Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XXXIII. Der verdächt. Dav. Jorist. übergeb. Conf. [Spaltenumbruch]
kleid der sünden ablegen/ und täglich durch diekrafft deß Heiligen Geistes auffwachsen und zunehmen. Zum andern/ was anlanget das heilige Ferner haben wir auch vielmahls unsere be- Würde nun hierunter über unser verhoffen Dieses ist also unserm geringem verstande Huc usque die verdächtigen Davidianer. [Spaltenumbruch]Quaeritur. Was von dieser Confession zu halten? Ob dieselbige also beschaffen/ daß bekenner Ob dieselbe/ sagen wir/ durch solche besagte Resp. Hierauff wird nach fleissiger betrachtung 1. Unvollkommen/ inmassen in allen Christli- den
Th. IV. Sect. II. Num. XXXIII. Der verdaͤcht. Dav. Joriſt. uͤbergeb. Conf. [Spaltenumbruch]
kleid der ſuͤnden ablegen/ und taͤglich durch diekrafft deß Heiligen Geiſtes auffwachſen und zunehmen. Zum andern/ was anlanget das heilige Ferner haben wir auch vielmahls unſere be- Wuͤrde nun hierunter uͤber unſer verhoffen Dieſes iſt alſo unſerm geringem verſtande Huc uſque die verdaͤchtigen Davidianer. [Spaltenumbruch]Quæritur. Was von dieſer Confeſſion zu halten? Ob dieſelbige alſo beſchaffen/ daß bekenner Ob dieſelbe/ ſagen wir/ durch ſolche beſagte Reſp. Hierauff wird nach fleiſſiger betrachtung 1. Unvollkom̃en/ inmaſſen in allen Chriſtli- den
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Th. IV. Sect. II. Num. XXXIII. Der verdaͤcht. Dav. Joriſt. uͤbergeb. Conf.
kleid der ſuͤnden ablegen/ und taͤglich durch die
krafft deß Heiligen Geiſtes auffwachſen und
zunehmen.
Zum andern/ was anlanget das heilige
hochwuͤrdige Abendmahl unſers HERRN
und Heylandes JESU CHriſti/ koͤnnen
wir aus dem grunde unſerer ſeelen nichts an-
ders zeugen und ſagen/ als die heilige Schrifft
darvon meldet/ daß/ wer dann nicht wird
eſſen das fleiſch deß menſchen Sohns/ und
trincken ſein heilig blut/ der hat kein leben
noch theil an ihm. Wer aber JEſu CHriſti
fleiſch iſſet und ſein blut trincket/ der wird e-
wig leben/ und er wird ihn am juͤngſten tage
aufferwecken zu ſeinem ewigen heyl. Halten
und glauben auch danebenſt/ wie uns der
HERR JESUS CHriſtus (der uns mit
ſeinem tod und blut erloͤſet hat) durch ſeine hei-
lige Propheten und Apoſtel gelehret/ daß wir
durch ihn/ als durch den rechten weg und
thuͤr der warheit und deß lebens/ auß unſerm
alten boͤſen ſuͤndlichen leben/ in ein beſſers
GOTT wohlgefaͤlliges leben und weſen ge-
hen muͤſſen/ und daß wir ſonſten die hei-
lige Sacramenten nicht wuͤrdiglich genieſ-
ſen noch glaͤubig genennet werden koͤn-
nen.
Joh. 6.
1. Cor. 11.
Ferner haben wir auch vielmahls unſere be-
kaͤnntnis vor unſern Herren Predigern im
beichtſtul gethan/ alſo/ daß ſie/ und auch
die vor ihnen hier an ihrer ſtelle geweſen/ dar-
mit vergnuͤget/ und darauff geabſolviret/
auch wir das hochwuͤrdige Abendmahl darauff
empfangen; was nun weiter zu unſerer ſeelen
heyl und ſeligkeit zu wiſſen noͤthig/ daſſelbe
hoͤren und lernen wir taͤglich von unſern Lehrern
und Predigern in der kirchen/ wiſſen auch
(GOTT lob) wol/ daß alle/ die in ihren
wolluͤſten leben/ lebendig todt ſeyn. 1. Tim. 5.
Und daß wir GOTT den allmaͤchtigen/ der
einig im weſen/ dreyfaltig in perſonen/ von
gantzen hertzen und ſeelen/ und unſern naͤch-
ſten/ als uns ſelber/ lieben ſollen. Jn ſum-
ma alles/ was dem wort GOTTES ein-
verleibet/ und mit der Propheten und Apo-
ſtel lehre uͤbereinſtimmet/ demſelben ſeynd wir
von hertzen zugethan. Dagegen aber allem/
was dem zuwider/ widerſtreben wir/ ſo viel
muͤglich/ gleichwie wir ſolches in unſerer
Tauffe angelobet. GOTT der allmaͤchtige
verleyhe uns ſeine gnade/ daß wir dieſes in
der warheit und in der that beſtaͤttigen koͤn-
nen!
