Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.über deß menschen verderben. [Spaltenumbruch]
(wodurch die außlegung der Schrifft verstan-den wird) nur stückwerck wäre/ alles auffhören werde/ wann das vollkommen/ das noch dahin- ten wäre/ kommen würde. Und daß diß wahr seye/ möget ihr über diß wissen/ daß das letzte hauß nicht von Salomon/ sondern von Seru- babel gantz neu von grund auff/ und nicht auff das alte fundament gebauet werde/ doch aber auff dieselbe stätte und stelle/ da es vormahls ge- gebauet ware/ das ist/ bey uns in eben densel- ben menschen/ darinn der greuel der verwüstung gestanden hat/ nemlich/ die verkehrte/ Anti- Christische verwüstende wüste art und geist Belials oder deß teuffels; nun aber von der gerechten art und Geist GOTTES und Christi (ein unerhört wort/ wille und wun- derwerck deß HERRN) eingenommen seyn muß/ darzu das ewige Evangelium gehö- ret; verstehets. Und dieser bau soll nimmermehr abgebrochen Wider welche ewig-bleibende gerechtigkeit/ Alsdann öffnen sich die pforten der höllen/ Darum läst GOTT den menschen so weit Aber diese ewig-daurende gerechtigkeit kommt Und das muß ja auch also seyn/ und kan nichtNB. Und wiewol selbige sie gewaltsamlich anfal- Dahero stellt sich ihr hertze mit allen sin- Sehet also gehets/ oder so muß es sich mit Dann
uͤber deß menſchen verderben. [Spaltenumbruch]
(wodurch die außlegung der Schrifft verſtan-den wird) nur ſtuͤckwerck waͤre/ alles auffhoͤren werde/ wann das vollkommen/ das noch dahin- ten waͤre/ kommen wuͤrde. Und daß diß wahr ſeye/ moͤget ihr uͤber diß wiſſen/ daß das letzte hauß nicht von Salomon/ ſondern von Seru- babel gantz neu von grund auff/ und nicht auff das alte fundament gebauet werde/ doch aber auff dieſelbe ſtaͤtte und ſtelle/ da es vormahls ge- gebauet ware/ das iſt/ bey uns in eben denſel- ben menſchen/ darinn der greuel der verwuͤſtung geſtanden hat/ nemlich/ die verkehrte/ Anti- Chriſtiſche verwuͤſtende wuͤſte art und geiſt Belials oder deß teuffels; nun aber von der gerechten art und Geiſt GOTTES und Chriſti (ein unerhoͤrt wort/ wille und wun- derwerck deß HERRN) eingenommen ſeyn muß/ darzu das ewige Evangelium gehoͤ- ret; verſtehets. Und dieſer bau ſoll nimmermehꝛ abgebrochen Wider welche ewig-bleibende gerechtigkeit/ Alsdann oͤffnen ſich die pforten der hoͤllen/ Darum laͤſt GOTT den menſchen ſo weit Aber dieſe ewig-daurende gerechtigkeit kom̃t Und das muß ja auch alſo ſeyn/ und kan nichtNB. Und wiewol ſelbige ſie gewaltſamlich anfal- Dahero ſtellt ſich ihr hertze mit allen ſin- Sehet alſo gehets/ oder ſo muß es ſich mit Dann
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uͤber deß menſchen verderben.
(wodurch die außlegung der Schrifft verſtan-
den wird) nur ſtuͤckwerck waͤre/ alles auffhoͤren
werde/ wann das vollkommen/ das noch dahin-
ten waͤre/ kommen wuͤrde. Und daß diß wahr
ſeye/ moͤget ihr uͤber diß wiſſen/ daß das letzte
hauß nicht von Salomon/ ſondern von Seru-
babel gantz neu von grund auff/ und nicht auff
das alte fundament gebauet werde/ doch aber
auff dieſelbe ſtaͤtte und ſtelle/ da es vormahls ge-
gebauet ware/ das iſt/ bey uns in eben denſel-
ben menſchen/ darinn der greuel der verwuͤſtung
geſtanden hat/ nemlich/ die verkehrte/ Anti-
Chriſtiſche verwuͤſtende wuͤſte art und geiſt
Belials oder deß teuffels; nun aber von der
gerechten art und Geiſt GOTTES und
Chriſti (ein unerhoͤrt wort/ wille und wun-
derwerck deß HERRN) eingenommen ſeyn
muß/ darzu das ewige Evangelium gehoͤ-
ret; verſtehets.
Und dieſer bau ſoll nimmermehꝛ abgebrochen
oder außgewurtzelt werden/ ſondern ewig blei-
ben; Er wird nicht mehr umzuwenden oder
zu verfuͤhren ſeyn/ wie den kindern/ geſchweige
den knechten wiederfaͤhret. Dann ſie wer-
den gutes und boͤſes/ reines und unreines/ luͤ-
gen und warheit erkennen und unterſcheiden
koͤnnen. Darum muß hier die ewigwaͤhrende
gerechtigkeit/ weißheit/ warheit/ erkaͤntnis
und verſtand GOTTES in der erfahrung
erſcheinen/ dadurch diß alles kan außgerichtet
werden. Es fehlet euch nicht.
Wider welche ewig-bleibende gerechtigkeit/
warheit/ weißheit/ erkaͤntnis und verſtand ſich
die allertieffſten abgruͤnde der hoͤllen/ die groͤ-
ſten und ſtaͤrckſten ſuͤnden/ das hertz deß teuf-
fels/ unglauben/ luͤgen und liſt und betrug und
allerley verborgene klugheit/ eigene weißheit/
wiſſenſchafft und ſelbſt-verſtand durch die eige-
ne natuͤrliche blut-liebe auffwirfft/ doch nicht
eher/ als zu der zeit/ biß ſich das wieder piel/
der gerechte und wahre Geiſt CHriſti und
GOTTES hervor thut/ den menſchen
mit krafft zu ergreiffen und zurechte zu brin-
gen.
