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Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681.

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Die IC. Laster-Predigt/
unrecht verworffen und verbotten/ da einer auß Hochmuth sich selbsten an-
dern Leuten vorziehet/ und aufbläset/ 1. Cor. 4. Dargegen den Nächsten ne-
ben sich vernichtet/ verspottet/ verachtet. Oder/ da einer an Gaben/ Amts-
Grad/ Stand/ Macht/ Reichthum/ Stärcke/ Schöne/ Qualität oder Quan-
tit
ät andern vorgehet/ deßhalben den Nächsten neben sich gering achtet/ und
dem/ der gleichwol auch etwas praestiren kan/ und das Seinige redlich und
treulich thut/ nichts auß seinen Sachen gehen lässet/ achtet ihn kaum würdig
anzusehen/ mag nicht mit ihm reden/ oder ziehet ihn hönisch auf/ redet spöttisch
von und mit ihm/ als ob er der keinnützeste Mensch wäre. Oder auch/ da ei-
ner auß Neid und Rachgier/ oder auß Boßheit und Muthwillen dem Näch-
sten seine wol-gemeinte Worte auffänget/ oder was er sonsten thut und vor-
hat/ außspöttelt/ vernichtet und verachtet/ und dardurch ihm an seiner Wol-
in unserm
Text ver-
standen/ und
fahrt Hindernüß und Schaden thut. Diß Verachten meinet und andet all-
hier der HERR durch den Propheten Malachiam/ wann er saget: Haben
wir nicht alle einen Vatter?
Seyn wir nicht alle Kinder eines Vat-
ters im Himmel/ seyn wir nicht unter einander Brüder und Schwestern/ die
einander lieben und ehren sollen! Hat uns nicht alle ein GOtt/ auß ei-
ner
Materi/ erschaffen/ daher wir billich besser zusammen sehen/ einander
helffen und dienen solten? Sind wir nicht alle gleich gebrechliche/ sündliche
Creaturen/ da immer eines deß andern Schande zudecken/ eines deß andern
Last tragen solte? Ja/ freylich ist dem also. Warum verachten wir
verworffen.denn einer den andern? Wann wir fein in uns selber giengen/ und be-
dächten wer wir wären/ und wie es mit uns/ und mit unserm Nächsten stün-
de/ so würde wolkeiner sich über den andern erheben/ keiner würde den andern
leichtlich verachten/ sondern ein jeder würde den andern bleiben lassen/ wer er
ist/ gleich wie er selbsten auch wolte/ daß man mit ihm verfahren solte.

Lehr.
Lehr.
Den Näch-
sten soll man
nicht verach-
ten: Dann
solches Laster
ist:
I.
Sündlich.

BEy diesen Worten haben wir wieder von einem andern Laster/ das ei-
gentlich auf den Nächsten siehet/ zu reden/ und darfür zu warnen/
das heisset Contemtus das Verachten deß Nächsten/ daß ein Christ
seinen Nächsten nicht verspotten oder verachten solle. Und das soll
geschehen vornemlich um nachfolgender fünff Ursachen willen.

I. Soll ein Christ seinen Nächsten nicht verachten/ weil solch Ver-
spotten und Verachten ein sündlich Laster ist. GOtt der HErr hat es in
seinem H. Wort zum öfftern gantz ernstlich verbotten. Hier sagt der Pro-
phet Malachias: Haben wir nicht alle einen Vatter? Hat uns nicht ein
GOtt geschaffen? Warum verachten wir denn einer den andern. Fähret
hiermit die Verächter ziemlich ha[rt] an/ und gibt ihnen zu verstehen/ daß es

