Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. II. Num. XXI. Theophrasti Paracelsi secretum Magicum. [Spaltenumbruch]
Paradieß gesetzt/ welcher lustgarten der ist/ dendeine rechte gepflantzet hat/ ehe das erdreich ward: Item Genes. 2. stehet also geschrieben: Und GOtt der HErr hat gepflantzet in Eden ge- gen dem morgen/ am Paradeiß/ einen lustigen garten von anfang/ und hat den menschen dar- ein gesetzet; aus diesen worten ist klar/ daß Gott in der schöpffung das Paradeiß vor erschaffung der erden und von anfang gepflantzet hatte/ nicht im anfang/ wie himmel und erden/ son- dern vor anfang. Jst es nun vor der erden ge- wesen/ so kan es nicht auff erden seyn/ wird de- rohalben ein anderer ort/ ein mittel/ zwischen uns/ erden und himmel/ und ein schönes land/ darum es auch ein lustgarten genannt wird/ seyn müssen; Item, da das Paradieß auff un- ser erden seyn solte/ warum macht denn GOtt ausdrücklich einen unterscheid zwischen dem Paradieß/ und uns auff erden/ in seiner sub- stantz/ in der er lag/ und GOTT trieb den Adam aus dem Paradieß/ und ließ ihn auff er- den/ davon er kommen ist/ auff daß er dieselbi- ge bauete. Jst nun das Paradieß von gemeiner erden Weil wir aber nun verflucht/ und wegen Wann wir aber in unsern sünden verdunckelt Es ist doch vermeldt/ wie Adam unser leibli- Nun hätte Adam und seine kinder in die- Also ist die andere person der Gottheit der Also ist die verfluchte menschliche seel durch fluch A. K. H. Vierter Theil. U
Th. IV. Sect. II. Num. XXI. Theophraſti Paracelſi ſecretum Magicum. [Spaltenumbruch]
Paradieß geſetzt/ welcher luſtgarten der iſt/ dendeine rechte gepflantzet hat/ ehe das erdreich ward: Item Geneſ. 2. ſtehet alſo geſchrieben: Und GOtt der HErꝛ hat gepflantzet in Eden ge- gen dem morgen/ am Paradeiß/ einen luſtigen garten von anfang/ und hat den menſchen dar- ein geſetzet; aus dieſen worten iſt klar/ daß Gott in der ſchoͤpffung das Paradeiß vor erſchaffung der erden und von anfang gepflantzet hatte/ nicht im anfang/ wie himmel und erden/ ſon- dern vor anfang. Jſt es nun vor der erden ge- weſen/ ſo kan es nicht auff erden ſeyn/ wird de- rohalben ein anderer ort/ ein mittel/ zwiſchen uns/ erden und himmel/ und ein ſchoͤnes land/ darum es auch ein luſtgarten genannt wird/ ſeyn muͤſſen; Item, da das Paradieß auff un- ſer erden ſeyn ſolte/ warum macht denn GOtt ausdruͤcklich einen unterſcheid zwiſchen dem Paradieß/ und uns auff erden/ in ſeiner ſub- ſtantz/ in der er lag/ und GOTT trieb den Adam aus dem Paradieß/ und ließ ihn auff er- den/ davon er kommen iſt/ auff daß er dieſelbi- ge bauete. Jſt nun das Paradieß von gemeiner erden Weil wir aber nun verflucht/ und wegen Wann wir aber in unſern ſuͤnden verdunckelt Es iſt doch vermeldt/ wie Adam unſer leibli- Nun haͤtte Adam und ſeine kinder in die- Alſo iſt die andere perſon der Gottheit der Alſo iſt die verfluchte menſchliche ſeel durch fluch A. K. H. Vierter Theil. U
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Th. IV. Sect. II. Num. XXI. Theophraſti Paracelſi ſecretum Magicum.
