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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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von der Schaden-Freude.
schädliche Gedancken ihnen weit fehlen/ und muß endlich über sie selbsten hin-
auß gehen. Wann ein Vatter sein Kind züchtiget und straffet/ und das
andere Kind/ als ein böser Lecker/ lachet darüber/ gönnet es ihm wol/ spottet
und frolocket/ so läßt der Vatter vom ersten/ und kommt im Zorn über den
Spötter/ und stösst den Zorn vollend an ihm auß/ so machet es GOtt der
Himmlische Vatter auch/ wie Salomo allhier sagt: Es möchte es der HErr
sehen/ und ihm übel gefallen/ und seinen Zorn von ihm wenden/ und über
dich kommen. Da gehet es dann nach dem Lateinischen Verß/ darinnen
alle acht Partes Orationis begriffen seyn:

Vaetibi ridenti, quia mox post gaudia flebis!

Wehe dir/ der du lachest und frolockest/ denn dein Lachen wird in ein Wei-Verß/
Sprücht

nen/ und dein Jubel-Geschrey in ein Heul-Geschrey verkehret werden/ dar-
um/ daß der Feind über euch rühmet: Ha ha/ die ewigen Höhen sind nun un-
ser Erb worden. So spricht der HErr HErr also: Jch haber in meinem
feurigen Eifer geredet wider die übrige Heyden/ und wider das gantze Edom/
welche mein Land eingenommen haben mit Freuden von gantzem Hertzen/
und mit Hohn-Lachen/ dasselbe zu verheeren und plündern/ siehe/ ich hebe
meine Hand auf/ (das ist/ ich schwöre/) daß eure Nachbarn/ die Heyden
umher/ ihre Schande wieder tragen sollen. Aber ihr Berge Jsrael solt wie-
der grünen und eure Frucht bringen/ Jer. 50. Ezech. 36. David sagt: Sie
müssen sich schämen und zu Schanden werden alle/ die sich meines Ubels
freuen/ Ps. 35. Die sich freuen/ wann es den Frommen übelgehet/ werden
im Strick gefangen/ das Hertzleid wird sie verzehren/ ehe sie sterben/ Syr. 27.
So spricht der HErr HErr: Darum/ daß du mit deinen Händen geklitschet/
und mit den Füssen gescharret/ und über das Land Jsrael von gantzem Her-
tzen so höhnisch dich gefreuet hast/ darum siehe/ ich wil meine Hand über dich
außstrecken/ und dich den Heyden zur Beute geben/ und dich auß den Völ-
ckern außrotten/ und auß den Ländern umbringen/ und dich vertilgen/
Ezech. 25. Die Philister hielten ein besonder Freuden-Fest/ und jubilirtenund Exem-
pel.

sehr/ daß ihr Abgott Dagon ihren Feind/ den Simson/ in ihre Hände gege-
ben/ liessen den gefangenen/ blinden Simson holen/ daß er für ihnen spielte/
aber da Simson das Hauß/ darauf sie sich versammlet hatten/ einrisse/ wurde
ihnen der Spott zu theuer/ und kamen ihrer bey drey Tausend zumal um/
Richt. 16. Simei machte sich sehr lustig über dem Elend deß frommen Da-
vids/ aber zuletzt kostete es ihm sein Leben/ 2. Sam. 16. und 1. Kön. 2. Als
Anno 1547. Chur-Fürst Johann Friderich in Sachsen gefangen worden/
jubilirten darüber die Pfaffen zu Meissen/ und sungen das Te Deum lauda-
mus,
aber ehe sie es konten hinauß führen/ schlug das Wetter unter ihrem
Singen in die Thum Kirche hinein/ zündete die Kirche an/ verbrennete drey
schöne Thürne/ zerschmeltzete die Orgel und alle Glocken/ und viel schön Ge-

