Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der schrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
lassen. 5. Wil jemand erkennen wie die vorigefigürliche welt vergangen/ und die acht seelen überblieben/ muß er seine seele in die neue welt (Gottes H. wesen) einer geben/ und alles der verganglichkeit anklabende verlassen. 6. Wer die vergänglichkeit verläst/ kennt sie recht/ nie- mand kennt dis bild recht/ dann der mit GOtt in seinem heiligen wesen vereinigt wird. 7. Jsaac verklärt Jsmael: Jacob den Esau. David den Saul: Christus Mosen. Und endlich die wesentliche Gottheit alle in dunckel- heit ausgangene bilde. Cap. 22. Daß weil wir die zeit/ da GOtt alle vorige Cap. 23. Daß jeder seine hertzens lampe mit oehl ver- Cap. 24. Daß ausser Christi H. wesen keine seligkeit Cap. 25. Daß/ so wir selig werden wollen/ wir das Cap. 26. Daß GOtt in seinem wesen frey/ sich an kei- hertz A. K. H. Vierter Theil. A a a a 2
Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
laſſen. 5. Wil jemand erkennen wie die vorigefiguͤrliche welt vergangen/ und die acht ſeelen uͤberblieben/ muß er ſeine ſeele in die neue welt (Gottes H. weſen) einer geben/ und alles der verganglichkeit anklabende verlaſſen. 6. Wer die vergaͤnglichkeit verlaͤſt/ kennt ſie recht/ nie- mand kennt dis bild recht/ dann der mit GOtt in ſeinem heiligen weſen vereinigt wird. 7. Jſaac verklaͤrt Jſmael: Jacob den Eſau. David den Saul: Chriſtus Moſen. Und endlich die weſentliche Gottheit alle in dunckel- heit ausgangene bilde. Cap. 22. Daß weil wir die zeit/ da GOtt alle vorige Cap. 23. Daß jeder ſeine hertzens lampe mit oehl ver- Cap. 24. Daß auſſer Chriſti H. weſen keine ſeligkeit Cap. 25. Daß/ ſo wir ſelig werden wollen/ wir das Cap. 26. Daß GOtt in ſeinem weſen frey/ ſich an kei- hertz A. K. H. Vierter Theil. A a a a 2
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Menſch thut nichts/ oder er hat ein<lb/> bild zu vor im hertzen von dem er dazu getrie-<lb/> ben wird. 12. Soll das boͤſe werck verhindert<lb/> werden/ muß ihm zuvor das bild zuſammt den<lb/> irrdiſchen weſen benommen werden. 23. So<lb/> lang das irrdiſche bild mit ſeinem weſen den<lb/> menſchen regieret/ wirckt er boͤſes/ ob auch es<lb/> aͤuſſerlich verhindert wuͤrde/ es ſey dann daß<lb/> er ſich dem weſen Gottes gantz ergebe/ und ſich<lb/> vom irrdiſchen bildlichen weſen und ſeiner ei-<lb/> genſchafft erloͤſen lieſſe.</p> </div><lb/> <div n="5"> <head><hi rendition="#b">Cap.</hi> 25.</head><lb/> <p>Daß/ ſo wir ſelig werden wollen/ wir das<lb/> uns von den irrdiſchen bilden zur ſeligkeit und<lb/> verdammnus angewieſene fundament als eitel<lb/> verlaſſen muͤſſen. 2. Das elementiſche weſen<lb/> hat keine ſchuld an des menſchen ſeligkeit oder<lb/> verdammnus. 3. 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Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels.
laſſen. 5. Wil jemand erkennen wie die vorige
figuͤrliche welt vergangen/ und die acht ſeelen
uͤberblieben/ muß er ſeine ſeele in die neue welt
(Gottes H. weſen) einer geben/ und alles der
verganglichkeit anklabende verlaſſen. 6. Wer
die vergaͤnglichkeit verlaͤſt/ kennt ſie recht/ nie-
mand kennt dis bild recht/ dann der mit GOtt
in ſeinem heiligen weſen vereinigt wird. 7.