Paradieß geſetzt/ welcher luſtgarten der iſt/ den
deine rechte gepflantzet hat/ ehe das erdreich
ward: Item Geneſ. 2. ſtehet alſo geſchrieben:
Und GOtt der HErꝛ hat gepflantzet in Eden ge-
gen dem morgen/ am Paradeiß/ einen luſtigen
garten von anfang/ und hat den menſchen dar-
ein geſetzet; aus dieſen worten iſt klar/ daß Gott
in der ſchoͤpffung das Paradeiß vor erſchaffung
der erden und von anfang gepflantzet hatte/
nicht im anfang/ wie himmel und erden/ ſon-
dern vor anfang. Jſt es nun vor der erden ge-
weſen/ ſo kan es nicht auff erden ſeyn/ wird de-
rohalben ein anderer ort/ ein mittel/ zwiſchen
uns/ erden und himmel/ und ein ſchoͤnes land/
darum es auch ein luſtgarten genannt wird/
ſeyn muͤſſen; Item, da das Paradieß auff un-
ſer erden ſeyn ſolte/ warum macht denn GOtt
ausdruͤcklich einen unterſcheid zwiſchen dem
Paradieß/ und uns auff erden/ in ſeiner ſub-
ſtantz/ in der er lag/ und GOTT trieb den
Adam aus dem Paradieß/ und ließ ihn auff er-
den/ davon er kommen iſt/ auff daß er dieſelbi-
ge bauete.
Jſt nun das Paradieß von gemeiner erden
abgeſondert/ und ein anderer ort/ der ſubſtantz
wegen/ ſo darff ſich niemand unterſtehen/ das
irꝛdiſch Paradies zu finden/ ſonderlich weil es
auch noch ewig iſt/ und nicht verflucht/ denn
die erde/ davon der menſch gemacht/ iſt ver-
flucht worden.
Weil wir aber nun verflucht/ und wegen
der ſuͤnden unrein und ſterblich ſeyn/ ſo werden
uns unſere augen verdunckelt/ daß wir weder
die himmliſche freude/ noch die hoͤlliſche pein/
noch auch das irꝛdiſche Paradieß ſehen oder
empfinden/ viel weniger/ die frucht von dem
baum des lebens genieſſen koͤnnten/ es geſchehe
denn durch verwilligung der huͤter des Para-
dieſes/ das iſt der Cherubin und des ewig-
glaͤntzenden ſchwerdes/ das iſt/ wir ſeyn dann
zuvor wol geruͤſt/ mit wahrem glauben und
hoffnung auff CHriſtum/ und daran mit der
brennenden liebe/ mit feuerflammen oder mit
guten wercken geſchmuͤckt: Alsdann koͤnnen
wir auch in dieſem leben geiſtlicher weiß in un-
fern gemuͤthern wol ſehen/ und entſcheiden/ wie
gewaltig das Reich der auserwaͤhlten/ wie er-
ſchrecklich und elend das reich der vermaledey-
ten/ und wie ſchoͤn und luſtig das irꝛdiſche Pa-
radieß/ und wie ſuͤß und lieblich die frucht
vom baum des lebens ſey.
Wann wir aber in unſern ſuͤnden verdunckelt
in der finſternuͤß wohnen/ und wandeln ohne
das wahre licht/ welches einen jeden menſchen
erleuchtet/ und nicht wieder aus GOtt gebo-
ren werden/ ſondern in unſern ſterblichen ſuͤn-
den fortfahren/ ſo moͤgen wir gar ſchwer die
zerſtoͤrliche/ zeitliche/ verfluchte ding ſehen und
erkennen/ und darum noch viel weniger die ſchoͤ-
nen luſtbaren/ ewigen oͤrter/ darinn die auſſer-
wehlten GOttes ihre wohnung haben: Dar-
um unteꝛſtehe ſich niemand an gemeldte veſtung
des Paradieſes zu ſehen/ zu geſchweigen den
orth gaͤntzlichen zu finden und von den fruͤchten
des ewigen lebens zueſſen; Sondern vielmehr
bemuͤhe er ſich erſtlich/ ſolche wohnung von
GOtt aus gnaden zu erlangen/ alsdann wird
er das Paradieß bald finden.
Es iſt doch vermeldt/ wie Adam unſer leibli-
cher vater/ ſo erſchrecklich die groſſe gnade GOt-
tes und Goͤttliche weißheit durch ungehorſam
aus hoffarth verlohren/ und dargegen den kern
aller boßheit im apffel gegeſſen/ dadurch die
Goͤttliche weißheit und liebe vor ihme verfin-
ſtert worden/ und hingegen den fluch des ewi-
gen todes erlanget.
