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Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.

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Th. IV. Sect. II. Num. XXX. Menno Simonis Lebens-Lauff.
[Spaltenumbruch] hertzlichen abscheu trugen/ dieselbe hielten mit
Meine be-
ruffer und
deruff.
vielem bitten inständig bey mir an/ im namen
derer Gottsfürchtigen/ die mit mir und ihnen
in einem Geist und sinne wandelten/ ich möch-
te doch den grossen schweren jammer und noth
der armen bedrückten seelen etwas erwegen
(denn der hunger sey groß/ der treuen haußhal-
ter aber sey wenig) und mein pfund/ Matth. 25.
Luc. 19. das ich vom HErrn unwürdig em-
pfangen hätte/ auff wucher anwenden etc. Als
ich diß hörete/ ward mein hertz sehr bekümmert/
angst und bangigkeit umbringeten mich von
allen seiten; denn an einer seite sahe ich meine
geringe gabe/ meine grosse ungelehrtheit/ meine
schwache natur/ meines fleisches blödigkeit/ die
ausser massen grosse boßheit/ muthwill/ verkehr-
tes wesen und tyranney dieser welt/ die gewal-
tige grosse Secten/ die spitzfindigkeit vieler Gei-
ster/ und das schwere creutz/ welches mich (so
ich anfienge) nicht wenig drucken würde; Auff
der andern seiten hergegen den erbärmlichen
grossen hunger/ mangel und noth der gotts-
fürchtigen frommen kinder: denn ich sahe klar
gnug/ daß sie irreten/ wie einfältige verlassene
schäflein/ so keinen hirten haben/ Matth. 9.
Dem
HERRN
und dem
Gebet der
Frommen
hab ich
mich un-
terworf-
fen.
Marc. 6. Zuletzt nach vielem bitten/ stellte ich
mich dem HERRN und seiner Gemeine dar/
mit diesem bedinge/ daß sie mit mir den HErrn
eine zeitlang feurig bitten solten/ daß so es sein
heiliger/ wolgefälliger wille wäre/ daß ich ihm
zum preise dienen könte und möchte/ seine vä-
terliche güte mir sodann ein solches hertz und
gemüth schencken wolte/ welches mir mit Pau-
lo zeugete: Wehe mir/ so ich das Evangelium
nicht predige/ 1. Cor. 9. wo aber nicht/ daß er
doch alsdenn ein solches mittel ordnen wolte/
daß die sache nur nachbleiben möchte. Denn
CHRistus spricht: Wo zween unter euch eins
werden auff erden/ warumb sie bitten/ das soll
ihnen wiederfahren von meinem Himmlischen
Vater; Denn wo zween oder drey versammlet
sind in meinem Namen/ da bin ich mitten un-
ter ihnen/ Matth. 18. Sihe/ lieber Leser/ also
bin ich nicht von den Münsterischen/ noch von
einigen andern auffrührischen Secten (wie ich
gelästert werde) sondern von solchem volck zu
diesem dienst unwürdig beruffen/ welche CHri-
sto und seinem wort zu folgen willig waren/ in
der furcht ihres Gottes ein bußfertiges leben
führeten/ ihrem nächsten in der liebe dieneten/
das creutz geduldig trugen/ aller Menschen
heyl und wolfahrt suchten/ die gerechtigkeit und
warheit liebten/ vor der ungerechtigkeit und
boßheit eine greuel hatten etc. welches denn aller-
dinges lebendige und kräfftige zeugnissen sind/
daß sie nicht solche verkehrte Secten/ wie sie ge-
scholten wurden/ sondern wahre/ wiewol der
welt unbekandte Christen waren/ so man an-
ders gläubt/ daß CHRisti wort warhafftig/
und sein unsträffliches heiliges leben und exem-
pel unfehlbar und recht ist. Also bin ich elender
grosser sünder vom HErrn erleuchtet/ zu einen
neuen sinn bekehret/ aus Babel geflohen/ in Je-
rusalem gezogen/ und endlich zu diesem hohen
Die Liebe
GOttes
und mei-
nes Näch-
sten haben
mir diesen
grossen und
und schweren dienst gekommen. Als nun obge-
meldte personen von ihrer bitte nicht abliessen/
und auch mein eigen gewissen/ wiewol in
schwachheit/ mir zusetzte/ weil ich den grossen
hunger und noth sahe/ wie oben erwehnet ist/
übergab ich mich dem HErrn mit leib und seel/
[Spaltenumbruch] und befahl mich in seine gnaden-hand/ und be-schweren
dienst auff-
geleget.

