Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Von dem rechten wahren Zion und Jerusalem. [Spaltenumbruch]
gerechtig-keit willen/ darinn sie gefangen/ d. i. wider ihren wil- len als in der höllen gelegen/ in dem ker- cker des to- des war- hafftig ge- sessen ha- ben/ em- pfangen sollen.O Jerusalem zeuch deinen halß aus den banden des unfriedes/ du gefangene tochter Zion. Denn also spricht der HERR/ ihr seyd üm nichts verkaufft/ nemlich ohne profit unter die sünde/ darum solt ihr auch ohne geld erlöset werden/ nemlich mit dem saubern theuren blute des rechts und der gerechtigkeit CHristi/ der die sünde wegnimt/ und den menschen schneeweiß frey und unschuldig machet. Ey wie schön sind dieser ihre füsse/ die Nun sehet hier/ mit was vor wercken der Das 7. Capitel. Sehet/ diese wahre Christen haben ein wol-Ps. XL. 9. Von diesem Zion oder heiligen himmlischen Nun möchte jemand fragen: Jst denn ruhr? B b b 3
Von dem rechten wahren Zion und Jeruſalem. [Spaltenumbruch]
gerechtig-keit willen/ darinn ſie gefangen/ d. i. wider ihren wil- len als in der hoͤllen gelegen/ in dem ker- cker des to- des war- hafftig ge- ſeſſen ha- ben/ em- pfangen ſollen.O Jeruſalem zeuch deinen halß aus den banden des unfriedes/ du gefangene tochter Zion. Denn alſo ſpricht der HERR/ ihr ſeyd uͤm nichts verkaufft/ nemlich ohne profit unter die ſuͤnde/ darum ſolt ihr auch ohne geld erloͤſet werden/ nemlich mit dem ſaubern theuren blute des rechts und der gerechtigkeit CHriſti/ der die ſuͤnde wegnimt/ und den menſchen ſchneeweiß frey und unſchuldig machet. Ey wie ſchoͤn ſind dieſer ihre fuͤſſe/ die Nun ſehet hier/ mit was vor wercken der Das 7. Capitel. Sehet/ dieſe wahre Chriſten haben ein wol-Pſ. XL. 9. Von dieſem Zion oder heiligen him̃liſchen Nun moͤchte jemand fragen: Jſt denn ruhr? B b b 3
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Von dem rechten wahren Zion und Jeruſalem.
O Jeruſalem zeuch deinen halß aus den
banden des unfriedes/ du gefangene
tochter Zion. Denn alſo ſpricht der
HERR/ ihr ſeyd uͤm nichts verkaufft/
nemlich ohne profit unter die ſuͤnde/ darum
ſolt ihr auch ohne geld erloͤſet werden/
nemlich mit dem ſaubern theuren blute des
rechts und der gerechtigkeit CHriſti/ der die
ſuͤnde wegnimt/ und den menſchen ſchneeweiß
frey und unſchuldig machet.
gerechtig-
keit willen/
darinn ſie
gefangen/
d. i. wider
ihren wil-
len als in
der hoͤllen
gelegen/
in dem ker-
cker des to-
des war-
hafftig ge-
ſeſſen ha-
ben/ em-
pfangen
ſollen.
Ey wie ſchoͤn ſind dieſer ihre fuͤſſe/ die
von dem berge GOttes/ dem him̃liſchen
und nicht den irrdiſchen oder ſteinernen berge
Zion/ die gute botſchafft bringen/ und den
frieden recht warhafftig verkuͤndigen!
nemlich denjenigen/ die uͤm ihrer ungerech-
tigkeit willen in unfriede gebunden/ gefan-
gen/ beaͤngſtigt und bekuͤmmert ſitzen/ ſon-
ſten aber niemanden/ nein: das Evange-
lium gehoͤret ſonſten niemanden zu. Denn
das leben bringt man nicht den lebendigen/
ſondern den todten/ denn dieſe kan man da-
mit lebendig machen/ eben wie man die ſie-
chen geſund machet mit geſundheit/ und das
geſichte den blinden/ und nicht den ſehenden
giebet. CHRiſtus iſt auch ſonſt uͤm nichts
anders kommen/ denn die ſuͤnder zu rechtfer-
tigen/ denn die gerecht oder geſund ſind be-
duͤrffens nicht.
Jeſ. LII. 7.
Nun ſehet hier/ mit was vor wercken der
HErr JESUS/ und mit was vor zeichen
und wunder er dieſes erſtlich an den menſchen
erwieſen hat; Jſts nicht inſonderheit aͤuſſer-
lich und leiblich geweſt? welches die ſchrifft
zu erfuͤllen noͤthig/ und uͤm des groſſen un-
glaubens willen nuͤtzlich geweſen iſt. Aber
iſts auch mehr als ein vorbild? nemlich/
aͤuſſerlich die fuͤſſe zu waſchen/ aus waſſer
wein/ die kruͤppel gehend/ die ſiechen oder
ungeſunden geſund/ die dauben hoͤrend/ die
ſtummen redend/ die Lahmen/ gehend/ die
blinden ſehend/ und die todten lebendig zu
machen? wie imgleichen alles aͤuſſerliche lei-
den und elend. Kan man daraus was meh-
rers machen? da doch der HERR ſelbſt ge-
ſagt: Ein vorbild hab ich euch gege-
ben/ daß ihr thut/ wie ich euch gethan
habe; nemlich alles liebes und guts/ wel-
ches er durch ſolche wercke den unbekandten
kund gemacht hat. Aber das wars eben
nicht allein/ darum er kommen/ oder geſandt
war/ nein/ damit wars noch nicht außgerich-
tet. Deßwegen ſagt er auch: Was ich jetzt
thue/ das weiſt du nicht/ du wirſts aber
hernach erfahren. Wie ſo? Sie waren
ja ſo blind nicht/ ſondern ſahen wol/ daß er
aͤuſſerlich geſund machte/ und ihnen die fuͤſſe
gewaſchen hatte; aber das wars nicht/ was
er meinte: Seine worte bedeuteten was
anders/ und waren Geiſt und Leben; ſie
aber fleiſchlich/ und noch tod im rechten Geiſt
der warheit. Von denjenigen/ die an ihn
glaͤuben ſolten/ ſagt er zuvor/ daß ſie groͤſ-
ſere wercke thun ſolten; Das iſt nun nach
dem Geiſt/ an dem tage des geiſtes und lebens
geſund machen. Denn von ihren leibern
(ſagt er abermal) ſollen ſtroͤme des leben-
digen waſſers flieſſen. An demſelbigen
tage (ſagt er auch) wuͤrden ſie ihn ken-
nen/ daß Er/ das Wort/ in dem Vater/
und der Vater in ihm/ und wir in ihm/
und er/ das Wort/ in uns iſt/ das allein le-
bendig/ frey und geſund machet.
