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Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.

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Th. IV. Sect. III Num. XIV. Hamburgisch. Streit mit dem Ministerio.
[Spaltenumbruch] exercitium, quod singulis annis certo
tempore pueruli, juvenes, adolescen
tes ad Pastorem vel Episcopum istius
loci addcti sunt, ut ab iis examina-
rentur, quid in Doctrina pietatis
profecerint. Hic certe juniores in
discendo diligentes & ferventes fue-
runt, ut bonum a Doctore suo re-
portarent testimonium. Et hoc ex-
ercitium nominarunt confirmatio-
nem suorum juniorum in fide. Post-
ca in Papatu accesserunt nugae Pon-
tificiae, Chrisma, fascia, alapa.
Ob hasce nugas in prima Evangelii re-
formatione totus actus confirmatio-
nis est abrogatus.
Man hat das kind
mit dem bade hinweg geschüttet.
Et male; exercitium confirmationis
retinere potuimus rescissis istis naeniis
Pontificiis. Nam quam difficulter
nunc ejusmodi Catechetica Examina
rursum instituantur, id expriununtur
illi, quibus salus & aedificatio Ecclesiae
curae cordique est.

Gerhardus. 462. 7. Pastor vocat
oves, & quidem nominatim; sic Mini-
ster Ecclesiae Auditorum suorum inge-
nia, mores & qualitates pernoscere
discat, ut pro diversitate naturarum
cos compellare & tractare possit.

D. M. Luther in der Sermon von
guten wercken vom dritten werck
des andern gebots Tom. 1. len.
Germ. pag. 234. a. & 235. a. adde pag.
236. Ibid.
im 4. Gebott a pag. 246.
b. verbis illis:
Zum vierten/ wo nun
die Eltern so närrisch sind etc. lectu
digna ad pag. 249. NB.
zum dreyze-
henden.

Tom. 1. Ien. Germ. Jn dem tra-
ctat
an den Christl. Adel Teutscher
Nation von der ersten maure pag. 290
291. Iegatur usque ad verba,
worvon
in dem Concilio zu handeln.

In eodem tract. pag. 304. sub titu-
lo:
Rath von besserung Christlicher
stände zum etc. wer den glauben
solche zu wagen.

Tom. 1. In Tractat. warum der
Päpste bücher verbrant sind &c.
lectu dignissimus tractatus
von der
beicht/ ob die der Papst macht habe
zugebieten. Notentur autem verba §.
15. 16. &
17. des dritten theils Tra-
ctatus hujus & §. duo ultimi Lege ultima
verba in tractatu:
unterricht der beicht-
kinder NB. S. Ignatius ad Hisp alenses
Ep.
die eltesten sind wie ein gesessener
rath von GOtt geordnet/ und wie eine
[Spaltenumbruch] versammlung der Aposteln Christi.
ohne ihnen kan eine außerwehl-
wehlte gemeine nicht seyn noch zu-
sammenkunfft der heiligen oder ver-
sammlung der frommen. In Epist.
ad Polycarpum:
Forsche nach eines je-
den namen.

Luth. Tom. 2. Witteb. fol. 251.
Wir haben wohl erfahren/ wie der pöbel
auß der predigt wenig lernet/ wo er nicht
insonderheit gefraget und verhöret wird.

Folgen etliche Verse Magister
Volschens:

Wird der LUTHER nicht gele-
sen/
Achtt man nicht/ wer ARND ge-
wesen/
Wird EGARDUS nicht erwä-
get/
LUTKEMANN nicht überle-
get/
Wird der BRE CKLING
nur verachtet/
GROSGEBAUER nicht
betrachtet/
Fragt man nach dem MULLER
nicht/
Folgt gewiß ein schwer Gericht.

