Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XLV. Dav. Joris Tract. von gottl. oder ungerechten [Spaltenumbruch]
ger weißheit und warheit finden. Der seelenseligkeit ist in heiligkeit der gerechtigkeit geleget. Jhr sollet doch wol mit den träumern euch dün- cken lassen und sagen: Jch bin voll und satt/ reich und überreich worden/ und bedarff nichts mehr u. s. w. aber ihr sehet nicht/ daß ihr elend Was gold kauf- fen heisse.jämmerlich/ arm/ blind und nacket seyd. Jch rathe euch/ daß ihr (sagt der Geist) gold von von mir kauffet/ nemlich das lautere güldene le- bendige wort der gnaden und warheit/ das mit feuer durchfeuret ist/ auff daß ihr reich werdet/ und weisse kleider anthut/ damit die schande eu- rer blösse nicht offenbahr werde; und salbet eure augen mit augensalbe/ auff daß ihr sehen möget/ welches aber nicht (so lang ihr noch fleischlich ge- sinnet oder neidisch/ u. unglaubig seyd/ oder euch NB.selbst liebet und mit lust anschauet) geschehe kan/ biß ihr das einfältige wort Christi durch denjeni- gen/ den er euch gesandt hat/ annehmet und um- gekehret werdet als ein kindlein/ d. i. aufferstehet von den todten/ so wird euch CHristus/ das wort des lebens und der warheit/ erleuchten/ leh- ren und leiten können in alle warheit. Geden- cket/ daß ichs euch gesagt habe. Sehet/ also prediget u. lehret ein rechter wah- Sehet/ dieselben Lehrer oder Prediger wer- Denn ein diener CHristi suchet alles/ was (als diese
Th. IV. Sect. II. Num. XLV. Dav. Joris Tract. von gottl. oder ungerechten [Spaltenumbruch]
ger weißheit und warheit finden. Der ſeelenſeligkeit iſt in heiligkeit der gerechtigkeit geleget. Jhr ſollet doch wol mit den traͤumern euch duͤn- cken laſſen und ſagen: Jch bin voll und ſatt/ reich und uͤberreich worden/ und bedarff nichts mehr u. ſ. w. aber ihr ſehet nicht/ daß ihr elend Was gold kauf- fen heiſſe.jaͤmmerlich/ arm/ blind und nacket ſeyd. Jch rathe euch/ daß ihr (ſagt der Geiſt) gold von von mir kauffet/ nemlich das lautere guͤldene le- bendige wort der gnaden und warheit/ das mit feuer durchfeuret iſt/ auff daß ihr reich werdet/ und weiſſe kleider anthut/ damit die ſchande eu- rer bloͤſſe nicht offenbahr werde; und ſalbet eure augen mit augenſalbe/ auff daß ihr ſehen moͤget/ welches aber nicht (ſo lang ihr noch fleiſchlich ge- ſiñet oder neidiſch/ u. unglaubig ſeyd/ oder euch NB.ſelbſt liebet und mit luſt anſchauet) geſchehē kan/ biß ihꝛ das einfaͤltige woꝛt Chriſti duꝛch denjeni- gen/ den er euch geſandt hat/ annehmet und um- gekehret werdet als ein kindlein/ d. i. aufferſtehet von den todten/ ſo wird euch CHriſtus/ das wort des lebens und der warheit/ erleuchten/ leh- ren und leiten koͤnnen in alle warheit. Geden- cket/ daß ichs euch geſagt habe. Sehet/ alſo prediget u. lehret ein rechter wah- Sehet/ dieſelben Lehrer oder Prediger wer- Denn ein diener CHriſti ſuchet alles/ was (als dieſe
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Th. IV. Sect. II. Num. XLV. Dav. Joris Tract. von gottl. oder ungerechten
ger weißheit und warheit finden. Der ſeelen
ſeligkeit iſt in heiligkeit der gerechtigkeit geleget.
