altar vp schal kommen So werden dan de weckmödigen frowen beweget, de eine gift garn de ander flaß ader hemp de dridde ein tischlaken oder hantdweheln efte brucken suluer ader alde kro- schen, vnd id si nit ein broderschop als de anderen questionerer hebben dan desulften kommen alle iare he kam auer niche mer, dan kem he weder he wurde geflosselt Jtem dusse nerunge wert fast gebruket in Swartwald vnd in dem Sassenlande in dem wend landt vnd in dem landen dar weinig prester sind vnde de kerken wide van einonder liggen ock de höffe, Conclusio, dussen sleppern kammeserern eder bouen giff nit dan et is öuel angeleyt. H Ein exempel H Ein hete Manswetus de lüd ock buren to siner ersten misse geyn sunte Gallen, vnd do se quemen to sunte Gallen do sochten se öne in den munster, auer se funden öne nit Nae der maltid funden se öne in der sonnenboß auer he entlep öne.
HVan den zickissen ader blinden
H Dat .xj. capitel is van zickissen dat is van blinden merck id sind dryerley blinden in der wanderschop welck werden plöck- harden, dat sind blinden de van godes gewalt blind sind de gath vp den gades wegen pilgrimacien, vnd wan se in ein stad kom- men so verbergen se öre kogel vnn höde vnn spreken to den luden se sind öne gestölen worden ader se hebben se verloren an den herbergn dar se gelegen syn vnd biddet ör ein teyn oder twintich kogeln vnde höde nachen hebben se neyne dan se verkopen de Welke werden genomet blinden den syn de ogen vth gebroken vmme mißdat vnn bösheit willen, de in den landen wanderen vnd gemaltefeles dregen vnd vor den kerken sitten, vnde seggen se sind to Rom to sunte Jacob geweßen vnde an anderen fernen steden vnde seggen van groten miraculen de do beschehen sind dat all ein bedroch vnde falscheit is H Welke blinden werden genömet Luntscher dat sin de den vor teyan iaren ader mer de ogen vth- broken sind de sulften nemen dan bawmwollen vnd maken de blodch vnde nemen dan ein dock vnd binden dat ouer de ogen, vnd spreken se syn koplude efte kremer geweßt, vnde in em wolde
Ave-Lallemant, Gaunerthum. I. 13
altar vp ſchal kommen So werden dan de weckmödigen frowen beweget, de eine gift garn de ander flaß ader hemp de dridde ein tiſchlaken oder hantdweheln efte brucken ſuluer ader alde kro- ſchen, vnd id ſi nit ein broderſchop als de anderen queſtionerer hebben dan deſulften kommen alle iare he kam auer niche mer, dan kem he weder he wurde gefloſſelt Jtem duſſe nerunge wert faſt gebruket in Swartwald vnd in dem Saſſenlande in dem wend landt vnd in dem landen dar weinig preſter ſind vnde de kerken wide van einonder liggen ock de höffe, Concluſio, duſſen ſleppern kammeſerern eder bouen giff nit dan et is öuel angeleyt. H Ein exempel H Ein hete Manſwetus de lüd ock buren to ſiner erſten miſſe geyn ſunte Gallen, vnd do ſe quemen to ſunte Gallen do ſochten ſe öne in den munſter, auer ſe funden öne nit Nae der maltid funden ſe öne in der ſonnenboß auer he entlep öne.