Ferner:

Will man TAULERN nicht
auffschlagen/
Wenig nach dem SARCER fragen/
Nicht mit HES HUS treu
bekennen/
Von der laulichkeit sich trennen/
Muß PRAETORIUS (Steph.)
nichts gelten/
Will man STATIUM nur schel-
ten/
Wird SAUBERTUS nicht
beliebet/
BUSCHERS lehre nicht ge-
übet/
Wird ANDREAE nur verlachet/
SCHMIDIO nicht nachgewachet/
BETKJUS gar nicht ge-
hört/
Kommt GOTT/ der die boßheit
stört.
Num. XV.
Dreßdnischer streit über den Juden.

Dieweil weder in öffentlichen schriff-
ten/ noch auch in dieser Historia etwas
von folgender streitigkeit zu finden ist;
so wird es desto angenehmer seyn davon
etwas zu vernehmen.

Es
R r r r 3

Th. IV. Sect. III Num. XIV. Hamburgiſch. Streit mit dem Miniſterio.
[Spaltenumbruch] exercitium, quod ſingulis annis certo
tempore pueruli, juvenes, adoleſcen
tes ad Paſtorem vel Epiſcopum iſtius
loci addcti ſunt, ut ab iis examina-
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ca in Papatu acceſſerunt nugæ Pon-
tificiæ, Chriſma, faſcia, alapa.
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nis eſt abrogatus.
Man hat das kind
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Et malè; exercitium confirmationis
retinere potuimus reſciſſis iſtis næniis
Pontificiis. Nam quam difficulter
nunc ejusmodi Catechetica Examina
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Gerhardus. 462. 7. Paſtor vocat
oves, & quidem nominatim; ſic Mini-
ſter Eccleſiæ Auditorum ſuorum inge-
nia, mores & qualitates pernoſcere
diſcat, ut pro diverſitate naturarum
cos compellare & tractare poſſit.

D. M. Luther in der Sermon von
guten wercken vom dritten werck
des andern gebots Tom. 1. len.
Germ. pag. 234. a. & 235. a. adde pag.
236. Ibid.
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Tom. 1. Ien. Germ. Jn dem tra-
ctat
an den Chriſtl. Adel Teutſcher
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291. Iegatur uſque ad verba,
worvon
in dem Concilio zu handeln.

In eodem tract. pag. 304. ſub titu-
lo:
Rath von beſſerung Chriſtlicher
ſtaͤnde zum ꝛc. wer den glauben
ſolche zu wagen.

Tom. 1. In Tractat. warum der
Paͤpſte buͤcher verbrant ſind &c.
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von der
beicht/ ob die der Papſt macht habe
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17. des dritten theils Tra-
ctatus hujus & §. duo ultimi Lege ultima
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die elteſten ſind wie ein geſeſſener
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ohne ihnen kan eine außerwehl-
wehlte gemeine nicht ſeyn noch zu-
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ſammlung der frommen. In Epiſt.
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den namen.

Luth. Tom. 2. Witteb. fol. 251.
Wir haben wohl erfahren/ wie der poͤbel
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Folgen etliche Verſe Magiſter
Volſchens:

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nur verachtet/
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Ferner:

