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Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.

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Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/
[Spaltenumbruch] Apoc. VII.
v. 21.
gessen scheinet) alle thränen sollen abgewischet/
keine traurigkeit noch stimme des weinens oder
klagens gehöret/ und kein unfall oder hertzleid
mehr gesehen werden. Der mund des HErrn
hats gesagt.

Das 9. Capitel.

Wil nun jemand wissen/ was Zion ist/ der
frage nach der wahl/ die warhafften Christ-
lichen diener/ und die auffrichtigen außerwehl-
ten Heyden sollens ihm sagen/ und gehorsame/
glaubige/ niedrige/ gutwillige hertzen werden
Jerusalem heissen/ die auff des HErrn wor-
te ein erschrecken und einfältiges auge haben/
und zerbrochnes Geistes/ und einem kindlein
gleich sind. Diese werden GOttes lob wis-
sen/ und das erbtheil und die herrligkeit des
reichs empfangen. Wol dem menschen/ der
den HErrn fürchtet/ und seinem verachteten
völcklein wol redet/ denn er wird aus Zion ge-
segnet/ und in Jerusalem gebenedeyet werden.
Psalm.
CXXIX. 5.
Welche aber Zion gramm sind/ die müs-
sen zu schanden und zurücke gekehret
werden. Ja/ sie müssen wie das graß
auff dem dache werden/ welches ver-
dorret/ ehe mans außräufft.
Und noch:
Jesa.
XXIX. 8.
Eben als wenn einen hungerigen träu-
met/ daß er ässe/ wenn er aber auffwa-
chet/ seine seele noch leer und eitel fin-
det: Oder als wenn einen durstigen
träumet/ daß er trüncke/ und wenn er
auffwachet/ noch durstig/
seine seele noch
matt oder ungedultig ist; also solle die
menge aller völcker seyn/ die wider den
berg Zion streiten/ spricht der HERR/

Jes. XXXI.
v. 9.
der zu Zion ein feuer/ nemlich den brand
der liebe/ und zu Jerusalem einen ofen
hat/
das ist/ sein wort wird allda kräfftig/ wie
ein ofen erfunden.

Deßwegen das sprüchwort von den be-
Jesa.
XXXIII. 14.
stürtzten sündern zu Zion/ und von den zit-
ternden heuchlerischen heiligen außgehet:
Wann sol all diß schreiben und sagen ein en-
de haben? wenn sol diß schelten/ straffen
und tadeln einmal auffhören? Es ist ja nim-
mermehr keine ruhe vom beschuldigen/ immer
ist ein hauffen zu plappern und zu schnap-
pern/ diß zu sagen und das anzubringen;
wer wil das allzeit vertragen/ und das sto-
chern und schnarchen länger erdulden können?
recht als wie von dem Propyeten vorher ge-
vers. 14.sagt ist/ nemlich: Welcher unter uns wil
bey dem verzehrendem feuer
(sprechen sie)
wohnen? Wer ist unter uns/ der bey
der ewigen hitze außdauren kan?
Wer
unschuldig lebet/ sage ich/ auffrichtiges Gei-
stes und gutwilliges hertzens ist/ und seine
ungerechtigkeit nicht wil verbergen/ auch
nicht besser wil gehalten seyn/ als er ist. Die-
se/ die sich nicht schämen ihre thorheiten zu be-
kennen/ der warheit beystehen/ von der lü-
gen abgehen/ und ihre ohren für unnützen/
ungebührlichen dingen zustopffen/ nicht al-
lein von aussen/ sondern auch von innen; Die
ihre augen zuschliessen vor den bösen/ und ab-
wenden von allem fleisch und aller eitelkeit/
sothanige werden wol dabey dauren können.
Aber nicht/ sage ich/ die bößwillig sind/ hoffär-
tige augen und lügenhaffte zungen haben/
hände/ die unschuldig blut vergiessen/ ein
[Spaltenumbruch] hertze/ das listige anschläge machet/ oder böse
gedancken erdichtet/ füsse/ die schnell zur sün-
de und unrecht sind/ die falsche zeugnisse ge-
ben/ oder trotziglich lügen/ und zwischen brü-
dern zwietracht machen; besonders diese ver-
kehrten/ die nicht wollen überzeugt und ge-
strafft/ und in ihrem sinn nicht gedemüthiget
seyn; Diese (weiß ich wol) werden dabey
nicht dauren können/ sondern/ wie ich gesaget
habe/ wer in gerechtigkeit wandelt oder fromm
lebet (gleich wie auch Jesaias saget) und re-
det allzeit/ was recht ist/ das unrecht und den
geitz hasset/ damit er dadurch keine gewalt oder
betrug begehe/ und deßwegen seine hände ab-
zeucht/ daß sie kein geschencke nehmen/ wer sei-
ne augen zuschliesset/ und seine ohren verstopf-
fet/ daß er den anschlag wider die unschuldigen
oder gerechten nicht höret/ und kein böses
siehet/ nicht allein an einem andern/ sondern
sich auch inwendig in sich selbst dafür hütet:
Der ists/ der in der höhe auff dem berge Zion
wohnen/ das ist/ in die Heil. Gemeine des
HERRN/ das neue Jerusalem/ kommen
und ewig bleiben wird.

