Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XXIV. Von Daniel Friedrich einem Schwenckf. [Spaltenumbruch]
gemeinen oder glieder und mitgenossen annimmt/wie sie in seinem reiche sind/ und sein reich in ihnen ist/ nach seiner beweisung in ihnen. Er treibt heut zu tage unter mancherley nahmen/ Phariseer und Schrifftgelehrten anzunehmen/ die ein bildt oder einen schein bringen/ als wäre es CHristi/ nach zweyen hörnern in gleichniß des lammes oder CHristi/ Offenb. 13. v. 11. Wir dörffen uns nicht mit Juden bey unser * Es gilt heute nicht was gestern gegolten hat/ Was kinder der offenbarung gewesen/ die nem- Da soll man aus und nicht eingehen unter den * Ein anders ist vor der offenbahrungs zeit/ + Es ist der gleißner art/ von anfang der welt/ Die Juden wolten sich mit dem gleichniß re- Es ist (sprich ich) unserer Phariseer und Schrifft-
Th. IV. Sect. II. Num. XXIV. Von Daniel Friedrich einem Schwenckf. [Spaltenumbruch]
gemeinen oder glieder und mitgenoſſen annim̃t/wie ſie in ſeinem reiche ſind/ und ſein reich in ihnen iſt/ nach ſeiner beweiſung in ihnen. Er treibt heut zu tage unter mancherley nahmen/ Phariſeer und Schrifftgelehrten anzunehmen/ die ein bildt oder einen ſchein bringen/ als waͤre es CHriſti/ nach zweyen hoͤrnern in gleichniß des lammes oder CHriſti/ Offenb. 13. v. 11. Wir doͤrffen uns nicht mit Juden bey unſer * Es gilt heute nicht was geſtern gegolten hat/ Was kindeꝛ deꝛ offenbarung geweſen/ die nem- Da ſoll man aus und nicht eingehen unter den * Ein anders iſt vor der offenbahrungs zeit/ † Es iſt der gleißner art/ von anfang der welt/ Die Juden wolten ſich mit dem gleichniß re- Es iſt (ſprich ich) unſerer Phariſeer und Schrifft-
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Th. IV. Sect. II. Num. XXIV. Von Daniel Friedrich einem Schwenckf.
gemeinen oder glieder und mitgenoſſen annim̃t/
wie ſie in ſeinem reiche ſind/ und ſein reich in ihnen
iſt/ nach ſeiner beweiſung in ihnen. Er treibt heut
zu tage unter mancherley nahmen/ Phariſeer und
Schrifftgelehrten anzunehmen/ die ein bildt oder
einen ſchein bringen/ als waͤre es CHriſti/ nach
zweyen hoͤrnern in gleichniß des lammes oder
CHriſti/ Offenb. 13. v. 11.
Wir doͤrffen uns nicht mit Juden bey unſer
gleißneꝛey beſchoͤnē/ daß ſie das aͤuſſere alle gethan/
(ob ſie gleich nicht alle/ ſondern wenig unter ih-
nen geiſtlich waren) Sintemal ſie allein ein fi-
guͤrlicher Jſrael waren/ ein aͤuſſerlich volck/ wel-
ches das im geheimniß fuͤrbildete/ welches nun
offenbahret/ und weder da noch dort/ ſondern
nach geiſt und wahrheit GOtt dienen ſolte und
wuͤrde * als der HErr (aus dem ſie alle und in
dem ſie alle ſeyn ſollen) da er im fleiſche geoffen-
bahret/ ſpricht/ Joh. 4. v. 23. und ein ſchaͤrffer
auffſeher im volcke iſt/ das ſelbſt in ihm iſt/ als im
wahrhafften. Er ſiehet nach fruͤchten ſeines geiſtes
und nach ihme dem lichte in allen Joh. 15. v. 2.
Heb. 2. v. 4. 12. v. 14. da muß pruͤfung in allem
ſeyn. 1. Cor. 2. v. 28. 2. Cor. 13. v. 5.
