Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. III. C. XXIV. Von Nicolai Drabicii und anderer weissagungen [Spaltenumbruch]
JahrMDC. biß MDCC.ge noch specificiren werde/ damit der raum zu andern materien übrig bleibe. Anno 1684. begab sich mit einem armen Viehehirten zu Nauen in der Marck Brandeburg/ namens Rekins erschei- nungen.Peter Rekin, daß ihm den 2. Julii, und wie- derum darauf nach sieben wochen ein Engel erschien/ welcher dem Hirten/ der selbst nicht schreiben können/ eine feder und rothe sonder- bare dinte gebracht/ ihm die hand geführet/ und das grausame gerichte Gottes beschrieben/ so über die so genante Christenheit ergehen würde/ wenn keine bekehrung erfolgte. Diese Schrifft ist nachmals wieder gedruckt befun- den worden/ und hat der Hirte nach solcher gedruckten art wol schreiben lernen. Christoph. Barthut berichtet am obengedachten ort von demselben/ daß er im Geist Ananiae erweckt gewesen/ und ausgeruffen: wehe mir ar- men in dieser letzten zeit der welt! wehe über mein weib und kinder! wehe über meine verwandten und bekanten! wehe über alle Christgläubige menschen! Schreyet und betet mit mir zu GOTT dem Barmhertzigen! Ach ruffet und winselt/ ach seufftzet und betet mit mir zu GOTT/ dem friedfertigen/ daß uns GOTT wolle einen ort zeigen/ wo wir bleiben sollen! Was weiter mit diesem Manne vorgegangen/ hat man nicht erfahren. geschichte eines Hambur- gischen kauff- manns. 18. Unter die ausserordentlichen begebenheiten 19. Anno 1677. sind über dieser sache noch- dritten
Th. III. C. XXIV. Von Nicolai Drabicii und anderer weiſſagungen [Spaltenumbruch]
JahrMDC. biß MDCC.ge noch ſpecificiren werde/ damit der raum zu andern materien uͤbrig bleibe. Anno 1684. begab ſich mit einem armen Viehehirten zu Nauen in der Marck Brandeburg/ namens Rekins erſchei- nungen.Peter Rekin, daß ihm den 2. Julii, und wie- derum darauf nach ſieben wochen ein Engel erſchien/ welcher dem Hirten/ der ſelbſt nicht ſchreiben koͤnnen/ eine feder und rothe ſonder- bare dinte gebracht/ ihm die hand gefuͤhret/ und das grauſame gerichte Gottes beſchrieben/ ſo uͤber die ſo genante Chriſtenheit ergehen wuͤrde/ wenn keine bekehrung erfolgte. Dieſe Schrifft iſt nachmals wieder gedruckt befun- den worden/ und hat der Hirte nach ſolcher gedruckten art wol ſchreiben lernen. Chriſtoph. Barthut berichtet am obengedachten ort von demſelben/ daß er im Geiſt Ananiæ erweckt geweſen/ und ausgeruffen: wehe mir ar- men in dieſer letzten zeit der welt! wehe uͤber mein weib und kinder! wehe uͤber meine verwandten und bekanten! wehe uͤber alle Chriſtglaͤubige menſchen! Schreyet und betet mit mir zu GOTT dem Barmhertzigen! Ach ruffet und winſelt/ ach ſeufftzet und betet mit mir zu GOTT/ dem friedfertigen/ daß uns GOTT wolle einen ort zeigen/ wo wir bleiben ſollen! Was weiter mit dieſem Manne vorgegangen/ hat man nicht erfahren. geſchichte eines Hambur- giſchen kauff- manns. 18. Unter die auſſerordentlichen begebenheiten 19. Anno 1677. ſind uͤber dieſer ſache noch- dritten