Seine sicherheit/ oder festung und schutz/Der felß
ist Gott
und sein
Christus.

wird in den warhafftigen felsen seyn/ welchen
die rechte wahre speise und tranck/ das brodt
und der brunn des ewigen lebens gegeben
wird; Seine augen sollen den könig derEs XXXIII
v. 17.

gerechtigkeit und des friedes in seiner
schöne/ und eine weite welt sehen/
u. s. f.
und sich von hertzen erlustiren in der furcht
GOttes/ welche zu der zeit vor den besten
schatz und reichthum wird gehalten werden;
Wenn er das hohe und erhabene Zion voll
recht und gerechtigkeit gefüllet hat/ so sollen
zur selben zeit (spricht er) treue und glau-Ps. LXXII
v. 17.

ben/ macht/ seligkeit/ weißheit/ kunst/
und die furcht des HErrn ihre schätze
Es. LX. 13.
seyn. Solche frucht sol allein durch einen
auffrichtigen vollkommenen/ warhafften/ gläu-
bigen/ abgestorbenen menschen/ nemlich aus
dem Geiste der ewigen Warheit/ dem erstor-
benen weitzen-körnlein/ hervorkommen; wel-Aus den
jüngsten
und klein-
sten sollen
tausend
wachsen/
und aus den
schlechten
ein mäch-
tig volck.

ches/ und säete mans schon auff die höchsten
berge/ so wachsen/ fruchtbar und schwer bela
den seyn sol/ daß sein geräusche oder beben
sol seyn wie der Cedern auff dem Libanon/ die
von den winden beweget werden; Ja also sols
zunehmen und wachsen in den städten/ nemlich
wie das graß auff dem felde.

Wo bleibet nun der Schrifftgelehr-Jesa.
XXXIII. 18

te? Wo sind die Räthe? die einen ver-
fechten wollen. Wo sind die meister/ die
die jünger lehren? Hier werdet ihr nicht
sehen das volck von frembder tieffer
sprache/
oder in hohen sprachen der men-
schen/ die man nicht verstehen kan/
noch eine frembde zunge/ die man nicht
begreiffen oder mercken kan/
als wol
eine rechte schlechte sprache aus dem munde
GOttes in der warheit/ die einem ins her-
tze/ und nicht nur in die ohren redet/ nem-
lich in Zion/ welches man herrlich gläntzend
sehen wird/ als eine hoffstatt unserer hoch-
zeitlichen feste. Da sollen deine augen Je-
rusalem sehen/ die herrliche wohnung/ die
hütte/ die nimmermehr wird weggeführet
oder verrücket werden/ als wol vorzeiten ge-

sche-

Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/
[Spaltenumbruch] Apoc. VII.
v. 21.
geſſen ſcheinet) alle thraͤnen ſollen abgewiſchet/
keine traurigkeit noch ſtimme des weinens oder
klagens gehoͤret/ und kein unfall oder hertzleid
mehr geſehen werden. Der mund des HErrn
hats geſagt.

Das 9. Capitel.

