Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der schrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
Luc. 23. 42.) in fein reich (des menschen hertz)kommend ihrer gedencken. 6. Alsdann erst hat CHristus macht der gecreutzigten mensch- heit vom creutze zu helffen/ und sie in sein reich auffzunehmen/ das Jch/ Mein und Dein aus- zureuten/ und sie des Gottseligen lebens in der Göttlichen natur theilhafft zu machen. Cap. 28. Daß nun nichts gelte vor GOtt dann ein Cap. 29. Daß einjeder möge zu sehen/ daß er in allem Cap. 30. Daß des unerleuchteten wort oder dienst ei- Cap. 31. Daß weil nun bey vielen lehrern der geist im ausser
Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
Luc. 23. 42.) in fein reich (des menſchen hertz)kommend ihrer gedencken. 6. Alsdann erſt hat CHriſtus macht der gecreutzigten menſch- heit vom creutze zu helffen/ und ſie in ſein reich auffzunehmen/ das Jch/ Mein und Dein aus- zureuten/ und ſie des Gottſeligen lebens in der Goͤttlichen natur theilhafft zu machen. Cap. 28. Daß nun nichts gelte vor GOtt dann ein Cap. 29. Daß einjeder moͤge zu ſehen/ daß er in allem Cap. 30. Daß des unerleuchteten wort oder dienſt ei- Cap. 31. Daß weil nun bey vielen lehrern der geiſt im auſſer
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Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels.
Luc. 23. 42.) in fein reich (des menſchen hertz)
kommend ihrer gedencken. 6. Alsdann erſt
hat CHriſtus macht der gecreutzigten menſch-
heit vom creutze zu helffen/ und ſie in ſein reich
auffzunehmen/ das Jch/ Mein und Dein aus-
zureuten/ und ſie des Gottſeligen lebens in der
Goͤttlichen natur theilhafft zu machen.
Cap. 28.
Daß nun nichts gelte vor GOtt dann ein
demuͤhtig von ſich loß und freyes hertz/ daß an
keine meinung im fleiſche vereignet iſt/ nichts
dann liebe um liebe an allen insgemein/ und
keinen anhang ſucht. 2. Dann weil/ GOtt
aller menſchen GOtt und nicht auff ihre mey-
nungen ſiht/ ſucht er demuͤthige hertzen/ dar-
inn ſein geiſt/ weſen und natur eine wohnſtatt
finden moͤge/ darinn ſteht er unpartheyiſch/
und liebt die von ſich ſelbſt los ſeyende menſch-
heit unter allen voͤlckern. Und durch ſeine lang-
muth erwartet er alle zu ſeinem weſen einzukeh-
ren. 3. Sein wille iſt/ daß wir ihm weſent-
lich darinn nachfolgen ſollen/ allen ſeine liebe
unpartheyiſch zu beweiſen/ und die Goͤttliche
guͤte zum vorbild zunehmen in unſeꝛ menſchheit.
4. Dann die guͤte CHriſti hat nichts dann
guts gethan/ und nach ihrer menſchheit keine
rache an den boͤſen geuͤbt/ ob er wol von ſeinen
Juͤngern darzu angefochten ward/ die ſeine
guͤte und erbarmung nicht uͤberwinden konten/
uͤbergab er ſeines vaters gerechtigkeit und er-
wartete das ende alles fleiſches in leydſamkeit/
und durch die leydſamkeit hat er alles unrecht
zurecht gebracht.
Cap. 29.
Daß einjeder moͤge zu ſehen/ daß er in allem
der art/ weſen und natur CHriſti in ſich gehor-
ſam ſey/ und darin allein die ehre CHriſti ſu-
che. 2. Wohl zuzuſehen/ daß man ſeine un-
erleuchtete menſchheit/ die im irꝛdiſchen weſen
zu nichts dann zu eigenthum geneigt/ nicht an
ſtatt des wahren weſens JEſu CHriſti verkuͤn-
dige/ und ſein unkraͤfftig wort fuͤrs wort des
HErꝛn/ das geiſt und leben iſt/ bezeuge/ und
unterm gehorſam des ſchrifft- oder ſprechlichen
worts lebendige ſeelen in GOtt gebaͤren wolle.
3. Ob ſichs der blinde menſch einbildete/ kans
doch nicht geſchehen/ weils nur menſchen-werck
und ein hall der zunge in der vernunfft iſt/ ohne
die wirckliche weſentlichkeit GOttes. 4. Daß
zur gebaͤhrung der lebendigen ſeelen CHriſti
im menſchen eine kraͤfftige inwendige wirckung
GOttes gewirckt werden muͤſſe. Dann das
in und mit dem menſchen gebaͤhren ſoll/ muß
im menſchen eine weſentliche krafft wircklicher
weiſe aus dem lichte des lebens haben. 5.
