Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect, III. Num. IX. Jnhalt der schrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
rechtigkeit aus dem gesetze viel zu contrar, weiler wider Gotts gerechtigkeit lebt. Daher nichts als angst/ schrecken und tods-furcht in ihm vom gesetz Gottes ist. Cap. 32. Daß/ nachdem die gerechtigkeit Gottes ihre Cap. 33. Daß über die sinne und gedancken/ lust und Cap. 34. Daß/ wann Christus seinen dienst nach der Cap. 35. Daß/ nachdem die gnade JEsu Christi den Cap. 36. Daß/ wer seine seele mit einem eiteln ruhm freu- D d d d 3
Th. IV. Sect, III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
rechtigkeit aus dem geſetze viel zu contrar, weiler wider Gotts gerechtigkeit lebt. Daher nichts als angſt/ ſchrecken und tods-furcht in ihm vom geſetz Gottes iſt. Cap. 32. Daß/ nachdem die gerechtigkeit Gottes ihre Cap. 33. Daß uͤber die ſinne und gedancken/ luſt und Cap. 34. Daß/ wann Chriſtus ſeinen dienſt nach der Cap. 35. Daß/ nachdem die gnade JEſu Chriſti den Cap. 36. Daß/ wer ſeine ſeele mit einem eiteln ruhm freu- D d d d 3
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Th. IV. Sect, III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels.
rechtigkeit aus dem geſetze viel zu contrar, weil
er wider Gotts gerechtigkeit lebt. Daher
nichts als angſt/ ſchrecken und tods-furcht in
ihm vom geſetz Gottes iſt.
Cap. 32.
Daß/ nachdem die gerechtigkeit Gottes ihre
zeit vollend/ das irrdiſche hertz in ſeiner boßheit
krafftloß wird/ und der todt der gerechtigkeit
die herrſchafft uͤber das ungerechte leben be-
kommt/ das geſetz der gerechtigkeit in ihrer ar-
beit ſtille ſtehe; und das goͤttliche auge auffs
leben der goͤttlichen natur jehe/ daß es noch im
tode ligt/ und doch leben ſolte: Und aber un-
term dienſte des geſetzes mit dem menſchen
nicht fruchtbar werden koͤnne/ da dann das
goͤttliche auge auff ſeine gnade und barmher-
tzigkeit ſehe. 2. Durch die liebe der goͤttlichen
natur zur fruchtbarkeit ihres lebens erweckt ſie
eine geburt Johannes/ gnade/ welcher name
unterm dienſt des geſetzes unbekandt/ weil un-
term dienſte des geſetzes keine gnade zu erlan-
gen iſt. 3. Dieſer Johannes laͤſt den dienſt
des geſetzes in ſeiner gerechtigkeit ſtille ſtehen/
und gehet mit dem dienſte der gnaden ins ver-
wuͤſte hertz/ und lehrt buſſe und abſtand von
ſuͤnden/ auch daß das himmelreich nahe ſey. 4.
Hierdurch bewogen geht die menſchheit aus
ihr ſelbſt mit allen ſinnen) luſt/ willen und ge-
dancken/ und fragt was ſie thun ſolle ſelig und
von der ſuͤnde und dem geſetz der verdammnuß
loß zu werden. 5. Diß von Johanne befohl-
ne thun iſt gnaͤdig und geſaͤtzlich. Habt reu
uͤber die ſuͤnden/ und ergebt alle eure luſtdem
weſentlichen GOtt.
Cap. 33.
Daß uͤber die ſinne und gedancken/ luſt und
willen die reu uͤber die ſuͤnden und denſelben
abſterben/ die gerechtigkeit des geſetzes und die
verdammnuß der ſuͤnden auffhoͤre/ und die
gnade Gottes in der bußfertigen menſchheit
fruchtbar werde. 2. So viel der menſch ſeine
luſt und liebe von der ſuͤnde zur gnade um-
wendt/ ſo viel geſchicht dieſe fruchtbarkeit und
vereinigung. 3. Und je veſter die vereinigung
je kraͤfftiger wird die goͤttliche geburt im men-
ſchen die ſuͤnde zu uͤberwinden. 4. So viel
die goͤttliche geburt durch einen luſt der
menſchheit/ die ſunden uͤberwindt/ ſo viel
freude uñ Evangeliums des lebens empfaͤngt
die menſchheit. 5. Daß dieſe geburt ihr werck
und weſen nach in der ſchwachheit nach dem
fleiſche und der ſterblichkeit noch eine zeitlang
unterworffen/ doch nicht zur verdammnuß/
ſondern zur ſeligkeit. 6. Dieſe geburt verkuͤn-
das Evangelium mit dem bedinge: Wofern
man die traurigkeit des tods/ aus liebe des ge-
richts um ſeiner ſuͤnde willen leidt/ und ſein le-
ben ihr im tode gleich gemacht/ ſo ſoll man der
freude des lebens mit ihr theilhafftig werden.
7. Diß geſchicht erſtlich in Jſrael/ da GOtt in
gerechtigkeit und gnade die regierung uͤber
den menſchen angenommen hat.
