Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle. [Spaltenumbruch]
dannoch wollen wir gute Christen seyn/ da wirdoch nicht mit einem blutstropffen Christlich leben/ wie die herrliche und doch schröckliche Proba mehr als zu viel erweiset und erwiesen hat/ und wollen doch die verfolgen/ martern und quälen/ die in Christi edlem leben/ und Got- tes willen wandeln/ nach Christi befehl und geboten. Nun wollen mir meine und meines Christi Luc. 6. v. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. Allda NB. So nun die Hochweisen Hn. deß Raths gegeben A. K. H. Vierter Theil. Y y y y 2
Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle. [Spaltenumbruch]
dannoch wollen wir gute Chriſten ſeyn/ da wirdoch nicht mit einem blutstropffen Chriſtlich leben/ wie die herrliche und doch ſchroͤckliche Proba mehr als zu viel erweiſet und erwieſen hat/ und wollen doch die verfolgen/ martern und quaͤlen/ die in Chriſti edlem leben/ und Got- tes willen wandeln/ nach Chriſti befehl und geboten. Nun wollen mir meine und meines Chriſti Luc. 6. v. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. Allda NB. So nun die Hochweiſen Hn. deß Raths gegeben A. K. H. Vierter Theil. Y y y y 2
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Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle.
dannoch wollen wir gute Chriſten ſeyn/ da wir
doch nicht mit einem blutstropffen Chriſtlich
leben/ wie die herrliche und doch ſchroͤckliche
Proba mehr als zu viel erweiſet und erwieſen
hat/ und wollen doch die verfolgen/ martern
und quaͤlen/ die in Chriſti edlem leben/ und Got-
tes willen wandeln/ nach Chriſti befehl und
geboten.
Nun wollen mir meine und meines Chriſti
feinde nichts laſſen/ das bißgen nothdurfft neh-
men ſie mir und meinem weib und kindern/ dar-
zu auch meine geſundheit/ die mir GOtt gege-
ben hat. Diß iſt aber noch nichts/ das ſie mir
thun/ ſondern ſie wollen mir auch meine ſelig-
keit nehmen/ die mir Chriſtus Gottes Sohn
auß gnaden geſchencket/ und mich erloͤſet hat
von der welt/ dem teuffel/ und meinem eigenen
fleiſch und blut/ ꝛc. auß urſache/ daß ich mit
meinem vorgaͤnger Chriſto JEſu die warheit
einem jeden ohne ſcheu ſage/ und nicht heuchele/
wie die/ die Chriſtum/ den teuffel und die welt/
darzu ſich ſelbſt nicht kennen wollen. Und daß
ich mich mit Chriſto verlobet habe durch den
wahren glauben in ihm/ ꝛc. ihme und der Goͤtt-
lichen warheit beyzuſtehen ſo lange/ als ich
einen bluts-tropffen in meinem leibe habe.
NB. Nun wollen die jenige/ die ſich wider Chri-
ſtum in mir/ als ihren vorgaͤnger ſetzen/ ꝛc. wel-
che welt/ ehre/ gut und geld/ freunde nicht fah-
ren wollen laſſen/ die ſie mehr lieben als Chri-
ſtum und ſein edles leben/ liebe und willen/ ꝛc.
Die wahren Chriſten ſetzen uͤber Chriſtum all
ihr zeitlich gut und leben/ gute freunde und al-
les was ſie haben/ hinden an/ auff daß ſie das
ewige gut/ leben und gute freunde im himmel
bekommen. Aber die falſchen heuchel-maul-
geld-und welt-Chriſten ſetzen umb das zeitliche
gut leben und freunde/ ihre ſeele in die ewige ge-
fahr der verdammniß/ ꝛc. Allhier iſt eine gewiſ-
ſe proba, was Chriſtlich oder teuffliſch iſt.
NB. Matth. 10. verſ. 26. da ſaget Chriſtus: Es
iſt nichts verborgen/ das nicht offenbahr werde/
und iſt nichts heimliches/ daß man es nicht wiſ-
ſen werde/ dann die zeit iſt und kommet/ da es
geſchehen ſoll/ ꝛc. und man die Außerwehlten
verfuͤhren will/ ſo es Gott zulieſſe. NB. Nun ſo
es die noth erfordert/ ſo ſtehet mein Chriſtlich
blut allda/ JEſu ſtehe mir bey. NB. Mein und
meines Jeſu Chriſti feinde wollen mich præci-
pitiren/ da ſie aber das gedencken zu thun/ ſo ex-
alteriren ſie mich vielmehr/ ꝛc. ſie wollen es boͤſe
mit mir machen/ und Gott gedenckets gut mit
mir zu machen/ ꝛc. NB. Sie wollen das ∆ feuer
loͤſchen/ und gieſſen oͤhl/ und werffen _ zu/ da
ſie doch ſolten 🜄 waſſer zugieſſen/ und je mehr
ſie es dencken zu loͤſchen/ je mehr zuͤnden ſie ſol-
ches ∆ feuer an. NB. Und darauff gehen die
geld-ehr-und hoffaͤrtige welt-Chriſten umb/ ꝛc.
