Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. Dav. Joris Lebens-Beschreibung. [Spaltenumbruch]
wercke nicht ab/ wiewol ich darzu gedrungenwurde. Endlich wurde mir wieder lebendig und deutlich eingesprochen durch eine stimme des geistes ohne mein vorherdencken oder be- rathschlagen/ nemblich also: Warhafftig ja nicht weniger/ sondern weit mehr habt ihr heute (durch das lebendige gespräch aus Da- vids munde gegangen) in seinem lebendigen/ unbetrüglichen gewissen wesen gehört/ gese- hen/ geschmeckt und gefühlt JEsum/ stehende zur rechten hand Gottes in dem himmel/ war- hafftiger als Stephanus thäte/ Apost. Gesch. VII. 18. Oder auch als Esaias/ da er diese worte sprach/ Esa. VI. 1. 2. 3. als er die herr- ligkeit Gottes sitzen sahe auff seinen stuhl und thron; weßwegen er sprach: Jch bin ein mann von unreinen lippen. Ließ/ und sprich frey und ohne scheu auch also/ daß du ein mann von unreinen lippen seyest/ und demnach die herrligkeit Gottes im innwendigsten dei- nes hertzens lebendig gesehen habest. Hier- auff wurde mir von dem geist angewiesen/ daß ich lesen solte/ Jes. 6. und Apost. Gesch. 7. da ich doch nicht wuste/ was ich da solte geschrieben finden/ und dachte/ was mags doch seyn/ und gleichwol war ich in meinem innersten voll feuer und brand des lebens/ so daß ich nicht wuste/ wie oder was mir war oder mangelte/ indem ich jung war und den geist nicht kante/ und doch in meiner schwachheit nicht aussprechen oder zu erken- nen geben konte/ was mir widerfuhr/ mich auch selbst zu klein und unwürdig sahe/ sol- che hohe worte des geistes/ wie der mann Gottes/ zu reden/ und doch ließ mir der geist keine ruhe/ sondern sprach mir so starck ein/ als wanns recht laut durch eines menschen mund geschehen wäre/ daß ich hinunter ge- hen solte. Jch konte weder schlaffen noch schlummern/ es mochte des abends oder des nachts seyn/ biß ich an einem sommer-tage des nachmittags um 3. oder 4. Uhr antwor- tete und sprach: HErr/ du weist/ wie es hier stehet/ und das ist die ursache/ warum ich nicht mag hinunter gehen. Diß mochte wol 5. oder 6. mal geschehen/ so NB. Das haupt kam erst hervor/ darnach Prin-
Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. Dav. Joris Lebens-Beſchreibung. [Spaltenumbruch]
wercke nicht ab/ wiewol ich darzu gedrungenwurde. Endlich wurde mir wieder lebendig und deutlich eingeſprochen durch eine ſtimme des geiſtes ohne mein vorherdencken oder be- rathſchlagen/ nemblich alſo: Warhafftig ja nicht weniger/ ſondern weit mehr habt ihr heute (durch das lebendige geſpraͤch aus Da- vids munde gegangen) in ſeinem lebendigen/ unbetruͤglichen gewiſſen weſen gehoͤrt/ geſe- hen/ geſchmeckt und gefuͤhlt JEſum/ ſtehende zur rechten hand Gottes in dem himmel/ war- hafftiger als Stephanus thaͤte/ Apoſt. Geſch. VII. 18. Oder auch als Eſaias/ da er dieſe worte ſprach/ Eſa. VI. 1. 2. 3. als er die herr- ligkeit Gottes ſitzen ſahe auff ſeinen ſtuhl und thron; weßwegen er ſprach: Jch bin ein mann von unreinen lippen. Ließ/ und ſprich frey und ohne ſcheu auch alſo/ daß du ein mañ von unreinen lippen ſeyeſt/ und demnach die herrligkeit Gottes im innwendigſten dei- nes hertzens lebendig geſehen habeſt. Hier- auff wurde mir von dem geiſt angewieſen/ daß ich leſen ſolte/ Jeſ. 6. und Apoſt. Geſch. 7. da ich doch nicht wuſte/ was ich da ſolte geſchrieben finden/ und dachte/ was mags doch ſeyn/ und gleichwol war ich in meinem innerſten voll feuer und brand des lebens/ ſo daß ich nicht wuſte/ wie oder was mir war oder mangelte/ indem ich jung war und den geiſt nicht kante/ und doch in meiner ſchwachheit nicht ausſprechen oder zu erken- nen geben konte/ was mir widerfuhr/ mich auch ſelbſt zu klein und unwuͤrdig ſahe/ ſol- che hohe worte des geiſtes/ wie der mann Gottes/ zu reden/ und doch ließ mir der geiſt keine ruhe/ ſondern ſprach mir ſo ſtarck ein/ als wanns recht laut durch eines menſchen mund geſchehen waͤre/ daß ich hinunter ge- hen ſolte. Jch konte weder ſchlaffen noch ſchlummern/ es mochte des abends oder des nachts ſeyn/ biß ich an einem ſommer-tage des nachmittags um 3. oder 4. Uhr antwor- tete und ſprach: HErr/ du weiſt/ wie es hier ſtehet/ und das iſt die urſache/ warum ich nicht mag hinunter gehen. Diß mochte wol 5. oder 6. mal geſchehen/ ſo NB. Das haupt kam erſt hervor/ darnach Prin-
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Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. Dav. Joris Lebens-Beſchreibung.