* Es gilt heute nicht was geſtern gegolten hat/
da das geheimniß verborgen/ und die zeit der un-
wiſſenheit war/ Act. 17. v. 30.
Was kindeꝛ deꝛ offenbarung geweſen/ die nem-
lich nach geiſte und wahrheit kinder/ und ſich nach
geiſte und wahrheit offenbarten (in der offenba-
rungszeit.) Dieſelbigē ſind in der liebe geheimniß
blieben/ * als darin/ nemlich in Chriſto fuͤrſehen/
da alles was angedeutet iſt im fuͤrbilde/ nach gei-
ſte und wahrheit in CHriſto iſt/ und was noch
heute nicht nach geiſt und wahrheit in Chriſto iſt/
noch wird/ das iſts nicht vor GOtt/ noch nach
dem geheimniß ſeines willens in Chriſto; und weil
es nichts nach dem geheimnis ſeines willens iſt/
ſo iſt es verworffen und unter dem gerichte/ als et-
was wider ſeinen willen/ oder wider das geheim-
niß ſeines willens/ und gehoͤrt zum geheimniß deꝛ
boßheit/ die unteꝛ Chꝛiſtlichem ſcheine oder unterm
ſcheine der Gottſeligkeit/ lang heimlich und ver-
borgen (oder unter dem thiere/ ſo zwey hoͤrner im
gleichniß des lammes hat) geweſen iſt. Es ſoll
nun ausgemuſteꝛt oder ausgewoꝛffen weꝛden/ als
nicht in der meß-ſchnur begriffen/ damit der tem-
pel Gottes gemeſſen und die drinne anbeten/ nach
geiſte und wahrheit/ oder nach gemeinſchafft des
geiſts der wahrheit/ in wahrhaffter heiligung.
Apoc. 10. v. 7. 11. v. 11. 13.
Da ſoll man aus und nicht eingehen unter den
plagen/ Apoc. 13. v. 8. Solche Gleyßnerey-Chri-
ſten ſoll man offenbaren/ in der offenbarungs-zeit/
ſie nicht als einen GOttes tempel und kirche er-
kennen/ noch ſich mit ihnen/ ſie ſind im bann/ ein
verſchloſſen ausſaͤtzig haus/ Lev. 13. und 14. v. 28.
und bezeugen ſolches die kinder GOttes in ihrer
abſonderung und daß ſie eine zeitlang das ſtehen
laſſen/ dabey die gleißner † gemein worden/ davon
ſie dañ ſchoͤne figuren und fuͤrbilder im geſetze und
Propheten haben/ und alſo zeugniß gnug des un-
terlaſſens eine zeitlang.
* Ein anders iſt vor der offenbahrungs zeit/
und ein anders darnach/ da gilt das volck/ das
nach der offenbahrung ein volck iſt/ nicht daß ſie
nach dem gleichniß ein volck ſeyn wil/ die gerichte
folgen der offenbahrung/ und iſt alles unter dem
gerichte was wider die offenbarung und nicht
nach geiſt und wahrheit iſt. Was ſind die Ju-
den heute/ die geiſt und wahrheit verworffen und
nicht darnach ſind/ ob ſie wol etwa auch ein
volck ꝛc. Wann nichts waͤre/ dann das anzei-
gen des eiffers GOttes/ dort um der Juden wil-
len/ im abfall uͤber den tempel und aͤuſſern dienſte
und thun/ da doch (wie oben geſagt) die offen-
barung/ nicht alſo war und die offenbarung einen
ernſtlichen eiffer mit bringet. Es ſind alle Chri-
ſten/ die nach den zweyen hoͤrnern allein ein gleich-
niß ſind/ wie Sodomiter und Egypter/ Apoc.
10. v. 7. 11. v. 11. 13. Von denen die geſandten
Gottes (als Engel) aus fuͤhren ſolten/ und nicht
darein/ und alſo nicht in dentempel unter den ſie-
ben plagen/ nicht in den tempel Apoc. 15. v. 16.
