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Bacmeister, Lucas: Leichpredigt [...] Tessen Von Parsow. Rostock, 1614.

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oder vmbs Leben bringet. Da heist es/ Es ist für der Faust ge-
schehen/ derowegen meinen sie/ sey ein solcher Todtschläger/ zu
Recht auff Leib vnd Leben nicht zubesprechen. Aber Gelieb-
ten/ solch einwenden helt den stich nicht für Gottes Gericht: Obs
wol für der Welt etlicher massen hinpassieret. Denn gesetzet/Außfod-
dern/ er-
scheinen
vnd zu-
sehen/ ist
alles vn-
recht.

daß einer an seinen Ehren/ mit Worten oder Wercken verletzet
were/ so gebühret sich doch darumb nicht/ das kegentheil zum
Reuffen vnd Balgen außzufoddern/ vnd sich selbst zu rechen.
Denn dadurch greifft man Gott in sein Göttliches hohes Rich-
terampt: Sintemahl es heist/ Mihi vindictam. Mein ist die
Rache/
Jch wil vergelten. Man greifft der Oberkeit insDeut. 32.
Rom. 12.

Schwerdt/ welches jhr von Gott befohlen ist. Man handeltGen. 9.
wieder Gottes Gebot/ welches da sagt: Quod justum est, ju-Rom. 13.
ste persequaris. Waß recht ist/ dem soltu nachjagen. Man Deut. 16.
vergisset deß HErrn Christi trewhertzigen vnd ernsten vermah-Luc. 6.
nung/ Vergebet/ so wird euch vergeben. Man sündiget wi-
der sein eigen Leib vnd Seel/ welche durch solche vermessenheit/
in alles zeitliches vnheil/ vnd ewiges verderben gestürtzt werden.
Wie denn auch nicht weiniger sündigen/ die auff solch Vngött-
liches außfoddern/ erscheinen/ oder sich auch dabey finden lassen/
wo sie nicht zur versünung rathen/ vnd allem vnheil bey zeit vor-
zukommen/ sich zum fleissigsten bemühen. Denn durch solch
erscheinen vnd zusehen/ wird approbieret vnd gut geheissen/ aller
Frevel vnd Mordt deß Fodderers/ oder des Todtschlägers/ da-
durch machet man sich frembder Sünden theilhafftig/ ja aller
Zeitlicher vnd Ewiger straffe/ welche auff Zanck/ Hadder/ Mord
vnd Todtschlag gesetzt sind. Denn/ es heist wie Paulus sagt/
das nicht allein die Thäter/ sondern die auch wol-
gefallen an jhnen haben/
darin willigen/ vnd es appro-Rom. [1].
bieren/ straffwirdig/ ja deß Todtes schüldig sein. Wie zu
den Römern am Ersten Capittel geschrieben stehet.

Darnach
D ij

oder vmbs Leben bringet. Da heiſt es/ Es iſt fuͤr der Fauſt ge-
ſchehen/ derowegen meinen ſie/ ſey ein ſolcher Todtſchlaͤger/ zu
Recht auff Leib vnd Leben nicht zubeſprechen. Aber Gelieb-
ten/ ſolch einwenden helt den ſtich nicht fuͤr Gottes Gericht: Obs
wol fuͤr der Welt etlicher maſſen hinpaſſieret. Denn geſetzet/Außfod-
dern/ er-
ſcheinen
vnd zu-
ſehen/ iſt
alles vn-
recht.

daß einer an ſeinen Ehren/ mit Worten oder Wercken verletzet
were/ ſo gebuͤhret ſich doch darumb nicht/ das kegentheil zum
Reuffen vnd Balgen außzufoddern/ vnd ſich ſelbſt zu rechen.
Denn dadurch greifft man Gott in ſein Goͤttliches hohes Rich-
terampt: Sintemahl es heiſt/ Mihi vindictam. Mein iſt die
Rache/
Jch wil vergelten. Man greifft der Oberkeit insDeut. 32.
Rom. 12.