Alsdann oͤffnen ſich die pforten der hoͤllen/
ja es reiſſen und brechen auff alle kraͤfften und
machten der finſternis und alle ungerechtig-
keiten/ die in der welt in den menſchen ſind/
deren ſo ſehr und uͤberviel ſind/ als mans
nimmermehr glauben mag/ man ſiehet und
weiß ſie auch nicht eher/ biß ſie in ihm und
durch ihn rege worden ſind. Jſt das nicht
jaͤmmerlich und ein groſſes verderben und
blindheit?
Darum laͤſt GOTT den menſchen ſo weit
kommen/ daß/ wann ers ſiehet/ hoͤret oder mer-
cket/ und nicht alles zu hertzen nimmt/ daß
er ſich dahero fuͤrchtet und entſetzet vor GOtt/
dem HERRN der heerſchaaren/ der ihn
durch ſeines gerechten knechts/ Chriſti/ erkaͤnt-
nis/ zu ſolchem verſtand/ geſichte und erkaͤnt-
nis bringet/ das iſt/ daß er ſein hertze verhaͤr-
tet/ und muthwillig und wiſſentlich das
boͤſe vors gute erwehlet und liebet/ ſo iſt er
verdammt und in ſich ſelber durch ſich ſelbſt
ſchon verurtheilet/ nur iſt noch uͤbrig/ der
tag und die ſtunde/ daran ers ſehen und erfah-
ren wird/ alsdann wird ihn der tod nagen/ und
das ewige ſterben und verderben ohne alle hulf-
fe und troſt von dem angeſichte des HErrn an-
gehen.
Aber dieſe ewig-daurende gerechtigkeit kom̃t
nicht/ als mit dem ewig lebendigen wort und
Geiſte der warheit durch deſſelbigen rechtes er-
kaͤntnis/ welche dem menſchen in dem gehorſam
des wahren/ ja wahren glaubens incentriret
und eingepflantzet wird/ nemlich/ wann der
ſtreit/ die wehen/ leiden/ ſterben und wieder-
waͤrtigkeiten in ihm angehen/ und die machten/
kraͤfften und ſtaͤrcken der hoͤlliſchen bezauberun-
gen ſich wider ihn aufflehnen/ er aber ſich gantz
und gar unmaͤchtig darwider befindet. Dar-
durch aber wird alsdann die wahre liebe und
umarmung der auffrichtigen hertzen aus der rei-
nen forcht des HERRN nur auffgewecket/
und nach und nach entzuͤndet/ welche ſtaͤrcker
iſt als der tod/ und unbeweglich bleibet wie die
hoͤlle.
Und das muß ja auch alſo ſeyn/ und kan nicht
auſſen bleiben/ wann nemlich (ſage ich) der
menſch abſchied von ſich ſelbſt/ das iſt von ſeiner
eigen-liebe/ luſt und leben (wie oben gemeldet)
aus gantzem hertzen und mit willen genommen
hat/ ſo laͤſt er ſich nicht wieder hinein flechten/
ſondernhaͤlt treue/ liebe und einigkeit mit GOtt
und ſeinem Chriſto/ dem rechten mann des wei-
bes.
NB.
Und wiewol ſelbige ſie gewaltſamlich anfal-
len/ daß ſie kein außkommen der uͤberwin-
dung leiblich ſiehet/ ſo laͤſt ſie doch ihr hertz
nicht dorthin fallen/ einigen gefallen daran
zu haben: und wie maͤchtig ſie auch mit dem
wolluͤſtigen/ betruͤglichen zauber-weſen an ſie
gehen/ ſo wendet ſie doch alle augenblick das
auge darvon ab/ mit anruffung deß namens
des HERRN/ als die von der fremden lie-
be nicht will uͤberwunden oder mehr betrogen
ſeyn/ weil ſie vorhero weiß/ ſo ſie es nicht
mit unwillen und abkehrung wegweiſete/ daß
ſie darinn verfallen und verſchlungen werden
muͤſte.
Dahero ſtellt ſich ihr hertze mit allen ſin-
nen gewaltiglich darinn entgegen und weh-
ret ſich hefftig mit ihrem gebet im Geiſte
zu GOTT/ mit bitten/ heulen und wei-
nen unauffhoͤrlich/ daß ſich GOTT er-
barmen und es zu hertzen nehmen muß/ ſie
von ihrer feinde hand ewiglich zu erret-
ten. Aber nicht eher. Es iſt warhaff-
tig.
Sehet alſo gehets/ oder ſo muß es ſich mit
uns aͤndern/ nemlich/ daß GOtt uns ſchlagen
und ſtaͤupen/ ſtraffen und beſſern muß mit un-
ſern liebhabern oder freunden/ nach denen uns
geluͤſtet/ und ſie geliebet/ auch uͤber ihn gehoͤret
und gefolget und zu willen geweſt ſind. Nun
in dem geiſt/ gleichwie vorhin in dem flei-
ſche: das iſt/ nun innerlich/ vorhin aͤuſ-
ſerlich. Leſets. Dann er ſtaͤupet oder ver-
wundet/ ehe er heilet und geſund machet.
Er toͤdtet und machet hernach lebendig:
Er fuͤhret in diehoͤlle/ nemlich/ in ein niedrig e-
lendes leidendes gemuͤth/ und von dannen wie-
der heraus. Wie hiervon die Schrifft voll und
troͤſtlich iſt.
Ezech.
XVI. 23.
Deut.
XXXII.
Sap. VI.
Tob.
XIII.
Pſalm.
CXI.
Dann
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