Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der schrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
krieg sterben und andere plagen ausgerottetseyn. Dieses stehet nun in täglicher erfüllung. Cap. 15. Gnaden-verheissung/ wie nach ausrottung Cap. 16. Woher dem menschen seine blindheit komme. Cap. 17. Nicht das gesetz/ sondern die liebe treibet/ die Cap. 18. Wie der wahre CHristus im hertzen der Cap. 19. Wie der mensch seinen verdorbenen hertzens Jnhalt der Capitel über das büchlein des ewigen testaments der seelen mit dem wesen ihres GOttes/ von Hiel. Cap. 1. Daß GOtt den Auctor, auff sein bitten und Cap. 2. Daß alle leben ausser dem heiligen wesen Cap. 3. Erklärung der worte Phil. I. v. 22. 23. daß Cap. 4. Geheime erklärung der zehen geboten: 1. Daß Cap. Qqq 3
Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels. [Spaltenumbruch]
krieg ſterben und andere plagen ausgerottetſeyn. Dieſes ſtehet nun in taͤglicher erfuͤllung. Cap. 15. Gnaden-verheiſſung/ wie nach ausrottung Cap. 16. Woheꝛ dem menſchen ſeine blindheit komme. Cap. 17. Nicht das geſetz/ ſondern die liebe treibet/ die Cap. 18. Wie der wahre CHriſtus im hertzen der Cap. 19. Wie der menſch ſeinen verdorbenen hertzens Jnhalt der Capitel uͤber das buͤchlein des ewigen teſtaments der ſeelen mit dem weſen ihres GOttes/ von Hiel. Cap. 1. Daß GOtt den Auctor, auff ſein bitten und Cap. 2. Daß alle leben auſſer dem heiligen weſen Cap. 3. Erklaͤrung der worte Phil. I. v. 22. 23. daß Cap. 4. Geheime erklaͤrung der zehen geboten: 1. Daß Cap. Qqq 3
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Th. IV. Sect. III. Num. IX. Jnhalt der ſchrifften Hiels.
krieg ſterben und andere plagen ausgerottet
ſeyn. Dieſes ſtehet nun in taͤglicher erfuͤllung.
Cap. 15.
Gnaden-verheiſſung/ wie nach ausrottung
der gottloſen/ GOtt den heiligen frieden geben
wolle. Da alle prophezeihungen und figuren
in den frommen weſentlich erfuͤllet werden; der
irꝛdiſch-geſinnten hoffnung aber verlohren
ſeyn ſolle. Ermahnung zur buſſe.
Cap. 16.
Woheꝛ dem menſchen ſeine blindheit komme.
Wie zu verſtehen/ daß dem gerechten kein geſetz
gegeben; Daß zweyerley guts. Was fuͤr ein
erdbau dem Adam vornemlich auffgelegt/ auch
auff was weiſe er gut geſchaffen worden. Zwey-
erley dienſt GOttes/ einer aus liebe/ der andere
aus forcht. Wie wenig mit gantzem hertzen
aus ihrer eigenſchafft aus- und in GOtt einge-
hen. Verdammter ſeelen heulen. Wie lange
die gnaden-zeit waͤhre. Daß wiſſentliche fuͤn-
den ungeſtrafft nicht vergeben werden moͤgen.
Was das gebet des unbußfertigen/ und dann
der moͤrder zur rechten am creutz ſeye.
Cap. 17.
Nicht das geſetz/ ſondern die liebe treibet/ die
fuͤnde aus dem hertzen. Wie lange die altvaͤ-
ter in der hoffnung auff Chriſti geburth waꝛten/
und wie viel ſie vom tode inzwiſchen leyden
muͤſſen/ unter dem geſetz und Propheten. Was
der CHriſtus GOttes in der ſeelen ſey. Wie
die welt mit ihrem Wahn-Chriſto ſich betriege.
Das ohne erkaͤntniß und reu der ſuͤnden alles
verlohren. Wie die altvaͤtet auff CHriſtum
wartende GOtt allerley/ wiewol wieder einan-
deꝛſtreitende fꝛuͤchte geboꝛen/ ſo muͤſſe auch deꝛ in
der buſſe ſtehende Chriſt thun/ biß die himmli-
liſche geburt erſcheine/ die allein wider die frem-
de nationen ſtreitet. Wer mit den alt-vaͤtern ge-
meinſchafft habe und ſich CHriſti ruͤhmen koͤn-
ne/ oder fuͤr wen er gnug gethan habe.
Cap. 18.
Wie der wahre CHriſtus im hertzen der
menſchheit ſeine gewiſſe voꝛboten habe/ die ihme
den weg bereiten/ auch der Wahn-Chriſtus.
Warum die vernunfft eher und mehr diſcipel
bekomme als der geiſt GOttes. Was vor greu-
liche teuffel die irꝛdiſche begierden ſeyn. Wie
groſſen ſchaden der boͤſe ſaame von Adam her
im hertzen der menſchen thue.
Cap. 19.
Wie der menſch ſeinen verdorbenen hertzens
acker umbrechen und bereiten muͤſſe/ ſo er fruͤch-
te zu auffenthaltung ſeines lebens bringen ſolle.