Wil nun jemand wiſſen/ was Zion iſt/ der
frage nach der wahl/ die warhafften Chriſt-
lichen diener/ und die auffrichtigen außerwehl-
ten Heyden ſollens ihm ſagen/ und gehorſame/
glaubige/ niedrige/ gutwillige hertzen werden
Jeruſalem heiſſen/ die auff des HErrn wor-
te ein erſchrecken und einfaͤltiges auge haben/
und zerbrochnes Geiſtes/ und einem kindlein
gleich ſind. Dieſe werden GOttes lob wiſ-
ſen/ und das erbtheil und die herrligkeit des
reichs empfangen. Wol dem menſchen/ der
den HErrn fuͤrchtet/ und ſeinem verachteten
voͤlcklein wol redet/ denn er wird aus Zion ge-
ſegnet/ und in Jeruſalem gebenedeyet werden.
Pſalm.
CXXIX. 5.
Welche aber Zion gram̃ ſind/ die muͤſ-
ſen zu ſchanden und zuruͤcke gekehret
werden. Ja/ ſie muͤſſen wie das graß
auff dem dache werden/ welches ver-
dorret/ ehe mans außraͤufft.
Und noch:
Jeſa.
XXIX. 8.
Eben als wenn einen hungerigen traͤu-
met/ daß er aͤſſe/ wenn er aber auffwa-
chet/ ſeine ſeele noch leer und eitel fin-
det: Oder als wenn einen durſtigen
traͤumet/ daß er truͤncke/ und wenn er
auffwachet/ noch durſtig/
ſeine ſeele noch
matt oder ungedultig iſt; alſo ſolle die
menge aller voͤlcker ſeyn/ die wider den
berg Zion ſtreiten/ ſpricht der HERR/

Jeſ. XXXI.
v. 9.
der zu Zion ein feuer/ nemlich den brand
der liebe/ und zu Jeruſalem einen ofen
hat/
das iſt/ ſein wort wird allda kraͤfftig/ wie
ein ofen erfunden.

Deßwegen das ſpruͤchwort von den be-
Jeſa.
XXXIII. 14.
ſtuͤrtzten ſuͤndern zu Zion/ und von den zit-
ternden heuchleriſchen heiligen außgehet:
Wann ſol all diß ſchreiben und ſagen ein en-
de haben? wenn ſol diß ſchelten/ ſtraffen
und tadeln einmal auffhoͤren? Es iſt ja nim-
mermehr keine ruhe vom beſchuldigen/ immer
iſt ein hauffen zu plappern und zu ſchnap-
pern/ diß zu ſagen und das anzubringen;
wer wil das allzeit vertragen/ und das ſto-
chern und ſchnarchen laͤnger erdulden koͤnnen?
recht als wie von dem Propyeten vorher ge-
verſ. 14.ſagt iſt/ nemlich: Welcher unter uns wil
bey dem verzehrendem feuer
(ſprechen ſie)
wohnen? Wer iſt unter uns/ der bey
der ewigen hitze außdauren kan?
Wer
unſchuldig lebet/ ſage ich/ auffrichtiges Gei-
ſtes und gutwilliges hertzens iſt/ und ſeine
ungerechtigkeit nicht wil verbergen/ auch
nicht beſſer wil gehalten ſeyn/ als er iſt. Die-
ſe/ die ſich nicht ſchaͤmen ihre thorheiten zu be-
kennen/ der warheit beyſtehen/ von der luͤ-
gen abgehen/ und ihre ohren fuͤr unnuͤtzen/
ungebuͤhrlichen dingen zuſtopffen/ nicht al-
lein von auſſen/ ſondern auch von innen; Die
ihre augen zuſchlieſſen vor den boͤſen/ und ab-
wenden von allem fleiſch und aller eitelkeit/
ſothanige werden wol dabey dauren koͤnnen.
Aber nicht/ ſage ich/ die boͤßwillig ſind/ hoffaͤr-
tige augen und luͤgenhaffte zungen haben/
haͤnde/ die unſchuldig blut vergieſſen/ ein
[Spaltenumbruch] hertze/ das liſtige anſchlaͤge machet/ oder boͤſe
gedancken erdichtet/ fuͤſſe/ die ſchnell zur ſuͤn-
de und unrecht ſind/ die falſche zeugniſſe ge-
ben/ oder trotziglich luͤgen/ und zwiſchen bruͤ-
dern zwietracht machen; beſonders dieſe ver-
kehrten/ die nicht wollen uͤberzeugt und ge-
ſtrafft/ und in ihrem ſinn nicht gedemuͤthiget
ſeyn; Dieſe (weiß ich wol) werden dabey
nicht dauren koͤnnen/ ſondern/ wie ich geſaget
habe/ wer in gerechtigkeit wandelt oder from̃
lebet (gleich wie auch Jeſaias ſaget) und re-
det allzeit/ was recht iſt/ das unrecht und den
geitz haſſet/ damit er dadurch keine gewalt oder
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zeucht/ daß ſie kein geſchencke nehmen/ wer ſei-
ne augen zuſchlieſſet/ und ſeine ohren verſtopf-
fet/ daß er den anſchlag wider die unſchuldigen
oder gerechten nicht hoͤret/ und kein boͤſes
ſiehet/ nicht allein an einem andern/ ſondern
ſich auch inwendig in ſich ſelbſt dafuͤr huͤtet:
Der iſts/ der in der hoͤhe auff dem berge Zion
wohnen/ das iſt/ in die Heil. Gemeine des
HERRN/ das neue Jeruſalem/ kommen
und ewig bleiben wird.