wercke nicht ab/ wiewol ich darzu gedrungen
wurde. Endlich wurde mir wieder lebendig
und deutlich eingeſprochen durch eine ſtimme
des geiſtes ohne mein vorherdencken oder be-
rathſchlagen/ nemblich alſo: Warhafftig
ja nicht weniger/ ſondern weit mehr habt ihr
heute (durch das lebendige geſpraͤch aus Da-
vids munde gegangen) in ſeinem lebendigen/
unbetruͤglichen gewiſſen weſen gehoͤrt/ geſe-
hen/ geſchmeckt und gefuͤhlt JEſum/ ſtehende
zur rechten hand Gottes in dem himmel/ war-
hafftiger als Stephanus thaͤte/ Apoſt. Geſch.
VII. 18. Oder auch als Eſaias/ da er dieſe
worte ſprach/ Eſa. VI. 1. 2. 3. als er die herr-
ligkeit Gottes ſitzen ſahe auff ſeinen ſtuhl und
thron; weßwegen er ſprach: Jch bin ein
mann von unreinen lippen. Ließ/ und ſprich
frey und ohne ſcheu auch alſo/ daß du ein
mañ von unreinen lippen ſeyeſt/ und demnach
die herrligkeit Gottes im innwendigſten dei-
nes hertzens lebendig geſehen habeſt. Hier-
auff wurde mir von dem geiſt angewieſen/
daß ich leſen ſolte/ Jeſ. 6. und Apoſt. Geſch.
7. da ich doch nicht wuſte/ was ich da ſolte
geſchrieben finden/ und dachte/ was mags
doch ſeyn/ und gleichwol war ich in meinem
innerſten voll feuer und brand des lebens/ ſo
daß ich nicht wuſte/ wie oder was mir war
oder mangelte/ indem ich jung war und den
geiſt nicht kante/ und doch in meiner
ſchwachheit nicht ausſprechen oder zu erken-
nen geben konte/ was mir widerfuhr/ mich
auch ſelbſt zu klein und unwuͤrdig ſahe/ ſol-
che hohe worte des geiſtes/ wie der mann
Gottes/ zu reden/ und doch ließ mir der geiſt
keine ruhe/ ſondern ſprach mir ſo ſtarck ein/
als wanns recht laut durch eines menſchen
mund geſchehen waͤre/ daß ich hinunter ge-
hen ſolte. Jch konte weder ſchlaffen noch
ſchlummern/ es mochte des abends oder des
nachts ſeyn/ biß ich an einem ſommer-tage
des nachmittags um 3. oder 4. Uhr antwor-
tete und ſprach: HErr/ du weiſt/ wie es
hier ſtehet/ und das iſt die urſache/ warum
ich nicht mag hinunter gehen.
