Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. III. C. XXVII. Von denen gesichten Annä Vetterin. [Spaltenumbruch]
JahrMDC. biß MDCC.er sich bey diesem Testament jetzt von der welt scheidet/ bey diesem bund aber einen neuen wieder anfänget; so spricht der HErr HErr/ ich will meinen bund mit euch aufrichten mit ewiger lehr/ ich will mich mit euch verbinden in der liebe/ ich will mich mit euch vertrauen in gerechtigkeit; ehe müsten alle berge fallen/ und die himmels kräffte zerbrechen/ ehe ich solte Jsrael hin- werffen/ so sie meine wort und zeugniß werden an- nehmen/ die ich der HErr euch anvertraue. So spricht der HErr HErr: meine gefangene will ich erlösen/ und meine gebundene will ich ledig machen; wer in die gefängniß führet/ muß in die gefängniß geworffen werden; wer mit dem schwerdt tödtet/ soll mit dem schwerdt getödtet werden. So spricht der HErr HErr: siehe/ ich habe dir ein gewisses zeichen gegeben/ meine wort laß dir gewiß seyn. Ein anderer brieff an Anspach. II. Du stummes und boßhafftiges Anspach/ ma- III. Ein anderer. Willtu dann/ du stumme tochter Zion/ noch alle
Th. III. C. XXVII. Von denen geſichten Annaͤ Vetterin. [Spaltenumbruch]
JahrMDC. biß MDCC.er ſich bey dieſem Teſtament jetzt von der welt ſcheidet/ bey dieſem bund aber einen neuen wieder anfaͤnget; ſo ſpricht der HErr HErr/ ich will meinen bund mit euch aufrichten mit ewiger lehr/ ich will mich mit euch verbinden in der liebe/ ich will mich mit euch vertrauen in gerechtigkeit; ehe muͤſten alle berge fallẽ/ und die him̃els kraͤffte zerbrechen/ ehe ich ſolte Jſrael hin- weꝛffen/ ſo ſie meine woꝛt und zeugniß weꝛden an- nehmen/ die ich der HErꝛ euch anvertraue. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ: meine gefangene will ich erloͤſen/ und meine gebundene will ich ledig machen; wer in die gefaͤngniß fuͤhret/ muß in die gefaͤngniß geworffen werden; wer mit dem ſchwerdt toͤdtet/ ſoll mit dem ſchwerdt getoͤdtet werden. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ: ſiehe/ ich habe dir ein gewiſſes zeichen gegeben/ meine wort laß dir gewiß ſeyn. Ein anderer brieff an Anſpach. II. Du ſtummes und boßhafftiges Anſpach/ ma- III. Ein anderer. Willtu dann/ du ſtumme tochter Zion/ noch alle
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Th. III. C. XXVII. Von denen geſichten Annaͤ Vetterin.
er ſich bey dieſem Teſtament jetzt von der welt
ſcheidet/ bey dieſem bund aber einen neuen
wieder anfaͤnget; ſo ſpricht der HErr HErr/
ich will meinen bund mit euch aufrichten mit
ewiger lehr/ ich will mich mit euch verbinden
in der liebe/ ich will mich mit euch vertrauen in
gerechtigkeit; ehe muͤſten alle berge fallẽ/ und die
him̃els kraͤffte zerbrechen/ ehe ich ſolte Jſrael hin-
weꝛffen/ ſo ſie meine woꝛt und zeugniß weꝛden an-
nehmen/ die ich der HErꝛ euch anvertraue. So
ſpricht der HErꝛ HErꝛ: meine gefangene will
ich erloͤſen/ und meine gebundene will ich ledig
machen; wer in die gefaͤngniß fuͤhret/ muß in
die gefaͤngniß geworffen werden; wer mit dem
ſchwerdt toͤdtet/ ſoll mit dem ſchwerdt getoͤdtet
werden. So ſpricht der HErꝛ HErꝛ: ſiehe/
ich habe dir ein gewiſſes zeichen gegeben/ meine
wort laß dir gewiß ſeyn.
Jahr
MDC.
biß
MDCC.