Seine ſicherheit/ oder feſtung und ſchutz/Der felß
iſt Gott
und ſein
Chriſtus.

wird in den warhafftigen felſen ſeyn/ welchen
die rechte wahre ſpeiſe und tranck/ das brodt
und der brunn des ewigen lebens gegeben
wird; Seine augen ſollen den koͤnig derEſ XXXIII
v. 17.

gerechtigkeit und des friedes in ſeiner
ſchoͤne/ und eine weite welt ſehen/
u. ſ. f.
und ſich von hertzen erluſtiren in der furcht
GOttes/ welche zu der zeit vor den beſten
ſchatz und reichthum wird gehalten werden;
Wenn er das hohe und erhabene Zion voll
recht und gerechtigkeit gefuͤllet hat/ ſo ſollen
zur ſelben zeit (ſpricht er) treue und glau-Pſ. LXXII
v. 17.

ben/ macht/ ſeligkeit/ weißheit/ kunſt/
und die furcht des HErrn ihre ſchaͤtze
Eſ. LX. 13.
ſeyn. Solche frucht ſol allein durch einen
auffrichtigen vollkommenen/ warhafften/ glaͤu-
bigen/ abgeſtorbenen menſchen/ nemlich aus
dem Geiſte der ewigen Warheit/ dem erſtor-
benen weitzen-koͤrnlein/ hervorkommen; wel-Aus den
juͤngſten
und klein-
ſten ſollen
tauſend
wachſen/
uñ aus den
ſchlechten
ein maͤch-
tig volck.

ches/ und ſaͤete mans ſchon auff die hoͤchſten
berge/ ſo wachſen/ fruchtbar und ſchwer bela
den ſeyn ſol/ daß ſein geraͤuſche oder beben
ſol ſeyn wie der Cedern auff dem Libanon/ die
von den winden beweget werden; Ja alſo ſols
zunehmen und wachſen in den ſtaͤdten/ nemlich
wie das graß auff dem felde.

Wo bleibet nun der Schrifftgelehr-Jeſa.
XXXIII. 18

te? Wo ſind die Raͤthe? die einen ver-
fechten wollen. Wo ſind die meiſter/ die
die juͤnger lehren? Hier werdet ihr nicht
ſehen das volck von frembder tieffer
ſprache/
oder in hohen ſprachen der men-
ſchen/ die man nicht verſtehen kan/
noch eine frembde zunge/ die man nicht
begreiffen oder mercken kan/
als wol
eine rechte ſchlechte ſprache aus dem munde
GOttes in der warheit/ die einem ins her-
tze/ und nicht nur in die ohren redet/ nem-
lich in Zion/ welches man herrlich glaͤntzend
ſehen wird/ als eine hoffſtatt unſerer hoch-
zeitlichen feſte. Da ſollen deine augen Je-
ruſalem ſehen/ die herrliche wohnung/ die
huͤtte/ die nimmermehr wird weggefuͤhret
oder verruͤcket werden/ als wol vorzeiten ge-

