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Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700.

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Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle.
Joh. 9. v. 31. saget
CHristus: Wir wissen
aber/ daß GOtt nicht
die sünder höret/ sondern
so jemand Gott fürchtet/
ist und thut seinen willen
den höret er; ließ darzu
den 39-41. verstehe Gal.
6. 25. sagt St. Paulus
also: So wir im geiste
leben/ so lasset uns nicht
an eiteler ehre geitzig seyn
unter einander zu entrü-
sten und zu hassen; darzu
könte der 4. 7. 8. 9. gele-
sen werden.
die halten das. Offenbar sind die wercke des fleisches/ als da sind/ ehebruch/
hoffart/ hurerey/ unreinigkeit/ unzucht/ abgötterey/ lügen/ zauberey/ feind-
schafft/ hader/ neid/ geitz/ zorn/ zanck/ zwietracht/ rotten/ haß/ mord/ sauf-
fen/ fressen und dergleichen/ von welchen ich euch habe gesagt zuvor/ und sage
euch noch anjetzo/ daß die solches thun/ werden das reich GOttes nicht ererben;
Die frucht aber des geistes ist liebe/ demuth/ die ehe rein halten/ keuschheit/
reinigkeit/ die liebe GOttes und des nächsten/ freundligkeit/ gütigkeit/ sanfft-
muth/ glaube/ freude/ friede/ gedult/ einigkeit nach dem geiste/ mäßigkeit in
allen dingen/ im essen und trincken; Der nun nach und im geiste GOttes le-
bet/ der hat gnugsamkeit etc. Wider solche ist das gesetze nicht/ sondern sind
des gesetzes Herr. Welche nun aber CHristo angehören/ und in seinen gebo-
ten und willen leben/ die creutzigen ihr fleisch samt den lüsten und begierden/ zu
obgemelten bösen früchten und wercken etc. Also wird das fleisch dem geiste unter-
than: Nun ist das fleisch leib und seele/ der geist aber das dritteN. 55.
stücke in dem menschen ist Göttlich/ und GOtt oder das reich GOttes
in uns etc. Lebet nun das fleisch in des geistes willen/ so ist das fleisch in des gei-
stes willen/ also ist das fleisch dem geiste unterthan/ daß wir alsdann hierdurch
den neuen menschen anziehen/ der nach GOtt geschaffen ist in gerechtigkeit und
heiligkeit/ die für GOtt gilt/ daß wir dann also GOtt leben in JEsu CHri-
1. Cor. 2. v. 11. 12. da
saget St. Paulus also:
denn welcher mensch
weiß/ was im menschen
ist/ ohne der geist des
menschen/ der in ihm
ist/ etc. wir aber haben
nicht empfangen den
geist der welt/ sondern
den geist aus GOtt/ daß
wir wissen können/ was
uns von GOtt gegeben
ist/ etc. Joh. 14. 21. saget
CHristus: Wer meine
gebote hat/ und hält sie/
der ists der mich liebet/
wer mich aber liebet/ der
wird von meinem Vater
geliebet werden/ und ich
werde ihn lieben/ und
mich ihm offenba-
ren/ wer das ge-
schmäcket hat/ der
weiß es/
1. Cor. 1. 7.
sto. NB. Wenn wir nach dem fleische leben/ so leben wir nach dem äusserli-
chen menschen und alten Adam; Leben wir aber nach dem geiste/ so leben wir
nach dem innerlichen menschen und neuen. Hierinnen liegt der schlüsselN. 56.
zur gantzen Biblia und geheimen weißheit GOttes und der natur/
daß wir den menschen vollkommen verstehen können/ in-und aus-
wendig etc. Wo das nicht da ist/ so sind wir blind an der wahren er-
käntniß aller dinge.