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Sol-<lb/> ches alles iſt nicht fuͤr die lange weile<lb/> geſchehen/ ſondern es iſt geſchehen/<lb/> den gerechten zorn GOTTes damit<lb/> zuſtillen/ die ſuͤnde aller menſchen zu til-<lb/> gen/ und alle menſchen aus demrachen<lb/> des hoͤlliſchen moͤrders zu err etten. Nun<lb/> ſtehet in H. Schrifft: Wer glaubet und<lb/> getaufft wird/ der wird ſelig werden.<lb/> Nun mercket folgende worte: Wer<lb/> nicht glaubet/ der wird verdammet wer-<lb/> den. Laſſet dieſe donner-worte den hoͤl-<lb/> liſchen luͤgen-geiſt aus eurem heꝛtzen her-<lb/> ausſchlagen/ ſo koͤnnt ihr ohnfchlbarzur<lb/> ſeligkeit gelangen. Hierauff wurde<lb/> der arme menſch gantz ſtille/ ſtunde in<lb/> tieffer verwunderung. Endlich aber<lb/> begunte er den kopff wiederum zuſchuͤt-<lb/> teln/ ich fragte ihn/ ob er noch einigen<lb/> zweiffel an GOttes gnade haͤtte/ da er<lb/> denn nur tieff ſeufftzete. Unterdeſſen<lb/> wurde der eiſerne ring gluͤend heiß/ da<lb/> lieff ich zum andernmal zum feuer/<lb/> nahmungeſcheuet den gluͤenden ring im<lb/> namen JEſu heraus/ davon ich doch<lb/> nicht die allergerinſte hitze empfand/<lb/> welches viel perſonen geſehen.</hi></p><lb/> <p>19. <hi rendition="#aq">Anno</hi> 1677. ſind uͤber dieſer ſache noch-<lb/> mals unterſchiedliche perſonen ordentlich abge-<lb/> hoͤret worden/ welche alles umſtaͤndlich bekraͤf-<lb/> tiget/ wie in der letzten <hi rendition="#aq">edition p.</hi> 60. u. f. zu le-<lb/> ſen. Der gedachte <hi rendition="#aq">Theologus</hi> zu Kiel <hi rendition="#aq">D.</hi><lb/><hi rendition="#fr">Kortholt</hi> hat dieſen ring hernach mit ſich<lb/> nach Kiel genommen/ und auff die <hi rendition="#aq">Bibliothec</hi><lb/> zum gedaͤchtniß geleget/ auch den erwehnten<lb/><hi rendition="#aq">tractat</hi> davon geſchrieben. Daſelbſt iſt auch<lb/> beygefuͤget ein ausfuͤhrlicher bericht von ei-<lb/> nem mañ in <hi rendition="#aq">Huſum,</hi> einer ſtadt in Hollſtein/ na-<lb/> mens <hi rendition="#fr">Johañ Thamſſen/</hi> mit folgenden um-<note place="right"><hi rendition="#aq">Thamſ-<lb/> ſens</hi> wun-<lb/> derglaube<lb/> in heilung<lb/> der kran-<lb/> cken.</note><lb/> ſtaͤnden/ welche auch von dem <hi rendition="#aq">Conſiſtorio</hi> da-<lb/> ſelbſt <hi rendition="#aq">anno</hi> 1681. bekraͤfftiget worden/ ſo dem-<lb/> ſelben zugleich ein gutes zeugniß ſeiner ſonder-<lb/> baren froͤmmigkeit gegeben. Es hielte ſich die-<lb/> ſer mann zu <hi rendition="#aq">Huſum incognito</hi> auff/ und wur-<lb/> de zu erſt von einer krancken wittwe angeſpro-<lb/> chen/ er moͤchte ihr doch von einem ztaͤgigen<lb/> fieber helffen. Darauff verſprach er ihr vor ſie<lb/> zu beten/ doch daß ſie es niemanden ſagen ſolte/<lb/> und in wenig tagen verließ ſie das fieber. Die<lb/> frau ſagte es einem andern krancken mann/ wel-<lb/> cher gleiche huͤlffe verlangte/ und von <hi rendition="#aq">Thamſſen</hi><lb/> genau <hi rendition="#aq">examinir</hi>et wurde/ ob er ſeine ſuͤnde wahr-<lb/> hafftig bereuete/ und ſich beſſern wolte/ ob er<lb/> von hertzen an CHriſtum glaubte/ daß er ihn<lb/> von ſuͤnden reinigen wolte/ und daß er maͤch-<lb/> tig ſey ihn von der kranckheit zu erloͤſen. Als<lb/> der krancke mit ja geantwortet/ wuͤnſchte ihm<lb/><hi rendition="#aq">Thamſſen</hi> in dem namen JEſu CHriſti/ daß<lb/> er durch ſeine allmaͤchtige krafft aus gnaden zu<lb/> ſeinem preiß geneſen moͤchte. Dieſer wurde den<lb/> <fw place="bottom" type="catch">dritten</fw><lb/></p> </div> </div> </body> </text> </TEI> [242/0254]
Th. III. C. XXIV. Von Nicolai Drabicii und anderer weiſſagungen
ge noch ſpecificiren werde/ damit der raum zu
andern materien uͤbrig bleibe. Anno 1684.