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[384/0680] Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/ geſſen ſcheinet) alle thraͤnen ſollen abgewiſchet/ keine traurigkeit noch ſtimme des weinens oder klagens gehoͤret/ und kein unfall oder hertzleid mehr geſehen werden. Der mund des HErrn hats geſagt. Apoc. VII. v. 21. Das 9. Capitel. Wil nun jemand wiſſen/ was Zion iſt/ der frage nach der wahl/ die warhafften Chriſt- lichen diener/ und die auffrichtigen außerwehl- ten Heyden ſollens ihm ſagen/ und gehorſame/ glaubige/ niedrige/ gutwillige hertzen werden Jeruſalem heiſſen/ die auff des HErrn wor- te ein erſchrecken und einfaͤltiges auge haben/ und zerbrochnes Geiſtes/ und einem kindlein gleich ſind. Dieſe werden GOttes lob wiſ- ſen/ und das erbtheil und die herrligkeit des reichs empfangen. Wol dem menſchen/ der den HErrn fuͤrchtet/ und ſeinem verachteten voͤlcklein wol redet/ denn er wird aus Zion ge- ſegnet/ und in Jeruſalem gebenedeyet werden. Welche aber Zion gram̃ ſind/ die muͤſ- ſen zu ſchanden und zuruͤcke gekehret werden. Ja/ ſie muͤſſen wie das graß auff dem dache werden/ welches ver- dorret/ ehe mans außraͤufft. Und noch: Eben als wenn einen hungerigen traͤu- met/ daß er aͤſſe/ wenn er aber auffwa- chet/ ſeine ſeele noch leer und eitel fin- det: Oder als wenn einen durſtigen traͤumet/ daß er truͤncke/ und wenn er auffwachet/ noch durſtig/ ſeine ſeele noch matt oder ungedultig iſt; alſo ſolle die menge aller voͤlcker ſeyn/ die wider den berg Zion ſtreiten/ ſpricht der HERR/ der zu Zion ein feuer/ nemlich den brand der liebe/ und zu Jeruſalem einen ofen hat/ das iſt/ ſein wort wird allda kraͤfftig/ wie ein ofen erfunden. Pſalm. CXXIX. 5. Jeſa. XXIX. 8. Jeſ. XXXI. v. 9. Deßwegen das ſpruͤchwort von den be- ſtuͤrtzten ſuͤndern zu Zion/ und von den zit- ternden heuchleriſchen heiligen außgehet: Wann ſol all diß ſchreiben und ſagen ein en- de haben? wenn ſol diß ſchelten/ ſtraffen und tadeln einmal auffhoͤren? Es iſt ja nim- mermehr keine ruhe vom beſchuldigen/ immer iſt ein hauffen zu plappern und zu ſchnap- pern/ diß zu ſagen und das anzubringen; wer wil das allzeit vertragen/ und das ſto- chern und ſchnarchen laͤnger erdulden koͤnnen? recht als wie von dem Propyeten vorher ge- ſagt iſt/ nemlich: Welcher unter uns wil bey dem verzehrendem feuer (ſprechen ſie) wohnen? Wer iſt unter uns/ der bey der ewigen hitze außdauren kan? Wer unſchuldig lebet/ ſage ich/ auffrichtiges Gei- ſtes und gutwilliges hertzens iſt/ und ſeine ungerechtigkeit nicht wil verbergen/ auch nicht beſſer wil gehalten ſeyn/ als er iſt. Die- ſe/ die ſich nicht ſchaͤmen ihre thorheiten zu be- kennen/ der warheit beyſtehen/ von der luͤ- gen abgehen/ und ihre ohren fuͤr unnuͤtzen/ ungebuͤhrlichen dingen zuſtopffen/ nicht al- lein von auſſen/ ſondern auch von innen; Die ihre augen zuſchlieſſen vor den boͤſen/ und ab- wenden von allem fleiſch und aller eitelkeit/ ſothanige werden wol dabey dauren koͤnnen. Aber nicht/ ſage ich/ die boͤßwillig ſind/ hoffaͤr- tige augen und luͤgenhaffte zungen haben/ haͤnde/ die unſchuldig blut vergieſſen/ ein hertze/ das liſtige anſchlaͤge machet/ oder boͤſe gedancken erdichtet/ fuͤſſe/ die ſchnell zur ſuͤn- de und unrecht ſind/ die falſche zeugniſſe ge- ben/ oder trotziglich luͤgen/ und