gunte zu seiner zeit laut seines Heil. Worts zu
lehren und zu tauffen/ auff des HErrn acker
mit meiner geringen gabe zu arbeiten/ an seiner
Heil. Stadt und Tempel zu bauen/ und die
verfallene steine zu recht zu setzen etc. Und derMein be-
ginn zu
lehren in
GOttes
Gemeine.

grosse und starcke GOtt hat das wort der wah-
ren Busse/ das wort seiner Gnade und Krafft
nebst dem heilsamen gebrauch seiner heiligen
Sacramenten/ durch unsern geringen dienst/
lehre und ungelehrtes schreiben/ zusamt dem
sorgfältigen dienst/ arbeit und hülffe unserer ge-
treuen Mitbrüder/ in vielen städten und lan-
den so bekandt und offenbar/ und die gestaltUnsere
früchte
durch die
bülffe und
kraft Got-
tes.

seiner Gemeine so herrlich gemacht/ und sie mit
solcher unüberwindlichen krafft begabet/ daß
auch viel hochmüthige stoltze hertzen nicht nur
demüthig werden/ die unreine nicht nur keusch/
die trunckene nüchtern/ die geitzige milde/ die
grausame gütig/ die gottlose gottfürchtig etc.
sondern/ daß sie auch vor das herrliche zeugniß/
das sie tragen/ gut und blut/ leib und leben auff-
richtig verlassen/ wie man noch täglich biß auff
diese stunde siehet. Welches ja keine früchte
noch zeichen einer falschen lehre/ (da Gott nicht
mitwürckt) seyn können/ sie könte auch in so
schwerem creutz und elend so lange nicht beste-
hen/ wenn es nicht des Allerhöchsten krafft und
wort wäre. Ja was noch mehr ist/ sie werden
mit so grosser gnad und weißheit (wie Christus
allen den Seinen versprochen) Luc. 21. 15. in
ihren versuchungen von GOtt begabet/ daß
auch alle Weltgelehrte und hochberühmte Ma-
gistri,
dazu alle blutschuldige Tyrannen/ die
sich/ (daß Gott erbarm!) auch rühmen/ daß sie
Christen sind/ vor diesen unüberwindlichen hel-
den und zeugen Christi müssen überwunden und
beschämt stehen/ so daß sie auch ander gewehr
oder ausflucht in einiger sache nicht haben und
wissen/ als verbannen/ haschen/ peinigen/ bren-Würgen
und um-
bringen
ist der welt
höchster
trost wider
GOttes
wort.

nen/ morden und umbringen/ wie der alten
schlangen brauch und gewohnheit von anbegin
gewesen ist/ als man an vielen örtern in unsern
Niederlanden noch täglich leider! sehen und
spüren mag. Sihe/ diß ist unser beruff/ leh-
re und früchte unsers diensts/ darüber wir so
grausam gelästert/ und so feindselig verfolget
werden; Ob nicht alle Propheten/ Apostel/Unsere
lehr und
früchte
sind nicht
unterschie-
den von
der Apo-
steln lehr
und früch-
ten.

getreue Diener Gottes durch ihren dienst auch
eben dergleichen früchte hervorgebracht haben/
darüber wollen wir gern alle Fromme lassen
Richter seyn. Allein was mein armes/ schwa-
ches und unvollkommenes leben anlangt/ be-
kenne ich frey heraus/ daß ich ein elender armer
sünder bin/ in sünden empfangen/ Ps. 51. und
sündlich aus sündlichem saamen gebohren/ und
sage mit David/ daß meine sünde stäts wider
mich ist. Meine gedancken/ worte und wercke
überzeugen mich. Jch mercke und sehe mit dem
H. Paulo/ daß in meinem fleisch nichts gutes
wohnet. Gleichwol kan ich diß in meiner
schwachheit rühmen: Wenn diese böse und ver-
ruchte welt/ unsre lehre (die doch nicht unser/
sondern des HErrn CHRisti ist) mit gedult
anhören/ und derselben in reiner furcht Gottes
unterthänig nachkommen wolte/ würde ohne
zweiffel wol eine Christlichere und bessere welt
seyn/ als es leider! nun ist. Jch dancke mei-
nem GOtt/ der mir die gnade gegeben/ daß ich
mit dem H. Paulo Rom. 7. das böse hasse und