Daß nicht allein alle luͤſte im fleiſche/ ſondern
auch alle in der ſeelen auffgerichtete bilde und
figuren muͤſſen nieder gebrochen werden/ ehe der
geiſt GOttes einen neuen tempel darinne auff-
richten koͤnne. Wie und wann das reine vom
unreinen geſchieden werde. Daß verleugnung
ſein ſelbſt die ſchwerſte arbeit/ und doch das vor-
nehmſte fundament der Chriſtlichen diſciplin
ſey.
Jnhalt der Capitel uͤber das buͤchlein
des ewigen teſtaments der ſeelen
mit dem weſen ihres GOttes/ von
Hiel.
Cap. 1.
Daß GOtt den Auctor, auff ſein bitten und
ſlehen/ in ſeiner ſeelen tod und leben in ihrer ar-
beit eꝛkennen leꝛnen/ und mit ihm einen weſentli-
chen bund odeꝛ teſtament gemacht/ alle bild- und
figurliche buͤnde/ als vergaͤnglich/ dardurch ver-
nichtet und gebrochen. Daß tod und leben
dabey die zeugen der beſieglung ſeyn. Wann
die GOttheit aus liebe zur menſchheit nicht den
tod erwehlt/ haͤtte die gerechtigkeit den ſuͤndigen
menſchen verdammen muͤſſen. Daß ſolches
den menſchen zum vorbilde geſchehen/ daß auch
ſie aus liebe zur GOttheit dem leben der ſuͤnden
erſterben ſolten. Erklaͤrung der worte Hebr.
9. 17. daß ohne vorhergegangenen tode kein
teſtament von wuͤrden ſey.
Cap. 2.
Daß alle leben auſſer dem heiligen weſen
GOttes ſterblich. Auctor, durch erkaͤntnis
des tods und lebens getrieben/ macht ſein teſta-
ment mit der GOttheit. Des menſchen gut
iſt die luſt ſeines lebens und todes. Auctor
ſagt allen ſeinen eigenſchafftē und begierden ab.
Nichts haben der groͤſte reichthum und ruhe der
ſeelen. Aller begehrender eigenthum arm und
voller unruh und pein. Alle uͤbergebung reich.
Wie das uͤbergeben geſchehen muͤſſe. CHri-
ſtus in ſeinem eigenthum arm/ beſitzt doch al-
les. Alle dinge zu haben/ als ob man ſie nicht
beſaͤſſe.
Cap. 3.
Erklaͤrung der worte Phil. I. v. 22. 23. daß
Paulus lieber auſſer dem leibe mit CHriſto
ſeyn wolle. Daß im leben nach den begierden
des fleiſches der tod verborgen/ und ſich/ ſo bald
die luſt vollbracht/ offenbare/ als ein Herꝛuͤber
die toͤdtliche ſeele und leib. Tod empfaͤhet ſeine
kraft aus deꝛ gerechtigkeit und aus der irꝛdiſchen
eigenſchafft. So lange die eigenſchaft im hertzen
lebt/ bleibt der tod in ſeiner kraft. Eigenſchaft die
mutter des todes. Durchs uͤbergeben der eigen-
ſchafft muß der tod die ſeele verlaſſen. Kenn-
zeichen/ ob man von der eigenſchafft gefangen
oder frey ſey. Durch den tod des eignen lebens
beginnt die ſeele im himmliſchen freyen weſen
zu leben. Weil die bildliche menſchheit an-
faͤnglich die ſuͤnde der eigenſchafft/ die ſie von
GOtt ſcheidet/ noch auch den weſentlichen
GOtt nicht kennet/ muß ſie ſo lange unter dem
gebot ſtehen/ biß ſie die ſuͤnde keñet/ und den we-
ſentlichen GOtt in ihrer ſeele fuͤhlet und lieb
hat.
Cap. 4.
Geheime erklaͤrung der zehen geboten: 1. Daß
die menſchheit ihre luſt/ lieb und begierde allein
ſoll in GOtt ſetzen/ 2. Sich durch die einbil-
dung der vernunfft keinen GOtt tichten. 3.
Nicht eitel oder leichtfertig mit der vernunfft
wider GOtt handeln. 4. Jn ihr auff die ein-
weſige ruhe und frieden acht haben. 5. GOtt
fuͤr ihren vater/ die weißheit fuͤr ihre mutter eh-
ren. 6. Keine rachgier in ihr haben/ der eigen-
ſchafft vorzuſtehen/ und alſo dardurch die Gott-
heit zu toͤdten. 7. Mit ihrer luſt nicht wider
GOtt huren. 8. Sich durch begehren nichts
eignen. 9. Von nichts zeugen/ das nicht we-
ſentlich in ihr ſey. 10. Nichts begehren weder
was der Gottheit noch der menſchheit zugehoͤ-
rig. Daß GOtt dieſe zehen gebot (ſo doch
in zweyen/ GOtt und die ſuͤnde lernen ken-
nen/ begrieffen/) endlich in einem (der liebe)
verklaͤre. Erklaͤrung der worte Pauli Rom. 7.
8. 12. Durchs gebot ward die ſuͤnde maͤchtig.
Cap.
Qqq 3
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