Welche krafft in und mit dem Goͤttlichen weſen
zu einem weſen wieder vereinigt/ und das weſen
CHriſti durch den vater in die menſchheit ge-
ſchaffen und gepflantzet iſt. 6. Diß weſen iſt
das in den unerleuchteten menſchen verborgene
und begrabne wort/ das ſich aus dem verbor-
genen (das man nicht weiß/ wo es herkommt)
zum oͤfftern laͤſt hoͤren/ und fordert den gehor-
ſam von uns zur ſeligkeit. 7. Wann man
diß weſentliche wort zur erneurung des lebens
zum haupte annimmt/ alle dinge in ſeinen wil-
len uͤbergibt/ und unterm Goͤttlichen weſen ge-
horſam beweiſt biß zum tode im fleiſche/ ge-
bierts eine lebendige ſeele in der gehorſamen
menſchheit. 8. Und iſt ein werck des HErꝛn/
gewirckt durch GOttes gnade zu Gottes preiß/
darvon kein menſch ruhm haben mag.
Cap. 30.
Daß des unerleuchteten wort oder dienſt ei-
nem andern aus der vernunfft/ auſſer dem le-
bendigen weſen ſprechlich oder ſchrifftlich an-
gedient und in der vernunfft empfangen/ nicht
mehr krafft als ein ander gemein menſchlich
worthat/ und zeugt von Gott oder der ſeligkeit/
getrieben von der finſterniß. 2. Von was art
und weſen aber ſolcher GOtt oder ſeligkeit ſey/
mag im gedaͤchtniß des zuhoͤrers nicht erkandt
werden. 3. Jſts aber ein erleuchtetes und aus
dem wahren weſen flieſſendes wort/ uͤberein
kommend mit des hoͤrers weſen und geiſte/ er-
weckts einen zeugen des weſentlichen worts
aus dem ſchlaffe im hoͤreꝛ/ welcheꝛ zeuge anfaͤng-
lich eine luſt/ des HErꝛn willen zu thun/ derer
mehr folgen muͤſſen. 4. Und je mehr zeugen
das weſentliche wort im menſchen hat/ je
ehe es die gottloſe geiſter/ als ſeine feinde/
uͤberwindt. 5. 6. Alſo weckt das Goͤttliche
wort/ ſo die bequemheit des weſens beyderſeyts
getroffen wird/ in der menſchheit zeugen auff:
welche bereiter und arbeiter ſind die menſchheit
und GOttheit mit einander zu vereinigen zur
fruchtbarkeit. 7. Wann dann im weſentli-
chen ſegen des vaters/ durch den luſt und liebe
zu GOtt aus der menſchheit und Gottheit eine
lebendige ſeele geboren wird/ hat ſolches der
ſchall der worte nicht gethan. 8. Die ge-
burt der gerechtigkeit in der Gottheit und gna-
de/ des Vaters werck. 9. Aus dieſer geburt
wird Gott unſer Vater genannt/ und niemand
anders/ weil allen dienſt durch menſchen/ hier-
zu behuͤlfflich ſeyende/ GOtt ſelbſt durch die
menſchen thut.
Cap. 31.
Daß weil nun bey vielen lehrern der geiſt im
lichte der weſentlichen wahrheit JEſu CHriſti
nicht begriffen/ ſondern in art und weſen ver-
blendt/ zu ſich ſelbſt zur abſcheidung vom weſen
GOttes eingekehrt/ ja zu aller eigenſchafft im
fleiſche geneigtiſt/ er in ſeiner art das gedaͤcht-
niß zu huͤlffe nehme/ und ſeinen eignen geiſt als
auffrecht zu bezeugẽ das woꝛt veꝛfaͤlſcht/ und al-
ſo duꝛch veꝛfaͤlſchung des in einẽ heilig ſcheinen-
den thon geſtellten worts/ vermeine ſeine eigen-
ſchafft im fleiſche zu bedecken/ vor denẽ die es hoͤ-
ren. 2. Unter dieſem heiligſcheinenden wort
aus der vernunfft wird viel eigener ſinn lange
vorm menſchen bedeckt. 3. Muß aber/ wann
die zeit erfuͤllt/ als irꝛdiſch und falſch/ offenbar
werden/ daß es nur ſeine eigne beſitzung/ auch
in andern wircklich zu erwecken und fruchtbar zu
machen/ unterm ſchein der heiligkeit geſchehen
ſey. 4. Daß diß unter den unverſuchten unei-
nigkeit und auffruhr macht/ wordurch das we-
ſentliche werck des HErꝛn in der menſchen
hertzen verdunckelt und ausgeloͤſcht wird. 5.
So lange man keinen unterſcheid unter dem
Goͤttlichen ſamen (der natur JEſu CHriſti)
und dem fremden ſamen (den irꝛdiſchen geiſtern)
in der ſeelen empfindt/ mag man mit der Goͤtt-
lichen natur nicht fruchtbar werden. 6. Der
gehorſame menſch ſoll im leben CHriſti/ ſo aller
menſchen licht iſt/ dieſen unterſcheid erkennen/
auſſer
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