HVan den zickiſſen ader blinden
H Dat .xj. capitel is van zickiſſen dat is van blinden merck id ſind dryerley blinden in der wanderſchop welck werden plöck- harden, dat ſind blinden de van godes gewalt blind ſind de gath vp den gades wegen pilgrimacien, vnd wan ſe in ein ſtad kom- men ſo verbergen ſe öre kogel vnn höde vnn ſpreken to den luden ſe ſind öne geſtölen worden ader ſe hebben ſe verloren an den herbergn dar ſe gelegen ſyn vnd biddet ör ein teyn oder twintich kogeln vnde höde nachen hebben ſe neyne dan ſe verkopen de Welke werden genomet blinden den ſyn de ogen vth gebroken vmme mißdat vnn böſheit willen, de in den landen wanderen vnd gemaltefeles dregen vnd vor den kerken ſitten, vnde ſeggen ſe ſind to Rom to ſunte Jacob geweßen vnde an anderen fernen ſteden vnde ſeggen van groten miraculen de do beſchehen ſind dat all ein bedroch vnde falſcheit is H Welke blinden werden genömet Luntſcher dat ſin de den vor teyan iaren ader mer de ogen vth- broken ſind de ſulften nemen dan bawmwollen vnd maken de blodch vnde nemen dan ein dock vnd binden dat ouer de ogen, vnd ſpreken ſe ſyn koplude efte kremer geweßt, vnde in em wolde
Avé-Lallemant, Gaunerthum. I. 13
<TEI><text><body><divn="1"><p><pbfacs="#f0209"n="193"/>
altar vp ſchal kommen So werden dan de weckmödigen frowen<lb/>
beweget, de eine gift garn de ander flaß ader hemp de dridde<lb/>
ein tiſchlaken oder hantdweheln efte brucken ſuluer ader alde kro-<lb/>ſchen, vnd id ſi nit ein broderſchop als de anderen queſtionerer<lb/>
hebben dan deſulften kommen alle iare he kam auer niche mer,<lb/>
dan kem he weder he wurde gefloſſelt Jtem duſſe nerunge wert<lb/>
faſt gebruket in Swartwald vnd in dem Saſſenlande in dem<lb/>
wend landt vnd in dem landen dar weinig preſter ſind vnde de<lb/>
kerken wide van einonder liggen ock de höffe, Concluſio, duſſen<lb/>ſleppern kammeſerern eder bouen giff nit dan et is öuel angeleyt.<lb/><hirendition="#fr">H</hi> Ein exempel <hirendition="#fr">H</hi> Ein hete Manſwetus de lüd ock buren to<lb/>ſiner erſten miſſe geyn ſunte Gallen, vnd do ſe quemen to ſunte<lb/>
Gallen do ſochten ſe öne in den munſter, auer ſe funden öne<lb/>
nit Nae der maltid funden ſe öne in der ſonnenboß auer he<lb/>
entlep öne.</p><lb/><p><hirendition="#c"><hirendition="#fr">H</hi><hirendition="#g">Van den zickiſſen ader blinden</hi></hi></p><lb/><p><hirendition="#fr">H</hi> Dat .xj. capitel is van zickiſſen dat is van blinden merck<lb/>
id ſind dryerley blinden in der wanderſchop welck werden plöck-<lb/>
harden, dat ſind blinden de van godes gewalt blind ſind de gath<lb/>
vp den gades wegen pilgrimacien, vnd wan ſe in ein ſtad kom-<lb/>
men ſo verbergen ſe öre kogel vnn höde vnn ſpreken to den<lb/>
luden ſe ſind öne geſtölen worden ader ſe hebben ſe verloren an<lb/>
den herbergn dar ſe gelegen ſyn vnd biddet ör ein teyn oder<lb/>
twintich kogeln vnde höde nachen hebben ſe neyne dan ſe verkopen<lb/>
de Welke werden genomet blinden den ſyn de ogen vth gebroken<lb/>
vmme mißdat vnn böſheit willen, de in den landen wanderen<lb/>
vnd gemaltefeles dregen vnd vor den kerken ſitten, vnde ſeggen<lb/>ſe ſind to Rom to ſunte Jacob geweßen vnde an anderen fernen<lb/>ſteden vnde ſeggen van groten miraculen de do beſchehen ſind dat<lb/>
all ein bedroch vnde falſcheit is <hirendition="#fr">H</hi> Welke blinden werden genömet<lb/>
Luntſcher dat ſin de den vor teyan iaren ader mer de ogen vth-<lb/>
broken ſind de ſulften nemen dan bawmwollen vnd maken de<lb/>
blodch vnde nemen dan ein dock vnd binden dat ouer de ogen,<lb/>
vnd ſpreken ſe ſyn koplude efte kremer geweßt, vnde in em wolde<lb/><fwplace="bottom"type="sig"><hirendition="#g">Avé-Lallemant,</hi> Gaunerthum. <hirendition="#aq">I.</hi> 13</fw><lb/></p></div></body></text></TEI>
[193/0209]
altar vp ſchal kommen So werden dan de weckmödigen frowen
beweget, de eine gift garn de ander flaß ader hemp de dridde
ein tiſchlaken oder hantdweheln efte brucken ſuluer ader alde kro-
ſchen, vnd id ſi nit ein broderſchop als de anderen queſtionerer
hebben dan deſulften kommen alle iare he kam auer niche mer,
dan kem he weder he wurde gefloſſelt Jtem duſſe nerunge wert
faſt gebruket in Swartwald vnd in dem Saſſenlande in dem
wend landt vnd in dem landen dar weinig preſter ſind vnde de
kerken wide van einonder liggen ock de höffe, Concluſio, duſſen
ſleppern kammeſerern eder bouen giff nit dan et is öuel angeleyt.
