Barclay, John (Übers. Martin Opitz): Johann Barclaÿens Argenis Deutsch gemacht durch Martin Opitzen. Breslau, 1626.Joh. Barclayens Argenis/ Vnglücks grösser als es ist offtmals Empörung er-wecken/ die erstlich vnvonnöthen ist/ nachmals auß vngleicher stimmung/ vnd wann sich die Vrsachen mehren/ nothwendig auff einen Auffstandt hinauß läufft. Gesetzt auch/ sagte er/ daß sie friedfertig sind; Wann sie nicht ein wachendes Aug haben/ vnd den Betrug/ welchen man bey jhnen anzubringen ver- meinet/ mercken können/ so werden sie nit allein hin- der die Anschläg derer Völcker zu denen man sie ge- schickt hat/ nicht kommen/ sondern sich durch einen blinden Schein vnd ertichtete Einwilligung betrie- gen lassen/ vnd also/ in dem sie nichts warhafftiges vnd eigentliches berichten/ jhre Herrn mit böser Ein- falt hinder das Liecht führen. Vber dieses sahe Me- leander auch zu/ damit ein Gesandter sich der Natur deß Königs oder Volcks zu dem er verreisen solte wol bequemen köndte: weil jhm nicht vnbewust war/ daß die gleichheit der Sitten bey erlangung der Freundschafft vnd Gunst viel schaffet/ vnd daß die Menschen sich für denen welchen sie holdt sind/ vbel zuhüten vermögen. In betrachtung dieser Sachen gab er viel genawer Achtung/ wen er also zu erfor- schung deß Fürhabens der Könige abfertigen/ als wem er die fürnembsten Kräfften in seinem Sicilien vertrawen solte. Vnd in diesem ließ er keine Freund- schafft noch Einbietung etwas gelten; ja er pflag sich auch zu erzürnen/ im Fall jemand/ wann er vber solcher Erwehlung war/ seine Freundt oder Ver- wandten fürschlagen wolte. Damals
Joh. Barclayens Argenis/ Vngluͤcks groͤſſer als es iſt offtmals Empoͤrung er-wecken/ die erſtlich vnvonnoͤthen iſt/ nachmals auß vngleicher ſtimmung/ vnd wann ſich die Vrſachen mehren/ nothwendig auff einen Auffſtandt hinauß laͤufft. Geſetzt auch/ ſagte er/ daß ſie friedfertig ſind; Wann ſie nicht ein wachendes Aug haben/ vnd den Betrug/ welchen man bey jhnen anzubringen ver- meinet/ mercken koͤnnen/ ſo werden ſie nit allein hin- der die Anſchlaͤg derer Voͤlcker zu denen man ſie ge- ſchickt hat/ nicht kommen/ ſondern ſich durch einen blinden Schein vnd ertichtete Einwilligung betrie- gen laſſen/ vnd alſo/ in dem ſie nichts warhafftiges vnd eigentliches berichten/ jhre Herꝛn mit boͤſer Ein- falt hinder das Liecht fuͤhren. Vber dieſes ſahe Me- leander auch zu/ damit ein Geſandter ſich der Natur deß Koͤnigs oder Volcks zu dem er verꝛeiſen ſolte wol bequemen koͤndte: weil jhm nicht vnbewuſt war/ daß die gleichheit der Sitten bey erlangung der Freundſchafft vnd Gunſt viel ſchaffet/ vnd daß die Menſchen ſich fuͤr denen welchen ſie holdt ſind/ vbel zuhuͤten vermoͤgen. In betrachtung dieſer Sachen gab er viel genawer Achtung/ wen er alſo zu erfor- ſchung deß Fuͤrhabens der Koͤnige abfertigen/ als wem er die fuͤrnembſten Kraͤfften in ſeinem Sicilien vertrawen ſolte. Vnd in dieſem ließ er keine Freund- ſchafft noch Einbietung etwas gelten; ja er pflag ſich auch zu erzuͤrnen/ im Fall jemand/ wann er vber ſolcher Erwehlung war/ ſeine Freundt oder Ver- wandten fuͤrſchlagen wolte. Damals
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Joh. Barclayens Argenis/
Vngluͤcks groͤſſer als es iſt offtmals Empoͤrung er-
wecken/ die erſtlich vnvonnoͤthen iſt/ nachmals auß
vngleicher ſtimmung/ vnd wann ſich die Vrſachen
mehren/ nothwendig auff einen Auffſtandt hinauß
laͤufft. Geſetzt auch/ ſagte er/ daß ſie friedfertig ſind;
Wann ſie nicht ein wachendes Aug haben/ vnd den
Betrug/ welchen man bey jhnen anzubringen ver-
meinet/ mercken koͤnnen/ ſo werden ſie nit allein hin-
der die Anſchlaͤg derer Voͤlcker zu denen man ſie ge-
ſchickt hat/ nicht kommen/ ſondern ſich durch einen
blinden Schein vnd ertichtete Einwilligung betrie-
gen laſſen/ vnd alſo/ in dem ſie nichts warhafftiges
vnd eigentliches berichten/ jhre Herꝛn mit boͤſer Ein-
falt hinder das Liecht fuͤhren. Vber dieſes ſahe Me-
leander auch zu/ damit ein Geſandter ſich der Natur
deß Koͤnigs oder Volcks zu dem er verꝛeiſen ſolte
wol bequemen koͤndte: weil jhm nicht vnbewuſt war/
daß die gleichheit der Sitten bey erlangung der
Freundſchafft vnd Gunſt viel ſchaffet/ vnd daß die
Menſchen ſich fuͤr denen welchen ſie holdt ſind/ vbel
zuhuͤten vermoͤgen. In betrachtung dieſer Sachen
gab er viel genawer Achtung/ wen er alſo zu erfor-
ſchung deß Fuͤrhabens der Koͤnige abfertigen/ als
wem er die fuͤrnembſten Kraͤfften in ſeinem Sicilien
vertrawen ſolte. Vnd in dieſem ließ er keine Freund-
ſchafft noch Einbietung etwas gelten; ja er pflag
ſich auch zu erzuͤrnen/ im Fall jemand/ wann er vber
ſolcher Erwehlung war/ ſeine Freundt oder Ver-
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