Sie ſind alle wie Cain/ Eſau uñ Jſmael/ da ſie am
beſten ſind/ ja wie nun die verworffenen Judē/ als
die ohne pruͤffung ſind/ ohne geiſtlich urtheil und
unterſcheid/ und iſt alles was ſie im gleichniß thun
oder brauchen/ vor GOtt als wie Cains thun/
eifferten ſie gleich noch ſo fleißig darob/ und hal-
ten darob wie ſie wollen.
† Es iſt der gleißner art/ von anfang der welt/
ob der gleißnerey zu halten/ und ſich nach derſelbi-
gen herfuͤr zu ziehen; buhle und buhler ſind heute
in einem gerichte/ die abgoͤttiſchen und abgoͤtte-
rey/ ſage man gleich noch ſo viel von dem/ was
GOtt oder der HErr CHriſtus und ſeine Apoſtel
mit unterſcheide befohlen haben/ ohn welchen
nichts befohlen iſt: Es geſchehe dann nach un-
terſchiede/ nach der pruͤfung/ nemlich nach geiſte
und wahrheit. Es iſt alles heute wie der tempel/
opffer/ beſchneidung/ feſte/ und anders/ unter dem
verworffenen geſetzes-volcke. GOtt hat im N.
Teſtament geiſt und wahrheit befohlen/ und iſt
geiſt und wahrheit das geſetze/ und noͤthigſte/ und
das einig noͤthige im N. Teſtament/ wer daſſelbi-
ge uͤberſiehet/ verſchluckt mit den Phariſeern Ca-
mele und ſaͤigt muͤcken/ Matth. 23. v. 24.
Die Juden wolten ſich mit dem gleichniß re-
formiren/ da ihre ſtraffe ihnen verkuͤndiget wurde
zu der Propheten zeiten/ und alſo ſich mit tuͤnche-
cherey rechtfertigen; und das thun die heutigen
Chriſten ins gemeim auch/ da doch GOtt nicht
eiffert um das/ was aͤuſſerlich/ nach dem im gleich-
niß nicht gethan iſt/ ſondern daß man es ohne
pruͤffung und ohne unterſcheidung gethan/ und
daß man ihn dabey uͤberſehen hatte. Ein hauffen
zeugen der pruͤffung wolten wir noch finden/ es iſt
aber bey dieſer fuͤrgenommenen kuͤrtze gnug.
Die Phariſeer und Schrifftgelehrten im A. Te-
ſtamente/ haben nicht ſo groß gerichte auff ihnen/
als die heutigen/ welche zwar das im gleichniß
auffgetrieben oder dazu ermahnet haben/ und da-
bey auffgehalten/ und ſo wol als dieſe in der offen-
barungs-zeit/ darbey verwirꝛten/ nemlich ſolche/
welche geiſt und wahrheit ſchon erkant und Chri-
ſtum angenommen hatten/ davon in Pauli ſend-
brieffen und der Apoſtel geſchichten; ja/ ſie waren
aber eines figuͤrlichen ſtuhls diener und darunter
herkommen: Dieſe abeꝛ wollen des N. Teſtaments
diener ſeyn/ und ſolten ſo viel aus dem buchſtaben
des N. Teſtamens wiſſen koͤnnen/ daß den Chri-
ſten nicht unſere geberden und ceremonien gebo-
ten/ noch das in gleichniß uñ zeichen alſo befohlen
zuthun/ als wol geiſt und wahrheit/ daß allein
der glaube gelte/ der durch die liebe thaͤtig iſt/ das
beſchneidung ſey wie die vorhaut/ ohne die im gei-
ſte/ und Chriſtus alles in allen ſey/ und alle in
ihm nach pruͤffung ſeyn muͤſſen ꝛc.
Es iſt (ſprich ich) unſerer Phariſeer und
Schrifft-
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