Ein anderer brieff an Anſpach.
II.
Du ſtummes und boßhafftiges Anſpach/ ma-
ehe hochzeit mit deiner braut/ und lebe in der
rechten gebuͤhrlichen ehe; du ſolt ja einmal
ausgehuret haben/ und mit mir die geiſtliche
hochzeit anſtellen/ GOtt zu lob und ehren/ wie
dein braͤutigam von dir erfodert. So ſpricht der
HErꝛ HErꝛ/ man werde einen feyer- und feſttag
durch das gantze land ausruffen/ alle gefangene
ſollen erloͤſt werden; es will ſich nicht gebuͤhren/
daß die bꝛaut ſolle regieren/ ehe man hochzeit mit
ihr machet/ daß es ehrlich zugeht/ und die gaͤſte
ſich mit der braut und braͤutigam freuen koͤn-
nen. Du ſtadt Zion biſt mein mann/ miꝛ zur ehe
befohlen/ ich bin dein lieber buhle/ und gehe dir
30. jahr nach/ und du wilt nicht nuͤchtern wer-
den/ von deiner (a) trunckenheit/ daß ich dich
bey der hand fuͤhꝛete/ wie man ein kind leitet und
fuͤhret/ biß es lauffen kan. Drey ſtaͤbe hat der
Herꝛ Jeſus in ſeiner hand/ 2. wehſtaͤbe/ uñ einen
ſanfftſtab. Tuͤrck und Pabſt ſind die zwey weh-
ſtaͤbe/ die ſind GOttes ruthen und brennendes
feuer/ damit zu ſtraffen die erden; ein ſchmid-
ham̃er und ſtoßvogel iſt der Frantzoß/ uͤber das
harte eiſen gerichtet/ wegen der uͤbertrettung
des jetzigen volcks des Luthers. Jch bin dir ein
ſanfftſtab kommen/ dir gnade und heyl zu zei-
gen/ die gefangenen zu loͤſen/ die ausgeſtoſſe-
nen angenehm zu machen; warum wilt du
dann mich nicht hoͤren und annehmen/ und
lauffeſt deinem huren-bulen im̃er nach/ der doch
vor GOtt ein greuel iſt/ mit allem ſeinem thun
und laſſen. Du tolle kuh und thummes vieh/
du ſchickeſt in Franckreich hinein nach ihrer
tracht/ nach ihrer ſprach/ nach ihrer mode. Es
muß nur alles Frantzoͤſiſch ſeyn. Ey wie hat
dir dein HErꝛ JEſus CHriſtus die neue mode
heraus geſchickt mit geſchoß/ pulver und bley/
ſchwerdter und ſpieß/ feuer und brand/ wuͤrgen
und ſchleiffen; jetzt ſieheſt du/ wie der ſchwartze
drach dein huren-buhle mit dir umgehet/ wie er
dich zu ſchanden macht/ wie er dir deine ſcham
auff deckt/ daß du muſt fliehen vor dem grimm
deines huren-buhlens/ des Frantzoſen/ der des
Sohns GOttes grimm und ruthe iſt; ſo hat
der Sohn GOttes zu mir geredet/ GOtt wolle
uns mit dem Pabſt ſtraffen; nun hoͤre du ſtadt
Zion/ Onoldsbach/ du vollgeſoffener mann/ du
hurenwinckel/ du tolle kuh und heerde ſchwein/
die du wuͤteſt und tobeſt wider mich deinen JE-
ſum CHriſtum/ ſage an was ich dir habe leids
gethan/ deine ſchuld und ſuͤnden/ deine uͤbertre-
tung und verachtung ſcheiden mich und dich
von einander/ werde nuͤchtern und ſtehe auff von
deinem ſchlaf/ uñ erkenne mich/ uñ wie gut es der
HErꝛ mit dir jetzt meinet; bin denn ich nicht dein
lieber buhle/ und buhle 30. jahr um dich/ daß
du ſollt eine ehrliche hochzeit mit mir anſtellen/
auff daß ich mich mit dir moͤchte auffſchuͤrtzen/
dann die ſtuͤhl hab ich im him̃el ſetzen ſehen; und
ich ſatzte mich drauff/ wollt ihr mit mir im him-