Diß mochte wol 5. oder 6. mal geſchehen/ ſo
begab ſichs daß die frau im hauſe (davon wiſ-
ſende) des morgens hinauff zu uns kam und
ſprach: Jſt jemand hierobẽ/ der herunter kom-
men wil/ der kans wol thun/ denn das volck iſt
weg. Hieruͤber wurd ich voll wunderns uñ ge-
trieben in den ſaal oder kammer zu gehen. Als
ich nun 5. oder 6. mal in der kammer hin und
her gegangen/ ward ich endlich/ als ich mit-
ten darinn ſtund/ gehalten/ und mir deut-
lich zugeſprochen: Stehe und ſiehe! da ſtund
ich mit dem angeſichte von dem lichte nach der
wand zu/ und ſiehe/ ein bloſſer mann ſtund
vor mir/ eben als ich von dem lichte nach der
wand werts/ daß ich ihn nur von hinden ſa-
he/ und ſtund mit ſeinen fuͤſſen auff dem Eſt-
rich/ mir ſehr wunderlich zu ſehen. Da ſprach
der geiſt wieder zu mir: Siehe/ da ſahe ich
zittrend mit ſehenden augen den mann nieder-
ſincken/ und mit den fuͤſſen nach und nach ſtil-
le untergehen/ biß das haupt auch herunter
und weg war/ da ich doch das Erdreich we-
der auff-noch zuthun ſahe. Da ſprach die
ſtimme und der geiſt wiederum: Siehe/ da
ſahe ich denſelben nackenden mann unten in
der erden ſo vollkoͤmmlich und warhafftig als
oben auff der erden. Daruͤber ward ich nun
in meinem gemuͤthe beſtuͤrtzt und erſchrocken/
und fragte in meinem hertzen; worauff mag
doch der mann ruhen; ob ſeine fuͤſſe oder ob
er mit ſeinem haupte worauf ſtehet/ das moͤcht
ich wol wiſſen. Da merckte ich/ daß er zwi-
ſchen himmel und erdenſchwebete/ ſo ich euch
geſagt habe/ und trieb/ als ein vogel in der
lufft thut; Aber daß ihr mich wol verſtehet/
er war in der erden/ wie ich euch geſagt ha-
be/ und der geiſt oder die ſtimme antwortete
mir: Seine fuͤſſe ſtehen nirgend auff/ und ru-
hen auff keinen aͤuſſerlichen weſen/ ſondern er
ſchwebt/ und iſt ein ewiger abgrund/ da er
iſt. Darauff hieß er mich wieder ſehen: Da
ſah ich denſelben nackten mann aus der erden
auffwachſen oder auffſteigen als eine blume
oder pflantze thut. Aber da diß geſchahe/ ſahe
ich es alles von hinten/ das haupt kam erſt her-
vor/ darnach der hals/ die ſchultern/ arme/
lenden/ beine/ und nach und nach die fuͤſſe/
alles ſachte oder maͤhlich.
NB. Das haupt kam erſt hervor/ darnach
der hals/ daß er wieder auff den eſtrich als
vorher vollkoͤmmlich ſtund/ da haͤtte ich ihn
gern angeruͤhret/ ob er lebendig oder todt wa-
re/ aber es ward mir nicht zugelaſſen/ und
der geiſt antwortete mir: Er iſt noch todt
und nicht lebendig. Da ſah ich darnach auf
ſeine fuͤſſe/ und ward gewahr/ daß ſie feſt an
der erden/ und davon unrein waren; Aber
der leib von den fuͤſſen auffwarts/ war ſo klaꝛ/
ſchoͤn und glaͤntzend/ daß man von einem ſol-
chen ſaubern und herrlichen manns-bilde nie-
mals gehoͤrt oder es geſehen. Weiter fielen
meine augen auff die fuͤſſe/ und ſiehe/ ſie
wurden auch rein und ſchoͤn von der erden/
denn die erde oder unreinigkeit gieng gantz da-
von/ und ſehet/ da kam und ſahe ich das le-
ben in ihm/ ſeine lenden wurden erſtlich von
hinten hin und her von einander gezogen/ wie
ein menſch oder thier/ das erſt getoͤdtet wird/
und noch liegt und zappelt/ ſo zogen ihm die
adern und ſennen hin- und herwarts/ ſo daß
es wol zu begreiffen iſt. Ein wenig darnach
hub er ſeine Arm auff und ließ ſie wieder nie-
der/ und verſtellete oder bewegete den gantzen
leib/ daß er nun durch und durch gantz leben-
dig war. Endlich hub oder ſtreckte er das eine
bein hervor/ und das andere auch nach von
der erden/ und ſetzte ſie wieder nieder. Se-
het/ darnach kehrte er ſich gantz um mit ſeinem
zu meinem angeſichte gegen das licht/ und
blinckte im angeſichte als eine Sonne/ und
zwar ſo helle/ daß mans nicht ausſprechen kan/
und hatte einen ſchoͤnen rothen bart/ und kam
zu mir gegangen/ als wenn er durch mich ge-
gangen waͤre; Ob er mir durch den leib oder
vorbey gieng/ weiß ich nicht/ denn in dem ge-
hen/ als er zu mir kam/ verwunderte ich mich/
und erſchrack im anſehen ſeines ganges/ als
waͤr ich auſſer dem leibe geweſt/ und ſtund doch
auff meinen fuͤſſen/ welches ich mit der feder
nicht ſchreiben noch ausſprechen kan. Er war
auch ſo groß und wunderlich/ ſo maͤchtig und
erſchrecklich/ daß er niemanden ſcheuete/ ſahe
auch vollkoͤmmlich/ daß alle Fuͤrſten/ Herren/
Prin-
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Zitationshilfe: | Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 426. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/722>, abgerufen am 16.07.2024. |