dem

Th. IV. Sect. II. Num. XXX. Menno Simonis Lebens-Lauff.
[Spaltenumbruch] hertzlichen abſcheu trugen/ dieſelbe hielten mit
Meine be-
ruffer und
deruff.
vielem bitten inſtaͤndig bey mir an/ im namen
derer Gottsfuͤrchtigen/ die mit mir und ihnen
in einem Geiſt und ſinne wandelten/ ich moͤch-
te doch den groſſen ſchweren jammer und noth
der armen bedruͤckten ſeelen etwas erwegen
(denn der hunger ſey groß/ der treuen haußhal-
ter aber ſey wenig) und mein pfund/ Matth. 25.
Luc. 19. das ich vom HErrn unwuͤrdig em-
pfangen haͤtte/ auff wucher anwenden ꝛc. Als
ich diß hoͤrete/ ward mein hertz ſehr bekuͤmmert/
angſt und bangigkeit umbringeten mich von
allen ſeiten; denn an einer ſeite ſahe ich meine
geringe gabe/ meine groſſe ungelehrtheit/ meine
ſchwache natur/ meines fleiſches bloͤdigkeit/ die
auſſer maſſen groſſe boßheit/ muthwill/ verkehr-
tes weſen und tyranney dieſer welt/ die gewal-
tige groſſe Secten/ die ſpitzfindigkeit vieler Gei-
ſter/ und das ſchwere creutz/ welches mich (ſo
ich anfienge) nicht wenig drucken wuͤrde; Auff
der andern ſeiten hergegen den erbaͤrmlichen
groſſen hunger/ mangel und noth der gotts-
fuͤrchtigen frommen kinder: denn ich ſahe klar
gnug/ daß ſie irreten/ wie einfaͤltige verlaſſene
ſchaͤflein/ ſo keinen hirten haben/ Matth. 9.
Dem
HERRN
und dem
Gebet der
Frommen
hab ich
mich un-
terworf-
fen.
Marc. 6. Zuletzt nach vielem bitten/ ſtellte ich
mich dem HERRN und ſeiner Gemeine dar/
mit dieſem bedinge/ daß ſie mit mir den HErrn
eine zeitlang feurig bitten ſolten/ daß ſo es ſein
heiliger/ wolgefaͤlliger wille waͤre/ daß ich ihm
zum preiſe dienen koͤnte und moͤchte/ ſeine vaͤ-
terliche guͤte mir ſodann ein ſolches hertz und
gemuͤth ſchencken wolte/ welches mir mit Pau-
lo zeugete: Wehe mir/ ſo ich das Evangelium
nicht predige/ 1. Cor. 9. wo aber nicht/ daß er
doch alsdenn ein ſolches mittel ordnen wolte/
daß die ſache nur nachbleiben moͤchte. Denn
CHRiſtus ſpricht: Wo zween unter euch eins
werden auff erden/ warumb ſie bitten/ das ſoll
ihnen wiederfahren von meinem Him̃liſchen
Vater; Denn wo zween oder drey verſam̃let
ſind in meinem Namen/ da bin ich mitten un-
ter ihnen/ Matth. 18. Sihe/ lieber Leſer/ alſo
bin ich nicht von den Muͤnſteriſchen/ noch von
einigen andern auffruͤhriſchen Secten (wie ich
gelaͤſtert werde) ſondern von ſolchem volck zu
dieſem dienſt unwuͤrdig beruffen/ welche CHri-
ſto und ſeinem wort zu folgen willig waren/ in
der furcht ihres Gottes ein bußfertiges leben
fuͤhreten/ ihrem naͤchſten in der liebe dieneten/
das creutz geduldig trugen/ aller Menſchen
heyl und wolfahrt ſuchten/ die gerechtigkeit und
warheit liebten/ vor der ungerechtigkeit und
boßheit einē greuel hatten ꝛc. welches denn aller-
dinges lebendige und kraͤfftige zeugniſſen ſind/
daß ſie nicht ſolche verkehrte Secten/ wie ſie ge-
ſcholten wurden/ ſondern wahre/ wiewol der
welt unbekandte Chriſten waren/ ſo man an-
ders glaͤubt/ daß CHRiſti wort warhafftig/
und ſein unſtraͤffliches heiliges leben und exem-
pel unfehlbar und recht iſt. Alſo bin ich elender
groſſer ſuͤnder vom HErrn erleuchtet/ zu einen
neuen ſinn bekehret/ aus Babel geflohen/ in Je-
ruſalem gezogen/ und endlich zu dieſem hohen
Die Liebe
GOttes
und mei-
nes Naͤch-
ſten haben
mir dieſen
groſſen uñ
und ſchweren dienſt gekommen. Als nun obge-
meldte perſonen von ihrer bitte nicht ablieſſen/
und auch mein eigen gewiſſen/ wiewol in
ſchwachheit/ mir zuſetzte/ weil ich den groſſen
hunger und noth ſahe/ wie oben erwehnet iſt/
uͤbergab ich mich dem HErrn mit leib und ſeel/
[Spaltenumbruch] und befahl mich in ſeine gnaden-hand/ und be-ſchweren
dienſt auff-
geleget.

