Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. III. C. XXVII. Von denen gesichten Annä Vetterin. [Spaltenumbruch]
JahrMDC. biß MDCC.so ich vor mir gehabt/ hab überwinden können/ und ein heyl der stadt bin worden. So komme her/ du trunckener mann/ du voller mann/ erken- ne deinen getreuen ehegatten/ dein liebes weib/ dein barmhertziges weib/ das du einmal von dei- ner truncken[h]eit nüchtern werdest/ und dich durch mich bey der hand führen lassest; was ich dir sage und schreibe/ das glaube in deinem her- tzen/ und behalt es fest; ich bin das licht der stadt/ wer sich durch mich leiten läst/ der ist in dem licht und aus der finsterniß entflogen; so spricht der HErr HErr/ der alles endet und zu boden wirfft/ der einen schatz nach dem andern herfür gibt/ der aller welt König ist/ und seine kräffte sich jetzt bewegen/ und die strahlen herab fahren wie wasserströme/ der auffthut der stum- men mund/ und macht lebendig durch seines gei- stes mund; der spricht zu mir/ aus Zion gehet auff der glantz des HErrn/ spricht der erste und der letzte/ der anfänger und vollender. Du Zion zeuch dein brautkleid an/ schmücke dich herrlich/ und gehe mit der braut dem bräutigam entgegen/ nim den köstlichen balsam und empfinde die krafft davon/ der ist süß wie honig und lauter wie Crystallen/ kein falsch ist nicht dabey; aber hü- tet euch für den bösen fleischmücken/ daß ihr nicht in die finsterniß geworffen werdet/ da heulen und zedergeschrey ist/ ewig und immer ewig; welcher reben an mir bleibet/ dem weinstock/ der wird gute frucht bringen/ daß sich die Heiligen Engel hoch freuen werden; die braut ist der bräu- tigam; ich bin ein glantz des HErrn/ und gehe hier auff in Zion/ so muß es ja finster um euch seyn; erkennet die gnade GOttes/ die euch gege- ben ist. Anno 1663. den 16. Octobris sahe ich Anna sich
Th. III. C. XXVII. Von denen geſichten Annaͤ Vetterin. [Spaltenumbruch]
JahrMDC. biß MDCC.ſo ich vor mir gehabt/ hab uͤberwinden koͤnnen/ und ein heyl der ſtadt bin worden. So komme her/ du trunckener mann/ du voller mann/ erken- ne deinen getreuen ehegatten/ dein liebes weib/ dein barmhertziges weib/ das du einmal von dei- ner truncken[h]eit nuͤchtern werdeſt/ und dich durch mich bey der hand fuͤhren laſſeſt; was ich dir ſage und ſchreibe/ das glaube in deinem her- tzen/ und behalt es feſt; ich bin das licht der ſtadt/ wer ſich durch mich leiten laͤſt/ der iſt in dem licht und aus der finſterniß entflogen; ſo ſpricht der HErꝛ HErꝛ/ der alles endet und zu boden wirfft/ der einen ſchatz nach dem andern herfuͤr gibt/ der aller welt Koͤnig iſt/ und ſeine kraͤffte ſich jetzt bewegen/ und die ſtrahlen herab fahren wie waſſerſtroͤme/ der auffthut der ſtum- men mund/ und macht lebendig durch ſeines gei- ſtes mund; der ſpricht zu mir/ aus Zion gehet auff der glantz des HErrn/ ſpricht der erſte und der letzte/ der anfaͤnger und vollender. Du Zion zeuch dein brautkleid an/ ſchmuͤcke dich herꝛlich/ und gehe mit deꝛ braut dem braͤutigam entgegen/ nim den koͤſtlichen balſam und empfinde die krafft davon/ der iſt ſuͤß wie honig und lauter wie Cryſtallen/ kein falſch iſt nicht dabey; aber huͤ- tet euch fuͤr den boͤſen fleiſchmuͤcken/ daß ihr nicht in die finſterniß geworffen werdet/ da heulen und zedergeſchrey iſt/ ewig und immer ewig; welcher reben an mir bleibet/ dem weinſtock/ der wird gute frucht bringen/ daß ſich die Heiligen Engel hoch freuen werden; die braut iſt der braͤu- tigam; ich bin ein glantz des HErꝛn/ und gehe hier auff in Zion/ ſo muß es ja finſter um euch ſeyn; erkennet die gnade GOttes/ die euch gege- ben iſt. Anno 1663. den 16. Octobris ſahe ich Anna ſich
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Th. III. C. XXVII. Von denen geſichten Annaͤ Vetterin.