Mercket weiter von der seelen/ jemehr unsere seele nach
GOttes geist ein verlangen hat/ jemehr kan sie ein verlangen nach ihm haben/
und jemehr sie ihn liebet/ jemehr kan sie ihn lieben. Also kan man Gott recht anhan-
gen/ und ein geist mit ihm werden Daß zwischen dem geschaffenen und un-N. 57.
geschaffenen geiste eine vereinigung und vermählung geschiehet; Der
geist im menschen ist ungeschaffen/ und die seele ist geschaffen/ wenn sich dann der
geschaffene geist mit dem ungeschaffenen geiste durch den wahren glauben/ liebe/
gebot/ leben/ willen nnd hoffnung vereiniget/ so ist GOtt und menschN. 58.
ein Possessor in Christo Jesu/ dieses lasset euch wol zu bedencken seyn; So nun
ein solcher mensch und Christe/ der freywillig und gutwillig nach GOttes wil-
len lebet/ solle zu menschen gesetze und willen gezwungen werden/ und
genöthiget durch weltliche Obrigkeit
seine seligkeit zu erlangen: Das solle
GOtt kein dienst seyn/ und dem auch nicht nützen/ der an zeit/ ziehl und masse
gebunden würde. Sondern GOTT will in CHRISTO JESU
ein freywilliges opffer seines lobes haben/ und kein gezwungenes/ das mercket
alle/ die ihr in der finsterniß lebet etc. Wenn nun solches wahr wäre/ was die blin-
den und finstern verkehrte welt-Christen ohne Christenthum von mir judici-
r
en/ so wäre es nichtgut für mich in zeit und ewigkeit. Dieweil nun die
NB. Das mercket alle
fleischliche welt-und heu-
chel-Christen/ weil ihrs
mercken könnet/ denn die
zeit kömmet/ und ist schon
jetzt/ daß alles soll offen-
bahret werden/ was noch
der blinden welt verbor-
gen ist. O welt! o blin-
de welt! was du erweh-
lest/ das GOtt nicht ge-
fällt.
blind und finstern welt-maul-heuchel-Christen lügen/ so sollen sie es
gewiß und wahrhafftig fühlen/ daß es gut seyn soll; Und soll sie solches
gereuen hier und dort/ so sie in ihrer blindheit und finsterniß der Egyptier
möchten hinsterben etc. NB. Es wird sie nun gewiß ihrer viel gereuen ohne
wahre reue/ die nicht zur seligkeit nützet/ sondern zur verdammniß; Dieweil
sie es reuen wird/ daß sie sollen ihre herrligkeit dieser welt verlassen/ und Chri-
sto unter dem creutz nachfolgen/ das wird den alten Adam schwer und sauer dün-
cken. Lutherus in der Kirchen-Postill Evangel. in CHrist-messespricht: So
muß der gantze mensch in der Evangelischen kirchen/ und allda neu werden/ die
alte haut Adam ausziehen/ wie die schlange thut/ wenn ihre haut alt wird/ su-
chet sie ein eng loch in einem feld oder stock/ da kreucht sie hindurch/ und ziehet ab
ihre haut selbst/ und lässet sie draussen für dem loche; wir wollen aber hier der
schlangen klugheit in etwas besser betrachten/ dieselbe nun/ wenn sie empfindet/
Joh. XV. 9. 10. saget
CHristus also: Gleich
wie mich mein Vater lie-
bet/ also ich euch auch/
bleibet in meiner liebe; so
ihr meine gebote haltet/
so bleibet ihr in meiner
liebe/ gleichwie ich mei-
nes Vaters gebot halte/
und bleibe in seiner liebe;
wer das auch thut/ der
ist in Christo der einigen
seligkeit etc. Matth. 21.
42.
und fühlet/ daß ihre haut beginnet alt und loß zu werden/ sich zurümpffen und
zu stincken/ so suchet sie gelegenheit/ wo sie etwan durch zwey nahe bey einander
liegende steine oder eingewurtzelte stämme sich schleiffen möge/ da dann ihre alte
haut abgehet und sie also verneuert und wieder geboren und jung wird: also nun
soll der mensch auch thun/ er soll nemlich seine alte Adams haut abziehen/ das
ist des fleisches eigenschafften damit das neue herfürkomme/ der neue Adam
mit seinem geist und eigenschafften; so das nun geschehen soll/ so muß er sich gantz
und gar in den willen JEsu CHristi/ sein leben/ geboth/ liebe/ glaube und hoff-
nung etc. einergeben/ das ist alles/ was er von und aus der natur hat/ wie vor-
trefflich/ groß und gut dasselbige auch seyn möge/ ablegen/ welches aber nicht
geschehen kan/ er dringe sich dann mit gewalt durch diese zwey steine/ der eine istN. 59.
die Gottheit/ der ander die menschheit unsers lieben HErrn JEsu
CHristi/
so da ist der weg/ wahrheit und leben/ zu der neuen geburth/ durch
diese zwey steine; Nun sagen wir/ soll der mensch sein gantzes leben/ wesen und

thun

Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle.