GOtt

Die IC. Laſter-Predigt/
unrecht verworffen und verbotten/ da einer auß Hochmuth ſich ſelbſten an-
dern Leuten vorziehet/ und aufblaͤſet/ 1. Cor. 4. Dargegen den Naͤchſten ne-
ben ſich vernichtet/ verſpottet/ verachtet. Oder/ da einer an Gaben/ Amts-
Grad/ Stand/ Macht/ Reichthum/ Staͤrcke/ Schoͤne/ Qualitaͤt oder Quan-
tit
aͤt andern vorgehet/ deßhalben den Naͤchſten neben ſich gering achtet/ und
dem/ der gleichwol auch etwas præſtiren kan/ und das Seinige redlich und
treulich thut/ nichts auß ſeinen Sachen gehen laͤſſet/ achtet ihn kaum wuͤrdig
anzuſehen/ mag nicht mit ihm reden/ oder ziehet ihn hoͤniſch auf/ redet ſpoͤttiſch
von und mit ihm/ als ob er der keinnuͤtzeſte Menſch waͤre. Oder auch/ da ei-
ner auß Neid und Rachgier/ oder auß Boßheit und Muthwillen dem Naͤch-
ſten ſeine wol-gemeinte Worte auffaͤnget/ oder was er ſonſten thut und vor-
hat/ außſpoͤttelt/ vernichtet und verachtet/ und dardurch ihm an ſeiner Wol-
in unſerm
Text ver-
ſtanden/ und
fahrt Hindernuͤß und Schaden thut. Diß Verachten meinet und andet all-
hier der HERR durch den Propheten Malachiam/ wann er ſaget: Haben
wir nicht alle einen Vatter?
Seyn wir nicht alle Kinder eines Vat-
ters im Himmel/ ſeyn wir nicht unter einander Bruͤder und Schweſtern/ die
einander lieben und ehren ſollen! Hat uns nicht alle ein GOtt/ auß ei-
ner
Materi/ erſchaffen/ daher wir billich beſſer zuſammen ſehen/ einander
helffen und dienen ſolten? Sind wir nicht alle gleich gebrechliche/ ſuͤndliche
Creaturen/ da immer eines deß andern Schande zudecken/ eines deß andern
Laſt tragen ſolte? Ja/ freylich iſt dem alſo. Warum verachten wir
verworffen.denn einer den andern? Wann wir fein in uns ſelber giengen/ und be-
daͤchten wer wir waͤren/ und wie es mit uns/ und mit unſerm Naͤchſten ſtuͤn-
de/ ſo wuͤrde wolkeiner ſich uͤber den andern erheben/ keiner wuͤrde den andern
leichtlich verachten/ ſondern ein jeder wuͤrde den andern bleiben laſſen/ wer er
iſt/ gleich wie er ſelbſten auch wolte/ daß man mit ihm verfahren ſolte.

Lehr.
Lehr.
Den Naͤch-
ſten ſoll man
nicht verach-
ten: Dann
ſolches Laſter
iſt:
I.
Suͤndlich.

BEy dieſen Worten haben wir wieder von einem andern Laſter/ das ei-
gentlich auf den Naͤchſten ſiehet/ zu reden/ und darfuͤr zu warnen/
das heiſſet Contemtus das Verachten deß Naͤchſten/ daß ein Chriſt
ſeinen Naͤchſten nicht verſpotten oder verachten ſolle. Und das ſoll
geſchehen vornemlich um nachfolgender fuͤnff Urſachen willen.

