Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.und Ezechiel Methen. [Spaltenumbruch]
JahrMDC. biß MDCC.in dem bericht an das Consistorium gerühmet/ Er habe Stieffeln mit dem schwerd des geistes in allen puncten getroffen und ge- schlagen etc. Gleich nach selbiger action aber hat Stieffels eheweib einen jungen sohn gebo- Und ver- halten bey der tauffe seines kin- des.ren/ und weil er zuvor gesaget/ er wolte in be- dencken nehmen/ ob er sein kind tauffen liesse/ hat das ministerium das kind durch die Rathsdiener aus seinem hause abholen/ und tauffen lassen/ da er gleich mittags-ruhe gehal- ten. Stieffel hat die tauff nicht vor gültig er- kant/ sondern an statt des in der tauffe gegebe- nen namens Johannes/ dasselbe Serubabel ge- heissen. nach Leip- tzig. 7. Auff des Superintendentens bericht aber 8. Die antwort Stieffels findet sich bey den 9. Darum bekennet er zum andern von der2. ob die 10. Darauf bekennet er auch zum drit-3. ob er der Sohn/ A. K. H. Dritter Theil. E
und Ezechiel Methen. [Spaltenumbruch]
JahrMDC. biß MDCC.in dem bericht an das Conſiſtorium geruͤhmet/ Er habe Stieffeln mit dem ſchwerd des geiſtes in allen puncten getroffen und ge- ſchlagen ꝛc. Gleich nach ſelbiger action aber hat Stieffels eheweib einen jungen ſohn gebo- Und ver- halten bey der tauffe ſeines kin- des.ren/ und weil er zuvor geſaget/ er wolte in be- dencken nehmen/ ob er ſein kind tauffen lieſſe/ hat das miniſterium das kind durch die Rathsdiener aus ſeinem hauſe abholen/ und tauffen laſſen/ da er gleich mittags-ruhe gehal- ten. Stieffel hat die tauff nicht vor guͤltig er- kant/ ſondern an ſtatt des in der tauffe gegebe- nen namens Johannes/ daſſelbe Serubabel ge- heiſſen. nach Leip- tzig. 7. Auff des Superintendentens bericht aber 8. Die antwort Stieffels findet ſich bey den 9. Darum bekeñet er zum andern von der2. ob die 10. Darauf bekennet er auch zum drit-3. ob er der Sohn/ A. K. H. Dritter Theil. E
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und Ezechiel Methen.
in dem bericht an das Conſiſtorium geruͤhmet/
Er habe Stieffeln mit dem ſchwerd des
geiſtes in allen puncten getroffen und ge-
ſchlagen ꝛc. Gleich nach ſelbiger action aber
hat Stieffels eheweib einen jungen ſohn gebo-
ren/ und weil er zuvor geſaget/ er wolte in be-
dencken nehmen/ ob er ſein kind tauffen
lieſſe/ hat das miniſterium das kind durch die
Rathsdiener aus ſeinem hauſe abholen/ und
tauffen laſſen/ da er gleich mittags-ruhe gehal-
ten. Stieffel hat die tauff nicht vor guͤltig er-
kant/ ſondern an ſtatt des in der tauffe gegebe-
nen namens Johannes/ daſſelbe Serubabel ge-
heiſſen.
Jahr
MDC.
biß
MDCC.
Und ver-
halten bey
der tauffe
ſeines kin-
des.
7. Auff des Superintendentens bericht aber
wird vermoͤge eines Churfuͤrſtlichen befehls
Stieffel ins Conſiſtorium nach Leiptzig beſchie-
dē/ woſelbſt ihm dieſe folgende puncte vorgelegt
worden. Er ſolte ſich rund und richtig er-
klaͤren/ ob er noch ſage und halte 1. Von
Chriſto und dem H. Geiſte/ daß er CHri-
ſtus ſey/ und wer ſich ihm widerſetze/ der
laͤſtere den H. Geiſt? 2. Von der ſuͤnde/
daß die glaͤubigen nicht ſuͤndigen/ und er
ſey kein ſuͤnder/ duͤrffe auch um verge-
bung der ſuͤnden nicht bitten/ und
brauchte die fuͤnffte bitte des vater un-
ſers nur vor ſeine kinder und andere leu-
te/ und Lutheri auslegung der fuͤnfften
bitte ſey unrecht/ daß er ſagt: denn wir
taͤglich viel ſuͤndigen/ und nichts denn
eitel ſtraff verdienen/ Stieffel koͤnne
daſſelbe auff ſich nicht ziehen. 3. Von
der abſolution, daß er dero nicht beduͤrffe/
begehre auch ſie nicht zu ſuchen. 4. Von
dem predig-amt/ er beduͤrffe nicht zur
kirche zu gehen/ und predigt zu hoͤren/
ſey durch den H. Geiſt ohne das gnug-
ſam und vollkommen gelehrt und er-
leuchtet. 5. Vom H. Abendmahl/ daß
er nicht koͤnne gewiß ſeyn/ daß die krafft
und allmacht GOttes allda ſey/ oder
daß die Miniſtri die krafft haͤtten/ das
Sacrament zu heiligen uñ zu conſecriren.