Joh. 9. v. 31. ſaget
CHriſtus: Wir wiſſen
aber/ daß GOtt nicht
die ſuͤnder hoͤret/ ſondern
ſo jemand Gott fuͤrchtet/
iſt und thut ſeinen willen
den hoͤret er; ließ darzu
den 39-41. verſtehe Gal.
6. 25. ſagt St. Paulus
alſo: So wir im geiſte
leben/ ſo laſſet uns nicht
an eiteler ehre geitzig ſeyn
unter einander zu entruͤ-
ſten und zu haſſen; darzu
koͤnte der 4. 7. 8. 9. gele-
ſen werden.
die halten das. Offenbar ſind die wercke des fleiſches/ als da ſind/ ehebruch/
hoffart/ hurerey/ unreinigkeit/ unzucht/ abgoͤtterey/ luͤgen/ zauberey/ feind-
ſchafft/ hader/ neid/ geitz/ zorn/ zanck/ zwietracht/ rotten/ haß/ mord/ ſauf-
fen/ freſſen und dergleichen/ von welchen ich euch habe geſagt zuvor/ und ſage
euch noch anjetzo/ daß die ſolches thun/ werden das reich GOttes nicht ererben;
Die frucht aber des geiſtes iſt liebe/ demuth/ die ehe rein halten/ keuſchheit/
reinigkeit/ die liebe GOttes und des naͤchſten/ freundligkeit/ guͤtigkeit/ ſanfft-
muth/ glaube/ freude/ friede/ gedult/ einigkeit nach dem geiſte/ maͤßigkeit in
allen dingen/ im eſſen und trincken; Der nun nach und im geiſte GOttes le-
bet/ der hat gnugſamkeit ꝛc. Wider ſolche iſt das geſetze nicht/ ſondern ſind
des geſetzes Herr. Welche nun aber CHriſto angehoͤren/ und in ſeinen gebo-
ten und willen leben/ die creutzigen ihr fleiſch ſamt den luͤſten und begierden/ zu
obgemelten boͤſen fruͤchten und wercken ꝛc. Alſo wird das fleiſch dem geiſte unter-
than: Nun iſt das fleiſch leib und ſeele/ der geiſt aber das dritteN. 55.
ſtuͤcke in dem menſchen iſt Goͤttlich/ und GOtt oder das reich GOttes
in uns ꝛc. Lebet nun das fleiſch in des geiſtes willen/ ſo iſt das fleiſch in des gei-
ſtes willen/ alſo iſt das fleiſch dem geiſte unterthan/ daß wir alsdann hierdurch
den neuen menſchen anziehen/ der nach GOtt geſchaffen iſt in gerechtigkeit und
heiligkeit/ die fuͤr GOtt gilt/ daß wir dann alſo GOtt leben in JEſu CHri-
1. Cor. 2. v. 11. 12. da
ſaget St. Paulus alſo:
denn welcher menſch
weiß/ was im menſchen
iſt/ ohne der geiſt des
menſchen/ der in ihm
iſt/ ꝛc. wir aber haben
nicht empfangen den
geiſt der welt/ ſondern
den geiſt aus GOtt/ daß
wir wiſſen koͤnnen/ was
uns von GOtt gegeben
iſt/ ꝛc. Joh. 14. 21. ſaget
CHriſtus: Wer meine
gebote hat/ und haͤlt ſie/
der iſts der mich liebet/
wer mich aber liebet/ der
wird von meinem Vater
geliebet werden/ und ich
werde ihn lieben/ und
mich ihm offenba-
ren/ wer das ge-
ſchmaͤcket hat/ der
weiß es/
1. Cor. 1. 7.
ſto. NB. Wenn wir nach dem fleiſche leben/ ſo leben wir nach dem aͤuſſerli-
chen menſchen und alten Adam; Leben wir aber nach dem geiſte/ ſo leben wir
nach dem innerlichen menſchen und neuen. Hierinnen liegt der ſchluͤſſelN. 56.
zur gantzen Biblia und geheimen weißheit GOttes und der natur/
daß wir den menſchen vollkommen verſtehen koͤnnen/ in-und aus-
wendig ꝛc. Wo das nicht da iſt/ ſo ſind wir blind an der wahren er-
kaͤntniß aller dinge.