H Ein exempel H Ein hete Manſwetus de lüd ock buren to
ſiner erſten miſſe geyn ſunte Gallen, vnd do ſe quemen to ſunte
Gallen do ſochten ſe öne in den munſter, auer ſe funden öne
nit Nae der maltid funden ſe öne in der ſonnenboß auer he
entlep öne.
H Van den zickiſſen ader blinden
H Dat .xj. capitel is van zickiſſen dat is van blinden merck
id ſind dryerley blinden in der wanderſchop welck werden plöck-
harden, dat ſind blinden de van godes gewalt blind ſind de gath
vp den gades wegen pilgrimacien, vnd wan ſe in ein ſtad kom-
men ſo verbergen ſe öre kogel vnn höde vnn ſpreken to den
luden ſe ſind öne geſtölen worden ader ſe hebben ſe verloren an
den herbergn dar ſe gelegen ſyn vnd biddet ör ein teyn oder
twintich kogeln vnde höde nachen hebben ſe neyne dan ſe verkopen
de Welke werden genomet blinden den ſyn de ogen vth gebroken
vmme mißdat vnn böſheit willen, de in den landen wanderen
vnd gemaltefeles dregen vnd vor den kerken ſitten, vnde ſeggen
ſe ſind to Rom to ſunte Jacob geweßen vnde an anderen fernen
ſteden vnde ſeggen van groten miraculen de do beſchehen ſind dat
all ein bedroch vnde falſcheit is H Welke blinden werden genömet
Luntſcher dat ſin de den vor teyan iaren ader mer de ogen vth-
broken ſind de ſulften nemen dan bawmwollen vnd maken de
blodch vnde nemen dan ein dock vnd binden dat ouer de ogen,
vnd ſpreken ſe ſyn koplude efte kremer geweßt, vnde in em wolde
Avé-Lallemant, Gaunerthum. I. 13
Informationen zur CAB-Ansicht
Diese Ansicht bietet Ihnen die Darstellung des Textes in normalisierter Orthographie.
Diese Textvariante wird vollautomatisch erstellt und kann aufgrund dessen auch Fehler enthalten.
Alle veränderten Wortformen sind grau hinterlegt. Als fremdsprachliches Material erkannte
Textteile sind ausgegraut dargestellt.
Avé-Lallemant, Friedrich Christian Benedikt: Das Deutsche Gaunerthum. Bd. 1. Leipzig, 1858, S. 193. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/avelallemant_gaunerthum01_1858/209>, abgerufen am 08.07.2024.
Alle Inhalte dieser Seite unterstehen, soweit nicht anders gekennzeichnet, einer
Creative-Commons-Lizenz.
Die Rechte an den angezeigten Bilddigitalisaten, soweit nicht anders gekennzeichnet, liegen bei den besitzenden Bibliotheken.
Weitere Informationen finden Sie in den DTA-Nutzungsbedingungen.
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf
diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken
dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder
nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der
Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden.
Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des
§ 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen
Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung
der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu
vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
Zitierempfehlung: Deutsches Textarchiv. Grundlage für ein Referenzkorpus der neuhochdeutschen Sprache. Herausgegeben von der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissenschaften, Berlin 2024. URL: https://www.deutschestextarchiv.de/.