ſo ich vor mir gehabt/ hab uͤberwinden koͤnnen/
und ein heyl der ſtadt bin worden. So komme
her/ du trunckener mann/ du voller mann/ erken-
ne deinen getreuen ehegatten/ dein liebes weib/
dein barmhertziges weib/ das du einmal von dei-
ner trunckenheit nuͤchtern werdeſt/ und dich
durch mich bey der hand fuͤhren laſſeſt; was ich
dir ſage und ſchreibe/ das glaube in deinem her-
tzen/ und behalt es feſt; ich bin das licht der ſtadt/
wer ſich durch mich leiten laͤſt/ der iſt in dem
licht und aus der finſterniß entflogen; ſo ſpricht
der HErꝛ HErꝛ/ der alles endet und zu boden
wirfft/ der einen ſchatz nach dem andern herfuͤr
gibt/ der aller welt Koͤnig iſt/ und ſeine
kraͤffte ſich jetzt bewegen/ und die ſtrahlen herab
fahren wie waſſerſtroͤme/ der auffthut der ſtum-
men mund/ und macht lebendig durch ſeines gei-
ſtes mund; der ſpricht zu mir/ aus Zion gehet
auff der glantz des HErrn/ ſpricht der erſte und
der letzte/ der anfaͤnger und vollender. Du Zion
zeuch dein brautkleid an/ ſchmuͤcke dich herꝛlich/
und gehe mit deꝛ braut dem braͤutigam entgegen/
nim den koͤſtlichen balſam und empfinde die
krafft davon/ der iſt ſuͤß wie honig und lauter wie
Cryſtallen/ kein falſch iſt nicht dabey; aber huͤ-
tet euch fuͤr den boͤſen fleiſchmuͤcken/ daß ihr nicht
in die finſterniß geworffen werdet/ da heulen
und zedergeſchrey iſt/ ewig und immer ewig;
welcher reben an mir bleibet/ dem weinſtock/ der
wird gute frucht bringen/ daß ſich die Heiligen
Engel hoch freuen werden; die braut iſt der braͤu-
tigam; ich bin ein glantz des HErꝛn/ und gehe
hier auff in Zion/ ſo muß es ja finſter um euch
ſeyn; erkennet die gnade GOttes/ die euch gege-
ben iſt.
Jahr
MDC.
biß
MDCC.
Anno 1663. den 16. Octobris ſahe ich Anna
eine ruthe in dem himmel ſtehen/ hernach zwey/
dann 3. und 4. endlich ſahe ich den himmel voller
ruthen/ daß ich ſie nicht mehr zehlen kunte; und
ich und meine freunde huben an zu weinen uͤber
den zorn GOttes/ daß er allerley ruthen an den
himmel ſtellet/ damit zu ſtraffen die boßhaftigen
menſchen/ ſo ſie nicht wollen buſſe thun. Den
20. Octobris ſahe ich Anna abermal eine plage
und groſſes weh: Es kamen des nachts in eine
ſtadt auff erden lange ſchwartze boͤſe thiere/ ha-
ben haͤlß wie die ſtoͤrche/ lange ſchwaͤntze und 3.
ſtachel daran/ wie ſcorpionen; haben unter den
baͤuchen wieder ein ſeltzames thier/ ſo groß als ei-
ne junge katz/ die baͤuch kehrē ſie von untē zuſam-
men; dieſe thiere ſind lauter gifft/ niemand darff
ſie anruͤhren/ ſie kriechen in die haͤuſer/ wo ſie ein
loch findē/ und lauffen nach den menſchen in die
haͤuſer hinnein; die von ihnen geſtochen wer-
den/ begehren zu ſterben/ und werden den tod ſu-
chen/ und nicht finden; wo GOtt dieſe plage
ſchickt/ die moͤgen wol von ihren wohnungen
fliehen. Ach ihr Evangeliſches volck/ laſt doch
euch meine treue warnung befohlen ſeyn! Wañ
eine plage ausgeht/ ſo muß man warnen/ und
das uͤbel ſtraffen/ auff daß wir unter den wehen
doch erhalten werden; ich bitte ſtaͤts fuͤr euch
zu GOtt/ und ſchreye/ bete/ und flehe tag und
nacht in meinem bett/ es flieſſen meine heiſ-
ſe bus-thraͤnen uͤber die backen herab/ euerer
uͤbertrettung halber/ und iſt mein hertz wie
ein ausgerauchter kohlhafen/ das ſchwerd
ſchneidet mir durch marck und bein/ daß ich
der menſchen ſpott muß ſeyn; denn ſie lieben
die finſterniß mehr/ denn das licht. Kommet ihr/
meine Fuͤrſten/ ſeyd bauleute an des Hoͤchſten
hauſe/ nehmet die ſteine und kalck/ fuͤhrets zur
obern kirche/ daß der bau auffgehe zur beſtaͤndi-