Cap. 34.
Daß/ wann Chriſtus ſeinen dienſt nach der
menſchheit vollendt/ das haus Jſrael auffge-
richt/ und die ſchwache geburt/ ſeine juͤnger/ im
glauben geſtaͤrckt/ er wieder zum vatter ins
himmliſche weſen/ gehe. 2. Jn der vereini-
gung zwiſchen der Gottheit und menſchheit
erfreut ſich das himmliche heer in der menſch-
heit. 3. Durch dieſe freude wird das himmli-
ſche weſen/ Vatter/ Sohn und H. Geiſt/ ein
GOtt der gerechtigkeit/ und ein Gott der gna-
de und barmhertzigkeit/ uͤber alle voͤlcker unter
dem himmel. Wer dann reu und leid uͤber die
ſuͤnden hat/ dem laͤſt er vergebung und das
Evangelium verkuͤndigen. 4. Nicht allein der
gerechtigkeit des geſetzes/ ſondern auch allen
verwuͤſten ſinnen und gedancken/ die mit ei-
nem luſt von ihren ſuͤnden abſtehen/ und in die
goͤttliche natur glauben. 5. Wordurch erhel-
let/ daß GOtt in ſeiner gnade ſo wol ein Gott
der Heyden/ als er durch ſeine gerechtigkeit ein
GOtt der Juden/ und alles lauter gnade ſey.
Cap. 35.
Daß/ nachdem die gnade JEſu Chriſti den
menſchen zur luſt und liebe/ des HErrn wil-
len zu thun/ erweckt/ er auch die gerechtig-
keit des geſetzes verſuͤhne/ daß ſie keine macht
habe/ den gutwilligen menſchen zu verdam̃en/
ſondern ihn beſchirme/ und das urtheil uͤber
ſeine feinde/ die anfechtende luͤſte im fleiſche/
die Gottes| gerechtigkeit in der ſeelen ausloͤ-
ſchen wollen/ bringe. 2. Wann das urtheil
uͤber den gottloſen geht/ wird der menſch froͤ-
lich in ſeinem ſtreit/ weil er durch den glauben/
(die luſt und liebe zu Gottes gerechtigkeit) ſei-
ne feinde uͤberwindt. Welches die wahre evan-
geliſche lehre. ꝛc. Die lob/ freude und danck-
ſagung gebiert. 3. Darum GOtt aller voͤlcker
GOtt/ die ſeine gerechtigkeit lieben und aus
der liebe des gerichts/ die ſuͤnden haſſen und
verlaſſen. 4. Dieſe freude und liebe des ge-
richts treibt den zwang des geſetzes/ zuſammt
der ſuͤnde/ tod/ teuffel und hoͤlle aus dem er-
neuten hertzen/ ſo mit GOtt zu einem geiſte
vereinigt iſt. 5. Und dann iſt nichts verdamm-
liches in denen die in Chriſto JEſu ſind/ die
nicht nach dem fleiſche/ ſondern nach dem geiſte
wandeln. ꝛc.
Cap. 36.
Daß/ wer ſeine ſeele mit einem eiteln ruhm
des Evangelii und irrdiſchen troſte nicht laͤn-
ger wolle verblenden laſſen/ das geſetz und E-
vangelium weſentlich in ſich erkennen muͤſſe.
2. Wer diß erkennen und fuͤhlen wil/ muß erſt
fuͤhlen in was vor luſt und begierden ſein le-
ben und neigligkeit begriffen ſteht. 3. Jſt die
luſt des lebens noch in den irrdiſchen begier-
den verbunden/ und hat ihre freude in etwas
das GOtt in ſeinem h. weſen nicht iſt/ ſo kan
man das goͤttliche Evangelium JEſu Chriſti
nicht erkennen/ ſondern das leben iſt irrdiſch
und ſteht in pein und ſchmertzen unterm ur-
theil des gerechten geſetzes/ und muß die ver-
dammnuß in unruhe der ſeelen und furcht des
tods im hertzen zum oͤfftern empfinden. 4.
Woraus man zur gnuͤge erkennt/ daß das le-
ben durchs Evangelium JESU Chriſti
(die freude des himmliſchen weſens) noch
nicht erneuert/ noch des friedſamen und freu-
digen Evangelii weſentliche theilhafftig iſt. 5.
So man aber durchs creutz Chriſti und die
verlaͤugnung ſein ſelbſt den irrdiſchen luͤſten
oder dem geſetze durchs geſetz mit Paulo gantz
abgeſtorben/ daß keine begierden in den luͤſten
mehr leben/ ſondern man mit Chriſto aus dem
tode in ein neu leben des himmliſchen weſens
aufferſtanden/ und im weſen JEſu Chriſti
fuͤhlen kan/ daß man nicht mehr lebe/ ſondern
Chriſtus in uns. 6. Alsdann und in den-
ſelben weſen empfaͤngt man das warhaffti-
ge Evangelium aus |dem himmel: So das
freu-
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