Joh. XIII.
v. 15.
Joh. XIII.
v. 7.
Joh. VI. 63
Joh. XIV.
v. 12.
Joh. VII.
v. 38.
Joh. XIV.
10. 11.
Das 7. Capitel.
Sehet/ dieſe wahre Chriſten haben ein wol-
gefallen an GOttes wolgefallen/ und eine luſt
zu ſeinem willen/ denn ſie (weil ſie von dem
Geiſt Gottes gebohren ſind) haben ſein ge-
ſetz mitten in ihre inwendige glieder einge-
ſchrieben/ deßwegen ſie es auch verſtehen/ und
recht auffs herrlichſte verkuͤndigen und GOt-
tes wort weit außbreiten/ dieweil es ihnen mit
namen in ſeiner heiligen ewigkeit auffgethan
iſt. Denn es iſt das lebendige buch/ das mit
ſieben ſiegeln zugeſchloſſen/ und allein von dem
Lamm geoͤffnet/ und in ihnen offenbahr gefun-
den wird/ wie ſie denn auch in denſelben ſelbſt
warhafftig mit ſind/ verſtehet: Von dieſen
flieſſen die friſche lebendige waſſer/ oder
kom̃t das geſetz des geiſtes/ das lebendige wort
hervor. Denn ſie ſind die beſuchte ſtadt/ das
rechte Zion im geiſt und warheit/ das neue
Jeruſalem/ die ſtadt des lebendigen GOttes/
die von dem himmel herab kom̃t/ die wolcken
der zeugen/ die gerechtigkeit regnen/ u. ſ. w.
Pſ. XL. 9.
Jch wil/
ſpricht der
HERR/
außgebꝛei-
tete lippen
ſchaffen.
Apoc. V. 5.
Joh. VII.
v. 38.
Hebr. XII.
v. 1.
Jeſa.
Dan.
Von dieſem Zion oder heiligen him̃liſchen
berge GOttes iſt das wort des glaubens/
der HERR/ der erſte grund-und pruͤfeſtein/
ein koͤſtlicher eckſtein/ als ein feſtes funda-
ment/ der ſchon zu einem groſſen berg heran
waͤchſet/ daß/ wer darauff vertrauet/ nicht
faͤllt. Hierauff wird die heilige kirche/ die
wahre gemeine oder der Leib CHRiſti/ oder
das hauß GOttes gebauet/ wider welche
die pforten der hoͤllen keine macht ha-
ben/ ſie nimmermehr uͤmzuſtoſſen oder zu
verfuͤhren zu koͤnnen/ denn ſie iſt in der ewig-
keit gegruͤndet. Deßwegen bleibet ſie eine un-
bewegliche huͤtte/ die man nicht verfuͤhren
oder veraͤndern kan/ wie geſchrieben ſtehet.
Warum? weil ſie GOtt ſonderlich außer-
wehlet hat ewiglich allda zu wohnen/ wie
er durch den Propheten Jeſaiam uͤber die-
ſelbe gleicher weiſe geſagt hat/ ſprechend:
Mein Geiſt/ der uͤber euch iſt/ und
die worte/ die ich eurem mund gege-
ben habe/ ſollen nimmermehr von dei-
nem munde weichen/ noch von dem
munde deiner kinder und kindes-kinder/
von nun an biß in ewigkeit/ ſpricht der
HERR.
Jeſ. XXIIX.
v. 16.
Matth.
XVI. v. 18.
Jeſa.
XXXIII. 20
Matth.
XXIV.
Jeſa. LIX.
v. 21.
Nun moͤchte jemand fragen: Jſt denn
der Apoſtel ihre kirche nach ihnen auch ver-
fuͤhret worden/ und ihre lehre untergangen/
ich meinte/ daß ſolches noch zukuͤnfftig und
nicht ſchon geſchehen ſey? Dem antworte ich
aus erfahrung alſo: Jſt ſie nicht verfuͤhret
worden/ und die lehre gantz untergangen? Wo
iſt denn der abfall/ den Paulus im Geiſt vorher
ſahe/ herkommen? und woraus iſt der ſohn der
verdam̃niß/ und der menſch der ſuͤnden auffge-
ſtiegen? Jſt ſie nicht ſo gantz außgerottet wor-
den/ daß da nichts gantzes oder reines unverdor-
ben geblieben iſt? Ja mehr als man (wie die
ſchrifft ſaget) glauben kan? Jſt ſie nicht
gantz außgerottet/ die verfuͤhrung einge-
fuͤhret/ woher kom̃t denn aller ſtreit und auff-
ruhr?
2. Theſſ. II.
B b b 3
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