täfel/
R r r r r r 3

von der Schaden-Freude.
ſchaͤdliche Gedancken ihnen weit fehlen/ und muß endlich uͤber ſie ſelbſten hin-
auß gehen. Wann ein Vatter ſein Kind zuͤchtiget und ſtraffet/ und das
andere Kind/ als ein boͤſer Lecker/ lachet daruͤber/ goͤnnet es ihm wol/ ſpottet
und frolocket/ ſo laͤßt der Vatter vom erſten/ und kommt im Zorn uͤber den
Spoͤtter/ und ſtoͤſſt den Zorn vollend an ihm auß/ ſo machet es GOtt der
Himmliſche Vatter auch/ wie Salomo allhier ſagt: Es moͤchte es der HErꝛ
ſehen/ und ihm uͤbel gefallen/ und ſeinen Zorn von ihm wenden/ und uͤber
dich kommen. Da gehet es dann nach dem Lateiniſchen Verß/ darinnen
alle acht Partes Orationis begriffen ſeyn:

Vætibi ridenti, quia mox poſt gaudia flebis!

Wehe dir/ der du lacheſt und frolockeſt/ denn dein Lachen wird in ein Wei-Verß/
Spruͤcht

nen/ und dein Jubel-Geſchrey in ein Heul-Geſchrey verkehret werden/ dar-
um/ daß der Feind uͤber euch ruͤhmet: Ha ha/ die ewigen Hoͤhen ſind nun un-
ſer Erb worden. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ alſo: Jch haber in meinem
feurigen Eifer geredet wider die uͤbrige Heyden/ und wider das gantze Edom/
welche mein Land eingenommen haben mit Freuden von gantzem Hertzen/
und mit Hohn-Lachen/ daſſelbe zu verheeren und pluͤndern/ ſiehe/ ich hebe
meine Hand auf/ (das iſt/ ich ſchwoͤre/) daß eure Nachbarn/ die Heyden
umher/ ihre Schande wieder tragen ſollen. Aber ihr Berge Jſrael ſolt wie-
der gruͤnen und eure Frucht bringen/ Jer. 50. Ezech. 36. David ſagt: Sie
muͤſſen ſich ſchaͤmen und zu Schanden werden alle/ die ſich meines Ubels
freuen/ Pſ. 35. Die ſich freuen/ wann es den Frommen uͤbelgehet/ werden
im Strick gefangen/ das Hertzleid wird ſie verzehren/ ehe ſie ſterben/ Syr. 27.
So ſpricht der HErꝛ HErꝛ: Darum/ daß du mit deinen Haͤnden geklitſchet/
und mit den Fuͤſſen geſcharret/ und uͤber das Land Jſrael von gantzem Her-
tzen ſo hoͤhniſch dich gefreuet haſt/ darum ſiehe/ ich wil meine Hand uͤber dich
außſtrecken/ und dich den Heyden zur Beute geben/ und dich auß den Voͤl-
ckern außrotten/ und auß den Laͤndern umbringen/ und dich vertilgen/
Ezech. 25. Die Philiſter hielten ein beſonder Freuden-Feſt/ und jubilirtenund Exem-
pel.

ſehr/ daß ihr Abgott Dagon ihren Feind/ den Simſon/ in ihre Haͤnde gege-
ben/ lieſſen den gefangenen/ blinden Simſon holen/ daß er fuͤr ihnen ſpielte/
aber da Simſon das Hauß/ darauf ſie ſich verſammlet hatten/ einriſſe/ wurde
ihnen der Spott zu theuer/ und kamen ihrer bey drey Tauſend zumal um/
Richt. 16. Simei machte ſich ſehr luſtig uͤber dem Elend deß frommen Da-
vids/ aber zuletzt koſtete es ihm ſein Leben/ 2. Sam. 16. und 1. Koͤn. 2. Als
Anno 1547. Chur-Fuͤrſt Johann Friderich in Sachſen gefangen worden/
jubilirten daruͤber die Pfaffen zu Meiſſen/ und ſungen das Te Deum lauda-
mus,
aber ehe ſie es konten hinauß fuͤhren/ ſchlug das Wetter unter ihrem
Singen in die Thum Kirche hinein/ zuͤndete die Kirche an/ verbrennete drey
ſchoͤne Thuͤrne/ zerſchmeltzete die Orgel und alle Glocken/ und viel ſchoͤn Ge-

