Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XXXIIX. Dav. Joris Schr. von Tödtung des Fleisches. [Spaltenumbruch]
nicht nütze oder nöthig zu wissen/ etc. Ferner/ob ihr oder jemand anders auff sein höchstes oder stärckstes mich oder einen andern fra- gen würde/ ob auch saubere geburten möch- ten von uns gebohren werden/ dieweil wir außwendig sterblich sind? Antwort auff das/ wie hie vorn erzehlet stehet: Meine Brüder/ lernet verstehen/ was vor sauberkeit/ und was vor gesundheit es sey/ die nun vor Gott gilt/ nemlich an der seele und am geist. Denn darinn stecket der tod und die verdammniß/ der leichnam aber sol aufferwecket werden/ und ist bey den wahren gläubigen nichts denn ein schlaff/ die den tod überwinden. Denn der leib machet die seele nicht gesund/ sondern der geist den leib; Denn stünde es auch in dem leichnam/ so müste das urtheil nach dem an- gesichte/ und nach dem außwendigen seyn/ und nicht nach dem inwendigen. Nun aber ist offenbar/ daß der HERR nicht urtheilet nach dem gesichte der augen/ oder nach dem die ohren hören/ sondern nach dem hertzen. Habt acht drauff! Denn anders/ wenn wir unser fleisch mit dreck oder schlick oder an- derm stinckendem wesen beschmutzten/ so mü- ste der geist auch darinn unrein seyn. Darum mögen wir wol saubere geburten Aber nun sagt mir/ wer solte das lob und Jch bin gewiß/ daß das vornehmen Got- Eure zeit ist kurtz/ löset sie wol ENDE. An den Leser. Günstiger lieber Leser. Nachdem sich Num. A. K. H. Vierter Theil. Q q 2
Th. IV. Sect. II. Num. XXXIIX. Dav. Joris Schr. von Toͤdtung des Fleiſches. [Spaltenumbruch]
nicht nuͤtze oder noͤthig zu wiſſen/ ꝛc. Ferner/ob ihr oder jemand anders auff ſein hoͤchſtes oder ſtaͤrckſtes mich oder einen andern fra- gen wuͤrde/ ob auch ſaubere geburten moͤch- ten von uns gebohren werden/ dieweil wir außwendig ſterblich ſind? Antwort auff das/ wie hie vorn erzehlet ſtehet: Meine Bruͤder/ lernet verſtehen/ was vor ſauberkeit/ und was vor geſundheit es ſey/ die nun vor Gott gilt/ nemlich an der ſeele und am geiſt. Denn darinn ſtecket der tod und die verdam̃niß/ der leichnam aber ſol aufferwecket werden/ und iſt bey den wahren glaͤubigen nichts denn ein ſchlaff/ die den tod uͤberwinden. Denn der leib machet die ſeele nicht geſund/ ſondern der geiſt den leib; Denn ſtuͤnde es auch in dem leichnam/ ſo muͤſte das urtheil nach dem an- geſichte/ und nach dem außwendigen ſeyn/ und nicht nach dem inwendigen. Nun aber iſt offenbar/ daß der HERR nicht urtheilet nach dem geſichte der augen/ oder nach dem die ohren hoͤren/ ſondern nach dem hertzen. Habt acht drauff! Denn anders/ wenn wir unſer fleiſch mit dreck oder ſchlick oder an- derm ſtinckendem weſen beſchmutzten/ ſo muͤ- ſte der geiſt auch darinn unrein ſeyn. Darum moͤgen wir wol ſaubere geburten Aber nun ſagt mir/ wer ſolte das lob und Jch bin gewiß/ daß das vornehmen Got- Eure zeit iſt kurtz/ loͤſet ſie wol ENDE. An den Leſer. Guͤnſtiger lieber Leſer. Nachdem ſich Num. A. K. H. Vierter Theil. Q q 2
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Th. IV. Sect. II. Num. XXXIIX. Dav. Joris Schr. von Toͤdtung des Fleiſches.