begab ſich mit einem armen Viehehirten zu
Nauen in der Marck Brandeburg/ namens
Peter Rekin, daß ihm den 2. Julii, und wie-
derum darauf nach ſieben wochen ein Engel
erſchien/ welcher dem Hirten/ der ſelbſt nicht
ſchreiben koͤnnen/ eine feder und rothe ſonder-
bare dinte gebracht/ ihm die hand gefuͤhret/
und das grauſame gerichte Gottes beſchrieben/
ſo uͤber die ſo genante Chriſtenheit ergehen
wuͤrde/ wenn keine bekehrung erfolgte. Dieſe
Schrifft iſt nachmals wieder gedruckt befun-
den worden/ und hat der Hirte nach ſolcher
gedruckten art wol ſchreiben lernen. Chriſtoph.
Barthut berichtet am obengedachten ort von
demſelben/ daß er im Geiſt Ananiæ erweckt
geweſen/ und ausgeruffen: wehe mir ar-
men in dieſer letzten zeit der welt! wehe
uͤber mein weib und kinder! wehe uͤber
meine verwandten und bekanten! wehe
uͤber alle Chriſtglaͤubige menſchen!
Schreyet und betet mit mir zu GOTT
dem Barmhertzigen! Ach ruffet und
winſelt/ ach ſeufftzet und betet mit mir
zu GOTT/ dem friedfertigen/ daß uns
GOTT wolle einen ort zeigen/ wo wir
bleiben ſollen! Was weiter mit dieſem
Manne vorgegangen/ hat man nicht erfahren.
Jahr
MDC.
biß
MDCC.
Rekins
erſchei-
nungen.
18. Unter die auſſerordentlichen begebenheiten
gehoͤret auch allerdings mit die jenige Geſchich-
te/ welche die perſon/ durch die das wunder
geſchehen/ ſchon anno 1672. ſelbſt beſchrieben
unter dem titul: Friedens-Poſaune/ und
anno 1691. zu Leipzig wieder aufgeleget wor-
den unter dem titul: Kurtzer und gruͤndli-
cher bericht von zweyer Kauffleute wun-
der-glauben/ wie auch von D. Chriſtiano
Kortholten in ſeiner Thavmaturgia. Scriver.
im andern theil des Seelen-Schatzes/ p. 236.
Happelio in ſeinen Relationibus Curioſis: Nem-
lich es war zu Hamburg ein burger und han-
delsmann/ namens George Freſe/ der um be-
kanter wahrheit willen in das buͤrger-gefaͤng-
niß geſetzet worden/ und zu ihm ein liederlicher
menſch/ der ſich aus verzweiffelung ſelbſt um-
bringen wolte/ und GOtt grauſam laͤſterte/
weil er ſich mit einer jungfrau heimlich verbun-
den gehabt/ ſelbige aber verlaſſen. Nach ei-
nigem wort-wechſel ließ ſich dieſer menſch ver-
nehmen/ wenn er nicht ſonderbare zeichen und
wunder ſaͤhe/ ſo koͤnte er nicht glauben/ daß er
ſelig wuͤrde. Dieſer Freſe aber erzehlet/ wie es
weiter ergangen/ folgender maſſen: Der All-
maͤchtige GOtt gab mir einen ſolchen
unbeweglichen glauben und confidentz/
daß wenn ein groſſes feuer zugegen
geweſen/ ich waͤre im namen JESU
CHriſti hinein geſprungen. Weil nun
in meiner ſtuben/ auff der probe genant/
ſchon eingeheitzet/ da lieff ich zu dem-
ſelben offen/ eine hand voll gluͤende
kohlen daraus zu nehmen/ in dem lauf-
fen ſtoß ich mit einem fuß an einen groſ-
ſen eiſernen ring/ der hub ſich empor/
und lieff toller weiſe herum/ denſelben
nahm ich auff/ und ſtieß ihn in die gluͤ-
ende kohlen; nahm eine hand voll gluͤ-
ende kohlen heꝛaus/ und zeigte ſie dieſem
im zweiffel ſtehenden menſchen; wel-
cher dann erſtarrete/ und folgende wor-
te von ſich hoͤren ließ: JEſus CHriſtus/
thuſtu ſo viel um eine eintzige ſeele? ich
antwortete ihm: jafreylich thut es der
getreue heiland/ darum hat er fuͤr 1666.
