Barclay, John (Übers. Martin Opitz): Johann Barclaÿens Argenis Deutsch gemacht durch Martin Opitzen. Breslau, 1626.Joh. Barclayens Argenis/ der erstlich in sich selber gieng/ machte baldt darauffein frölicher Gesichte; daß man wol spüren kundte/ daß deß Poliarchus Einwendungen jhn wenig be- wegt hetten. Wann einer/ sagte er/ von denen die vns zu hören eine Lust ankompt die Süssigkeit vnsers ernsthafften Lebens zuversuchen/ der lasse sich/ mein Sohn/ ewere Vrsachen nicht abschrecken/ vnd glau- be nicht/ wann er vnverheyrahtet bliebe/ daß die Welt darumb würde ledig stehen. Er komme zu vns; es wirdt dem Erdboden an Leuten nicht mangeln die jhn verwehren werden. Man wirdt die Künste den- noch treiben; man wirdt nicht allein Volck genug haben die Stätte vnd Felder zu bestellen; sondern auch noch genugsamb vbrig bleiben/ daß nach man- cherley Art deß Weltlichen Elends durch die Pest/ oder Erdbeben/ oder den Krieg verderben könne. Seydt/ sage ich/ vnbesorgt/ es werde dem gantzen Menschlichen Geschlechte in den Sinn kommen sich in vnserer Philosophie Gemeinschafft zubege- ben. Dann die Götter halten diese Gnad viel höher/ als daß sie dieselbe so vielen Leuten mittheilen solten. Es kan aber ohn jhren Antrieb niemandt auff solche Gedancken gerahten/ auch niemand ohn jhren Bey- standt darinnen verbleiben? Dann die Gemüther/ wann sie der Menschlichen Süssigkeit würden be- raubet sehen (welche wir gantz vnd gar verwerffen/) so würden sie sich von vns als einer verdrüßlichen Marter trennen/ wann es ohne die heimliche sättig- ung der Göttlichen Wollust were. Wie aber ein Obrister
Joh. Barclayens Argenis/ der erſtlich in ſich ſelber gieng/ machte baldt darauffein froͤlicher Geſichte; daß man wol ſpuͤren kundte/ daß deß Poliarchus Einwendungen jhn wenig be- wegt hetten. Wann einer/ ſagte er/ von denen die vns zu hoͤren eine Luſt ankompt die Suͤſſigkeit vnſers ernſthafften Lebens zuverſuchen/ der laſſe ſich/ mein Sohn/ ewere Vrſachen nicht abſchreckẽ/ vnd glau- be nicht/ wann er vnverheyrahtet bliebe/ daß die Welt darumb wuͤrde ledig ſtehen. Er komme zu vns; es wirdt dem Erdboden an Leuten nicht mangeln die jhn verwehren werden. Man wirdt die Kuͤnſte den- noch treiben; man wirdt nicht allein Volck genug haben die Staͤtte vnd Felder zu beſtellen; ſondern auch noch genugſamb vbrig bleiben/ daß nach man- cherley Art deß Weltlichen Elends durch die Peſt/ oder Erdbeben/ oder den Krieg verderben koͤnne. Seydt/ ſage ich/ vnbeſorgt/ es werde dem gantzen Menſchlichen Geſchlechte in den Sinn kommen ſich in vnſerer Philoſophie Gemeinſchafft zubege- ben. Dann die Goͤtter halten dieſe Gnad viel hoͤher/ als daß ſie dieſelbe ſo vielen Leuten mittheilen ſolten. Es kan aber ohn jhren Antrieb niemandt auff ſolche Gedancken gerahten/ auch niemand ohn jhren Bey- ſtandt darinnen verbleiben? Dann die Gemuͤther/ wann ſie der Menſchlichen Suͤſſigkeit wuͤrden be- raubet ſehen (welche wir gantz vnd gar verwerffen/) ſo wuͤrden ſie ſich von vns als einer verdruͤßlichen Marter trennen/ wann es ohne die heimliche ſaͤttig- ung der Goͤttlichen Wolluſt were. Wie aber ein Obriſter
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Joh. Barclayens Argenis/
der erſtlich in ſich ſelber gieng/ machte baldt darauff
ein froͤlicher Geſichte; daß man wol ſpuͤren kundte/
daß deß Poliarchus Einwendungen jhn wenig be-
wegt hetten. Wann einer/ ſagte er/ von denen die vns
zu hoͤren eine Luſt ankompt die Suͤſſigkeit vnſers
ernſthafften Lebens zuverſuchen/ der laſſe ſich/ mein
Sohn/ ewere Vrſachen nicht abſchreckẽ/ vnd glau-
be nicht/ wann er vnverheyrahtet bliebe/ daß die Welt
darumb wuͤrde ledig ſtehen. Er komme zu vns; es
wirdt dem Erdboden an Leuten nicht mangeln die
jhn verwehren werden. Man wirdt die Kuͤnſte den-
noch treiben; man wirdt nicht allein Volck genug
haben die Staͤtte vnd Felder zu beſtellen; ſondern
auch noch genugſamb vbrig bleiben/ daß nach man-
cherley Art deß Weltlichen Elends durch die Peſt/
oder Erdbeben/ oder den Krieg verderben koͤnne.
Seydt/ ſage ich/ vnbeſorgt/ es werde dem gantzen
Menſchlichen Geſchlechte in den Sinn kommen
ſich in vnſerer Philoſophie Gemeinſchafft zubege-
ben. Dann die Goͤtter halten dieſe Gnad viel hoͤher/
als daß ſie dieſelbe ſo vielen Leuten mittheilen ſolten.
Es kan aber ohn jhren Antrieb niemandt auff ſolche
Gedancken gerahten/ auch niemand ohn jhren Bey-
ſtandt darinnen verbleiben? Dann die Gemuͤther/
wann ſie der Menſchlichen Suͤſſigkeit wuͤrden be-
raubet ſehen (welche wir gantz vnd gar verwerffen/)
ſo wuͤrden ſie ſich von vns als einer verdruͤßlichen
Marter trennen/ wann es ohne die heimliche ſaͤttig-
ung der Goͤttlichen Wolluſt were. Wie aber ein
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