Nun haͤtte Adam und ſeine kinder in die-
ſem fluch auch ewig bleiben muͤſſen: Dieweil
aber Adam ein kleines fuͤncklein Goͤttlicher lie-
be in ihm verborgen gehabt/ iſt er dadurch
gleichſam magnetiſcher art bald nach dem fluch
zur erkaͤntniß ſeiner ſunden/ und zu kindlicher
furcht und reue gegen Gott angereitzet worden/
wodurch er dann bey GOTT/ dem brunn der
gnaden/ barmhertzigkeit wieder erlangete; Alſo
daß ſich GOTT des reuigen menſchen/ von
wegen ſeines ebenbilds/ der edlen ſeelen/ erbar-
met/ und erſtlich die ſchlang/ als das mittel
des falls verflucht/ daß ſie auff ihrem bauch ge-
hen und erden eſſen muͤſſe; darnach dann legt er
auch Adam und Eva auff/ daß ſie erden wuͤrden/
von welcher ſie genom̃en waren/ und im ſchweiß
thres angeſichts ihr brod eſſen/ und mit ſchmer-
tzen ihre kinder gebaͤhren ſolten/ auch die erden
ihrenthalben verflucht ſeyn/ und endlichen des
bittern und zeitlichen todes ſterben/ und wieder
in ihre mutter die erden gebracht werden muͤſ-
ſen/ dadurch ſie ihre befleckte leibeꝛ wieder beſſern
und reinigen ſollen. Damit aber die ſeel auch
wiederum gereiniget werde/ und ſich alsdann
der gereinigte leib mit der gereinigten ſeele wie-
derum vereinigte/ hat GOtt dem Adam ver-
heiſſen/ daß aus des weibes ſaamen einer gebo-
ren werden ſolte/ der werde der ſchlangen dem
Lucifer ihrem verfuͤhrer den kopff zerknirſchen/
ihre ſeel von ihme erloͤſen/ und wieder reinigen.
Alſo iſt die andere perſon der Gottheit der
Sohn GOttes/ das wort des Vaters/ unſer
Mittler und Erloͤſer unſer verdammten ſeelen
worden/ der da von dem Vater verheiſſen/ und
aus unausſprechlicher geheimnuͤß herab geſtie-
gen von dem himmel/ und durch den H. Geiſt
in der reinen/ keuſchen/ von GOtt vorhin dazu
verordneten und auſſerwehlten jungfrauen
Maria empfangen/ allda ſich GOtt mit der
menſchheit vereiniget/ und ein wahrer GOtt
und menſch auff dieſe welt geboren worden/
der war derverheiſſene Meſſias/ und ſchlangen-
treter/ welcher unſere ſchuld bezahlen wolt/ ſo
durch manchfaltig groſſes leiden und ſchmer-
tzen ſich endlich am ſtamm des Heil. Creutzes
fuͤr unſer ſuͤnde ſeinem himmliſchen Vater auff-
geopffert und ſein unſchuldiges blut willig fuͤr
alle natur vergoſſen/ und dadurch alle ver-
dammte ſeelen/ die da allbereits in der vorhoͤlle
ſaſſen/ und die verheiſſung glaubeten/ auch
alle andere ſeelen/ ſo nach dem blutigen opffer an
den Erloͤſer glaubeten/ und ſeine wort hielten/
durch ſein blut abgewaſchen und gereiniget/ in
das Paradieß gefuͤhret/ durch ſein aufferſte-
hung und himmelfahrt/ auch uns wiederum
aufferſtehend gemacht/ den himmel wiederum
geoͤffnet/ und die menſchliche natur mit der
Gottheit vereiniget/ an dem ſtuhl GOTTes
erhalten und clarificiert/ und uns ſamt ihm in
himmel gefuͤhret hat.
Alſo iſt die verfluchte menſchliche ſeel durch
das blut JEſu Chriſti von dem ewigen tod und
fluch
A. K. H. Vierter Theil. U
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Zitationshilfe: | Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 153. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/449>, abgerufen am 16.07.2024. |