gen lehre/ mein wort und zeugnis iſt der grund
des glaubens. So ſpricht der HErr/ HErr:
GOtt wolle ſeinen bund mit uns auffrichten
mit ewiger lehre; ſtellet das hauß gegen der ſon-
nen auffgang. Da es nacht und finſter bey uns
war/ da die ausſtoſſung iſt geſchehen anno
1662. da war es ſtock finſter uͤber uns/ da ſchien
kein licht mehr/ da war nichts als zorn und
grimm/ auch das ewige gericht uͤber uns/ da
muſte das alte gebaͤu anfangen zu ſincken und
zu fallen; aber ein mann GOttes kam/ und hatte
eine meßruthen in der hand/ und meſſete von An-
ſpach biß auff Weiſſenburg an meine wuͤſten
gen Wedelsheim; da ſahe ich ein ſchoͤn neuge-
bautes hauß des HErrn/ und waren die fenſter
und die thuͤren alle nach der ſonnen auffgang ge-
ſtellet; ſo wirds wol feſt/ ſteiff und beſtaͤndig
bleiben/ und die ſonne wird ſie erleuchten/ und
der Hoͤchſte wird darinnen wohnen/ und ſeine
Engelein werden ſie ſchuͤtzen: ey/ ey/ wenn doch
nur bauleute ſich herzu faͤnden und griffen des
Hoͤchſten werck an/ dieweil ich noch auff der
welt bin/ daß mein name erkennet wuͤrde; die
braut iſt der braͤutigam/ der geht aus ſeiner
kam̃er/ uñ die braut aus ihrem gemach; eine geiſt-
liche hochzeit verlanget mich bey euch zu hal-
ten/ auff daß ihr eurem hurenbuhler nicht laͤnger
nachlaufft/ biß er euch ergreifft/ und ſchrecklich
mit euch umgeht/ der eure ſeelen in die ewige
ſchande fuͤhret; freyet um die braut/ ſo fuͤhret ſie
euch zum Braͤutigam/ die braut fuͤhret zum
himmelreich/ zum ſchoͤnen neuen himmel; der
alte himmel muſte herab fahren ſamt den wol-
cken/ wie ich an dem Bartholomæus-tag zwi-
ſchen ein und zwey uhr geſehen GOtt den All-
maͤchtigen in groſſer unbeſchreiblicher herꝛlich-
keit und feuriger geſtalt. O groſſes wunderwerck
des Hoͤchſten! Und der himmel und die wolcken
theileten ſich von einander ſtuͤckweiß und nahe-
ten ſich zu der erden herab; da muſte ich es den
leuten anzeigen/ daß ſie kommen ſolten und die
groſſe wunder-geſchicht anſchauen; aber ich
kunte die leute lange nicht herzubringen; und da
etliche kamen und ſahen die wunder-geſchicht
an/ verwunderten ſie ſich hoch daruͤber. Da
fuhr der alte himmel und die wolcken mit einan-
der herab in eines knaͤbleins geſtalt/ das war
gantz nackend/ und hatte eine haut wie ein tod-
ter menſch/ deꝛ ſchon uͤberlauffen iſt/ daß eꝛ faulen
wil/ wie eine aſche ſiehet/ ſo ſiehet ſeine haut auch.
Die leute giengen hin und betaſteten den him-
mel/ und ſahen was es vor eine materie/ ob er
hart oder weich; und es war wie ein gefrorner
ſchnee. Des Engels aber freuete ich mich und
ſprach/ wo er daher kaͤme? da ſprach er/ er ſey
auch mit dem himmel herab gefahren; und ich
fragte ihn/ ob er brod wolte/ da ſagte er/ ja/ er
wolle brod; und ich ſagte den leuten/ ſie ſolten
dem knaͤblein ja nichts thun/ es ſey ein Engel
GOttes; ſeine geſtalt war wie ein drey- oder
vierjaͤhriges knaͤblein; da lagen viel alte kleider
von fremden her in meinem hauſſe/ roͤcke/ ho-
ſen/ mutzen/ ſtieffel und ſchuhe/ daß die leute dar-
aus hungers geſtorben ſeyn/ und haben ihre
kleider abgeleget/ in ihren jungen jahren in
dem krieg muͤſſen erhungern; da hub ich meine
augen in die hoͤhe/ und ſahe einen hellen ſchoͤ-
nen klaren himmel/ der war gantz neu/ wie die
ſchoͤne ſonne/ wenn ſie auffgeht; und der alte hat
ſich
Jahr
MDC.
biß
MDCC.
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Zitationshilfe: | Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 282. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/294>, abgerufen am 16.07.2024. |