Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle. [Spaltenumbruch]
wieder mit frieden lassen/ etc. Jch könte ja auchwol mit frieden bleiben/ und das meinige war- ten/ etc. aber daß es nicht also geschehen/ sondern hernach unchristlich mit mir ist umbgegangen worden/ etc. Nun frage ich/ ob das Christlich ist/ und ob NB. Dieweil es aber wol gemeynet wird/ 8. Augusti. Peter Moritz/ der warheit liebhaber/ gegeben auß meinem gefängniß. D. Psal. 116. vers. 10. Zweyter und letzter beschluß meinerN 2. 1. Petr. 3. v. 16. 17. Zu schutz meines ehrlichen Vers. 17. Peter Moritz/ Mystischer Psalm. 55. v. 23. auff
Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle. [Spaltenumbruch]
wieder mit frieden laſſen/ ꝛc. Jch koͤnte ja auchwol mit frieden bleiben/ und das meinige war- ten/ ꝛc. aber daß es nicht alſo geſchehen/ ſondern hernach unchriſtlich mit mir iſt umbgegangen worden/ ꝛc. Nun frage ich/ ob das Chriſtlich iſt/ und ob NB. Dieweil es aber wol gemeynet wird/ 8. Auguſti. Peter Moritz/ der warheit liebhaber/ gegeben auß meinem gefaͤngniß. D. Pſal. 116. verſ. 10. Zweyter und letzter beſchluß meinerN 2. 1. Petr. 3. v. 16. 17. Zu ſchutz meines ehrlichen Verſ. 17. Peter Moritz/ Myſtiſcher Pſalm. 55. v. 23. auff
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Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle.
wieder mit frieden laſſen/ ꝛc. Jch koͤnte ja auch
wol mit frieden bleiben/ und das meinige war-
ten/ ꝛc. aber daß es nicht alſo geſchehen/ ſondern
hernach unchriſtlich mit mir iſt umbgegangen
worden/ ꝛc.
Nun frage ich/ ob das Chriſtlich iſt/ und ob
man auff ſolche weiſe mich koͤnte glaubig ma-
chen/ ſo ich nicht glaubig waͤre/ oder aber ver-
kehrter und unglaubiger wuͤrden ſie mich ma-
chen/ und nimmer glaubig und bekehrt/ ſon-
dern verkehrt/ dieweil es wider Chriſti und der
Apoſtel lehre iſt/ und gethan wird. Dieſes ſoll
nun ſchrifftlich meinen hochgeehrten Herren
Patronen zugeſchickt werden/ und mit meiner
erſten und andern ſchrifft/ darinnen mir Herr
M Schubart beweiſen ſoll/ was er mir oͤffent-
lich von der cantzel und der gantzen gemeine
hat offentlich ſchuld gegeben. Darbey ſollen
die zwey urtheile auch geleget werden/ wie er-
baͤrmlich uͤber mich iſt geurtheilet worden/ und
wie die urtheile und meine ſchrifft zuſammen
ſtimmen. Nun ſoll er mir es beweiſen ſchrifft-
lich werich ſeye/ dieweil er die gantze Gemeine
geaͤrgert hat. Und daß er mirs in alle ewigkeit
nicht beweiſen kan/ was er mir wider das 8. Ge-
bott ſchuld gegeben hat. Solches ſoll leuten
zu erkennen gegeben werden/ die keine bauren
ſeynd/ ꝛc. Jch will nun nichts anders ſeyn als
ein Stephanus/ uͤber mich und Stephanum
ſollen die Chriſten ſeyn/ wollen ein urtheil faͤl-
len/ darauß wird man erſehen/ ob ſie beſſer
oder boͤſer judiciren werden/ als jene Unchri-
ſten/ ꝛc. Aber ich meyne/ ſie werden urtheilen/
daß Gott ein urtheil uͤber ſolche faͤllen wird/ daß
ihnen in ewigkeit nicht wol ſeyn wird/ ꝛc. aͤrger
als uͤber jene/ die zur zeit Chriſti und der Apo-
ſteln gelebet und geurtheilet haben; Dann
was jene gethan/ haben ſie in ſolcher blindheit
gethan/ dieweil ſie Gottes Wort und willen
nicht ſo klar gehabt/ als wir es haben/ ꝛc. Dar-
zu haben ſie ſich auch nicht Chriſten genennet/
wie wir uns nennen/ und thun doch aͤrger/ als
ſie gethan. Nun probire jemand/ wie Chriſt-
lich es zugehet unter den Chriſten/ ſo wird man
ein ſolches ſehen/ daruͤber ein ewig wehe ergehen
wird vor Gott/ ꝛc. und wird ein ſolch elend uͤber
dieſe Stadt gehen/ wo ſie alſo bleiben wird/ wie
ſie jetzo iſt/ und thut; das mercket. Jch aber will
gedultig Gott außhalten/ und bey Gott blei-
ben/ und nicht abfallen von dem/ was er mir ge-
zeiget hat/ nehmlich ſeine ewige Herrligkeit/
und lebe mit St. Paulo/ ꝛc. Alſo will ich ſagen
mit Paulo meinem lieben Bruder Rom. 8. 17.