Jſaac verklaͤrt Jſmael: Jacob den Eſau.
David den Saul: Chriſtus Moſen. Und
endlich die weſentliche Gottheit alle in dunckel-
heit ausgangene bilde.
Cap. 22.
Daß weil wir die zeit/ da GOtt alle vorige
bilde in ſeinem weſentlichen Geiſte verklaͤren
wil/ erreicht haben aus gnaden/ wir des grunds
der Gottſeligen lehre halber wo wir ihr begeh-
ren/ in der umwendung aus fleiſch in geiſt/ im
demuͤthigen Geiſte Chriſti wahrnehmen/ un-
beſorgt ſeyn koͤnnen. 2. Haben nur fuͤr uns
ſelbſten zu ſorgen/ daß wir der lehre des einwe-
ſigen lebens ein gnuͤgen thun. Gleichnus von
einem vatter mit ſeinen kindern. 3. GOtt kan
uns nach dem er uns ſeine koͤſtliche ſchaͤtze zum
erbtheil offenbahrt hat/ nicht mehr thun. 4.
Der verlohrne ſohn hat nun ſein eigen bildlich
gut mit huren durchgebracht/ dann niemand
hatte ſonſt wolgefallen drinnen. 5. So bald
ſolches weg war/ kam er zur erkandnus der ar-
muth/ ward demuͤthig und bekandt/ daß es ſei-
ne ſchuld waͤre/ bekehrt ſich zu ſeinem vatter/
und begehret aus gnaden ſeines vatters gut
zur erhaltung ſeines lebens. 6. Wer aber ſei-
nes vatters gut in der erden (in dem irrdiſchen
hertzẽ) vergraͤbt/ dem vatter auſſer ſeiner eigen-
ſchafft zu lieb nicht damit wuchern wil/ der
wird hart geſtrafft werden im blinden gefaͤng-
nuͤs des fleiſches eigenthums. 7. Daß man die
gleichnuͤſſe wol zubetrachten/ weil was vorher
darinnen ausgeſprochen worden/ und nackt
und bloß im lichte des lebens geſehen und ver-
klaͤrt/ und aller untreuen menſchen ſinnen und
gedancken offenbahr werden ſollen. 8. Der tag
Chriſti (Gottes H. weſen) 1. Cor. 3. 13. wird
alles klar machen.
Cap. 23.
Daß jeder ſeine hertzens lampe mit oehl ver-
ſehen ſolle mit den klugen jungfrauen. 2. Die-
ſe ſind im weſen die reine ſinne/ wille/ luͤſte/ be-
gierde und liebe zum weſen Gottes im hertzen
der auffgeweckten menſchen. 3. Die drunter
vermengte. 5. Thoͤrichte ſind die eigne unrei-
ne ſinne ꝛc. im fleiſche/ die in ihrer eignen ge-
rechtigkeit auch wollen rein ſeyn/ haben aber
kein oͤhl in ihren gefaͤſſen. 4. Das iſt ſie haben/
das weſen Chriſti nicht angezogen/ in ſanfft
muth/ freundligkeit/ guͤte/ ꝛc. Darum muͤſſen
ſie auſſer des braͤutigams Kammer (dem H
weſen Gottes bleiben) 5. Niemand kan zu
Gott in ſeine himmliſche klarheit eingehen/ als
der im lichte aus derſelben klarheit gebohren iſt
nach Joh. 3. 5. 6. Wil der menſch aus dem
Geiſt gebohren werden/ muß er ſich Gottes H.
weſen einergeben/ Chriſtum ſein hertz durchs
geſetz reinigen und zu einem tempel Gottes ma-
chen laſſen. 7. So das hertz rein/ ſo lade Chri-
ſtum drein zum eſſen. Das iſt uͤbergib dem H.
weſen Gottes dein hertz/ ſeel und geiſt/ dann
wirſt du am brod brechen erkennen und fuͤhlen/
daß JEſus Chriſtus ins fleiſch kom̃en 8. Wer
das nicht fuͤhlt und doch h. und ſelig ſeyn wil/
iſt der Antichriſt; Weil er ſich ohne den we-
ſentlichen Chriſtum ſelig heiſt.