zwiſchen bruͤ- dern zwietracht machen; beſonders dieſe ver- kehrten/ die nicht wollen uͤberzeugt und ge- ſtrafft/ und in ihrem ſinn nicht gedemuͤthiget ſeyn; Dieſe (weiß ich wol) werden dabey nicht dauren koͤnnen/ ſondern/ wie ich geſaget habe/ wer in gerechtigkeit wandelt oder from̃ lebet (gleich wie auch Jeſaias ſaget) und re- det allzeit/ was recht iſt/ das unrecht und den geitz haſſet/ damit er dadurch keine gewalt oder betrug begehe/ und deßwegen ſeine haͤnde ab- zeucht/ daß ſie kein geſchencke nehmen/ wer ſei- ne augen zuſchlieſſet/ und ſeine ohren verſtopf- fet/ daß er den anſchlag wider die unſchuldigen oder gerechten nicht hoͤret/ und kein boͤſes ſiehet/ nicht allein an einem andern/ ſondern ſich auch inwendig in ſich ſelbſt dafuͤr huͤtet: Der iſts/ der in der hoͤhe auff dem berge Zion wohnen/ das iſt/ in die Heil. Gemeine des HERRN/ das neue Jeruſalem/ kommen und ewig bleiben wird. Jeſa. XXXIII. 14. verſ. 14. Seine ſicherheit/ oder feſtung und ſchutz/ wird in den warhafftigen felſen ſeyn/ welchen die rechte wahre ſpeiſe und tranck/ das brodt und der brunn des ewigen lebens gegeben wird; Seine augen ſollen den koͤnig der gerechtigkeit und des friedes in ſeiner ſchoͤne/ und eine weite welt ſehen/ u. ſ. f. und ſich von hertzen erluſtiren in der furcht GOttes/ welche zu der zeit vor den beſten ſchatz und reichthum wird gehalten werden; Wenn er das hohe und erhabene Zion voll recht und gerechtigkeit gefuͤllet hat/ ſo ſollen zur ſelben zeit (ſpricht er) treue und glau- ben/ macht/ ſeligkeit/ weißheit/ kunſt/ und die furcht des HErrn ihre ſchaͤtze ſeyn. Solche frucht ſol allein durch einen auffrichtigen vollkommenen/ warhafften/ glaͤu- bigen/ abgeſtorbenen menſchen/ nemlich aus dem Geiſte der ewigen Warheit/ dem erſtor- benen weitzen-koͤrnlein/ hervorkommen; wel- ches/ und ſaͤete mans ſchon auff die hoͤchſten berge/ ſo wachſen/ fruchtbar und ſchwer bela den ſeyn ſol/ daß ſein geraͤuſche oder beben ſol ſeyn wie der Cedern auff dem Libanon/ die von den winden beweget werden; Ja alſo ſols zunehmen und wachſen in den ſtaͤdten/ nemlich wie das graß auff dem felde. Der felß iſt Gott und ſein Chriſtus. Eſ XXXIII v. 17. Pſ. LXXII v. 17. Eſ. LX. 13. Aus den juͤngſten und klein- ſten ſollen tauſend wachſen/ uñ aus den ſchlechten ein maͤch- tig volck. Wo bleibet nun der Schrifftgelehr- te? Wo ſind die Raͤthe? die einen ver- fechten wollen. Wo ſind die meiſter/ die die juͤnger lehren? Hier werdet ihr nicht ſehen das volck von frembder tieffer ſprache/ oder in hohen ſprachen der men- ſchen/ die man nicht verſtehen kan/ noch eine frembde zunge/ die man nicht begreiffen oder mercken kan/ als wol eine rechte ſchlechte ſprache aus dem munde GOttes in der warheit/ die einem ins her- tze/ und nicht nur in die ohren redet/ nem- lich in Zion/ welches man herrlich glaͤntzend ſehen wird/ als eine hoffſtatt unſerer hoch- zeitlichen feſte. Da ſollen deine augen Je- ruſalem ſehen/ die herrliche wohnung/ die huͤtte/ die nimmermehr wird weggefuͤhret oder verruͤcket werden/ als wol vorzeiten ge- ſche- Jeſa. XXXIII. 18

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Zitationshilfe: Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 384. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/680>, abgerufen am 20.11.2024.