Mercket weiter von der ſeelen/ jemehr unſere ſeele nach
GOttes geiſt ein verlangen hat/ jemehr kan ſie ein verlangen nach ihm haben/
und jemehꝛ ſie ihn liebet/ jemehr kan ſie ihn liebẽ. Alſo kan man Gott recht anhan-
gen/ und ein geiſt mit ihm werdẽ Daß zwiſchen dem geſchaffenen und un-N. 57.
geſchaffenen geiſte eine vereinigung und vermaͤhlung geſchiehet; Der
geiſt im menſchen iſt ungeſchaffen/ und die ſeele iſt geſchaffen/ wenn ſich dann der
geſchaffene geiſt mit dem ungeſchaffenen geiſte durch den wahren glauben/ liebe/
gebot/ leben/ willen nnd hoffnung vereiniget/ ſo iſt GOtt und menſchN. 58.
ein Poſſeſſor in Chriſto Jeſu/ dieſes laſſet euch wol zu bedencken ſeyn; So nun
ein ſolcher menſch und Chriſte/ der freywillig und gutwillig nach GOttes wil-
len lebet/ ſolle zu menſchen geſetze und willen gezwungen werden/ und
genoͤthiget durch weltliche Obrigkeit
ſeine ſeligkeit zu erlangẽ: Das ſolle
GOtt kein dienſt ſeyn/ und dem auch nicht nuͤtzen/ der an zeit/ ziehl und maſſe
gebunden wuͤrde. Sondern GOTT will in CHRISTO JESU
ein freywilliges opffer ſeines lobes haben/ und kein gezwungenes/ das mercket
alle/ die ihr in der finſterniß lebet ꝛc. Wenn nun ſolches wahr waͤre/ was die blin-
den und finſtern verkehrte welt-Chriſten ohne Chriſtenthum von mir judici-
r
en/ ſo waͤre es nichtgut fuͤr mich in zeit und ewigkeit. Dieweil nun die
NB. Das mercket alle
fleiſchliche welt-und heu-
chel-Chriſten/ weil ihrs
mercken koͤnnet/ denn die
zeit koͤmmet/ und iſt ſchon
jetzt/ daß alles ſoll offen-
bahret werden/ was noch
der blinden welt verbor-
gen iſt. O welt! o blin-
de welt! was du erweh-
leſt/ das GOtt nicht ge-
faͤllt.
blind und finſtern welt-maul-heuchel-Chriſten luͤgen/ ſo ſollen ſie es
gewiß und wahrhafftig fuͤhlen/ daß es gut ſeyn ſoll; Und ſoll ſie ſolches
gereuen hier und dort/ ſo ſie in ihrer blindheit und finſterniß der Egyptier
moͤchten hinſterben ꝛc. NB. Es wird ſie nun gewiß ihrer viel gereuen ohne
wahre reue/ die nicht zur ſeligkeit nuͤtzet/ ſondern zur verdammniß; Dieweil
ſie es reuen wird/ daß ſie ſollen ihre herrligkeit dieſer welt verlaſſen/ und Chri-
ſto unter dem creutz nachfolgen/ das wird den alten Adam ſchwer und ſauer duͤn-
cken. Lutherus in der Kirchen-Poſtill Evangel. in CHriſt-meſſeſpricht: So
muß der gantze menſch in der Evangeliſchen kirchen/ und allda neu werden/ die
alte haut Adam ausziehen/ wie die ſchlange thut/ wenn ihre haut alt wird/ ſu-
chet ſie ein eng loch in einem feld oder ſtock/ da kreucht ſie hindurch/ und ziehet ab
ihre haut ſelbſt/ und laͤſſet ſie drauſſen fuͤr dem loche; wir wollen aber hier der
ſchlangen klugheit in etwas beſſer betrachten/ dieſelbe nun/ wenn ſie empfindet/
Joh. XV. 9. 10. ſaget
CHriſtus alſo: Gleich
wie mich mein Vater lie-
bet/ alſo ich euch auch/
bleibet in meiner liebe; ſo
ihr meine gebote haltet/
ſo bleibet ihr in meiner
liebe/ gleichwie ich mei-
nes Vaters gebot halte/
und bleibe in ſeiner liebe;
wer das auch thut/ der
iſt in Chriſto der einigen
ſeligkeit ꝛc. Matth. 21.