gunte zu ſeiner zeit laut ſeines Heil. Worts zu
lehren und zu tauffen/ auff des HErrn acker
mit meiner geringen gabe zu arbeiten/ an ſeiner
Heil. Stadt und Tempel zu bauen/ und die
verfallene ſteine zu recht zu ſetzen ꝛc. Und derMein be-
ginn zu
lehren in
GOttes
Gemeine.

groſſe und ſtarcke GOtt hat das wort der wah-
ren Buſſe/ das wort ſeiner Gnade und Krafft
nebſt dem heilſamen gebrauch ſeiner heiligen
Sacramenten/ durch unſern geringen dienſt/
lehre und ungelehrtes ſchreiben/ zuſamt dem
ſorgfaͤltigen dienſt/ arbeit und huͤlffe unſerer ge-
treuen Mitbruͤder/ in vielen ſtaͤdten und lan-
den ſo bekandt und offenbar/ und die geſtaltUnſere
fruͤchte
durch die
buͤlffe und
kraft Got-
tes.

ſeiner Gemeine ſo herrlich gemacht/ und ſie mit
ſolcher unuͤberwindlichen krafft begabet/ daß
auch viel hochmuͤthige ſtoltze hertzen nicht nur
demuͤthig werden/ die unreine nicht nur keuſch/
die trunckene nuͤchtern/ die geitzige milde/ die
grauſame guͤtig/ die gottloſe gottfuͤrchtig ꝛc.
ſondern/ daß ſie auch vor das herrliche zeugniß/
das ſie tragen/ gut und blut/ leib und leben auff-
richtig verlaſſen/ wie man noch taͤglich biß auff
dieſe ſtunde ſiehet. Welches ja keine fruͤchte
noch zeichen einer falſchen lehre/ (da Gott nicht
mitwuͤrckt) ſeyn koͤnnen/ ſie koͤnte auch in ſo
ſchwerem creutz und elend ſo lange nicht beſte-
hen/ wenn es nicht des Allerhoͤchſten krafft und
wort waͤre. Ja was noch mehr iſt/ ſie werden
mit ſo groſſer gnad und weißheit (wie Chriſtus
allen den Seinen verſprochen) Luc. 21. 15. in
ihren verſuchungen von GOtt begabet/ daß
auch alle Weltgelehrte und hochberuͤhmte Ma-
giſtri,
dazu alle blutſchuldige Tyrannen/ die
ſich/ (daß Gott erbarm!) auch ruͤhmen/ daß ſie
Chriſten ſind/ vor dieſen unuͤberwindlichen hel-
den und zeugen Chriſti muͤſſen uͤberwunden uñ
beſchaͤmt ſtehen/ ſo daß ſie auch ander gewehr
oder ausflucht in einiger ſache nicht haben und
wiſſen/ als verbannen/ haſchen/ peinigen/ bren-Wuͤrgen
und um-
bringen
iſt der welt
hoͤchſter
troſt wider
GOttes
wort.