I. Soll ein Chriſt ſeinen Naͤchſten nicht verachten/ weil ſolch Ver-
ſpotten und Verachten ein ſuͤndlich Laſter iſt. GOtt der HErꝛ hat es in
ſeinem H. Wort zum oͤfftern gantz ernſtlich verbotten. Hier ſagt der Pro-
phet Malachias: Haben wir nicht alle einen Vatter? Hat uns nicht ein
GOtt geſchaffen? Warum verachten wir denn einer den andern. Faͤhret
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[954/1024] Die IC. Laſter-Predigt/ unrecht verworffen und verbotten/ da einer auß Hochmuth ſich ſelbſten an- dern Leuten vorziehet/ und aufblaͤſet/ 1. Cor. 4. Dargegen den Naͤchſten ne- ben ſich vernichtet/ verſpottet/ verachtet. Oder/ da einer an Gaben/ Amts- Grad/ Stand/ Macht/ Reichthum/ Staͤrcke/ Schoͤne/ Qualitaͤt oder Quan- titaͤt andern vorgehet/ deßhalben den Naͤchſten neben ſich gering achtet/ und dem/ der gleichwol auch etwas præſtiren kan/ und das Seinige redlich und treulich thut/ nichts auß ſeinen Sachen gehen laͤſſet/ achtet ihn kaum wuͤrdig anzuſehen/ mag nicht mit ihm reden/ oder ziehet ihn hoͤniſch auf/ redet ſpoͤttiſch von und mit ihm/ als ob er der keinnuͤtzeſte Menſch waͤre. Oder auch/ da ei- ner auß Neid und Rachgier/ oder auß Boßheit und Muthwillen dem Naͤch- ſten ſeine wol-gemeinte Worte auffaͤnget/ oder was er ſonſten thut und vor- hat/ außſpoͤttelt/ vernichtet und verachtet/ und dardurch ihm an ſeiner Wol- fahrt Hindernuͤß und Schaden thut. Diß Verachten meinet und andet all- hier der HERR durch den Propheten Malachiam/ wann er ſaget: Haben wir nicht alle einen Vatter? Seyn wir nicht alle Kinder eines Vat- ters im Himmel/ ſeyn wir nicht unter einander Bruͤder und Schweſtern/ die einander lieben und ehren ſollen! Hat uns nicht alle ein GOtt/ auß ei- ner Materi/ erſchaffen/ daher wir billich beſſer zuſammen ſehen/ einander helffen und dienen ſolten? Sind wir nicht alle gleich gebrechliche/ ſuͤndliche Creaturen/ da immer eines deß andern Schande zudecken/ eines deß andern Laſt tragen ſolte? Ja/ freylich iſt dem alſo. Warum verachten wir denn einer den andern? Wann wir fein in uns ſelber giengen/ und be- daͤchten wer wir waͤren/ und wie es mit uns/ und mit unſerm Naͤchſten ſtuͤn- de/ ſo wuͤrde wolkeiner ſich uͤber den andern erheben/ keiner wuͤrde den andern leichtlich verachten/ ſondern ein jeder wuͤrde den andern bleiben laſſen/ wer er iſt/ gleich wie er ſelbſten auch wolte/ daß man mit ihm verfahren ſolte. in unſerm Text ver- ſtanden/ und verworffen. Lehr. BEy dieſen Worten haben wir wieder von einem andern Laſter/ das ei- gentlich auf den Naͤchſten ſiehet/ zu reden/ und darfuͤr zu warnen/ das heiſſet Contemtus das Verachten deß Naͤchſten/ daß ein Chriſt ſeinen Naͤchſten nicht verſpotten oder verachten ſolle. Und das ſoll geſchehen vornemlich um nachfolgender fuͤnff Urſachen willen. I. Soll ein Chriſt ſeinen Naͤchſten nicht verachten/ weil ſolch Ver- ſpotten und Verachten ein ſuͤndlich Laſter iſt. GOtt der HErꝛ hat es in ſeinem H. Wort zum oͤfftern gantz ernſtlich verbotten. Hier ſagt der Pro- phet Malachias: Haben wir nicht alle einen Vatter? Hat uns nicht ein GOtt geſchaffen? Warum verachten wir denn einer den andern. Faͤhret hiermit die Veraͤchter ziemlich hart an/ und gibt ihnen zu verſtehen/ daß es GOtt

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Zitationshilfe: Bauller, Johann Jacob: Hell-Polirter Laster-Spiegel. Ulm, 1681. , S. 954. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bauller_lasterspiegel_1681/1024>, abgerufen am 23.11.2024.