Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der schrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
11. Diese kinder haben in der gehorsamenmenschheit erst ihren dienst in der heiligen pro- phezeyhung durch die seher Gottes 1/ und ver- kündigen den irrdischen geschlechten noch eine freyheit/ nach vollendung der gedult des HErrn 12. Wordurch die seelen ihres gefängnusses im- mer mehr gewahr werden/ auch nach der zu- kunfft der kinder Gottes mit verlangen seufftzen. 13. Freyheit die diese kinder Gottes/ nach dem sie männlich worden/ wircken/ geht über die himm- liche geschlechte/ die ohne schuld unter die sun- de gefangen und getödt sind. 14. Diese werden befreyt vom unschuldigen tode/ den sie von den irrdischen geschlechten erlitten um der verkün- digung des Namens Gottes willen. 15. Dann wenden sich die kinder Gottes zum natürlichen/ zwar gefangenen/ aber nicht getödten wesen. Dann die begierde und lust der sünden sind dem natürlichen wesen nicht so feind/ als den Gött- lichen geschlechten. 16. So die verdorbene menschheit in ihren/ aus dem gottlosen wesen empfangnen lüsten die irrdische natur nicht zum gehülffen/ solte sie nicht bestehen mögen. 17. Gottheit leydt lieber den todt in der mensch- heit ehe sie sich mit den lüsten im fleische ver- mengt. Doch ists natürliche wesen von der rei- nen substantz nicht. 18. Darum gibts sichs aus dumheit/ den verdorbenen lüsten im fleische ge- fangen/ und läst sie in sich würcken. 19. So aber wider seine natur ist. 20. Darum sehnt und verlangt die natur nach der kinder Gottes freyheit/ um auch mit frey zu werden. 21. Da- mit sie den lüsten nicht mehr dienen dörffe/ son- dern frey leben möge. 22. Nach dieser frey- heit streben alle seelen. Cap. 8. Daß alle irrdische sinne in eitelkeit wieder Cap. 9. Daß jeder sich prüffen soll wessen knecht er Cap. 10. Das der mensch dis in seinem tode zu hertzen müssen
Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
11. Dieſe kinder haben in der gehorſamenmenſchheit erſt ihren dienſt in der heiligen pro- phezeyhung durch die ſeher Gottes 1/ und ver- kuͤndigen den irrdiſchen geſchlechten noch eine freyheit/ nach vollẽdung der gedult des HErrn 12. Wordurch die ſeelẽ ihres gefaͤngnuſſes im- mer mehr gewahr werden/ auch nach der zu- kunfft der kinder Gottes mit verlangen ſeufftzẽ. 13. Freyheit die dieſe kinder Gottes/ nach dem ſie maͤñlich worden/ wircken/ geht uͤber die him̃- liche geſchlechte/ die ohne ſchuld unter die ſun- de gefangen und getoͤdt ſind. 14. Dieſe werden befreyt vom unſchuldigen tode/ den ſie von den irrdiſchen geſchlechten erlitten um der verkuͤn- digung des Namens Gottes willen. 15. Dañ wenden ſich die kinder Gottes zum natuͤrlichen/ zwar gefangenen/ aber nicht getoͤdten weſen. Dann die begierde und luſt der ſuͤndẽ ſind dem natuͤrlichen weſen nicht ſo feind/ als den Goͤtt- lichen geſchlechten. 16. So die verdorbene menſchheit in ihren/ aus dem gottloſen weſen empfangnẽ luͤſtẽ die irrdiſche natur nicht zum gehuͤlffen/ ſolte ſie nicht beſtehen moͤgen. 17. Gottheit leydt lieber den todt in der menſch- heit ehe ſie ſich mit den luͤſten im fleiſche ver- mengt. Doch iſts natuͤrliche weſẽ von der rei- nen ſubſtantz nicht. 18. Darum gibts ſichs aus dumheit/ den verdorbenen luͤſten im fleiſche ge- fangen/ und laͤſt ſie in ſich wuͤrcken. 19. So aber wider ſeine natur iſt. 20. Darum ſehnt und verlangt die natur nach der kinder Gottes freyheit/ um auch mit frey zu werden. 21. Da- mit ſie den luͤſten nicht mehr dienen doͤrffe/ ſon- dern frey leben moͤge. 22. Nach dieſer frey- heit ſtreben alle ſeelen. Cap. 8. Daß alle irrdiſche ſinne in eitelkeit wieder Cap. 9. Daß jeder ſich pruͤffen ſoll weſſen knecht er Cap. 10. Das der menſch dis in ſeinem tode zu hertzẽ muͤſſen
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Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels.