Cap. 24.
Daß auſſer Chriſti H. weſen keine ſeligkeit
ſey. 2. Allein Chriſtus das weſen des Vatters
kan das hertze reinigen/ weil er zweyerley waf-
fen und dienſte mit ſich bringt. 3. Das geſetz/
nemlich/ das/ weils gerecht/ die luͤſte und be-
gierde kraͤnckt und bricht/ und die gnade und
barmhertzigkeit/ wormit er die ſchwache
menſchheit ſpeiſt und labt. 4. Durch Chriſti
dienſt wird man getoͤdtet und lebendig ge-
macht. 5. Wollen wir ins hoͤchſte kom̃en muͤſ-
ſen wir uns ins niedrigſte willig einergeben. 6.
Alda werden wir zweyerley geiſter und weſen
ſehen und in uns fuͤhlen: Den pfuhl des ab-
grundes todes und verdammnuſſes: Und die
ewige ſeligkeit im himmel. 7. Weil uns GOtt
ſeine weſentliche gerechtigkeit im Geiſte ver-
klaͤrt/ verklaͤrt er uns auch ihre widerpart/ wo
durch ſie im hertzen ſich zu offenbahren gehin-
dert wird. 8. Und das iſt das irrdiſche bildliche
weſen/ durch des menſchen bewilligen aus dem
abgrund auffgeſtanden/ und wenig beſſer iſt
als der teuffel ſelbſt. 9. Hier durch wird der un-
wiedergeborne getrieben und wirckt alle boß-
heit. 10. Menſch thut nichts/ oder er hat ein
bild zu vor im hertzen von dem er dazu getrie-
ben wird. 12. Soll das boͤſe werck verhindert
werden/ muß ihm zuvor das bild zuſammt den
irrdiſchen weſen benommen werden. 23. So
lang das irrdiſche bild mit ſeinem weſen den
menſchen regieret/ wirckt er boͤſes/ ob auch es
aͤuſſerlich verhindert wuͤrde/ es ſey dann daß
er ſich dem weſen Gottes gantz ergebe/ und ſich
vom irrdiſchen bildlichen weſen und ſeiner ei-
genſchafft erloͤſen lieſſe.
Cap. 25.
Daß/ ſo wir ſelig werden wollen/ wir das
uns von den irrdiſchen bilden zur ſeligkeit und
verdammnus angewieſene fundament als eitel
verlaſſen muͤſſen. 2. Das elementiſche weſen
hat keine ſchuld an des menſchen ſeligkeit oder
verdammnus. 3. Die creatur aus den elemen-
ten muß vom elementiſchen weſen leben. 4.
Wañ der menſch das erkennt/ muß der wahn-
geiſt aus ſeiner ſeelen weichen. 5. Und er verlaͤſt
alsdann das falſche irrdiſche bild. 6. Dann
empfaͤht ſein urtheil der verdammnus. 7. Und
die freyheit Gottes wird in den kindern des
Goͤttlichen weſens erkannt und lebendig in
der ſeelen gefuͤhlt. 8. Die freyheit Gottes ſieht
auff keine perſon ſondern auff den luſt und liebe
im menſchen zu ihrem h. weſen. 9. Die luſt
und liebe wird durch JEſum ohne zwang im
menſchen gebohren/ und durch Chriſtum auff-
geweckt. 10. Dann wird man gewahr/ daß
GOtt aller voͤlcker GOtt ſo weit die ſonne der
gerechtigkeit in ihrer klarheit reicht oder
leicht.
Cap. 26.
Daß GOtt in ſeinem weſen frey/ ſich an kei-
ne meynung binden/ und von jeden/ der ihn im
geiſte ſeines weſens anrufft ſich finden laſſe. 2.
Wahn-geiſtes ruhm iſt zum ende/ und ſein
wahn/ der ohne alle krafft/ wird in ſich ſelbſt
zerbrechen. 3. Hohe zeit daß jeder ſich mit
hertz
A. K. H. Vierter Theil. A a a a 2
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