Wuͤrde nun hierunter uͤber unſer verhoffen
etwas ſeyn/ darinnen wir irren/ oder fehlen
moͤchten/ wie wir nicht hoffen/ begehren wir
eines beſſern unterrichtet zu werden; Da-
fern es aber nicht/ zweiffeln wir auch nicht/
es werden Jhro Fuͤrſtliche Gnaden uns dabey
ſchuͤtzen und handbieten.
Dieſes iſt alſo unſerm geringem verſtande
nach der grund unſerer ſeelen/ worzu wir auch
von jugend auff von unſern lieben eltern ſeynd
erzogen worden/ wobey wir auch verhoffen
ungezweiffelt zu verbleiben/ und durch JE-
SUM Chriſtum/ unſern einigen Erloͤſer und
Seligmacher/ die ewige ſeligkeit zu erlangen.
Amen!
Huc uſque die verdaͤchtigen Davidianer.
Quæritur.
Was von dieſer Confeſſion zu
halten?
Ob dieſelbige alſo beſchaffen/ daß bekenner
damit deß ſtarcken verdachts in dieſer greuli-
chen und daneben hoͤchſt-liſt-und betruͤglichen
Secte/ darinn ſie wegen der buͤcher und ſchriff-
ten/ ſo bey ihnen gefunden/ und auch anderer
urſachen halber/ ſtecken/ ſich zur gnuͤge entſchla-
gen? Und inſonderheit auch/ ob dieſelbige
Prediger/ welche ſie in ihren gemeinen haben/
und nach GOTTES befehl die leute nicht al-
lein ſollen warnen fuͤr ſuͤnden/ ſie hoͤrens oder
laſſens/ ſondern auch treulich ſorgen/ daß die
heilige abſolution und das hochwuͤrdige A-
bendmahl nicht den unwuͤrdigen zur verach-
tung unſers Erloͤſers JESU CHriſti und zu
mehrer verſtockung und groͤſſerer verdammnis
ihrer ſelbſt/ gereichet werde; darneben auch
huͤten und wehren/ daß nicht durch einige gele-
genheit (die in religions-ſachen nach deß ſeligen
Herren Lutheri urtheil/ nimmer zu gerin-
ge iſt) heimlich oder offentlich/ jetzo oder in das
kuͤnfftige der Chriſtlichen kirchen/ ja einer eini-
gen ſeelen gefahr entſtehe.
Ob dieſelbe/ ſagen wir/ durch ſolche beſagte
Confeſſion alſo in ihrem gewiſſen befriediget
und verſichert ſeyn koͤnnen/ daß ſie die bekenner
darauff zur abſolution und heiligem Abend-
mahl zu laſſen/ ferner kein bedencken tragen
doͤrffen?
Reſp.
Hierauff wird nach fleiſſiger betrachtung
umb gewiſſens willen und vor GOTT geant-
wortet/ daß man ſolches nicht thun koͤnne/ oh-
ne hohe verletzung unſers bey ſeligkeit-gefahr
anbefohlenen ampts; dann/ anderer umbſtaͤn-
de zu geſchweigen/ die ſonſten bekannt ſeynd/
und den handel ſehr aggraviren/ gibt uns deſſen
gnugſame urſach die bloſſe und in theſi geexa-
minirte Confeſſion, dann dieſelbe iſt
1. Unvollkom̃en/ inmaſſen in allen Chriſtli-
chen Confeſſionen nicht nur die bekaͤnntnis der
reinen lehre/ ſondern/ umb gefahr und aͤrgernis
der einfaͤltigen zu verhuͤten/ auch klare verwerf-
fung der gegengeſetzten irrthuͤmer wird erfor-
dert/ zumahlen derſelben/ derer verdacht man
nicht mit ſolcher Confeſſion vor Gott und der
Chriſtlichen kirchen will von ſich lehnen. Wie
dann nicht allein die vier œcumenica concilia,
ſondern auch die Augſpurgiſche Confeſſion in-
ſonderheit/ ſolches fleiſſig obſerviret/ welche
auch nicht nur conſequenter, ſondern als
namentlich David Joris und ſeine lehre ver-
dammet/ mit dem namen der Wiedertaͤuf-
fer/ darunter David Joris gehoͤret/ auch
von Bullingero und andern hiſtoricis wird
geſetzet/ ingleichen der ſpeciſicirten irrthume
in Artic. 5. von verachtung deß worts und
Predig-ampts/ in Artic. 22. von der per-
fection ꝛc. durchaus ſchuldig iſt. Derowe-
gen weil dieſe leute ſich zu ſolcher Confeſſion
ſteiff bekennen/ und durch David Joriſſen/
den
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