11. Dieſe kinder haben in der gehorſamen
menſchheit erſt ihren dienſt in der heiligen pro-
phezeyhung durch die ſeher Gottes 1/ und ver-
kuͤndigen den irrdiſchen geſchlechten noch eine
freyheit/ nach vollẽdung der gedult des HErrn
12. Wordurch die ſeelẽ ihres gefaͤngnuſſes im-
mer mehr gewahr werden/ auch nach der zu-
kunfft der kinder Gottes mit verlangen ſeufftzẽ.
13. Freyheit die dieſe kinder Gottes/ nach dem
ſie maͤñlich worden/ wircken/ geht uͤber die him̃-
liche geſchlechte/ die ohne ſchuld unter die ſun-
de gefangen und getoͤdt ſind. 14. Dieſe werden
befreyt vom unſchuldigen tode/ den ſie von den
irrdiſchen geſchlechten erlitten um der verkuͤn-
digung des Namens Gottes willen. 15. Dañ
wenden ſich die kinder Gottes zum natuͤrlichen/
zwar gefangenen/ aber nicht getoͤdten weſen.
Dann die begierde und luſt der ſuͤndẽ ſind dem
natuͤrlichen weſen nicht ſo feind/ als den Goͤtt-
lichen geſchlechten. 16. So die verdorbene
menſchheit in ihren/ aus dem gottloſen weſen
empfangnẽ luͤſtẽ die irrdiſche natur nicht zum
gehuͤlffen/ ſolte ſie nicht beſtehen moͤgen. 17.
Gottheit leydt lieber den todt in der menſch-
heit ehe ſie ſich mit den luͤſten im fleiſche ver-
mengt. Doch iſts natuͤrliche weſẽ von der rei-
nen ſubſtantz nicht. 18. Darum gibts ſichs aus
dumheit/ den verdorbenen luͤſten im fleiſche ge-
fangen/ und laͤſt ſie in ſich wuͤrcken. 19. So
aber wider ſeine natur iſt. 20. Darum ſehnt
und verlangt die natur nach der kinder Gottes
freyheit/ um auch mit frey zu werden. 21. Da-
mit ſie den luͤſten nicht mehr dienen doͤrffe/ ſon-
dern frey leben moͤge. 22. Nach dieſer frey-
heit ſtreben alle ſeelen.
Cap. 8.
Daß alle irrdiſche ſinne in eitelkeit wieder
vergehen muͤſſen in der ſeelen. 2. Sind ohne
ſubſtantz und (nach Jac. 1. 6.) den meer-wel-
len gleich das weſentliche waſſer verzehrt ſie
und bekom̃t die oberhand/ daß es ſtille wird.
3. So wird nun jedes weſen/ ſo aus Gott iſt/
(wanns ſein eigenthum im fleiſche erkennt und
fuͤhlt) nach der freyheit ſeufftzen/ und wann die
zeit erfuͤllt/ frey werden. 4. Daß jeder das we-
ſen Gottes warnehmen und das gefaͤngnuͤs
ſeiner ſeelen erkennen/ auch darvon frey zu wer-
den Gott anflehen ſolle. 5. Die fleiſchliche luͤſte
und begierden ſind der ſeelen gefangnus. Die
freyheit iſt tugend und gerechtigkeit/ darinn
man dem H. weſen Gottes ſucht zu folgen in
ſeinen reinen ſinnen und gedancken. 6. Da be-
weiſt man liebe um liebe. ꝛc. 7. Frey und unge-
eignet ſtehẽ von allen eigenthum im fleiſche/ iſt
der kinder Gottes freyheit. 8. Diß freye weſen
Gottes iſt nun der rechte probir-ſtein. 9. Jn
dieſer freyheit ſieht man Gottes herrligkeit.
10. Der Gott von hertzen ſucht wird ſich nun
an der vom wahn-geiſte ihm verheiſſenen frey-
heit nicht mehr genuͤgen laſſen: Zumal die
freyheit des fleiſches ein gefaͤngnus des teuffels
iſt. 11. Niemand mag frey werden dañ durchs
freye weſen JEſu Chriſti/ wann die Gottheit
ſich mit der menſchheit/ nachdem ſie erniedrigt
iſt/ weſentlich vereingt. 12. Das durch den ei-
genthum des fleiſches gefangen in Babel weg-
gefuͤhrte hauß Jſrael ſoll ſeines Erloͤſers in ſich
warnehmen nicht auſſer ſich. 13. Des wahn-
geiſts dienſte gebaͤhren in der verduͤſterten ſeele
ein verſtrickt gewiſſẽ/ deſſẽ hoffnung betrug iſt-
14. Von wem jemand uͤberwunden iſt/ deſſen
knecht iſt er/ der ſuͤnde oder freyheit Gottes.