42.
und fuͤhlet/ daß ihre haut beginnet alt und loß zu werden/ ſich zuruͤmpffen und
zu ſtincken/ ſo ſuchet ſie gelegenheit/ wo ſie etwan durch zwey nahe bey einander
liegende ſteine oder eingewurtzelte ſtaͤmme ſich ſchleiffen moͤge/ da dann ihre alte
haut abgehet und ſie alſo verneuert und wieder geboren und jung wird: alſo nun
ſoll der menſch auch thun/ er ſoll nemlich ſeine alte Adams haut abziehen/ das
iſt des fleiſches eigenſchafften damit das neue herfuͤrkomme/ der neue Adam
mit ſeinem geiſt und eigenſchafften; ſo das nun geſchehen ſoll/ ſo muß er ſich gantz
und gar in den willen JEſu CHriſti/ ſein leben/ geboth/ liebe/ glaube und hoff-
nung ꝛc. einergeben/ das iſt alles/ was er von und aus der natur hat/ wie vor-
trefflich/ groß und gut daſſelbige auch ſeyn moͤge/ ablegen/ welches aber nicht
geſchehen kan/ er dringe ſich dann mit gewalt durch dieſe zwey ſteine/ der eine iſtN. 59.
die Gottheit/ der ander die menſchheit unſers lieben HErrn JEſu
CHriſti/
ſo da iſt der weg/ wahrheit und leben/ zu der neuen geburth/ durch
dieſe zwey ſteine; Nun ſagen wir/ ſoll der menſch ſein gantzes leben/ weſen und

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[698/1006] Th. IV. Sect. III. Num. XVI. Acta Peter Moritzens zu Halle. die halten das. Offenbar ſind die wercke des fleiſches/ als da ſind/ ehebruch/ hoffart/ hurerey/ unreinigkeit/ unzucht/ abgoͤtterey/ luͤgen/ zauberey/ feind- ſchafft/ hader/ neid/ geitz/ zorn/ zanck/ zwietracht/ rotten/ haß/ mord/ ſauf- fen/ freſſen und dergleichen/ von welchen ich euch habe geſagt zuvor/ und ſage euch noch anjetzo/ daß die ſolches thun/ werden das reich GOttes nicht ererben; Die frucht aber des geiſtes iſt liebe/ demuth/ die ehe rein halten/ keuſchheit/ reinigkeit/ die liebe GOttes und des naͤchſten/ freundligkeit/ guͤtigkeit/ ſanfft- muth/ glaube/ freude/ friede/ gedult/ einigkeit nach dem geiſte/ maͤßigkeit in allen dingen/ im eſſen und trincken; Der nun nach und im geiſte GOttes le- bet/ der hat gnugſamkeit ꝛc. Wider ſolche iſt das geſetze nicht/ ſondern ſind des geſetzes Herr. Welche nun aber CHriſto angehoͤren/ und in ſeinen gebo- ten und willen leben/ die creutzigen ihr fleiſch ſamt den luͤſten und begierden/ zu obgemelten boͤſen fruͤchten und wercken ꝛc. Alſo wird das fleiſch dem geiſte unter- than: Nun iſt das fleiſch leib und ſeele/ der geiſt aber das dritte ſtuͤcke in dem menſchen iſt Goͤttlich/ und GOtt oder das reich GOttes in uns ꝛc. Lebet nun das fleiſch in des geiſtes willen/ ſo iſt das fleiſch in des gei- ſtes willen/ alſo iſt das fleiſch dem geiſte unterthan/ daß wir alsdann hierdurch den neuen menſchen anziehen/ der nach GOtt geſchaffen iſt in gerechtigkeit und heiligkeit/ die fuͤr GOtt gilt/ daß wir dann alſo GOtt leben in JEſu CHri- ſto. NB. Wenn wir nach dem fleiſche leben/ ſo leben wir nach dem aͤuſſerli- chen menſchen und alten