nicht nuͤtze oder noͤthig zu wiſſen/ ꝛc. Ferner/
ob ihr oder jemand anders auff ſein hoͤchſtes
oder ſtaͤrckſtes mich oder einen andern fra-
gen wuͤrde/ ob auch ſaubere geburten moͤch-
ten von uns gebohren werden/ dieweil wir
außwendig ſterblich ſind? Antwort auff das/
wie hie vorn erzehlet ſtehet: Meine Bruͤder/
lernet verſtehen/ was vor ſauberkeit/ und
was vor geſundheit es ſey/ die nun vor Gott
gilt/ nemlich an der ſeele und am geiſt. Denn
darinn ſtecket der tod und die verdam̃niß/ der
leichnam aber ſol aufferwecket werden/ und
iſt bey den wahren glaͤubigen nichts denn ein
ſchlaff/ die den tod uͤberwinden. Denn der
leib machet die ſeele nicht geſund/ ſondern der
geiſt den leib; Denn ſtuͤnde es auch in dem
leichnam/ ſo muͤſte das urtheil nach dem an-
geſichte/ und nach dem außwendigen ſeyn/ und
nicht nach dem inwendigen. Nun aber iſt
offenbar/ daß der HERR nicht urtheilet
nach dem geſichte der augen/ oder nach dem
die ohren hoͤren/ ſondern nach dem hertzen.
Habt acht drauff! Denn anders/ wenn wir
unſer fleiſch mit dreck oder ſchlick oder an-
derm ſtinckendem weſen beſchmutzten/ ſo muͤ-
ſte der geiſt auch darinn unrein ſeyn.
Darum moͤgen wir wol ſaubere geburten
erlangen/ wenn wir erſt gantz und gar ver-
neuret ſind/ wenn wir das erdreich und
fleiſch zu unſerm willen haben/ und ein herr
uͤber die ſuͤnde/ oder ihre bewegungen wor-
den ſind/ und ein ſolcher ſaame wird vom
HERRN gelehret werden/ groſſen frieden
haben und geſegnet ſeyn/ daß man ſie auch
unter den Heyden dafuͤr erkennen ſol/ wie ge-
ſchrieben ſtehet. Leſet die Propheten/ ich
habe ſie wol angefuͤhret. So ſprecht ihr
nun/ iſt das wahr/ ſo moͤgen die kinder ihre
ſeligkeit den Eltern dancken/ u. ſ. f. Ey ver-
kehrte eigen-vernunfft/ was vor reden ſind
das? Wenn wir ſo thun/ moͤgen wir alle
ſeligkeit denen/ die uns zum Reiche GOttes
leiten/ lehren und bringen/ auch zu danck zu-
ſchreiben/ und nicht GOtt durch JEſum
CHRiſtum/ in ſeinem Geiſt. Darum ſol-
chen danck/ wie wir den ſend-boten Chriſti/
oder den Apoſteln/ oder dienern und lehrern/
oder aͤlteſten und hirten/ oder prieſtern davor
geben moͤgen/ daß ſie treue/ warheit und lie-
be an uns geuͤbet haben biß an den tod/ ja
uns im Geiſt gebohren haben; eben derglei-
chen danckſagung ſollen die kinder ihren el-
tern geben/ und den HERRN in ihnen groß
machen/ von dem es ihnen komt; oder komt es
ihnen anders/ denn durch die krafft der ord-
nung GOttes?
NB.
Aber nun ſagt mir/ wer ſolte das lob und
danck gehabt haben/ wenn Adam nicht
uͤbertreten haͤtte/ und dennoch kinder geboh-
ren/ gewachſen und vermanchfaltiget wor-
den waͤre? Darum laſt fahren ſolche albere
fragen/ und das ſchalcks-geſichte; Es ſtehet
geſchrieben: Jn der gottloſen gedancken
wird das fragen ſeyn. Laſt uns aber war-
nehmen/ was recht iſt/ und thun was gut
iſt. Merckt auff das/ was darnach kom-
men ſol/ und vertrauet; denn nach eurem
Glauben ſol euch geſchehen. Habt acht
drauff. Denn Jacob ſol noch wiederkom-
men/ und ſol noch dazu kommen/ daß er
gruͤnen/ bluͤhen und wachſen ſol/ und das
erdreich erfuͤllen mit fruͤchten/ welches weit-
laͤufftiger geſchrieben iſt/ und mit ſpruͤchen
der ſchrifft ausdruͤcklich bewieſen iſt. Wers
nicht glaubet/ der huͤte ſich zu laͤſtern/ und
verkehrt zu dencken wider den HERRN/
auff daß ers nicht verfehle/ und dem reuter
unter dem thore gleich werde/ der die victua-
lien oder ſpeiſe ſahe/ aber nicht davon aß.
