Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der schrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
müssen wieder wesen/ wie sie vor gewesen/ wer-den/ etc. 10. Wer sei[n]e ursprüngliche freyheit wil lernen erkennen/ und wieder drein gehen/ muß sich zuvor die fleischliche augen (wormit er in die begierde des fleisches sehend worden ist) lassen ausstechen. 11. Alle freyheit in der begierde des fleisches/ des Teuffels eigenthum. 12. Jn dieser erkänntnuß werden die geistliche augen geöffnet/ die wahre freyheit in der see- len zu sehen/ und im Geiste Christi darnach zu trachten. 13. Welche freyheit die seelen von allem fleischlichen anhange des eigenthums er- löst/ und im ungeeigneten wesen Gottes be- festigt. etc. Cap. 11. Daß die sinne des fleisches aufwachen und Cap. 12. Daß die einfältige ihre freyheit allein in Cap. 13. Daß weil Gott nun Jsrael von den lüsten Cap. 14. Daß jeder Gottes in sich warnehmen solle. Cap. 15. Daß der mensch diß in sich warnehmen/ und Cap. 16. Daß wir uns vom Geiste der HErrn in un- die A. K. H. Vierter Theil. C c c c
Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
muͤſſen wieder weſen/ wie ſie vor geweſen/ wer-den/ ꝛc. 10. Wer ſei[n]e urſpruͤngliche freyheit wil lernen erkennen/ und wieder drein gehen/ muß ſich zuvor die fleiſchliche augen (wormit er in die begierde des fleiſches ſehend worden iſt) laſſen ausſtechen. 11. Alle freyheit in der begierde des fleiſches/ des Teuffels eigenthum. 12. Jn dieſer erkaͤnntnuß werden die geiſtliche augen geoͤffnet/ die wahre freyheit in der ſee- len zu ſehen/ und im Geiſte Chriſti darnach zu trachten. 13. Welche freyheit die ſeelen von allem fleiſchlichen anhange des eigenthums er- loͤſt/ und im ungeeigneten weſen Gottes be- feſtigt. ꝛc. Cap. 11. Daß die ſinne des fleiſches aufwachen und Cap. 12. Daß die einfaͤltige ihre freyheit allein in Cap. 13. Daß weil Gott nun Jſrael von den luͤſten Cap. 14. Daß jeder Gottes in ſich warnehmen ſolle. Cap. 15. Daß der menſch diß in ſich warnehmen/ und Cap. 16. Daß wir uns vom Geiſte der HErꝛn in un- die A. K. H. Vierter Theil. C c c c
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Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels.
muͤſſen wieder weſen/ wie ſie vor geweſen/ wer-
den/ ꝛc. 10. Wer ſeine urſpruͤngliche freyheit
wil lernen erkennen/ und wieder drein gehen/
muß ſich zuvor die fleiſchliche augen (wormit
er in die begierde des fleiſches ſehend worden
iſt) laſſen ausſtechen. 11. Alle freyheit in der
begierde des fleiſches/ des Teuffels eigenthum.
12. Jn dieſer erkaͤnntnuß werden die geiſtliche
augen geoͤffnet/ die wahre freyheit in der ſee-
len zu ſehen/ und im Geiſte Chriſti darnach zu
trachten. 13. Welche freyheit die ſeelen von
allem fleiſchlichen anhange des eigenthums er-
loͤſt/ und im ungeeigneten weſen Gottes be-
feſtigt. ꝛc.
Cap. 11.
Daß die ſinne des fleiſches aufwachen und
ſehen ſollen in was fuͤr freyheit ſie ſtehen. 2.
Die in den luͤſten und begierden gefangne
meynen/ daß niemand wuͤrdig zu regieren dañ
ſie. 3. Daß die gewiſſen durch die ſo genannte
gemeine Gottesdienſte zu allen luͤſten frey ge-
macht werden. Wer dieſe/ wie ſie meynen/
nicht haͤlt/ iſt verdammt. 4. Wie ſchoͤn der
ſinn des fleiſches alles zu thun ſich freyheit
nimmt/ vorgebend daß alle dinge fuͤr die hei-
ligen und gerechten Gottes/ nicht fuͤr die gott-
loſen geſchaffen/ zu gebrauchen.
Cap. 12.
Daß die einfaͤltige ihre freyheit allein in
Gottes heiligen weſen ſuchende ſeelen ſich fuͤr
dieſem deckel und kleide der luͤſte huͤten ſollen/
ſich nicht in eine fleiſchliche bruͤderſchafft ein-
zulaſſen. 2. Dann die begierde zum eigenthum
zerſtoͤhrt ſolche bruͤderſchafft bald/ und veraͤn-
dert ſie in feindſchafft. 3. Wo die luͤſte und
begierden zur eigenſchafft regieren/ kan keine
bruͤderſchafft zur einigkeit in Gott auffgericht
werden. 4. Die wahre bruͤderſchafft urſpringt
aus der geburt des weſens Gottes im Geiſte.
5. Pſalm. 133. 1. zeugt hiervon. 6. Wo die
luͤſte und begierden gecreutziget und getoͤdtet
ſind/ und man mit GOtt zu einem weſen ver-
einigt/ da iſt geiſtliche bruͤderſchafft. 7. Pau-
lus Gal. 5. 1. ermahnt in ſolcher freyheit zu
beſtehen/ und ſich nicht wieder unters joch des
eigenthums fangen zu laſſen. 8. Menſch zur
freyheit Chriſti beruffen muß ſie aber nicht zu
den luͤſten im fleiſche gebrauchen. 9. Jn Got-
tes wahren weſen ſeinen naͤchſten lieben als ſich
ſelbſt/ iſt die rechte bruͤderſchafft. 10. Durch
den neid im eigenthum des fleiſches verzehrt
einer den andern. 11. Durch den wandel im
geiſte werden die luͤſte des fleiſches gehindert.