So ich meinen Chriſtlichen glauben nicht ver-
laͤugnen will und abſagen/ daß ſie mir auch das
natuͤrliche leben gerne nehmen wolten/ ſo es ih-
nen Gott zulieſſe/ ꝛc. Nun will ich alle die/ die ſich
wider mich ſetzen/ (dieweil ſie es Chriſto thun)
vordem allgewaltigen Richterſtul Chriſti citirt
haben/ allda will ich mein recht außfuͤhren/ und
da ſoll ſie ihr eigen gewiſſen verklagen/ und auch
verurtheilen durch die uͤberzeugung/ ſo fern als
ſie alſo bleiben/ wie ſie jetzo ſeynd/ ꝛc. werden ſie
es aber erkennen und bekennen/ und in wahrer
reue und buſſe ſolches nicht mehr zu thun wil-
lens ſeyn/ ſo will ich ſelber fuͤr ſie helffen bitten
bey GOtt/ daß ihnen GOtt gnaͤdig ſeye/ und
ihre groſſe ſuͤnde vergebe/ ꝛc. dann umb Chriſti
willen/ und der warheit halben haben ſie mich
alſo tractirt/ als einen moͤrder/ dieb und ſchelm/
und tractiren mich auch noch anjetzo alſo. Jch
ſehe es an/ als wann ſie ſich an mir einen un-
ſterblichen ruhm und namen machen wollen/
und meynen in Pharaoniſchem ſinn/ ſie thun
GOtt einen angenehmen dienſt und ehre dar-
mit: ach GOtt erbarme dich uͤber ſie/ die un-
wiſſende hoffaͤrtige/ und im geitz/ ehre/ erſoffene
verblendete menſchen/ ſo fern als noch erbar-
mung helffen will/ ſo thue es mein einiger und
dreyfaltiger GOtt/ damit du geehret werdeſt
hier zeit-und dort ewiglich/ Amen.
Luc. 6. v. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. Allda
ſaget Chriſtus zu allen/ die unter dem creutz
nachfolgen. Alſo: Selig ſeyd ihr/ ſo euch die
menſchen haſſen/ und euch abſondern/ und ſchel-
ten euch/ und verwerffen euern namen als eines
boßhafftigen/ umb des menſchen und GOttes
Sohns willen. Selig ſeyd ihr armen/ dann
das reich GOttes iſt euer; Aber dargegen/
wehe euch reichen/ dann ihr habt euern troſt da-
hin. Wehe euch/ die ihr voll ſeyd/ dann euch
wird hungern/ wehe euch/ die ihr hier (uͤber die
verachteten und geringen/ demuͤthigen nachfol-
ger Chriſti) lachet/ dann ihr werdet weinen und
heulen. Wehe euch/ wann euch jedermann
wohl redet/ deßgleichen thaͤten ihre (der Pha-
riſaͤer/ Hohenprieſter und Schrifftgelehrten)
Vaͤter den falſchen Propheten auch. Aber
ich ſage euch/ die ihr zuhoͤret/ liebet euere feinde/
thut wohl denen/ die euch haſſen. Segnet die/
ſo euch verfluchen/ bittet fuͤr die/ ſo euch beley-
digen. Jtem v. 45. 46. da ſaget Chriſtus al-
ſo: Was heiſſet ihr mich HErr/ HErr/ und
thut nicht/ was ich euch ſage; Wer zu mir
kommet/ und hoͤret meine rede/ und thut ſie/
den will ich euch zeigen/ wem er gleich iſt/ dieſes
iſt derhoͤchſte ſchatz und gut/ wie auch das hoͤch-
ſte und groͤſſeſte myſterium magnum, wohl
und ſelig dem/ der dieſes ſiehet/ ſchmaͤcket/ fuͤh-
let und hoͤret in ſich ſelbſt: O ſummum bo-
num! NB. Jſt das nicht ſchande/ daß man
ſolche dinge ſich unterfaͤnget/ daß man uͤber die
ſeele und glauben herrſchen will/ das doch Gott
nicht haben will/ und kan auch nicht ſeyn. NB.
Meine Herren wolten doch das betrachten/
was ich in meiner Apologia 1. vermeldet habe/
ob es luͤgen oder warheit ſeye/ was ich allda ge-
ſchrieben habe in der einfalt/ wie es mit mir
umbgegangen werden wird. Jſt das nicht ge-
ſchehen? und folget nicht das darauff/ was ich
geſaget? und wird noch ferner geſchehen/ was
geſchehen ſoll nach Gottes willen in und auſſer
mir/ das mercket.
NB. So nun die Hochweiſen Hn. deß Raths
ſolche ſchrifft in der furcht deß HErrn betrachtet
haben/ ꝛc. ſo bitte ich ſie/ daß ſie ſolche auch den
Herren Geiſtlichen uͤberſenden wollen/ daß ſie
ſich auch darinn beſpiegeln wolten/ ob ſie noch
einſt ſich bekehrten/ (oder ein anders gedencken
moͤchten/) von der hochmuth/ hoffart/ geitz und
neid/ damit wir alle ſelig werdē moͤgē; das helffe
Gott das hoͤchſte gut uns allen/ ſo fern wir erſt
ſelber wollen/ und mit unſerm wollen in deß
Geiſtes Gottes wollen und willen leben wollen.
NB. Warum will man aber das/ welches Gott
gegeben
A. K. H. Vierter Theil. Y y y y 2
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