Jhr ſollet doch wol mit den traͤumern euch duͤn-
cken laſſen und ſagen: Jch bin voll und ſatt/
reich und uͤberreich worden/ und bedarff nichts
mehr u. ſ. w. aber ihr ſehet nicht/ daß ihr elend
jaͤmmerlich/ arm/ blind und nacket ſeyd. Jch
rathe euch/ daß ihr (ſagt der Geiſt) gold von
von mir kauffet/ nemlich das lautere guͤldene le-
bendige wort der gnaden und warheit/ das mit
feuer durchfeuret iſt/ auff daß ihr reich werdet/
und weiſſe kleider anthut/ damit die ſchande eu-
rer bloͤſſe nicht offenbahr werde; und ſalbet eure
augen mit augenſalbe/ auff daß ihr ſehen moͤget/
welches aber nicht (ſo lang ihr noch fleiſchlich ge-
ſiñet oder neidiſch/ u. unglaubig ſeyd/ oder euch
ſelbſt liebet und mit luſt anſchauet) geſchehē kan/
biß ihꝛ das einfaͤltige woꝛt Chriſti duꝛch denjeni-
gen/ den er euch geſandt hat/ annehmet und um-
gekehret werdet als ein kindlein/ d. i. aufferſtehet
von den todten/ ſo wird euch CHriſtus/ das
wort des lebens und der warheit/ erleuchten/ leh-
ren und leiten koͤnnen in alle warheit. Geden-
cket/ daß ichs euch geſagt habe.
Was
gold kauf-
fen heiſſe.
NB.
Sehet/ alſo prediget u. lehret ein rechter wah-
rer diener der heiligen kirchen oder gemeine auff
bann und buſſe/ auff galgen und rad loß/ der
nemlich geſandt oder mit dem Geiſt geſalbt und
angezogen iſt/ und verkuͤndiget das wort mit
weißheit und warheit/ welches er auch in ſeinem
munde und hertzen/ nicht nur wie ein knecht
allein in ſeiner hand hat/ denn das machet
nichtlebendig oder fromm/ es befreyet/ reiniget
oder heiliget auch die ſeele nicht; wiewol mans
darumb doch wohl ſchrifftlich in der hand ha-
ben/ hoͤren oder leſen mag; aber daß jemand
meinen wolte/ er haͤtte GOTTES wahres
guͤtiges wort gehoͤret oder geleſen/ der wuͤrde
GOTT beluͤgen/ der warheit ſehr weit fehlen
und den HERRN damit verunehren und ver-
achten. Wenn das GOTTES wort waͤre/
ſo wuͤrde der Prophet Jeremias nicht ſagen zu
denen/ die ſich (wie dieſe) die heilige ſchrifft oder
GOTTES wort zu haben beruͤhmeten/ daß
ſie nichts gutes lehren koͤnten/ angeſe-
hen ſie GOttes wort verwuͤrffen. Daß
ſie ſichs nicht duͤncken lieſſen/ dieweil ſies ſchrifft-
lich hielten und einen andern lehreten. Weiter:
ſo das GOTTES wort waͤre/ ſo ſolte kuͤrtz-
lich der HERR JESUS nicht zu den Juͤ-
den geſagt haben/ daß ſie die ſtimme ſeines
Vaters nie gehoͤret/ noch ſeine geſtalt
geſehen haͤtten/ da ſie ihn doch wohl gehoͤ-
ret/ und geſehen hatten/ denn der mich ſiehet/
(ſagt er) der ſiehet den Vater. Waͤre er
nun mit leiblichen augen und ohren zu ſehen und
zu hoͤren geweſen/ wie kommts denn/ daß er all-
hier ſo ſpricht? Und dennoch ſpricht er: Jch
bin eben derſelbe/ der ich mit euch rede.
Wer nun den ſinn oder verſtand GOTTES
von der ſchrifft nicht hat/ der weiß und hat auch
weder GOTTES wort noch ſeine krafft
nicht. Denn GOttes wort iſt kein geſprochen/
ſondern ein einig ſelbſt ſprechendes wort/ le-
bendig und kraͤfftig/ welches GOTTES voll-
kommenen willen und krafft/ alſobald/ wenn es
von ihm ausgehet/ auch thut; und wo es auch
hingeſandt kommt oder empfangen wird/ alda
richtet es auch die gedancken und ſinnen des her-
tzens. Dahero wird es von keinem knechte/ ja von
niemand in ſeiner vollkommenen art/ ſinn und
Geiſt/ d. i. mit ſeinem heiligen verſtande ans
licht bracht/ als der erſt ſelbſt davon vorge-
bracht oder gebohren iſt. Nun ſehet/ was das
geſagtiſt/ und merckets/ obs recht ſey.
Jerem.
IIX. 9.
Joh. V.
37.
Joh. XIV.
9.
Joh. IV.
26.