Will man TAULERN nicht
auffſchlagen/
Wenig nach dem SARCER fragen/
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bekennen/
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Muß PRÆTORIUS (Steph.)
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Num. XV.
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[685/0993] Th. IV. Sect. III Num. XIV. Hamburgiſch. Streit mit dem Miniſterio. exercitium, quod ſingulis annis certo tempore pueruli, juvenes, adoleſcen tes ad Paſtorem vel Epiſcopum iſtius loci addcti ſunt, ut ab iis examina- rentur, quid in Doctrina pietatis profecerint. Hic certè juniores in diſcendo diligentes & ferventes fue- runt, ut bonum à Doctore ſuo re- portarent teſtimonium. Et hoc ex- ercitium nominarunt confirmatio- nem ſuorum juniorum in fide. Poſt- ca in Papatu acceſſerunt nugæ Pon- tificiæ, Chriſma, faſcia, alapa. Ob haſce nugas in prima Evangelii re- formatione totus actus confirmatio- nis eſt abrogatus. Man hat das kind mit dem bade hinweg geſchuͤttet. Et malè; exercitium confirmationis retinere potuimus reſciſſis iſtis næniis Pontificiis. Nam quam difficulter nunc ejusmodi Catechetica Examina rurſum inſtituantur, id expriununtur illi, quibus ſalus & ædificatio Eccleſiæ curæ cordique eſt. Gerhardus. 462. 7. Paſtor vocat oves, & quidem nominatim; ſic Mini- ſter Eccleſiæ Auditorum ſuorum inge- nia, mores & qualitates pernoſcere diſcat, ut pro diverſitate naturarum cos compellare & tractare poſſit. D. M. Luther in der Sermon von guten wercken vom dritten werck des andern gebots Tom. 1. len. Germ. pag. 234. a. & 235. a. adde pag. 236. Ibid. im 4. Gebott â pag. 246. b. verbis illis: Zum vierten/ wo nun die Eltern ſo naͤrriſch ſind ꝛc. lectu digna ad pag. 249. NB. zum dreyze- henden. Tom. 1. Ien. Germ. Jn dem tra- ctat an den Chriſtl. Adel Teutſcher Nation von der erſten maure pag. 290 291. Iegatur uſque ad verba, worvon in dem Concilio zu handeln. In eodem tract. pag. 304. ſub titu- lo: Rath von beſſerung Chriſtlicher ſtaͤnde zum ꝛc. wer den glauben ſolche zu wagen. Tom. 1. In Tractat. warum der Paͤpſte buͤcher verbrant ſind &c. lectu digniſſimus tractatus von der beicht/ ob die der Papſt macht habe zugebieten. Notentur autem verba §. 15. 16. & 17. des dritten theils Tra- ctatus hujus & §. duo ultimi Lege ultima verba in tractatu: unterricht der beicht- kinder NB. S. Ignatius ad Hiſp alenſes Ep. die elteſten ſind wie ein geſeſſener rath von GOtt geordnet/ und wie eine verſammlung der Apoſteln Chriſti. ohne ihnen kan eine außerwehl- wehlte gemeine nicht ſeyn noch zu- ſammenkunfft der heiligen oder ver- ſammlung der frommen. In Epiſt. ad Polycarpum: Forſche nach eines je- den namen. Luth. Tom. 2. Witteb. fol. 251. Wir haben wohl erfahren/ wie der poͤbel auß der predigt wenig lernet/ wo er nicht inſonderheit gefraget und verhoͤret wird. Folgen etliche Verſe Magiſter Volſchens: Wird der LUTHER nicht gele- ſen/ Achtt man nicht/ wer ARND ge- weſen/ Wird EGARDUS nicht erwaͤ- get/ LUTKEMANN nicht uͤberle- get/ Wird der BRE CKLING nur verachtet/ GROSGEBAUER nicht betrachtet/ Fragt man nach dem MULLER nicht/ Folgt gewiß ein ſchwer Gericht. Ferner: Will man TAULERN nicht auffſchlagen/ Wenig nach dem SARCER fragen/ Nicht mit HES HUS treu bekennen/ Von der laulichkeit ſich trennen/ Muß PRÆTORIUS (Steph.) nichts gelten/ Will man STATIUM nur ſchel- ten/ Wird SAUBERTUS nicht beliebet/ BUSCHERS lehre nicht ge- uͤbet/ Wird ANDREÆ nur verlachet/ SCHMIDIO nicht nachgewachet/ BETKJUS gar nicht ge- hoͤrt/ Kommt GOTT/ der die boßheit ſtoͤrt. Num. XV. Dreßdniſcher ſtreit uͤber den Juden. Dieweil weder in oͤffentlichen ſchriff- ten/ noch auch in dieſer Hiſtoria etwas von folgender ſtreitigkeit zu finden iſt; ſo wird es deſto angenehmer ſeyn davon etwas zu vernehmen. Es R r r r 3

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Zitationshilfe: Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 685. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/993>, abgerufen am 22.12.2024.