jahren den himmel verlaſſen/ iſt zu uns
armen ſuͤndern auf erden gekom̃en/ wah-
re menſchliche natur an ſich genommen/
33. jahr das zeitliche elend gebauet/ und
endlich den allerſchmaͤhlichſten tod er-
litten am ſtamm des creutzes. Sol-
ches alles iſt nicht fuͤr die lange weile
geſchehen/ ſondern es iſt geſchehen/
den gerechten zorn GOTTes damit
zuſtillen/ die ſuͤnde aller menſchen zu til-
gen/ und alle menſchen aus demrachen
des hoͤlliſchen moͤrders zu err etten. Nun
ſtehet in H. Schrifft: Wer glaubet und
getaufft wird/ der wird ſelig werden.
Nun mercket folgende worte: Wer
nicht glaubet/ der wird verdammet wer-
den. Laſſet dieſe donner-worte den hoͤl-
liſchen luͤgen-geiſt aus eurem heꝛtzen her-
ausſchlagen/ ſo koͤnnt ihr ohnfchlbarzur
ſeligkeit gelangen. Hierauff wurde
der arme menſch gantz ſtille/ ſtunde in
tieffer verwunderung. Endlich aber
begunte er den kopff wiederum zuſchuͤt-
teln/ ich fragte ihn/ ob er noch einigen
zweiffel an GOttes gnade haͤtte/ da er
denn nur tieff ſeufftzete. Unterdeſſen
wurde der eiſerne ring gluͤend heiß/ da
lieff ich zum andernmal zum feuer/
nahmungeſcheuet den gluͤenden ring im
namen JEſu heraus/ davon ich doch
nicht die allergerinſte hitze empfand/
welches viel perſonen geſehen.
Jahr
MDC.
biß
MDCC.
19. Anno 1677. ſind uͤber dieſer ſache noch-
mals unterſchiedliche perſonen ordentlich abge-
hoͤret worden/ welche alles umſtaͤndlich bekraͤf-
tiget/ wie in der letzten edition p. 60. u. f. zu le-
ſen. Der gedachte Theologus zu Kiel D.
Kortholt hat dieſen ring hernach mit ſich
nach Kiel genommen/ und auff die Bibliothec
zum gedaͤchtniß geleget/ auch den erwehnten
tractat davon geſchrieben. Daſelbſt iſt auch
beygefuͤget ein ausfuͤhrlicher bericht von ei-
nem mañ in Huſum, einer ſtadt in Hollſtein/ na-
mens Johañ Thamſſen/ mit folgenden um-
ſtaͤnden/ welche auch von dem Conſiſtorio da-
ſelbſt anno 1681. bekraͤfftiget worden/ ſo dem-
ſelben zugleich ein gutes zeugniß ſeiner ſonder-
baren froͤmmigkeit gegeben. Es hielte ſich die-
ſer mann zu Huſum incognito auff/ und wur-
de zu erſt von einer krancken wittwe angeſpro-
chen/ er moͤchte ihr doch von einem ztaͤgigen
fieber helffen. Darauff verſprach er ihr vor ſie
zu beten/ doch daß ſie es niemanden ſagen ſolte/
und in wenig tagen verließ ſie das fieber. Die
frau ſagte es einem andern krancken mann/ wel-
cher gleiche huͤlffe verlangte/ und von Thamſſen
genau examiniret wurde/ ob er ſeine ſuͤnde wahr-
hafftig bereuete/ und ſich beſſern wolte/ ob er
von hertzen an CHriſtum glaubte/ daß er ihn
von ſuͤnden reinigen wolte/ und daß er maͤch-
tig ſey ihn von der kranckheit zu erloͤſen. Als
der krancke mit ja geantwortet/ wuͤnſchte ihm
Thamſſen in dem namen JEſu CHriſti/ daß
er durch ſeine allmaͤchtige krafft aus gnaden zu
ſeinem preiß geneſen moͤchte. Dieſer wurde den
dritten
Thamſ-
ſens wun-
derglaube
in heilung
der kran-
cken.
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