Schwerdt/ welches jhr von Gott befohlen iſt. Man handeltGen. 9.
wieder Gottes Gebot/ welches da ſagt: Quod juſtum eſt, ju-Rom. 13.
ſtè perſequaris. Waß recht iſt/ dem ſoltu nachjagen. Man Deut. 16.
vergiſſet deß HErrn Chriſti trewhertzigen vnd ernſten vermah-Luc. 6.
nung/ Vergebet/ ſo wird euch vergeben. Man ſuͤndiget wi-
der ſein eigen Leib vnd Seel/ welche durch ſolche vermeſſenheit/
in alles zeitliches vnheil/ vnd ewiges verderben geſtuͤrtzt werden.
Wie denn auch nicht weiniger ſuͤndigen/ die auff ſolch Vngoͤtt-
liches außfoddern/ erſcheinen/ oder ſich auch dabey finden laſſen/
wo ſie nicht zur verſuͤnung rathen/ vnd allem vnheil bey zeit vor-
zukommen/ ſich zum fleiſſigſten bemuͤhen. Denn durch ſolch
erſcheinen vnd zuſehen/ wird approbieret vnd gut geheiſſen/ aller
Frevel vnd Mordt deß Fodderers/ oder des Todtſchlaͤgers/ da-
durch machet man ſich frembder Suͤnden theilhafftig/ ja aller
Zeitlicher vnd Ewiger ſtraffe/ welche auff Zanck/ Hadder/ Mord
vnd Todtſchlag geſetzt ſind. Denn/ es heiſt wie Paulus ſagt/
das nicht allein die Thaͤter/ ſondern die auch wol-
gefallen an jhnen haben/
darin willigen/ vnd es appro-Rom. [1].
bieren/ ſtraffwirdig/ ja deß Todtes ſchuͤldig ſein. Wie zu
den Roͤmern am Erſten Capittel geſchrieben ſtehet.

Darnach
D ij
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[0029] oder vmbs Leben bringet. Da heiſt es/ Es iſt fuͤr der Fauſt ge- ſchehen/ derowegen meinen ſie/ ſey ein ſolcher Todtſchlaͤger/ zu Recht auff Leib vnd Leben nicht zubeſprechen. Aber Gelieb- ten/ ſolch einwenden helt den ſtich nicht fuͤr Gottes Gericht: Obs wol fuͤr der Welt etlicher maſſen hinpaſſieret. Denn geſetzet/ daß einer an ſeinen Ehren/ mit Worten oder Wercken verletzet were/ ſo gebuͤhret ſich doch darumb nicht/ das kegentheil zum Reuffen vnd Balgen außzufoddern/ vnd ſich ſelbſt zu rechen. Denn dadurch greifft man Gott in ſein Goͤttliches hohes Rich- terampt: Sintemahl es heiſt/ Mihi vindictam. Mein iſt die Rache/ Jch wil vergelten. Man greifft der Oberkeit ins Schwerdt/ welches jhr von Gott befohlen iſt. Man handelt wieder Gottes Gebot/ welches da ſagt: Quod juſtum eſt, ju- ſtè perſequaris. Waß recht iſt/ dem ſoltu nachjagen. Man vergiſſet deß HErrn Chriſti trewhertzigen vnd ernſten vermah- nung/ Vergebet/ ſo wird euch vergeben. Man ſuͤndiget wi- der ſein eigen Leib vnd Seel/ welche durch ſolche vermeſſenheit/ in alles zeitliches vnheil/ vnd ewiges verderben geſtuͤrtzt werden. Wie denn auch nicht weiniger ſuͤndigen/ die auff ſolch Vngoͤtt- liches außfoddern/ erſcheinen/ oder ſich auch dabey finden laſſen/ wo ſie nicht zur verſuͤnung rathen/ vnd allem vnheil bey zeit vor- zukommen/ ſich zum fleiſſigſten bemuͤhen. Denn durch ſolch erſcheinen vnd zuſehen/ wird approbieret vnd gut geheiſſen/ aller Frevel vnd Mordt deß Fodderers/ oder des Todtſchlaͤgers/ da- durch machet man ſich frembder Suͤnden theilhafftig/ ja aller Zeitlicher vnd Ewiger ſtraffe/ welche auff Zanck/ Hadder/ Mord vnd Todtſchlag geſetzt ſind. Denn/ es heiſt wie Paulus ſagt/ das nicht allein die Thaͤter/ ſondern die auch wol- gefallen an jhnen haben/ darin willigen/ vnd es appro- bieren/ ſtraffwirdig/ ja deß Todtes ſchuͤldig ſein. Wie zu den Roͤmern am Erſten Capittel geſchrieben ſtehet. Außfod- dern/ er- ſcheinen vnd zu- ſehen/ iſt alles vn- recht. Deut. 32. Rom. 12. Gen. 9. Rom. 13. Luc. 6. Rom. 1. Darnach D ij

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Zitationshilfe: Bacmeister, Lucas: Leichpredigt [...] Tessen Von Parsow. Rostock, 1614, S. . In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/bacmeister_predigt_1614/29>, abgerufen am 23.11.2024.