Sind wir dann Kinder Gottes/ ſo ſind wir
auch Erben/ nehmlich Gottes Erben/ und Mit-
erben Chriſti/ ſo wir auch anderſt mit ihme lei-
d. n/ auff daß wir auch mit zur Herrlichkeit er-
haben werden/ verſ. 33. biß zu ende deß capitels/
ſpreche ich von S. Paulo/ umb der Herrlichkeit
und Liebe Gottes willen alſo: Wer will die
Außerwehlten Gottes beſchuldigen/ Gott iſt
hier/ der gerecht machet/ wer will verdammen?
Chriſtus iſt hier der geſtorben iſt/ ja vielmehr
der auch aufferwecket iſt/ welcher iſt zur rechten
Gottes/ und vertritt uns? wer will uns ſchei-
den von der Liebe Gottes/ die in Chriſto JEſu
iſt? Truͤbſal oder angſt/ oder verfolgung/ oder
hunger/ oder bloͤſſe/ oder gefaͤhrlichkeit/ oder
ſchwerd? wie geſchrieben ſtehet: umb deinet
willen werden wir getoͤdtet den gantzen tag/
und ſind geachtet wie ſchlacht-ſchaafe; aber
in dem allen uͤberwinden wir weit/ umb deß
willen/ der uns geliebet hat. Dann ich bin
gewiß/ daß weder tod noch leben/ weder engel
noch fuͤrſtenthumb/ noch gewalt/ weder ge-
genwaͤrtiges noch zukuͤnfftiges/ weder hohes
noch tieffes/ noch keine andere creatur mag
uns ſcheiden von dieſer Herrlichkeit und Liebe
Gottes/ die in Chriſto JEſu uns gezeiget iſt
worden von GOtt unſerm HErrn.
NB. Dieweil es aber wol gemeynet wird/
daß ſich niemand meiner annimmt/ ꝛc. darmit
wollen ſie ſtattlich auff mich loß ſtuͤrmen/ und
ihr muͤthlein wol kuͤhlen. Aber ich dancke
meinem lieben GOtt der H. Dreyfaltigkeit
darfuͤr/ daß er mich laͤſſet ſo wuͤrdig werden/
umb ſeiner warheit willen ſchmach zu leiden.
So ich aber das haben wolte/ daß ſich jemand
meiner ſolte annehmen/ ſo ſolten nicht 8. tage
in das land gehen/ ꝛc. ſo ſolte man ſehen/ ob ſich
niemand meiner annehme; dann ich gebrau-
che niemand in meiner ſache/ als GOtt und
ſein wort/ ꝛc. aber ſolches alles will ich ſolchen
leuten zuſchicken/ die auch wiſſen/ was recht
oder lincks iſt/ und ihnen zu erkennen geben/
und ſo ich das begehren werde/ ſo werden ſie
es meinem hieſigem gnaͤdigſtem Landsfuͤrſten
auch zuſchreiben/ und berichten/ wie es mit
dem verachteten zugehet/ umb der warheit
willen/ ꝛc. Und ſo ich auch begehre ſolches/ daß
es gedruckt werden ſoll/ ſo wird es alſobald
geſchehen/ ſo ich will/ ꝛc. Jch will aber die ge-
legenheit ſehen/ wie es noch mit mir gehandelt
wird/ ꝛc. Und ſo es nicht beſſer mit mir gehet/
als es jetzo geſchicht/ ſo mag Gott der warheit
beyſtehen/ und ſeinen willen geſchehen laſſen
auff erden wie im himmel/ Amen.
Anno 1669. den
8. Auguſti.
Peter Moritz/ der warheit
liebhaber/ gegeben auß
meinem gefaͤngniß.
D.
Pſal. 116. verſ. 10.
Jch glaube/ darumb rede ich/ ich werde aber
ſehr geplaget.
Zweyter und letzter beſchluß meiner
Apologia Chriſtiana.
1. Petr. 3. v. 16. 17.
Habet ein gut gewiſſen/ auff daß die/ ſo von
euch affterreden als von uͤbelthatern/ zu ſchan-
den werden/ daß ſie geſchmaͤhet haben euren gu-
ten wandel in Chriſto.
Zu ſchutz meines ehrlichen
und Chriſtlichen namens.
Verſ. 17.
Dann es iſt beſſer/ ſo es Gottes wille iſt/ daß
ihr von wolthat wegen leidet/ dann von uͤbel-
that wegen.
Peter Moritz/ Myſtiſcher
Sal Operarius in Halle/
Anno 1669.
Pſalm. 55. v. 23.
Wirff dein anligen auff den HErrn/ der wird
dich verſorgen/ und wird den gerechten nicht
ewiglich in unruhe laſſen.
Weil es umb der warheit willen geſchiehet.
2. Tim. 3. v. 14. 15.
Du aber bleibe in dem/ das du gelernet haſt/ uñ
dir vertrauet iſt/ ſintemahl du weiſſeſt/ von wem
du gelernet haſt. Und weil du von kindheit
auff
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Zitationshilfe: | Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 716. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/1024>, abgerufen am 03.07.2024. |