Sie lieſſen deñ in ihrem wandel ſehē/ daß
die kraft GOttes in ihnen ſey. Hie ſoll er
ſein bekaͤntnis ſimpliciter ſetzen. Was
das H. Abendmal ſey/ und worzu es die-
ne/ und ob er ſich forthin auch darzu hal-
ten wolte? 6. Von der Tauffe/ daß
die kinder der Tauffe nicht beduͤrffen/
dieſelbige auch in ihnen nicht kraͤfftig
ſey/ und die Tauffe an ſeinem kinde voll-
bracht/ ſey keine rechte Tauffe/ weil
kein geiſt noch krafft darinnen ſey/ und
daß er ſein kind nicht mit dem namen/
den es in der Tauffe empfangen/ nennen
wolle/ ſondern mit einem fremden.
Und be-
fragung
auff 6.
puncte.
8. Die antwort Stieffels findet ſich bey den
acten mit folgenden worten/ woraus zugleich
ſeine meinungen von obgeſetzten puncten zu er-
kennen ſeyn: Hierauff antwortet Elias
Stieffel und bekennet mit dieſer eige-
nen hand/ daß er mit dem H. Apoſtel
Paulo CHriſtum nach dem fleiſch nicht
kenne. 2. Cor. V. vielweniger daß er ſol-
te CHriſtus nach dem fleiſch oder der
H. Geiſt ſeyn/ ja zum allerwenigſten/ daß
er ſolte geſagthaben/ und ſich haben hoͤ-
ren laſſen/ wer ſich ihme/ ſeinem fleiſch
und blut wiederſetzte/ der laͤſterte den
H. Geiſt. Nach dem wort leben und
geiſt aber bekennet und bejahet Eſaias
Stieffel mit dieſer ſeiner eigenen hand/
daß er ein rechter Chriſt und geſalbter
des HErꝛn ſey/ in welchem CHriſtus der
Sohn/ das lebendige wort des Vaters
voll H. Geiſtes/ das leben/ wollen und
vollbringen in ihm ſey/ ſo auch jemand
CHriſtum den Sohn das lebendige wort
GOttes/ oder den H. Geiſt/ das ewige
leben aus GOtt dem Vater in CHriſto
in ihm oder in einem andern rechten
Chriſten und geſalbten des HErꝛn laͤ-
ſtert oder widerſtrebet/ der verachtet
nach den worten des HErꝛn CHriſti
Chriſtum und den geiſt GOttes in Chri-
ſto/ und nicht fleiſch und blut.
Seine
antwort
hierauff.
1. ob und
wie er
CHriſtus
ſey.
Jahr
MDC.
biß
MDCC.
9. Darum bekeñet er zum andern von der
ſuͤnden/ daß freylich die rechtglaͤubigen
nicht ſuͤndigen/ denn ein rechtglaͤubiger
Chriſt und geſalbter des HErrn weiß
und erkennet/ daß er von ſich ſelbſt nicht
lebe/ ſondern daß CHriſtus in ihme das
leben/ wircken/ wollen und vollbringen
ſey. Wo nun CHriſtus und GOtt der
Vater mit ſeinem H. Geiſte in CHriſto
das leben wircken/ wollen und vollbrin-
gen iſt/ da iſt keine ſuͤnde/ ſondern lau-
ter gerechtigkeit/ leben und ſeligkeit/
wie denn auch Abraham GOtt gleicher
geſtalt geglaͤubet hat/ und diß iſt ihm
zur gerechtigkeit gerechnet. Weil nun
CHriſtus in ihme Eſaias Stiefeln wie
in einem rechtglaͤubigen Chriſten und
geſalbten des HErrn das leben/ wir-
cken/ wollen und vollbringen iſt/ ja weil
CHriſtus der ſame das lebendige wort
GOttes voll H. Geiſtes in ihm kraͤfftig/
lebendig und thaͤtig bleibet/ iſt er kein
ſuͤnder/ darff derentwegen/ weil CHri-
ſtus alles in allem in ihm iſt/ auch um
vergebung der ſuͤnden nicht bitten/ noch
die fuͤnffte bitte des Vater unſers vor
ſich brauchen/ ſondern freylich vor ſeine
kinder/ und vor die/ ſo er ſiehet ſuͤndi-
gen/ und GOTT den HErrn erzuͤrnen.
Denn des gerechten gebet vermag viel
wenn es ernſtlich iſt. Jſt die ausle-
gung der fuͤnfften bitte Lutheri auff die
rechtglaͤubigen Chriſten gedeutet/ ſo iſt
ſie freylich nicht recht/ und will Stiefel
als ein rechtglaͤubiger Chriſt ſolche aus-
legung nimmermehr auff ſich ziehen/
daß er wolte oder ſolte ſo gottloß ſeyn/
und taͤglich viel ſuͤndigen und nichts
denn eitel ſtraffe verdienen.
2. ob die
glaͤubigen
ſuͤnde
thun.
10. Darauf bekennet er auch zum drit-
ten/ daß er freylich als ein rechtglaͤubi-
ger Chriſt und geſalbter des Herrn/ in
welchem Chriſtus das leben/ wircken/
wollen und vollbringen iſt/ der abſolution
nicht beduͤrffe/ noch dieſelbige zu ſuchen
begehre/ ſo lange und dieweil CHriſtus
ſeine gerechtigkeit/ leben und ſeligkeit
in ihm wohnet und wircket. Auffs vier-
te bejahet und bekennet Eſaias Stiefel/
als ein rechtglaubiger Chriſt und geſalb-
ter des HErrn/ welchen CHriſtus der
Sohn/
3. ob er der
abſolution
beduͤrffe.
A. K. H. Dritter Theil. E
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Zitationshilfe: | Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 33. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/45>, abgerufen am 16.07.2024. |