12. Die conrrarietaͤt des geiſts und fleiſches
hindert die menſchheit/ daß ſie nicht thun kan
was ſie wil: Dann ſie wird vom tod und leben
beſtritten. Der leib des todes Rom. 7. 24. iſt
der ſtreit des fleiſches wider das leben Chriſti.
13. Die menſchheit vom Geiſte Chriſti getrie-
ben/ wird fuͤr der verdammnuß die den luſt des
todes uͤberfallen muß/ bewahrt. Die wercke
des fleiſches beſchrieben/ was von ſolcher art
und natur in der menſchheit iſt/ mag des reichs
Gottes (ſeines weſens) nicht theilhafftig wer-
den. 14. Die fruͤchte des Geiſts ſind liebe/ ꝛc.
Wider dieſe vermag der beſchuldiger der ver-
dammnuß nichts. 15. Die ihr fleiſch gecreu-
tziget/ denen gibt GOtt einerley hertz/ ſeele und
gemuͤth/ ꝛc.
Cap. 13.
Daß weil Gott nun Jſrael von den luͤſten
im fleiſche erloͤſen wil/ jeder der gnaden zeit in
ſich warnehmen ſolle: Zur vereinigung ſeiner
ſeele mit Gott. 2. Daß auch das durch die luͤ-
ſte verderbte natuͤrliche weſen befreyt werde
in uns. 3. Und zwar durch die offenbahrung
der kinder Gottes. 4. Dann wirds in der ge-
rechtigkeit dem leben dienen nicht mehr den
toͤdtlichen luͤſten/ und GOtt loben und dan-
cken. 5 Und wird der himmliſche menſch mit
dem natuͤrlichen weſen ſich erfreuen.
Cap. 14.
Daß jeder Gottes in ſich warnehmen ſolle.
2. Gott iſt treu/ der verkehrte faͤllt von ihm ab.
3. GOtt befreyt ſein volck von der boͤſen art/
darfuͤr loben ſie ihn. 4. Niemand kan ihm wi-
derſtehen. 6. Gibt dem menſchen muth. 7. Sein
Wort iſt die krafft ſeines weſens. 8. Berge
ſind die lehre in der weißheit des fleiſches. 10.
Die GOtt fuͤrchten/ denen gibt er gnade. 11.
Die von den luͤſten und begierden im fleiſche
befreyt/ ſollen ſich freuen. 12. Des HErrn
wort und verheiſſungen ſind gewiß. 13. Er
erfuͤllt die erde (die natuͤrliche ſeele) mit ſeiner
guͤte. 14. Daß der himmel durchs wort ge-
macht. 15. 16. Er haͤlt das waſſer im meer zu-
ſammen/ das iſt/ bezwingt das gottloſe weſen/
daß es die neugebohrnen ſeelen nicht peinigen
moͤge. 17. Alle welt muß den HErrn fuͤrch-
ten. 18. Alles muß auf ihn ſehen. 19. Nie-
mand mag ſich fuͤr ihm verbergen. 20. Die er-
loͤſung ſeines volcks iſt: Daß er HErr uͤber
himmel und erden werde in ihnen. 22. Daß
Jſrael zwar den Heyden verkaufft/ nicht zur
verdammnuß/ wann ihre gedult zu ende/ wer-
den ſie wieder frey. 23. GOtt wil ſich mit der
menſchheit wieder zu einem geiſte und weſen
vereinigen. 24. Die ins gefaͤngnuß durch den
gewalt und angſt des irrdiſchen weſens weg-
gefuͤhrte kinder/ das ſehnen uñ die luſt des her-
tzens zur Gottheit kommen/ erloͤſt aus dem ge-
faͤngnuß des fleiſches wieder. 25. Und dancken
GOtt. 27. Jeruſalem ziehet das trauer-kleid
aus und den zierat Gottes (ſein h. weſen) an.
28. Das gottſelige leben wird gekroͤnt zur
herrſchung uͤber Suͤnde/ Todt/ Teuffel und
Hoͤlle. 30. Der name des gottſeligen lebens iſt
ewiger friede ꝛc. 31. Dieſen namen werden al-
le in Gottes weſen befreyte nun bekommen.
Cap. 15.
Daß der menſch diß in ſich warnehmen/ und
aus den banden des eigenthums ſich erloͤſen
laſſen ſolle. 2. Die kinder Gottes muͤſſen die
menſchheit vom Teufel/ auch luͤſten und begier-
den im fleiſche befreyen. 3. Gleichnuß gebiert
ſeines gleichen. 4. Jn den aus GOtt gehor-
nen ſeelen wird das gottſelige leben gebohren.
6. Durch diß leben oder licht erkennt man die
finſternuß. 7. Wer von der finſternuß frey ſeyn
wil/ muß ſich erſt durchs licht erkennen. 8.
Durchs erkennen entſtehet das ſeufftzen der
ſeelen zu GOtt. 9. Die aus einem zerbrochnen
hertzen gehende ſeufftzen und klagen bewegt die
Gottheit das hertz zu erleuchteren uñ befreyen;
10. Gott rufft nun alle geaͤngſtigte und zerbro-
chene hertzen/ daß ſie zu ihm kom̃en/ uñ ſich helf-
fen laſſen ſollen von dem irrdiſchen Geſchlechte.
Cap. 16.
Daß wir uns vom Geiſte der HErꝛn in un-
ſer menſchheit befreyen laſſen ſollen. 2. Auſſer
der freyheit Chriſti im Geiſte keine freyheit/ ſo
die
A. K. H. Vierter Theil. C c c c
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