Jch bin gewiß/ daß das vornehmen Got-
tes von anbeginn geſchehen ſol. Aber es
muß uͤberwunden und durchgekaͤmpffet
ſeyn/ und muͤſſen gleich wie junge kind-
lein einfaͤltig/ unſchuldig/ ſchlecht und
recht im licht wandeln/ wie CHRiſtus
oder GOtt im licht iſt. Habt acht drauff!
Und bittet immer mehr aus noth von gantzem
hertzen/ und aus allen euren kraͤfften und ver-
moͤgen/ das iſt/ haltet an im gebet ohne auff-
hoͤren/ ſo werdet ihr zu ſeiner zeit empfahen/
was euch von noͤthen und zugeſagt iſt; und
bittet auch treulich vor mich/ wenn euer gebet
auffſteiget vor dem HERRN/ ſintemal ich
viel huͤlffe aus der hoͤhe von noͤthen habe/
nachdem ich kranck/ und von kleiner krafft
bin/ ja biß ich todt/ zu nichte/ ſtaub/ erde und
aſche worden bin an dem alten menſchen/ und
wandelt ſtille in einem niedrigen/ ſanfftmuͤ-
thigen und kindlichem Geiſt/ aber allzeit danck-
bar. Die furcht des HERRN vermehre
ſich/ und bleibe bey euch/ und bey uns allen/
Amen.
Eure zeit iſt kurtz/ loͤſet ſie wol
und ſaͤumet euch nicht!
ENDE.
An den Leſer.
Guͤnſtiger lieber Leſer. Nachdem ſich
Ubbo Emme/ und der Herr von Aldegonde
ſo ſehr viel beruͤhmen/ und ihren grund bauen
auff die ſchrifften des Nicol. von Blesdick, o-
der Claes Meinertz, welcher David Joris
tochter-mann geweſen/ von welchem ſie ſagen/
daß er von allen ſachen Davids die beſte kund-
ſchafft gehabt/ und alle ſeinen handel und
ſchrifften geoffenbahret/ ſo iſt wol frembd und
wunderlich/ daß ſie ſelbige ſchrifften ſo verbor-
gen halten/ daß man ſie nicht kan zu ſehen be-
kommen/ geſchweige/ daß ſelbige beym leben
Blesdicks nicht einmal ſind gedruckt wor-
den/ daraus man wol vermuthen kan/ ſo-
fern er ſolches mag geſchrieben haben/ daß
er ſich geſchaͤmet ſelbige durch den druck zu
offenbahren/ aus furcht/ daß er in ſeinen luͤgen
wuͤrde gefangen werden/ dieweil damals
noch ſo viel leute im leben/ und vorhanden
waren/ die nicht allein die ſchrifften Davids
laſen/ ſondern auch den mann ſelbſt gekant/
und mit ihm uͤmgangen waren. Aber ich
halte/ daß ſie ſothanige ſchrifften von Bleß-
dick nicht werden zum vorſchein bringen koͤn-
nen/ wie viel ſie ſich auch davon ruͤhmen.
Und ſo es noͤthig waͤre/ ſolte man noch wol
im gegentheil verſchiedene buͤchlein/ und
eigne ſchrifften von Bleßdick zum vor-
ſchein bringen koͤnnen/ darinn er die lehre
Davids hefftig wider die laͤſterer verthei-
diget/ und verantwortet.
Num.
A. K. H. Vierter Theil. Q q 2
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