Adam; Leben wir aber nach dem geiſte/ ſo leben wir nach dem innerlichen menſchen und neuen. Hierinnen liegt der ſchluͤſſel zur gantzen Biblia und geheimen weißheit GOttes und der natur/ daß wir den menſchen vollkommen verſtehen koͤnnen/ in-und aus- wendig ꝛc. Wo das nicht da iſt/ ſo ſind wir blind an der wahren er- kaͤntniß aller dinge. Mercket weiter von der ſeelen/ jemehr unſere ſeele nach GOttes geiſt ein verlangen hat/ jemehr kan ſie ein verlangen nach ihm haben/ und jemehꝛ ſie ihn liebet/ jemehr kan ſie ihn liebẽ. Alſo kan man Gott recht anhan- gen/ und ein geiſt mit ihm werdẽ Daß zwiſchen dem geſchaffenen und un- geſchaffenen geiſte eine vereinigung und vermaͤhlung geſchiehet; Der geiſt im menſchen iſt ungeſchaffen/ und die ſeele iſt geſchaffen/ wenn ſich dann der geſchaffene geiſt mit dem ungeſchaffenen geiſte durch den wahren glauben/ liebe/ gebot/ leben/ willen nnd hoffnung vereiniget/ ſo iſt GOtt und menſch ein Poſſeſſor in Chriſto Jeſu/ dieſes laſſet euch wol zu bedencken ſeyn; So nun ein ſolcher menſch und Chriſte/ der freywillig und gutwillig nach GOttes wil- len lebet/ ſolle zu menſchen geſetze und willen gezwungen werden/ und genoͤthiget durch weltliche Obrigkeit ſeine ſeligkeit zu erlangẽ: Das ſolle GOtt kein dienſt ſeyn/ und dem auch nicht nuͤtzen/ der an zeit/ ziehl und maſſe gebunden wuͤrde. Sondern GOTT will in CHRISTO JESU ein freywilliges opffer ſeines lobes haben/ und kein gezwungenes/ das mercket alle/ die ihr in der finſterniß lebet ꝛc. Wenn nun ſolches wahr waͤre/ was die blin- den und finſtern verkehrte welt-Chriſten ohne Chriſtenthum von mir judici- ren/ ſo waͤre es nichtgut fuͤr mich in zeit und ewigkeit. Dieweil nun die blind und finſtern welt-maul-heuchel-Chriſten luͤgen/ ſo ſollen ſie es gewiß und wahrhafftig fuͤhlen/ daß es gut ſeyn ſoll; Und ſoll ſie ſolches gereuen hier und dort/ ſo ſie in ihrer blindheit und finſterniß der Egyptier moͤchten hinſterben ꝛc. NB. Es wird ſie nun gewiß ihrer viel gereuen ohne wahre reue/ die nicht zur ſeligkeit nuͤtzet/ ſondern zur verdammniß; Dieweil ſie es reuen wird/ daß ſie ſollen ihre herrligkeit dieſer welt verlaſſen/ und Chri- ſto unter dem creutz nachfolgen/ das wird den alten Adam ſchwer und ſauer duͤn- cken. Lutherus in der Kirchen-Poſtill Evangel. in CHriſt-meſſeſpricht: So muß der gantze menſch in der Evangeliſchen kirchen/ und allda neu werden/ die alte haut Adam ausziehen/ wie die ſchlange thut/ wenn ihre haut alt wird/ ſu- chet ſie ein eng loch in einem feld oder ſtock/ da kreucht ſie hindurch/ und ziehet ab ihre haut ſelbſt/ und laͤſſet ſie drauſſen fuͤr dem loche; wir wollen aber hier der ſchlangen klugheit in etwas beſſer betrachten/ dieſelbe nun/ wenn ſie empfindet/ und fuͤhlet/ daß ihre haut beginnet alt und loß zu werden/ ſich zuruͤmpffen und zu ſtincken/ ſo ſuchet ſie gelegenheit/ wo ſie etwan durch zwey nahe bey