nen/ morden und umbringen/ wie der alten
ſchlangen brauch und gewohnheit von anbegin
geweſen iſt/ als man an vielen oͤrtern in unſern
Niederlanden noch taͤglich leider! ſehen und
ſpuͤren mag. Sihe/ diß iſt unſer beruff/ leh-
re und fruͤchte unſers dienſts/ daruͤber wir ſo
grauſam gelaͤſtert/ und ſo feindſelig verfolget
werden; Ob nicht alle Propheten/ Apoſtel/Unſere
lehr und
fruͤchte
ſind nicht
unteꝛſchie-
den von
der Apo-
ſteln lehr
und fruͤch-
ten.

getreue Diener Gottes durch ihren dienſt auch
eben dergleichen fruͤchte hervorgebracht haben/
daruͤber wollen wir gern alle Fromme laſſen
Richter ſeyn. Allein was mein armes/ ſchwa-
ches und unvollkommenes leben anlangt/ be-
kenne ich frey heraus/ daß ich ein elender armer
ſuͤnder bin/ in ſuͤnden empfangen/ Pſ. 51. und
ſuͤndlich aus ſuͤndlichem ſaamen gebohren/ und
ſage mit David/ daß meine ſuͤnde ſtaͤts wider
mich iſt. Meine gedancken/ worte und wercke
uͤberzeugen mich. Jch mercke und ſehe mit dem
H. Paulo/ daß in meinem fleiſch nichts gutes
wohnet. Gleichwol kan ich diß in meiner
ſchwachheit ruͤhmen: Wenn dieſe boͤſe und ver-
ruchte welt/ unſre lehre (die doch nicht unſer/
ſondern des HErrn CHRiſti iſt) mit gedult
anhoͤren/ und derſelben in reiner furcht Gottes
unterthaͤnig nachkommen wolte/ wuͤrde ohne
zweiffel wol eine Chriſtlichere und beſſere welt
ſeyn/ als es leider! nun iſt. Jch dancke mei-
nem GOtt/ der mir die gnade gegeben/ daß ich
mit dem H. Paulo Rom. 7. das boͤſe haſſe und

