Die Philiſter hielten ein beſonder Freuden-Feſt/ und jubilirten
ſehr/ daß ihr Abgott Dagon ihren Feind/ den Simſon/ in ihre Haͤnde gege-
ben/ lieſſen den gefangenen/ blinden Simſon holen/ daß er fuͤr ihnen ſpielte/
aber da Simſon das Hauß/ darauf ſie ſich verſammlet hatten/ einriſſe/ wurde
ihnen der Spott zu theuer/ und kamen ihrer bey drey Tauſend zumal um/
Richt. 16. Simei machte ſich ſehr luſtig uͤber dem Elend deß frommen Da-
vids/ aber zuletzt koſtete es ihm ſein Leben/ 2. Sam. 16. und 1. Koͤn. 2. Als
Anno 1547. Chur-Fuͤrſt Johann Friderich in Sachſen gefangen worden/
jubilirten daruͤber die Pfaffen zu Meiſſen/ und ſungen das Te Deum lauda-
mus, aber ehe ſie es konten hinauß fuͤhren/ ſchlug das Wetter unter ihrem
Singen in die Thum Kirche hinein/ zuͤndete die Kirche an/ verbrennete drey
ſchoͤne Thuͤrne/ zerſchmeltzete die Orgel und alle Glocken/ und viel ſchoͤn Ge-
taͤfel/
Verß/
Spruͤcht
und Exem-
pel.
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