einander liegende ſteine oder eingewurtzelte ſtaͤmme ſich ſchleiffen moͤge/ da dann ihre alte haut abgehet und ſie alſo verneuert und wieder geboren und jung wird: alſo nun ſoll der menſch auch thun/ er ſoll nemlich ſeine alte Adams haut abziehen/ das iſt des fleiſches eigenſchafften damit das neue herfuͤrkomme/ der neue Adam mit ſeinem geiſt und eigenſchafften; ſo das nun geſchehen ſoll/ ſo muß er ſich gantz und gar in den willen JEſu CHriſti/ ſein leben/ geboth/ liebe/ glaube und hoff- nung ꝛc. einergeben/ das iſt alles/ was er von und aus der natur hat/ wie vor- trefflich/ groß und gut daſſelbige auch ſeyn moͤge/ ablegen/ welches aber nicht geſchehen kan/ er dringe ſich dann mit gewalt durch dieſe zwey ſteine/ der eine iſt die Gottheit/ der ander die menſchheit unſers lieben HErrn JEſu CHriſti/ ſo da iſt der weg/ wahrheit und leben/ zu der neuen geburth/ durch dieſe zwey ſteine; Nun ſagen wir/ ſoll der menſch ſein gantzes leben/ weſen und thun Joh. 9. v. 31. ſaget CHriſtus: Wir wiſſen aber/ daß GOtt nicht die ſuͤnder hoͤret/ ſondern ſo jemand Gott fuͤrchtet/ iſt und thut ſeinen willen den hoͤret er; ließ darzu den 39-41. verſtehe Gal. 6. 25. ſagt St. Paulus alſo: So wir im geiſte leben/ ſo laſſet uns nicht an eiteler ehre geitzig ſeyn unter einander zu entruͤ- ſten und zu haſſen; darzu koͤnte der 4. 7. 8. 9. gele- ſen werden. N. 55. 1. Cor. 2. v. 11. 12. da ſaget St. Paulus alſo: denn welcher menſch weiß/ was im menſchen iſt/ ohne der geiſt des menſchen/ der in ihm iſt/ ꝛc. wir aber haben nicht empfangen den geiſt der welt/ ſondern den geiſt aus GOtt/ daß wir wiſſen koͤnnen/ was uns von GOtt gegeben iſt/ ꝛc. Joh. 14. 21. ſaget CHriſtus: Wer meine gebote hat/ und haͤlt ſie/ der iſts der mich liebet/ wer mich aber liebet/ der wird von meinem Vater geliebet werden/ und ich werde ihn lieben/ und mich ihm offenba- ren/ wer das ge- ſchmaͤcket hat/ der weiß es/ 1. Cor. 1. 7. N. 56. N. 57. N. 58. NB. Das mercket alle fleiſchliche welt-und heu- chel-Chriſten/ weil ihrs mercken koͤnnet/ denn die zeit koͤmmet/ und iſt ſchon jetzt/ daß alles ſoll offen- bahret werden/ was noch der blinden welt verbor- gen iſt. O welt! o blin- de welt! was du erweh- leſt/ das GOtt nicht ge- faͤllt. Joh. XV. 9. 10. ſaget CHriſtus alſo: Gleich wie mich mein Vater lie- bet/ alſo ich euch auch/ bleibet in meiner liebe; ſo ihr meine gebote haltet/ ſo bleibet ihr in meiner liebe/ gleichwie ich mei- nes Vaters gebot halte/ und bleibe in ſeiner liebe; wer das auch thut/ der iſt in Chriſto der einigen ſeligkeit ꝛc. Matth. 21. 42. N. 59.

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Zitationshilfe: Arnold, Gottfried: Unpartheyische Kirchen- und Ketzer-Historie. Bd. 2 (T. 3/4). Frankfurt (Main), 1700, S. 698. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/arnold_ketzerhistorie02_1700/1006>, abgerufen am 22.12.2024.