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[226/0522] Th. IV. Sect. II. Num. XXX. Menno Simonis Lebens-Lauff. hertzlichen abſcheu trugen/ dieſelbe hielten mit vielem bitten inſtaͤndig bey mir an/ im namen derer Gottsfuͤrchtigen/ die mit mir und ihnen in einem Geiſt und ſinne wandelten/ ich moͤch- te doch den groſſen ſchweren jammer und noth der armen bedruͤckten ſeelen etwas erwegen (denn der hunger ſey groß/ der treuen haußhal- ter aber ſey wenig) und mein pfund/ Matth. 25. Luc. 19. das ich vom HErrn unwuͤrdig em- pfangen haͤtte/ auff wucher anwenden ꝛc. Als ich diß hoͤrete/ ward mein hertz ſehr bekuͤmmert/ angſt und bangigkeit umbringeten mich von allen ſeiten; denn an einer ſeite ſahe ich meine geringe gabe/ meine groſſe ungelehrtheit/ meine ſchwache natur/ meines fleiſches bloͤdigkeit/ die auſſer maſſen groſſe boßheit/ muthwill/ verkehr- tes weſen und tyranney dieſer welt/ die gewal- tige groſſe Secten/ die ſpitzfindigkeit vieler Gei- ſter/ und das ſchwere creutz/ welches mich (ſo ich anfienge) nicht wenig drucken wuͤrde; Auff der andern ſeiten hergegen den erbaͤrmlichen groſſen hunger/ mangel und noth der gotts- fuͤrchtigen frommen kinder: denn ich ſahe klar gnug/ daß ſie irreten/ wie einfaͤltige verlaſſene ſchaͤflein/ ſo keinen hirten haben/ Matth. 9. Marc. 6. Zuletzt nach vielem bitten/ ſtellte ich mich dem HERRN und ſeiner Gemeine dar/ mit dieſem bedinge/ daß ſie mit mir den HErrn eine zeitlang feurig bitten ſolten/ daß ſo es ſein heiliger/ wolgefaͤlliger wille waͤre/ daß ich ihm zum preiſe dienen koͤnte und moͤchte/ ſeine vaͤ- terliche guͤte mir ſodann ein ſolches hertz und gemuͤth ſchencken wolte/ welches mir mit Pau- lo zeugete: Wehe mir/ ſo ich das Evangelium nicht predige/ 1. Cor. 9. wo aber nicht/ daß er doch alsdenn ein ſolches mittel ordnen wolte/ daß die ſache nur nachbleiben moͤchte. Denn CHRiſtus ſpricht: Wo zween unter euch eins werden auff erden/ warumb ſie bitten/ das ſoll ihnen wiederfahren von meinem Him̃liſchen Vater; Denn wo zween oder drey verſam̃let ſind in meinem Namen/ da bin ich mitten un- ter ihnen/ Matth. 18. Sihe/ lieber Leſer/ alſo bin ich nicht von den Muͤnſteriſchen/ noch von einigen andern auffruͤhriſchen Secten (wie ich gelaͤſtert werde) ſondern von ſolchem volck zu dieſem dienſt unwuͤrdig beruffen/ welche CHri- ſto und ſeinem wort zu folgen willig waren/ in der furcht ihres Gottes ein bußfertiges leben fuͤhreten/ ihrem naͤchſten in der liebe dieneten/ das creutz geduldig trugen/ aller Menſchen heyl und wolfahrt ſuchten/ die gerechtigkeit und warheit liebten/ vor der ungerechtigkeit und boßheit einē greuel hatten ꝛc. welches denn aller- dinges lebendige und kraͤfftige zeugniſſen ſind/ daß ſie nicht ſolche verkehrte Secten/ wie ſie ge- ſcholten wurden/ ſondern wahre/ wiewol der welt unbekandte Chriſten waren/ ſo man an- ders glaͤubt/ daß CHRiſti wort warhafftig/ und ſein unſtraͤffliches heiliges leben und exem- pel unfehlbar und recht iſt. Alſo bin ich elender groſſer ſuͤnder vom HErrn erleuchtet/ zu einen neuen ſinn bekehret/ aus Babel geflohen/ in Je- ruſalem gezogen/ und endlich zu dieſem hohen und ſchweren dienſt gekommen. Als nun obge- meldte perſonen von ihrer bitte nicht ablieſſen/ und auch mein eigen gewiſſen/ wiewol in ſchwachheit/ mir zuſetzte/ weil ich den groſſen hunger und noth ſahe/ wie oben erwehnet iſt/ uͤbergab ich mich dem HErrn mit leib und ſeel/ und befahl mich in ſeine gnaden-hand/ und be- gunte zu ſeiner zeit laut ſeines Heil. Worts zu lehren und zu tauffen/ auff des HErrn acker mit meiner geringen gabe zu arbeiten/ an ſeiner Heil. Stadt und Tempel zu bauen/ und die verfallene ſteine zu recht zu ſetzen ꝛc. Und