Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/ [Spaltenumbruch]
Apoc. VII.v. 21.gessen scheinet) alle thränen sollen abgewischet/ keine traurigkeit noch stimme des weinens oder klagens gehöret/ und kein unfall oder hertzleid mehr gesehen werden. Der mund des HErrn hats gesagt. Das 9. Capitel. Wil nun jemand wissen/ was Zion ist/ der Deßwegen das sprüchwort von den be- Seine sicherheit/ oder festung und schutz/Der felß Wo bleibet nun der Schrifftgelehr-Jesa. sche-
Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/ [Spaltenumbruch]
Apoc. VII.v. 21.geſſen ſcheinet) alle thraͤnen ſollen abgewiſchet/ keine traurigkeit noch ſtimme des weinens oder klagens gehoͤret/ und kein unfall oder hertzleid mehr geſehen werden. Der mund des HErrn hats geſagt. Das 9. Capitel. Wil nun jemand wiſſen/ was Zion iſt/ der Deßwegen das ſpruͤchwort von den be- Seine ſicherheit/ oder feſtung und ſchutz/Der felß Wo bleibet nun der Schrifftgelehr-Jeſa. ſche-
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Capitel.</hi> </head><lb/> <p>Wil nun jemand wiſſen/ was Zion iſt/ der<lb/> frage nach der wahl/ die warhafften Chriſt-<lb/> lichen diener/ und die auffrichtigen außerwehl-<lb/> ten Heyden ſollens ihm ſagen/ und gehorſame/<lb/> glaubige/ niedrige/ gutwillige hertzen werden<lb/> Jeruſalem heiſſen/ die auff des HErrn wor-<lb/> te ein erſchrecken und einfaͤltiges auge haben/<lb/> und zerbrochnes Geiſtes/ und einem kindlein<lb/> gleich ſind. Dieſe werden GOttes lob wiſ-<lb/> ſen/ und das erbtheil und die herrligkeit des<lb/> reichs empfangen. Wol dem menſchen/ der<lb/> den HErrn fuͤrchtet/ und ſeinem verachteten<lb/> voͤlcklein wol redet/ denn er wird aus Zion ge-<lb/> ſegnet/ und in Jeruſalem gebenedeyet werden.<lb/><note place="left">Pſalm.<lb/><hi rendition="#aq">CXXIX.</hi> 5.</note><hi rendition="#fr">Welche aber Zion gram̃ ſind/ die muͤſ-<lb/> ſen zu ſchanden und zuruͤcke gekehret<lb/> werden. 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Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/
geſſen ſcheinet) alle thraͤnen ſollen abgewiſchet/
keine traurigkeit noch ſtimme des weinens oder
klagens gehoͤret/ und kein unfall oder hertzleid
mehr geſehen werden. Der mund des HErrn
hats geſagt.
Apoc. VII.
v. 21.
Das 9. Capitel.
Wil nun jemand wiſſen/ was Zion iſt/ der
frage nach der wahl/ die warhafften Chriſt-
lichen diener/ und die auffrichtigen außerwehl-
ten Heyden ſollens ihm ſagen/ und gehorſame/
glaubige/ niedrige/ gutwillige hertzen werden
Jeruſalem heiſſen/ die auff des HErrn wor-
te ein erſchrecken und einfaͤltiges auge haben/
und zerbrochnes Geiſtes/ und einem kindlein
gleich ſind. Dieſe werden GOttes lob wiſ-
ſen/ und das erbtheil und die herrligkeit des
reichs empfangen. Wol dem menſchen/ der
den HErrn fuͤrchtet/ und ſeinem verachteten
voͤlcklein wol redet/ denn er wird aus Zion ge-
ſegnet/ und in Jeruſalem gebenedeyet werden.
Welche aber Zion gram̃ ſind/ die muͤſ-
ſen zu ſchanden und zuruͤcke gekehret
werden. Ja/ ſie muͤſſen wie das graß
auff dem dache werden/ welches ver-
dorret/ ehe mans außraͤufft. Und noch:
Eben als wenn einen hungerigen traͤu-
met/ daß er aͤſſe/ wenn er aber auffwa-
chet/ ſeine ſeele noch leer und eitel fin-
det: Oder als wenn einen durſtigen
traͤumet/ daß er truͤncke/ und wenn er
auffwachet/ noch durſtig/ ſeine ſeele noch
matt oder ungedultig iſt; alſo ſolle die
menge aller voͤlcker ſeyn/ die wider den
berg Zion ſtreiten/ ſpricht der HERR/
der zu Zion ein feuer/ nemlich den brand
der liebe/ und zu Jeruſalem einen ofen
hat/ das iſt/ ſein wort wird allda kraͤfftig/ wie
ein ofen erfunden.
Pſalm.
CXXIX. 5.
Jeſa.
XXIX. 8.
Jeſ. XXXI.
v. 9.
Deßwegen das ſpruͤchwort von den be-
ſtuͤrtzten ſuͤndern zu Zion/ und von den zit-
ternden heuchleriſchen heiligen außgehet:
Wann ſol all diß ſchreiben und ſagen ein en-
de haben? wenn ſol diß ſchelten/ ſtraffen
und tadeln einmal auffhoͤren? Es iſt ja nim-
mermehr keine ruhe vom beſchuldigen/ immer
iſt ein hauffen zu plappern und zu ſchnap-
pern/ diß zu ſagen und das anzubringen;
wer wil das allzeit vertragen/ und das ſto-
chern und ſchnarchen laͤnger erdulden koͤnnen?
