Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft vom Glauben. [Spaltenumbruch]
wol/ daß er euch keine mühe noch unlust ist/so haltet stille/ und kehret richtig wieder üm: denselben/ der euch zuwieder ist/ den solt ihr wandeln/ und allewege wol mercken auff euren gang. Ey lieber/ sehet vor euch/ ja wol vor euch/ sehet vor euch/ sage ich/ recht vor euch nieder/ und das auff eure füsse. NB.Mercket accurat drauff/ der weg ist sehr en- ge/ und je länger/ je enger im fleisch/ denn das muß je länger je mehr an den tod und ins leiden/ und das fällt je länger je schwe- rer und bänger. Ach/ ach! bewahret euer gesichte/ denn das wird euch betriegen: keh- rets ab/ ja gantz ab von dem/ was eitel und nichts ist. Was euch nicht helffen/ fördern oder frommen kan/ das lasset fahren. Haltet euer auge stracks nach dem HErrn Das 12. Capitel. So fastet nun/ bittet/ ruffet und fle- O ihr alten und jungen/ ihr müsset dran/ Muste CHRistus JESUS/ der einige zu
Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft vom Glauben. [Spaltenumbruch]
wol/ daß er euch keine muͤhe noch unluſt iſt/ſo haltet ſtille/ und kehret richtig wieder uͤm: denſelben/ der euch zuwieder iſt/ den ſolt ihr wandeln/ und allewege wol mercken auff euren gang. Ey lieber/ ſehet vor euch/ ja wol vor euch/ ſehet vor euch/ ſage ich/ recht vor euch nieder/ und das auff eure fuͤſſe. NB.Mercket accurat drauff/ der weg iſt ſehr en- ge/ und je laͤnger/ je enger im fleiſch/ denn das muß je laͤnger je mehr an den tod und ins leiden/ und das faͤllt je laͤnger je ſchwe- rer und baͤnger. Ach/ ach! bewahret euer geſichte/ denn das wird euch betriegen: keh- rets ab/ ja gantz ab von dem/ was eitel und nichts iſt. Was euch nicht helffen/ foͤrdern oder frommen kan/ das laſſet fahren. Haltet euer auge ſtracks nach dem HErrn Das 12. Capitel. So faſtet nun/ bittet/ ruffet und fle- O ihr alten und jungen/ ihr muͤſſet dran/ Muſte CHRiſtus JESUS/ der einige zu
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Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft vom Glauben.
wol/ daß er euch keine muͤhe noch unluſt iſt/
ſo haltet ſtille/ und kehret richtig wieder uͤm:
denſelben/ der euch zuwieder iſt/ den ſolt ihr
wandeln/ und allewege wol mercken auff
euren gang. Ey lieber/ ſehet vor euch/ ja
wol vor euch/ ſehet vor euch/ ſage ich/ recht
vor euch nieder/ und das auff eure fuͤſſe.
Mercket accurat drauff/ der weg iſt ſehr en-
ge/ und je laͤnger/ je enger im fleiſch/ denn
das muß je laͤnger je mehr an den tod und
ins leiden/ und das faͤllt je laͤnger je ſchwe-
rer und baͤnger. Ach/ ach! bewahret euer
geſichte/ denn das wird euch betriegen: keh-
rets ab/ ja gantz ab von dem/ was eitel und
nichts iſt. Was euch nicht helffen/ foͤrdern
oder frommen kan/ das laſſet fahren.
NB.
Haltet euer auge ſtracks nach dem HErrn
und ſeinem worte/ und ſuchet das reich
GOttes/ und ſeine gerechtigkeit/ gucket al-
lein/ allein darauff; Seyd daruͤber ſorgfaͤl-
tig/ daß ihrs nach ſeinem ſinn und willen
erobert/ befoͤrdert und vollbringet. Ach thut
euer gantzes hertz und beſtes dazu; Laſſet
euch durch eure eitele muͤhſelige gedancken/
die nichts geben/ ſondern nur wegnehmen/
nicht davon abziehen. Darum wiederſtehet
den teuffel/ ſeine krafft muß von euch fliehen/
und endlich gantz außbleiben/ und nichts
mehr vermoͤgen. Ach laſſet euch ſagen/ ja
ſagen/ es iſt eure eigne ſeligkeit/ die man in
euch ſuchet/ und nicht die verdam̃niß. Seyd
es eingedenck/ daß ihr niemanden anhanget/
als dem guten. Gehet aus von allen boͤſen/
geluͤſtet nicht nach der vergaͤnglichkeit; Ster-
bet/ darinn ihr gelebet/ oder eure luſt gehabt
habet; Leidet/ darinn ihr euch erhoͤhet/
ſchreyet/ darinn ihr gelachet; betruͤbet euch
an dem orte der froͤligkeit/ ja ſterbet und ver-
derbet in allen dingen. Hoͤret ihrs? nehmets
wol zu hertzen/ nicht mit worten/ ſondern
mit der that: Fuͤrchtet euch/ fuͤrchtet euch
vor dem erſchrecklichen und langmuͤthigen
GOtt; wandert ſchnell aus dieſer zeit fort;
machet euch weg/ denn das gerichte komt
heran.
Das 12. Capitel.
