Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/ [Spaltenumbruch]
allein auffs wort verläst/ der wird nicht betro-gen. Gedenckt/ daß ichs euch habe lassen wis- sen/ und gnug gesagt ist. GOtt gebe euch gna- de/ thut ihr euer gantzes hertze von gantzer seelen ohne unterlaß dazu/ und werdet es nimmer- mehr müde/ Amen. Außgegangen An- no 1553. ENDE. DAVID JORIS Schrifft/ Von der Allmacht/ Gerechtigkeit und Barmhertzigkeit. Das 1. Capitel. Jm anfang machte GOTT (gebenedeyet) Da kam nun das Wort/ das Mittel/ da- Nun verlauffe oder vergreiffe sich niemand/ Das 2. Capitel. Also wollen wir nun auffsehen auff den vor- Also muß die Barmhertzigkeit ihr ampt haben/
Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/ [Spaltenumbruch]
allein auffs wort verlaͤſt/ der wird nicht betro-gen. Gedenckt/ daß ichs euch habe laſſen wiſ- ſen/ und gnug geſagt iſt. GOtt gebe euch gna- de/ thut ihr euer gantzes hertze von gantzer ſeelen ohne unterlaß dazu/ und werdet es nimmer- mehr muͤde/ Amen. Außgegangen An- no 1553. ENDE. DAVID JORIS Schrifft/ Von der Allmacht/ Gerechtigkeit und Barmhertzigkeit. Das 1. Capitel. Jm anfang machte GOTT (gebenedeyet) Da kam nun das Wort/ das Mittel/ da- Nun verlauffe oder vergreiffe ſich niemand/ Das 2. Capitel. Alſo wollen wir nun auffſehen auff den vor- Alſo muß die Barmhertzigkeit ihr ampt haben/
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Th. IV. Sect. II. Num. XLVII. David Joris Schrifft/
allein auffs wort verlaͤſt/ der wird nicht betro-
gen. Gedenckt/ daß ichs euch habe laſſen wiſ-
ſen/ und gnug geſagt iſt. GOtt gebe euch gna-
de/ thut ihr euer gantzes hertze von gantzer ſeelen
ohne unterlaß dazu/ und werdet es nimmer-
mehr muͤde/ Amen. Außgegangen An-
no 1553.
ENDE.
DAVID JORIS Schrifft/
Von der Allmacht/ Gerechtigkeit
und Barmhertzigkeit.
Das 1. Capitel.
Jm anfang machte GOTT (gebenedeyet)
den menſchen nach ſeinem bilde/ ja nach ſeinem
eigenen bilde ſchuff er ihn; Da war er eine ſee-
le/ knechtlich/ geiſt und fleiſch/ ja Vater/ Wort
und Geiſt. Hier iſt allmacht/ barmhertzigkeit
und gerechtigkeit. Da iſt die allmacht/ von
welcher alles gemachet iſt/ denn es iſt alles aus
ſeinem munde gegangen/ und er hat es gut und
auffrichtig gemacht/ ja lauter leben und licht/
denn er war ſelbſt nichts anders/ darum konte
er auch anders nichts machen als er ſelber war.
Alſo hat er den Menſchen auch gut gemacht/
und ihm ein gebot gegeben/ daß er darwider
nicht thun ſolte/ und ſo er das nicht hielte/ ſol-
te er ſterben. Merckt wol drauff! Diß gebot
gab ihm die Allmacht/ die ihn geſchaffen hatte;
da ſtund nun der Menſch unter der Gerech-
tigkeit; ſo er denn das/ was recht war/ thaͤte/
ſo konte ihn die Gerechtigkeit nicht ſtraffen.
Aber da der Menſch uͤbertrat/ und die Gerech-
tigkeit doch ſolte gerecht bleiben/ ſo muſte ſie
recht thun/ und das ohne anſehen der perſon.
Da zeigte nun die Gerechtigkeit den Menſchen
verlohren/ darum daß die Allmacht geſagt hat-
te/ er ſolte ſterben. Solte nun die Allmacht
warhafftig/ und die Gerechtigkeit gerecht blei-
ben/ ſo muſte der Menſch verlohren ſeyn.
Da kam nun das Wort/ das Mittel/ da-
mit die Allmacht den Menſchen gemacht hat-
te/ das wolte ſein geſchoͤpff wieder ſelig machen
und in freyheit ſetzen; und dennoch muſte die
Allmacht warhafftig bleiben/ und die Gerech-
tigkeit gerecht; Nun hatte der Schoͤpffer/ das
Wort/ auch ſein geſchoͤpff alſo lieb/ daß er ſich
ſelbſt vor ſein geſchoͤpff unter die Gerechtigkeit
warff/ und ließ ſich ſelbſt von der Gerechtigkeit
richten/ denn er wolte ſein geſchoͤpff vor der All-
macht frey ſtellen/ als er auch gethan hat/ zu
lobe ſeiner gnaden und unausſprechlichen liebe.