recht als wie von dem Propyeten vorher ge-
ſagt iſt/ nemlich: Welcher unter uns wil
bey dem verzehrendem feuer (ſprechen ſie)
wohnen? Wer iſt unter uns/ der bey
der ewigen hitze außdauren kan? Wer
unſchuldig lebet/ ſage ich/ auffrichtiges Gei-
ſtes und gutwilliges hertzens iſt/ und ſeine
ungerechtigkeit nicht wil verbergen/ auch
nicht beſſer wil gehalten ſeyn/ als er iſt. Die-
ſe/ die ſich nicht ſchaͤmen ihre thorheiten zu be-
kennen/ der warheit beyſtehen/ von der luͤ-
gen abgehen/ und ihre ohren fuͤr unnuͤtzen/
ungebuͤhrlichen dingen zuſtopffen/ nicht al-
lein von auſſen/ ſondern auch von innen; Die
ihre augen zuſchlieſſen vor den boͤſen/ und ab-
wenden von allem fleiſch und aller eitelkeit/
ſothanige werden wol dabey dauren koͤnnen.
Aber nicht/ ſage ich/ die boͤßwillig ſind/ hoffaͤr-
tige augen und luͤgenhaffte zungen haben/
haͤnde/ die unſchuldig blut vergieſſen/ ein
hertze/ das liſtige anſchlaͤge machet/ oder boͤſe
gedancken erdichtet/ fuͤſſe/ die ſchnell zur ſuͤn-
de und unrecht ſind/ die falſche zeugniſſe ge-
ben/ oder trotziglich luͤgen/ und zwiſchen bruͤ-
dern zwietracht machen; beſonders dieſe ver-
kehrten/ die nicht wollen uͤberzeugt und ge-
ſtrafft/ und in ihrem ſinn nicht gedemuͤthiget
ſeyn; Dieſe (weiß ich wol) werden dabey
nicht dauren koͤnnen/ ſondern/ wie ich geſaget
habe/ wer in gerechtigkeit wandelt oder from̃
lebet (gleich wie auch Jeſaias ſaget) und re-
det allzeit/ was recht iſt/ das unrecht und den
geitz haſſet/ damit er dadurch keine gewalt oder
betrug begehe/ und deßwegen ſeine haͤnde ab-
zeucht/ daß ſie kein geſchencke nehmen/ wer ſei-
ne augen zuſchlieſſet/ und ſeine ohren verſtopf-
fet/ daß er den anſchlag wider die unſchuldigen
oder gerechten nicht hoͤret/ und kein boͤſes
ſiehet/ nicht allein an einem andern/ ſondern
ſich auch inwendig in ſich ſelbſt dafuͤr huͤtet:
Der iſts/ der in der hoͤhe auff dem berge Zion
wohnen/ das iſt/ in die Heil. Gemeine des
HERRN/ das neue Jeruſalem/ kommen
und ewig bleiben wird.
Jeſa.
XXXIII. 14.
verſ. 14.
Seine ſicherheit/ oder feſtung und ſchutz/
wird in den warhafftigen felſen ſeyn/ welchen
die rechte wahre ſpeiſe und tranck/ das brodt
und der brunn des ewigen lebens gegeben
wird; Seine augen ſollen den koͤnig der
gerechtigkeit und des friedes in ſeiner
ſchoͤne/ und eine weite welt ſehen/ u. ſ. f.
und ſich von hertzen erluſtiren in der furcht
GOttes/ welche zu der zeit vor den beſten
ſchatz und reichthum wird gehalten werden;
Wenn er das hohe und erhabene Zion voll
recht und gerechtigkeit gefuͤllet hat/ ſo ſollen
zur ſelben zeit (ſpricht er) treue und glau-
ben/ macht/ ſeligkeit/ weißheit/ kunſt/
und die furcht des HErrn ihre ſchaͤtze
ſeyn. Solche frucht ſol allein durch einen
auffrichtigen vollkommenen/ warhafften/ glaͤu-
bigen/ abgeſtorbenen menſchen/ nemlich aus
dem Geiſte der ewigen Warheit/ dem erſtor-
benen weitzen-koͤrnlein/ hervorkommen; wel-
ches/ und ſaͤete mans ſchon auff die hoͤchſten
berge/ ſo wachſen/ fruchtbar und ſchwer bela
den ſeyn ſol/ daß ſein geraͤuſche oder beben
ſol ſeyn wie der Cedern auff dem Libanon/ die
von den winden beweget werden; Ja alſo ſols
zunehmen und wachſen in den ſtaͤdten/ nemlich
wie das graß auff dem felde.
Der felß
iſt Gott
und ſein
Chriſtus.
Eſ XXXIII
v. 17.
Pſ. LXXII
v. 17.
Eſ. LX. 13.
Aus den
juͤngſten
und klein-
ſten ſollen
tauſend
wachſen/
uñ aus den
ſchlechten
ein maͤch-
tig volck.
Wo bleibet nun der Schrifftgelehr-
te? Wo ſind die Raͤthe? die einen ver-
fechten wollen. Wo ſind die meiſter/ die
die juͤnger lehren? Hier werdet ihr nicht
ſehen das volck von frembder tieffer
ſprache/ oder in hohen ſprachen der men-
ſchen/ die man nicht verſtehen kan/
noch eine frembde zunge/ die man nicht
begreiffen oder mercken kan/ als wol
eine rechte ſchlechte ſprache aus dem munde
GOttes in der warheit/ die einem ins her-
tze/ und nicht nur in die ohren redet/ nem-
lich in Zion/ welches man herrlich glaͤntzend
ſehen wird/ als eine hoffſtatt unſerer hoch-
zeitlichen feſte. Da ſollen deine augen Je-
ruſalem ſehen/ die herrliche wohnung/ die
huͤtte/ die nimmermehr wird weggefuͤhret
oder verruͤcket werden/ als wol vorzeiten ge-
ſche-
Jeſa.
XXXIII. 18
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