So faſtet nun/ bittet/ ruffet und fle-
het: Caſteyet euch/ und werdet den jungen
kindern in ihren gantzen hertzen/ was ihr nur
thut/ an der boßheit gleich; Zwinget euch
ſelbſt einzugehen/ und betaͤubet euren leib im
fleiſche; Folget ſeinen begierden nicht nach;
thut von euch das auffſehen der eitelen wolluͤ-
ſte/ verſchmaͤhet die leckere zunge. Euer
ſchmack ſey nicht in ſpeiß und tranck/ ſon-
dern allein im worte des lebens; da ſehet
drauff/ und nicht auff die ſpeiſe; bedencket
alleine das/ was droben/ und nicht das/ was
hienieden iſt; verleugnet das/ ſetzet euch aus
der abwechſelung/ ja komt einmal uͤber die
geile/ krancke und verdorbene natur; werdet
darinn zertreten/ zermalmet und beſchaͤmet;
thut es euch ſelbſt/ und laſſet es euch thun/
wie man wil/ auff daß ihr bald frey wer-
det von dem unflaͤtigem ſtinckendem rocke;
ziehet ihn geſchwind auß/ auß/ auß/ weg da-
mit/ er iſt GOtt und allen ſeinen wahren
Engeln graͤulich anzuſehen. Eilet mit euch
dazu/ und beweiſet ein ander hertze. Laſſet
euch eure alte wercke frey in euren ſchoos meſ-
ſen/ ja mit dem maaß recht außmeſſen/ auch
ihr/ die ihr ſchon etwas from̃ ſcheinet zu ſeyn.
Laſſet euch hierinn pruͤffen/ oͤffters unterſu-
chen/ wol caſteyen und beſtraffen/ und als ein
kind mit dem allergeringſten verdemuͤthigen.
Ach es gebuͤhret ſich ſo/ die ehre gehoͤret al-
lein GOtt zu. Wehe dem/ der ſie ihm ent-
haͤlt. Vergeſſet die zuͤchtigung/ die kleinigkeit
und niedrigkeit/ die euch zukomt/ doch nimmer
nicht; Es geſchicht doch alles mit beſcheiden-
heit/ was uͤber euch komt/ denn ihr moͤchtet
ſonſt meinen/ ihr waͤret ohne ſchuld. Darum
muß man alles/ was einer iſt/ fuͤhlen/ nicht mit
dem munde/ ſondern im hertzen und in der that/
und mehr als mans geglaubet haͤtte.
O ihr alten und jungen/ ihr muͤſſet dran/
und tapffre ſtraffe leiden/ und euer urtheil tra-
gen/ wie ihrs verdient habt/ ihr moͤget ihm
nicht entfliehen. Darum ſetzet euch in ſtaub
unter allen gehorſam des heiligen glaubens.
Eure gedancken von fleiſch und blut ſind un-
glaubig/ achtet ſie gantz nicht/ denn ſie ſind
ſchalckhafft und voll finſterniß/ ihr ende ge-
reichet zum tode; fliehet ſie/ und eilet mit
euch/ die zeit iſt hier/ daß ihr ſollet gerichtet
werden; Hier iſt die zeit/ ja die zeit/ ſage ich/ iſt
hier/ daß man nicht durch die finger ſehen/ kei-
ne perſon erwehlen/ ausſondern noch anſehen
wird. Was boͤſes thut/ ſol geſtrafft werden/
es gehe uͤber wen es wolle/ es ſey vater oder
mutter/ weib oder kind/ uͤber ſchweſter oder
bruder. Wer ſeines vaters willen nicht thut/
und ſein wort nicht haͤlt/ der muß wol die ru-
the halten/ und wer ſich nicht unter die ruthe
der zuͤchtigenden unterweiſung beugen wil/ der
muß vor dem ſchwerdt/ dem ewigen urtheil/
ſich buͤcken; Ja/ das groſſe toͤdtliche ſchwerdt
des HErrn ſol uͤber ihn ergehen/ mit groſſem
erſchrecklichem zorn und ungnade ſol er ge-
ſtrafft werden/ und des todes ſterben in ewig-
keit. Denn das recht/ das recht muß geſche-
hen/ das recht/ ſage ich/ denn GOtt iſt ein
rechter richter/ der niemanden ſchonet noch
anſiehet. Wol dem/ der ſolches uͤber ſich ſelbſt
handhabet.
Muſte CHRiſtus JESUS/ der einige
außerwehlte Sohn/ unſre ſchulden oder miſ-
ſethaten auff ſich nehmen/ und der gerechte
wahre GOtt ihn ohne anſehen alſo ſtraffen
und zurichten/ daß keine creatur in der welt
ſo zugerichtet/ geſchlagen oder verwundet
worden/ ja der ſo mißhandelt und zugerichtet
wurde/ daß man das angeſicht vor ihm ver-
barg; meinen wir denn frey aus zugehen/ wenn
wir ſuͤndigen; ſolten wir ungeſtrafft und un-
gezuͤchtiget bleiben? Nein/ wir groſſe uͤbertre-
ter/ boͤſewichter/ ſtinckende aͤſer/ ungehor-
ſame und unglaubige art/ und hartnaͤckichte
geſchlechte werden nicht ungeſtrafft bleiben
koͤnnen; Oder/ was wolt ihr werden? Hu-
ren und buben bleiben? in der ſuͤnden oder
boͤſen art ewiglich herum waͤltzen? Nein/
das fleiſch muß weg/ die wolgekochte feine
toͤpffe muͤſſen in ſtuͤcken/ die luſt darinn
muß weg/ und gantz todt und vergeffen ſeyn.
Man kan hier nicht laͤnger in der finſterniß
oder in der ſchalckheit Egypti bleiben. Du
muſt einmal mit einem muth wol gewapnet
zu
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