der groſſe und ſtarcke GOtt hat das wort der wah- ren Buſſe/ das wort ſeiner Gnade und Krafft nebſt dem heilſamen gebrauch ſeiner heiligen Sacramenten/ durch unſern geringen dienſt/ lehre und ungelehrtes ſchreiben/ zuſamt dem ſorgfaͤltigen dienſt/ arbeit und huͤlffe unſerer ge- treuen Mitbruͤder/ in vielen ſtaͤdten und lan- den ſo bekandt und offenbar/ und die geſtalt ſeiner Gemeine ſo herrlich gemacht/ und ſie mit ſolcher unuͤberwindlichen krafft begabet/ daß auch viel hochmuͤthige ſtoltze hertzen nicht nur demuͤthig werden/ die unreine nicht nur keuſch/ die trunckene nuͤchtern/ die geitzige milde/ die grauſame guͤtig/ die gottloſe gottfuͤrchtig ꝛc. ſondern/ daß ſie auch vor das herrliche zeugniß/ das ſie tragen/ gut und blut/ leib und leben auff- richtig verlaſſen/ wie man noch taͤglich biß auff dieſe ſtunde ſiehet. Welches ja keine fruͤchte noch zeichen einer falſchen lehre/ (da Gott nicht mitwuͤrckt) ſeyn koͤnnen/ ſie koͤnte auch in ſo ſchwerem creutz und elend ſo lange nicht beſte- hen/ wenn es nicht des Allerhoͤchſten krafft und wort waͤre. Ja was noch mehr iſt/ ſie werden mit ſo groſſer gnad und weißheit (wie Chriſtus allen den Seinen verſprochen) Luc. 21. 15. in ihren verſuchungen von GOtt begabet/ daß auch alle Weltgelehrte und hochberuͤhmte Ma- giſtri, dazu alle blutſchuldige Tyrannen/ die ſich/ (daß Gott erbarm!) auch ruͤhmen/ daß ſie Chriſten ſind/ vor dieſen unuͤberwindlichen hel- den und zeugen Chriſti muͤſſen uͤberwunden uñ beſchaͤmt ſtehen/ ſo daß ſie auch ander gewehr oder ausflucht in einiger ſache nicht haben und wiſſen/ als verbannen/ haſchen/ peinigen/ bren- nen/ morden und umbringen/ wie der alten ſchlangen brauch und gewohnheit von anbegin geweſen iſt/ als man an vielen oͤrtern in unſern Niederlanden noch taͤglich leider! ſehen und ſpuͤren mag. Sihe/ diß iſt unſer beruff/ leh- re und fruͤchte unſers dienſts/ daruͤber wir ſo grauſam gelaͤſtert/ und ſo feindſelig verfolget werden; Ob nicht alle Propheten/ Apoſtel/ getreue Diener Gottes durch ihren dienſt auch eben dergleichen fruͤchte hervorgebracht haben/ daruͤber wollen wir gern alle Fromme laſſen Richter ſeyn. Allein was mein armes/ ſchwa- ches und unvollkommenes leben anlangt/ be- kenne ich frey heraus/ daß ich ein elender armer ſuͤnder bin/ in ſuͤnden empfangen/ Pſ. 51. und ſuͤndlich aus ſuͤndlichem ſaamen gebohren/ und ſage mit David/ daß meine ſuͤnde ſtaͤts wider mich iſt. Meine gedancken/ worte und wercke uͤberzeugen mich. Jch mercke und ſehe mit dem H. Paulo/ daß in meinem fleiſch nichts gutes wohnet. Gleichwol kan ich diß in meiner ſchwachheit ruͤhmen: Wenn dieſe boͤſe und ver- ruchte welt/ unſre lehre (die doch nicht unſer/ ſondern des HErrn CHRiſti iſt) mit gedult anhoͤren/ und derſelben in reiner furcht Gottes unterthaͤnig nachkommen wolte/ wuͤrde ohne zweiffel wol eine Chriſtlichere und beſſere welt ſeyn/ als es leider! nun iſt. Jch dancke mei- nem GOtt/ der mir die gnade gegeben/ daß ich mit dem H. Paulo Rom. 7. das boͤſe haſſe und dem Meine be- ruffer und deruff. Dem HERRN und dem Gebet der Frommen hab ich mich un- terworf- fen. Die Liebe GOttes und mei- nes Naͤch- ſten haben mir dieſen groſſen uñ ſchweren dienſt auff- geleget. Mein be- ginn zu lehren in GOttes Gemeine. Unſere fruͤchte durch die buͤlffe und kraft Got- tes. Wuͤrgen und um- bringen iſt der welt hoͤchſter troſt wider GOttes wort. Unſere lehr und fruͤchte ſind nicht unteꝛſchie- den von der Apo- ſteln lehr und fruͤch- ten.

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Zitationshilfe: Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 226. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/522>, abgerufen am 22.12.2024.