Cap. 9.
Daß jeder ſich pruͤffen ſoll weſſen knecht er
nun ſey. 2. Die freyheit Gottes und das ge-
faͤngnus zum eigenthum des teuffels ſind bey-
de im menſchen. 3. Gottes weſen ſoll Herr in
der menſchheit ſeyn. 4. Diß ſucht den menſchẽ
aus dem gefaͤngnus zu erloͤſen. 5. Das weſen
des eigenthums aber tracht ihn durch die be-
gierde gefangen zu nehmẽ. 6. Von dieſem wi-
drigem weſẽ empfaͤht die menſchheit widriges
zeugnus in ſich. 7. Wordurch (nemlich durch
dieſe zwey geiſter) ihr der ſtreit des todes in der
ſeelen zugebracht wird/ und mag/ ſo lange ſie
der begierde im fleiſche unterworffen iſt/ dem
tode nicht entfliehen. 8. Und weil ſie die krafft
nicht hat in ihrem gefaͤngnus des todes/ Gott
noch dem teuffel ein genuͤgen zu thun/ mag ſie
in ihrer ſeele keine ruhe haben. 9. Dann die be-
gierde zum eigenthum im fleiſche iſt unerſaͤt-
lich. 10. Darum kein leben/ ſondern der tod in
ihrem dienſte zu erlangen. 11. Je mehr man ihr
dient/ je groͤſſere herrſchafft der tod uͤber uns
bekom̃t. 12 Und das zu unſer uͤberwindung.
Die luſt gebiert die ſuͤnde/ die ſuͤnde dẽtodt. 13.
Wañ die menſchheit võ der macht dieſes tods
uͤberwunden/ erſcheint in ihr auch das freye
Goͤttliche weſen zur contraritaͤt wider ihre ei-
genſinnigkeit/ und bringt ihr aus dem leben
noch einen tod zu. 14. Dann erkennt ſie/ daß die
Gottheit ihr ein tod in der contraritaͤt/ und ſie
in ihrem eigenthum der Gottheit auch/ und daß
ſie gantz im tode verſchlungen und weder Gott
noch teuffel keñe. 15. Hier kan ſie nichts beſſers
thun/ dann ſich leydender weiſe dem tode uͤber-
geben/ und den tode mit williger ſeele die herr-
ſchafft zum Goͤttlichen leben uͤber ihren tod ha-
ben laſſen. 16. Verſtehe den leydſamen ſeligen
todt Chriſti/ der zum leben fuͤhrt/ und die unter-
thaͤnigkeit unter Gott in todt und leben iſt/
wordurch man vom ewigen tode erloͤſt wird.
17. Dañ kan die menſchheit (nach Rom. 8. 3.)
zeugen: GOtt ſendt ſeinen Sohn und ver-
dammt die ſuͤnde im fleiſche durch die ſuͤnde. 18.
Und weil ſie mit Chriſto zu gleichem tode ge-
pflantzt iſt/ wird ſie auch ſeiner aufferſtehung
theilhafft/ und von aller begierde frey/ iſt mit
nahrung und decke/ das iſt/ ſo ſie aus dem le-
bendigen weſen Gottes in der ſeelen geſpeiſt/
und mit der H. gerechtigkeit des wahrẽ weſens
bekleidet iſt/ wol vergnuͤgt/ und danckt Gott.
Cap. 10.
Das der menſch dis in ſeinem tode zu hertzẽ
nehmen/ und ſich von ſeinen luͤſten und begier-
den befreyen laſſen ſolle. 2. Unmoͤglich/ GOtt
zu nahen/ ſo lange man der begierde zum eigen-
thum im fleiſche mit ſeinem willẽ dient. 3. Got-
tes wille/ daß wir ſeinem freyen him̃liſchen we-
ſen und gottſeligen leben alleine leben ſollen.
4. Wer das vollkommne einweſige leben zu
ſeinem lehrmeiſter hat/ zu dem redet der HErr.
5. Dann wird die weſentliche lehre als ein lieb-
licher regen trieffen. 6. Wer geiſtlich geſiñt iſt/
der ſchmeckt die himmliſche ſuͤſſigkeit. 7. Wel-
che iſt die weſentliche freyheit die vom todt/
teuffel und hoͤlle befreyet. 8. Alle getheilte gei-
ſter aus einem freyen weſen herkommende/
muͤſſen
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