taͤfel/
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[1053/1123] von der Schaden-Freude. ſchaͤdliche Gedancken ihnen weit fehlen/ und muß endlich uͤber ſie ſelbſten hin- auß gehen. Wann ein Vatter ſein Kind zuͤchtiget und ſtraffet/ und das andere Kind/ als ein boͤſer Lecker/ lachet daruͤber/ goͤnnet es ihm wol/ ſpottet und frolocket/ ſo laͤßt der Vatter vom erſten/ und kommt im Zorn uͤber den Spoͤtter/ und ſtoͤſſt den Zorn vollend an ihm auß/ ſo machet es GOtt der Himmliſche Vatter auch/ wie Salomo allhier ſagt: Es moͤchte es der HErꝛ ſehen/ und ihm uͤbel gefallen/ und ſeinen Zorn von ihm wenden/ und uͤber dich kommen. Da gehet es dann nach dem Lateiniſchen Verß/ darinnen alle acht Partes Orationis begriffen ſeyn: Vætibi ridenti, quia mox poſt gaudia flebis! Wehe dir/ der du lacheſt und frolockeſt/ denn dein Lachen wird in ein Wei- nen/ und dein Jubel-Geſchrey in ein Heul-Geſchrey verkehret werden/ dar- um/ daß der Feind uͤber euch ruͤhmet: Ha ha/ die ewigen Hoͤhen ſind nun un- ſer Erb worden. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ alſo: Jch haber in meinem feurigen Eifer geredet wider die uͤbrige Heyden/ und wider das gantze Edom/ welche mein Land eingenommen haben mit Freuden von gantzem Hertzen/ und mit Hohn-Lachen/ daſſelbe zu verheeren und pluͤndern/ ſiehe/ ich hebe meine Hand auf/ (das iſt/ ich ſchwoͤre/) daß eure Nachbarn/ die Heyden umher/ ihre Schande wieder tragen ſollen. Aber ihr Berge Jſrael ſolt wie- der gruͤnen und eure Frucht bringen/ Jer. 50. Ezech. 36. David ſagt: Sie muͤſſen ſich ſchaͤmen und zu Schanden werden alle/ die ſich meines Ubels freuen/ Pſ. 35. Die ſich freuen/ wann es den Frommen uͤbelgehet/ werden im Strick gefangen/ das Hertzleid wird ſie verzehren/ ehe ſie ſterben/ Syr. 27. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ: Darum/ daß du mit deinen Haͤnden geklitſchet/ und mit den Fuͤſſen geſcharret/ und uͤber das Land Jſrael von gantzem Her- tzen ſo hoͤhniſch dich gefreuet haſt/ darum ſiehe/ ich wil meine Hand uͤber dich außſtrecken/ und dich den Heyden zur Beute geben/ und dich auß den Voͤl- ckern außrotten/ und auß den Laͤndern umbringen/ und dich vertilgen/ Ezech. 25. Die Philiſter hielten ein beſonder Freuden-Feſt/ und jubilirten ſehr/ daß ihr Abgott Dagon ihren Feind/ den Simſon/ in ihre Haͤnde gege- ben/ lieſſen den gefangenen/ blinden Simſon holen/ daß er fuͤr ihnen ſpielte/ aber da Simſon das Hauß/ darauf ſie ſich verſammlet hatten/ einriſſe/ wurde ihnen der Spott zu theuer/ und kamen ihrer bey drey Tauſend zumal um/ Richt. 16. Simei machte ſich ſehr luſtig uͤber dem Elend deß frommen Da- vids/ aber zuletzt koſtete es ihm ſein Leben/ 2. Sam. 16. und 1. Koͤn. 2. Als Anno 1547. Chur-Fuͤrſt Johann Friderich in Sachſen gefangen worden/ jubilirten daruͤber die Pfaffen zu Meiſſen/ und ſungen das Te Deum lauda- mus, aber ehe ſie es konten hinauß fuͤhren/ ſchlug das Wetter unter ihrem Singen in die Thum Kirche hinein/ zuͤndete die Kirche an/ verbrennete drey ſchoͤne Thuͤrne/ zerſchmeltzete die Orgel und alle Glocken/ und viel ſchoͤn Ge- taͤfel/ Verß/ Spruͤcht und Exem- pel. R r r r r r 3

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 1053. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/1123>, abgerufen am 14.08.2024.