Aber ſolte das geſchoͤpff frey ſeyn/ ſo muſte der
Schoͤpffer der Mann ſeyn vor der Gerechtig-
keit. Denn die Gerechtigkeit muſte gerechtig-
keit thun; Da ſchlug die Gerechtigkeit das
Wort oder den Schoͤpffer vor der Allmacht
todt/ denn es muſte einer von beyden ſterben/
dieweil die Allmacht geſagt hatte/ die uͤbertret-
tung ſolte den tod uͤber ihn bringen. Als nun
die Gerechtigkeit das Wort vor der Allmacht
todt geſchlagen hatte/ da war/ oder blieb All-
macht warhafftig/ und Gerechtigkeit gerecht.
Da ſtund nun der Menſch wiederum in ſeiner
ſtaͤtte/ darin er erſt/ als er gemacht ward/ ſtund/
ehe er geſuͤndiget hatte/ und das aus gnaden
der barmhertzigkeit ſeines Schoͤpffers/ der da
muſte vor ihn ſterben/ ſolte er wiederum frey
ſeyn. Denn die Gerechtigkeit muſte (ſage ich)
gerecht bleiben.
Pſ. XLIX.
Jeſa. XLII
und LIV.
Nun verlauffe oder vergreiffe ſich niemand/
daß er nemlich nicht dencke/ daß das Wort den
Menſchen an den Baum des Lebens vor der
uͤberwindung wuͤrde geſetzet haben; nein/ mei-
ne freunde/ das befinde ich alle tage an dem ſtrei-
te wol; Aber alſo: Das Wort hat wol unſe-
re uͤbertretung auff ſich genommen/ aber nicht
unſere uͤberwindung. Denn das Wort ſetzet
uns in die wuͤſten/ in den vorhoff/ auff den
ſchmahlen weg in dem erſten grad/ nach dem
Baume des Lebens zuzugehen und in die ruhe
oder das allerheiligſte zu kommen. Da gehen
die haubt-kriege erſt an zwiſchen des weibes
ſaamen und der ſchlangen ſaamen/ ihm uñ dem
weibe. Das war die freyheit/ damit uns die
Barmhertzigkeit befreyete/ und in freyheit ge-
ſetzet hat vor der Gerechtigkeit/ daß wir die nicht
von uns werffen/ und der ſchlangen rath und
eingebung nicht mehr folgen/ und keine uͤber-
treter wiederum werden; ſonſten ſolte uns die
Gerechtigkeit wieder todt ſchlagen/ wie her-
nach wird gehoͤret werden.
NB.
Das 2. Capitel.
Alſo wollen wir nun auffſehen auff den vor-
gaͤnger JEſum CHriſtum. So war nun das
Wort/ das uns frey gemacht hat/ das Leben/
weil es aus dem munde des Vaters gebohren
war/ ja Leben und Licht/ das ward nun mit dem
tode und finſterniß (die ſuͤnde) uͤmfangen/ und
das darum/ daß er ſein geſchoͤpff ſolte frey ma-
chen vor der Gerechtigkeit. Hier hatte er nun
die ſuͤnde (den tod) auff ihn genommen von dem
geſchoͤpffe/ und das leben war er ſelbſt aus dem
munde des Vaters/ welcher allein macht hatte
ſtehend zu bleiben/ und die victorie gegen den
tod und teuffel zu erhalten. Da ſtund Barm-
hertzigkeit alleine im ſtreit/ das leben gegen den
tod/ das licht gegen der finſterniß/ die gerech-
tigkeit gegen die ſuͤnde. Als nun das Wort
treulich ſtritte/ ſo uͤberwand das leben den tod/
und machte ſeine gewalt zu nichte/ welche er
durch Adam bekommen hatte; und das leben
war wiederum frey/ und trat vor die Allmacht
und Gerechtigkeit/ und nahm ſich ſeiner frey-
heit wieder an/ die es erſt gehabt hatte/ ja vor
der welt grund geleget war/ und das war recht.
Darum konte die Gerechtigkeit nichts dagegen
ſagen/ denn er ſprach: Jch bin ein Fuͤrſt zu
helffen: Jch habe die weinkelter allein
getreten/ und war niemand/ der mir halff
oder geholffen haͤtte. Da muſte nun die
Gerechtigkeit bekennen daß es recht/ und er
ſelbſt auch gerecht war/ dadurch wir die erſte
gerechtigkeit bekommen haben. Denn er hatte
gerechtigkeit gethan/ und hatte den tod mit dem
leben uͤberwunden/ welches wir auch durch den
Glauben muͤſſen in der that beweiſen. Da hat-
te nun der teuffel ſeinen raub verlohren/ den er
von Adam genommen hatte. Hie war nun
Barmhertzigkeit und Gerechtigkeit/ die bekann-
ten/ daß er ein HErr uͤber alles ſeyn ſolte/ an-
geſehen es alles durch ihn gemacht und erhal-
ten wird/ und war im anfang alles durch daſ-
ſelbe gemacht/ was da gemacht iſt.
Jeſa.
LXIII. 3.
NB.
Alſo muß die Barmhertzigkeit ihr ampt
erſt thun/ und den vorgang in allen menſchen
haben/
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