mel ſitzen bey dem braͤutigam/ ſo lehret und pre-
diget jetzt vor der braut/ daß ſie her zu mir kom-
me/ auff daß ich ſie erloͤſe von dem gericht und
waſche eure kleider weiß; die braut iſt der braͤu-
tigam; freyet um die braut/ ſo fuͤhret ſie euch zum
braͤutigam; aber ohne mich koͤnnt ihr den braͤu-
tigam jetzt nicht mehr haben; ich bin das A
und O/ der anfang und das ende; ſo ſpricht der
HErꝛ HErꝛ: ſiehe/ ich habe dir ein gewiſſes zeug-
niß gegeben/ meine worte laß dir gewiß ſeyn/
derer ſollt du dich troͤſten und meinen namen
ſollt du preiſen; das ſagt der anfaͤnger und
vollender/ der hat den ſchluͤſſel Davids/ der auff-
thut und niemand zuſchleuſt/ der zuſchleuſt und
niemand auffthut; hie iſt der geiſt/ die braut
CHriſti/ der ſchluͤſſel zum ewigen leben/ wer an
mich glaͤubet/ der wird ſelig ꝛc.
Jahr
MDC.
biß
MDCC.
III.
Ein anderer.
Willtu dann/ du ſtumme tochter Zion/ noch
nicht ruffen deinen gemeinen/ und deine Lehrer
ſchꝛeyen laſſen den gefangenen/ die in dem tieffen
(a) waſſer der ſuͤnden gefangen und gebunden
ſeyn/ in ketten geſchloſſen und in eiſernen feſ-
ſeln liegen/ und die ſich deiner von hertzen hoch
freuen wolten/ der du den ſchluͤſſel haſt zum reich
GOttes/ und erbarmeſt dich uͤber niemand;
warum laſſen dir denn deine am̃en-weiber deine
junge ſo lange nicht/ die da ruffen und ſchreyen:
lieber vater und mutter/ hier bin ich ein zartes
kind/ weiß gantz nicht/ wer mein vater und mut-
ter iſt/ leite mich zum friſchen waſſer-brunnen/
der von oben herab fleuſt/ auff daß ein licht in
dir werd angezuͤndet/ das ewig nicht geloͤſchet
wird/ und die im finſternis wandeln/ von dei-
nem licht angezuͤndet werden zum ewigen leben;
O wie groß wird dein lohn im himmel ſeyn! du
wirſt dem HErꝛn weiden die Heiden/ ja du wirſt
ein (b) Koͤnigreich werden von dem HErꝛn/
und alles gnug haben; ja die ſchwerdter und
ſpies/ die bogen und geſchoß/ ſtuͤcke und feldge-
ſchrey wird deꝛ HErꝛ von dir hinweg thun; ja der
HErꝛ wird deiner feinde feind werden/ und dei-
ner widerwaͤrtigen widerwaͤrtiger ſeyn/ ſo du
mir wirſt folgen/ und thun meinen befehl von
dem HErꝛn HErꝛn; aber kein blinder weiſt
dem andern den weg/ ſie fallen alle beyde in die
gruben; ſo ſiehe nun auff dich ſelbſten/ und was
du zu thun haſt fuͤr dich ſelber; du muſt dich ſel-
ber zum HErꝛn und zu ſeinen geboten und
rechten kehren/ davon du gewichen biſt/ und
wandelſt nach des fleiſches luſt/ wie dichs geluͤ-
ſtet; bißher 30. jahr lang haſtu deinen HErꝛn
JEſum CHriſtum an den ſchnellgalgen auff der
ſchloßbꝛuͤcken gehaͤnget/ und veꝛſpottet/ gehoͤnet/
gelaͤſtert/ mich einen thoren und narren geheiſ-
ſen/ biß daher noch heut zu tag; darum hat mir
mein Braͤutigam beygeſtanden/ und hat dir
alle
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Zitationshilfe: | Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 266. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/278>, abgerufen am 16.07.2024. |