NB.
Sehet/ dieſelben Lehrer oder Prediger wer-
den nichts/ als ihres HErrn und Vaters preiß
alleine ſuchen und recht wollen/ ja geluͤſten und
begehren/ daß ſie alle/ nicht 3. oder 4. von ſolchem
ſinn und willen (oder zu demſelbigen) luſtig
waͤren/ daß ſie die ſpeiſe mit ernſt zur beſſerung
pruͤfeten/ und wenn ſie ſie gut und auffrichtig
befinden/ in ſich aͤſſen/ nemlich empfiengen und
ſeine wirckung oder eingang wolten haben laſ-
ſen/ auff daß ſie nicht allein weiſſagten/ ſon-
dern auch ſelbſt Gottes kinder werden moͤch-
ten. Alle ſolche redliche diener oder wahre Ge-
ſandten wollen nicht/ daß ihre reden oder lehren
aus ihrem munde allein in der kirchen oder in der
Stadt blieben/ ſondern daß ſie zu einem urtheil
uͤberal frey (ſo mans hoͤren wolte) erzehlet und
in ſchrifften ausgehen moͤchten/ ſo gewiß ſind
ſie/ daß ihnen nichts darwider gelehret oder mit
warheit mag wiederſprochen werden. Denn
ihnen iſt ein mund und weißheit gegeben/ dem
niemand widerſtehen mag/ deswegen ſind ſie ſo
gerne damit im lichte. Aber ihr werdet befin-
den/ daß man nichts weniger zulaſſen will/ als
dieſelbigen ans licht (der warheit gleichfoͤrmig)
zukommen/ es ſey denn ſie zu fangen oder faͤlſch-
lich zubeſchuldigen: und das umb nichts an-
ders/ als weil bey ihm die warheit/ das geſichte
des erkaͤntniſſes gutes und boͤſes iſt. Und ſo
lange die luͤgen und ungerechtigkeit auff erden
dominiret/ wird ſie ihre diener dazu reitzen/ daß
ſie die warhafftigen und gerechten aus dem we-
ge raͤumen; Nicht umb ihrer aͤuſſerlichen perſo-
nen halben/ ſondern umb der gerechtigkeit und
warheit willen/ die in ihnen ſind/ und das noch
mit einem ſolchem falſchem ſchein/ als woltē ſie
ſie umb der luͤgen willen weg haben. Denn der
Teuffel/ die luͤgen und ungerechtigkeit hat kel-
nen groͤſſern und maͤchtigern feind/ als die war-
heit/ und die ſie verthaͤdigen. Er ſorget immer
vor ſeinen ſitz oder reſidentz/ daß der menſch
moͤchte von ihm frey gemacht und entzogen wer-
den/ darum thut er/ in und durch ſeine diener ſei-
nen mund ſo weit auf zu laͤſtern und iſt mit allen
ſeinen frommen ſtarcken anhaͤngern oder treuen
dienern eben deswegen ſo blutgierig/ ſchnell
zu verderben und umbzubringen/ dabey man
leichtlich ſehen und urtheilen mag/ welches
CHriſti oder Belials und des Anti-Chriſti
diener ſind. An ihren worten ſind ſie zu er-
kennen.
Jeſa LIII.
und LIX.
Jer. IX.
Denn ein diener CHriſti ſuchet alles/ was
todt iſt/ lebendig; was ſiech iſt/ geſund; was
kranck iſt/ ſtarck zu machen; was verfuͤhret iſt/
zu rechte zu bringen; was verwundet iſt/ zu hei-
len; und vertraͤget die unglaubigen und boͤßwil-
ligen biß ans ende mit gedult/ da ſie GOtt ſelbſt
durch ſeine engel ausrottet/ nemlich das un-
kraut/ die kinder derhoßheit/ die nichts als boͤ-
ſes wollen und thun: bittet auch vor diejeni-
gen/ die ihm leides anthun; wuͤnſchet gutes
denen/ die ihm boͤſes goͤnnen/ und liebet
die/ ſo ihn aͤuſſerlich haſſen; An welcher boß-
heit/ haß und neid gut zu ſpuͤren iſt/ wer deſſel-
ben diener oder werckzeug iſt. Aber alſo ſind
die andern nicht geſinnet/ wollen auch nicht
(als dieſe
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Zitationshilfe: | Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 346. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/642>, abgerufen am 16.07.2024. |